Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bert De Brabandere (CD&V) (forumsessie van 11 aug t.e.m 17 aug)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bert De Brabandere (CD&V) (forumsessie van 11 aug t.e.m 17 aug) Voorzitter Jong CD&V

Discussietools
Oud 16 augustus 2008, 15:47   #101
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
1) Wanneer er in een gezin twee kinderen zijn geboren. En het ene kind is totaal anders dan het andere. Waarbij de behoeften van het ene kind gewoon meer geld kost, dan zal het gezin niet scheiden (toch niet op die gronden), maar het geheel financieren van uit hetzelfde gezinsbudget.

2) Dat ik hierbij ook voor een laatste kans voor België argumenteer is legio. Het is mijn vaderland.
1) Je ziet dus al in dat de kinderen anders zijn, een hele vooruitgang!
In ons geval belgië is het kind wallonië verwend en haalt uit de gezinskas wat het graag heeft zonder aan iemand rekenschap te geven. (Ik neem aan dat het kind wallonië normaal begaafd is)
Als eerste minister (of als huisvader) zou ik daar kordaat een einde aan stellen, en duidelijk maken dat geen van de kinderen voorrechten heeft.
Even veel zakgeld, beide moeten hun best doen op school en huiswerk maken. Als één van de kinderen ondermaats presteert zou ik dat onderzoeken en hulp bieden waar nodig, en straf indien nodig.

Als dat allemaal niet helpt dan zou ik eventueel een streng pensionaat overwegen.
Maar in geen geval voorrechten voor wie zich niet goed gedraagt.

2) Dat is jou mening, niet de mijne.
Een staat die steeds getracht heeft onze taal en cultuur te bestrijden, die ons economisch onrechtvaardige lasten oplegt, waartegen we steeds moeten strijden om onze rechten en onze wevaart te verzekeren is mijn vaderland niet.
Mijn vaderland is Vlaanderen in nauwe samenwerking met Nederland en verder met de rest van de wereld. Zeker ook met Wallonië als goede buur, maar niet onder de hoede van het belgisch regime dat ons bestrijdt.
Oud 16 augustus 2008, 16:21   #102
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Je ziet dus al in dat de kinderen anders zijn, een hele vooruitgang!
Och als je het anders wil uitleggen, mij niet gelaten. De inslag is totaal anders toch.

Citaat:
Waarbij de behoeften van het ene kind gewoon meer geld kost, dan zal het gezin niet scheiden (toch niet op die gronden), maar het geheel financieren van uit hetzelfde gezinsbudget.
Als de ene wil tennissen en de ander wil schrijven. Dan spreekt het voor zich dat, met de huidige brandstofprijzen, het rijden van de ene tennis wedstrijd naar de andere meer geld en tijd kost kost dan de eenmalige aankoop van een goedkope laptop. Gewoon een dom voorbeeld.

Citaat:
2) Dat is jou mening, niet de mijne.
Een staat die steeds getracht heeft onze taal en cultuur te bestrijden, die ons economisch onrechtvaardige lasten oplegt, waartegen we steeds moeten strijden om onze rechten en onze wevaart te verzekeren
Het spreekt voor zich dat wij andere meningen hebben. Zelfs andere schrijfwijzen voor welvaart. GRAPJE !!! Uhhh sorry, *lacht*. Nee, ernstig. Jij gaat hier vlotjes voorbij aan het feit dat ik duidelijk gesteld heb dat ook ik de huidige remmen voor Vlamingen in het federale als onnodig en niet te verantwoorden zie. Helaas zijn deze remmen onder invloed van Vlaams Nationalisten aangebracht. Mensen waar jij zo hartstochtelijk in geloofd dus. Het feit dat Vlaanderen niks meer bereikt heeft van betekenis na 1970 bevestigd dat het veranderen van het systeem de Vlaming monddood gemaakt heeft. Althans monddood in het besturen van België, wat enkel bevorderlijk is voor het aanscherpen van de tegenstellingen en voor het onzinnige schreeuwen, roepen en tieren over de taalgrenzen heen.

Je gaat daarbij ook voorbij aan het topic van dit forum onderdeel. Waar ik nog steeds argumenteer voor een Federale Kieskring. En je laat de argumenten handig buiten je citaten.

