![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over de diepvries:
- hoe groot is de diepvries - tegen welke dumpingprijzen koop je het diepgevrorene, of stop je er enkel reeds diepgevroren producten in. - hoelang duurt het alvorens je hem hebt leeggegeten. héél veel mensen hebben een tafelmodel diepvries, dat ze dus jaar in jaar uit laten draaien, terwijl ze in de wekelijkse supermarkt diepvriesproducten kunnen kopen die op kosten van de supermarkt diepgevroren blijven. Bovendien is een klein mini diepvriesje voor overschot van maaltijden of zo dubbel zo praktisch omdat het regelmatig ververst wordt. soepen invriezen = invriezen van water + groenten: maak je soep héél dik en vries in in kleine potjes waar je dan water of bouillon aan toevoegt na ontdooien. Diepvries is één van de grootste slokops in je elektricteitsrekening. De besparingen van vroeger (groenten uit eigen tuin) worden gewoonlijk niet meer gehaald.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nog iets: met dank aan Jan van den Berghe geloof ik.
Ik gebruik dus geen lampen van 100 Watt meer die ik dan meen te dempen terwijl het gebruik 100 W blijft, ik ben ook afgestapt van het spaarlampgebruik omdat ik dus teveel licht heb dat ik niet nodig heb. Spaarlampen blijken ook véél meer te gebruiken dan normale lampen als het over aan/uit gebruik gaat. Een spaarlamp in toilet is verspilling, in de hall (enkel aan om naar boven te gaan: verspilling) ik gebruik nu zo'n klein (ééntje) halogeen 12V leeslampje als ik naar TV kijk. Voldoende licht om iets te lezen of iets te doen, enkel voor persoonlijk gebruik en niet héél de living moet verlicht worden als je tv kijkt. Deze verandering in elektriciteitsverbruik was goed voor 10% (ik kan me écht niks anders voor de geest halen waarbij ik mijn verbruik heb veranderd). voor de verwarming: mijn living is zo ingericht dat ik 's avonds naast de chauffage tv kijk. Scheelt alvast drie graden op de thermostaat. Deuren van kamers op het noorden gaan onherroepelijk dicht. Badkamer krijgt persoonlijk warme luchtblazertje zolang men in de badkamer aanwezig is: is warm genoeg tijdens douche (de lucht blaast op je lichaam) en de rest van de dag staat die kamer toch gewoonlijk leeg. Deur dicht dus, en chauffage af. Scheelt écht allemaal hopen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 augustus 2008 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Heb een tuin van 0,5ha, en was van plan daar een windmolen voor persoonlijk gebruik in te zetten... Maar mag niet...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Partijlid
|
![]() zolang de steden en gemeentes verdienen aan de intercommunales (aandelen), zullen ze elk persoonlijk initiatief blijven blokkeren waar ze maar kunnen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
och gij! hahahahahah reclameren bij mieke LeBird?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb het over de arme jean avec la casquette of ali met de djellaba die zelf geen groenten kunnen kweken (in het eerste geval geen grond, in het tweede geval: geen kennis) maar die toch menen dat ze een diepvries nodig hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De prijs die je betaalt is hoger dan de geldende prijs op moment van afsluiting van je contract. Het eerste jaar betaal je meer, het tweede evenveel, en het derde jaar minder dan zonder driejaarlijks contract. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan het resultaat sorteren op kostprijs, en ziet meteen of de prijs vast is of variabel, de duurtijd van het contract, en de herkomst van de stroom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je geld hebt om te investeren, plaats je beter zonnepanelen. Daar heb je bijna geen vergunning voor nodig, ze worden "gesubsidieerd", en er zijn geen onderhoudskosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dan nog brutus. tegen de huidige prijzen voor groenten is het niet echt lonend om een duur stuk grond te kopen en daar uw tijd in te steken, terwijl je dan thuis nog een diepvriezer moet betalen. Hangt natuurlijk wel af van het aantal mondjes dat je moet voeden;
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kanda?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even terugkomen op het onderwerp van de draad.
Ik zou toch eens een serieus artikel willen zien, waar staat dat de gas en ellentriekprijzen in die mate gestegen zijn. Trouwens, hoeveel weegt elektrisiteit en gas in den indeks? Niet zo min denk ik. Seffens hebben we in één jaar vier indeksverhogingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Je neemt een abonnement in uw gemeentelijk zwembad en je gaat je daar elke dag gaan wassen. Hoeveel zou dat schelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een windmolen van formaat brengt ongeveer de elektriciteit op van een klein auto motorke. Uiteraard koopt men wel wat bij van het gewone net en verkoopt men dat voor "groene" energie. Da's duurder en dus beter. Althans voor de verkoop.
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kleine windmolens stellen dus niks voor aangezien dat ^2 invloed heeft. Deze formule is overigens een benadering, maar het schetst goed het beeld. |
|
![]() |
![]() |