Overigens, zoals Geert VI al kwam te brengen. Blijf met je poten van de taalwetten af. Alles staat ter discussie en is onderdeel voor het herdenken en een "herdenking". De taalwet is de enige "vrede brengende" wet die ons rest. Al de rest is bespreekbaar en kan veranderd worden. De taalwet is daarbij het laatste waar je kan en mag aanraken.
Oud 16 augustus 2008, 17:28   #103
luc broes

Standaard

Citaat:

Het spreekt voor zich dat wij andere meningen hebben. Zelfs andere schrijfwijzen voor welvaart. GRAPJE !!! Uhhh sorry, *lacht*. Nee, ernstig. ...

Mensen waar jij zo hartstochtelijk in geloofd dus.
We hebben inderdaad een andere schrijfwijze. Ook GRAPJE !!!
Oud 16 augustus 2008, 19:04   #104
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

hahahaha, ik lach zo graag met je mee. Waarbij ik je laatste reactie breedlachend interpreteer als een capitulatie. Wat mij doet geloven dat het tijd is voor nog een kleine verdieping.

Net zoals ik vanuit het begrip "gezin" zowel jouw standpunten als de mijne kan verantwoorden, kan ik jouw argumenten gebruiken om het standpunt van "de walen" te verantwoorden. En dat maakt jouw standpunt niet werkbaar in een discussie tussen Vlamingen en Walen. Zou men dat doen, dan zou men het zelfde deksel ongenadig op de neus krijgen in een Waals "NON". Oh wacht, dat is reeds exact wat er gebeurd. En daarboven op kan ik jouw argumenten gebruiken om Vlaanderen te isoleren van Europa. En daarbij een splitsing tussen Vlaanderen en Europa af te dwingen.

Hierbij moet ik ook met een zware beschuldigende vinger naar Europa wijzen. Dat door haar politiek de federale regeringen kort bij buitenspel zet. Daardoor voedt Europa nationalistische gevoelens, en schiet het ver voorbij haar doel.

Hoewel mijn standpunt alsnog onvolledig is, en rammelt aan een paar kanten, moet je toch toegeven dat de alternatieven aan meer kanten rammelen. En daarbij nog eens de Vlaamse zaak niet dienen.

Mijn standpunt is:

0/
Meer Belgische federale overheid, vertrekkende van een Nationale Kieskring, aangevuld met een tweede ronde, en waarbij de populatie aan Vlamingen duidelijk aanwezig is in de zetelverdelingen.

De alternatieven hierop zijn.

1/ Hetzelfde als wat we nu hebben, met alarmbellen en met rare zetelverdelingen, met het eeuwige gekibbel, met geen toegeving aan de Vlaamse nood om door te wegen. Het zelfde eindeloze straatje. Het stoort mij verschrikkelijk dat Vlaanderen misbaar maakt tegen de discriminatie besloten in B-H-V. Maar geen (wettelijk) bezwaar(schrift) aantekent tegen de discriminatie van Vlaanderen ingesloten in de huidige zetelverdeling in Kamer en Senaat.

2/ Het uiteenbarsten van België. In separatistische vorm of confederalisme, beiden doeken alle vorm van Federale Regering op. En worden dus door mij als een andere voorkomen van hetzelfde gezien. Zonder Federale Regering verdwijnt de buffer die we vandaag hebben t.o.v. het arrogant inmengen van Europa. Nu kunnen we nog, indien we willen, ratificering op de lange baan duwen, verschuilend achter onze gewesten. Dat kan dan niet meer. Toch zal Europa een groter aandeel opeisen in de Vlaamse gemeenschap. En ik ben daar momenteel, met een zwak Vlaanderen, zeker geen voorstander van. Europa heeft niet eens een grondwet. Onze financiële bijdragen aan Europa zullen drastisch verhogen, want we kunnen geen handig gebruik meer maken van het Belgische gemiddelde. De transfers van Vlaanderen naar Wallonië zullen daarbij bijna volledig van Vlaanderen naar Europa gaan. En dus gewoon via een omweggetje naar Wallonië terug vloeien. Door het wegvallen van het Belgische gemiddelde zal het verschil tussen Vlaanderen en Europa zeer groot worden. Dezelfde verschillen als nu tussen Vlaanderen en Wallonië. Het aandeel dat wij Vlamingen in belangrijke beslissingen hebben is daarbij nog kleiner dan in de huidige 1op1 verdelingen. Met dezelfde argumenten als men nu wil losscheuren van Wallonië, zal men willen losscheuren van Europa. Indien niet, dan zijn de huidige argumenten om van Wallonië te scheiden gewoon maar drogredenen. Gelieve consequent te zijn. Dank u.
Oud 16 augustus 2008, 20:50   #105
luc broes

Standaard

Citaat:
hahahaha, ik lach zo graag met je mee. Waarbij ik je laatste reactie breedlachend interpreteer als een capitulatie. Wat mij doet geloven dat het tijd is voor nog een kleine verdieping.

Net zoals ik vanuit het begrip "gezin" zowel jouw standpunten als de mijne kan verantwoorden, kan ik jouw argumenten gebruiken om het standpunt van "de walen" te verantwoorden. En dat maakt jouw standpunt niet werkbaar in een discussie tussen Vlamingen en Walen. Zou men dat doen, dan zou men het zelfde deksel ongenadig op de neus krijgen in een Waals "NON". Oh wacht, dat is reeds exact wat er gebeurd. En daarboven op kan ik jouw argumenten gebruiken om Vlaanderen te isoleren van Europa. En daarbij een splitsing tussen Vlaanderen en Europa af te dwingen.

Hierbij moet ik ook met een zware beschuldigende vinger naar Europa wijzen. Dat door haar politiek de federale regeringen kort bij buitenspel zet. Daardoor voedt Europa nationalistische gevoelens, en schiet het ver voorbij haar doel.

Hoewel mijn standpunt alsnog onvolledig is, en rammelt aan een paar kanten, moet je toch toegeven dat de alternatieven aan meer kanten rammelen. En daarbij nog eens de Vlaamse zaak niet dienen.

Mijn standpunt is:

0/
Meer Belgische federale overheid, vertrekkende van een Nationale Kieskring, aangevuld met een tweede ronde, en waarbij de populatie aan Vlamingen duidelijk aanwezig is in de zetelverdelingen.

De alternatieven hierop zijn.

1/ Hetzelfde als wat we nu hebben, met alarmbellen en met rare zetelverdelingen, met het eeuwige gekibbel, met geen toegeving aan de Vlaamse nood om door te wegen. Het zelfde eindeloze straatje. Het stoort mij verschrikkelijk dat Vlaanderen misbaar maakt tegen de discriminatie besloten in B-H-V. Maar geen (wettelijk) bezwaar(schrift) aantekent tegen de discriminatie van Vlaanderen ingesloten in de huidige zetelverdeling in Kamer en Senaat.

2/ Het uiteenbarsten van België. In separatistische vorm of confederalisme, beiden doeken alle vorm van Federale Regering op. En worden dus door mij als een andere voorkomen van hetzelfde gezien. Zonder Federale Regering verdwijnt de buffer die we vandaag hebben t.o.v. het arrogant inmengen van Europa. Nu kunnen we nog, indien we willen, ratificering op de lange baan duwen, verschuilend achter onze gewesten. Dat kan dan niet meer. Toch zal Europa een groter aandeel opeisen in de Vlaamse gemeenschap. En ik ben daar momenteel, met een zwak Vlaanderen, zeker geen voorstander van. Europa heeft niet eens een grondwet. Onze financiële bijdragen aan Europa zullen drastisch verhogen, want we kunnen geen handig gebruik meer maken van het Belgische gemiddelde. De transfers van Vlaanderen naar Wallonië zullen daarbij bijna volledig van Vlaanderen naar Europa gaan. En dus gewoon via een omweggetje naar Wallonië terug vloeien. Door het wegvallen van het Belgische gemiddelde zal het verschil tussen Vlaanderen en Europa zeer groot worden. Dezelfde verschillen als nu tussen Vlaanderen en Wallonië. Het aandeel dat wij Vlamingen in belangrijke beslissingen hebben is daarbij nog kleiner dan in de huidige 1op1 verdelingen. Met dezelfde argumenten als men nu wil losscheuren van Wallonië, zal men willen losscheuren van Europa. Indien niet, dan zijn de huidige argumenten om van Wallonië te scheiden gewoon maar drogredenen. Gelieve consequent te zijn. Dank u.
Geachte laatste Belg.

Ons gesprek zou vlotter verlopen moest je tekst een beetje duidelijker en bondiger zijn. Nu rammelt het te veel langs alle kanten.

In geval van VL onafhankelijkheid of echt confederalisme zal Europa ons bv niet verbieden de spoorweguitbreiding rond de Antwerpse haven uit te voeren. En transfers naar Europa zullen zeker kleiner zijn dan de huidige. Europa zal Wallonië verder helpen en toekijken hoe die hulp gebruikt wordt, wat nu niet gebeurt.

En maak je niet ongerust: VL zal zich niet losscheuren van Europa.

Laatst gewijzigd door luc broes : 16 augustus 2008 om 20:52.
luc broes is offline  
Oud 16 augustus 2008, 20:53   #106
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
In ons geval belgië is het kind wallonië verwend en haalt uit de gezinskas wat het graag heeft zonder aan iemand rekenschap te geven. (Ik neem aan dat het kind wallonië normaal begaafd is)
Alsof heel Wallonië op dezelfde manier denkt.
Het feit dat een meerderheid voor de MR stemde, bewijst dat men af wil van het PS-systeem.
Helaas wordt het wachten tot na de regionale verkiezingen voor de PS echt een toontje lager moet zingen.
azert is offline  
Oud 16 augustus 2008, 21:48   #107
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Geachte laatste Belg.

Ons gesprek zou vlotter verlopen moest je tekst een beetje duidelijker en bondiger zijn. Nu rammelt het te veel langs alle kanten.

In geval van VL onafhankelijkheid of echt confederalisme zal Europa ons bv niet verbieden de spoorweguitbreiding rond de Antwerpse haven uit te voeren. En transfers naar Europa zullen zeker kleiner zijn dan de huidige. Europa zal Wallonië verder helpen en toekijken hoe die hulp gebruikt wordt, wat nu niet gebeurt.

En maak je niet ongerust: VL zal zich niet losscheuren van Europa.
Bondig? Ik kan bondig zijn.

Dezelfde redenering die jij gebruikt om van Wallonië los te scheuren kan gebruikt worden, en sinds ze in jouw ogen een onrecht aanklagen, moet gebruikt worden om ons van Europa los te scheuren.

Ik zie dat je dat weer handig ontloopt. Bedankt voor de grote geruststelling toch.

Laat ons daar beginnen. Stap voor stap. Bondig genoeg ?
Oud 16 augustus 2008, 21:49   #108
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Alsof heel Wallonië op dezelfde manier denkt.
Het feit dat een meerderheid voor de MR stemde, bewijst dat men af wil van het PS-systeem.
Helaas wordt het wachten tot na de regionale verkiezingen voor de PS echt een toontje lager moet zingen.
Ik zeg helemaal niet dat heel Wallonië op dezelfde manier denkt.
Ik kijk naar de gemiddelden!
Nogmaals: als in Wallonië 40% overheidspersoneel is ivm 25% voor VL, dan kan men daar algemene besluiten uit trekken. Zelfde voor taalkennis, scholen enz.

Of denk je dat gemiddelden waardeloos zijn?

Een beoordeling gaat toch normaal uit van gemiddelden, of niet?

Laatst gewijzigd door luc broes : 16 augustus 2008 om 21:54.
luc broes is offline  
Oud 16 augustus 2008, 21:52   #109
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bondig? Ik kan bondig zijn.

Dezelfde redenering die jij gebruikt om van Wallonië los te scheuren kan gebruikt worden, en sinds ze in jouw ogen een onrecht aanklagen, moet gebruikt worden om ons van Europa los te scheuren.

Ik zie dat je dat weer handig ontloopt. Bedankt voor de grote geruststelling toch.

Laat ons daar beginnen. Stap voor stap. Bondig genoeg ?

weinigen willen zich afscheuren van EU hoor, zelfs bij degenen die de onafhankelijkheid willen, laat staan bij degenen die een confederatie willen.

Vlaanderen zal trouwens, bij een mogelijke onafhankelijkheid, sowieso nog steeds solidair blijven met Wallonië, niet alleen door de EU, maar ook omdat de meeste Vlamingen wel solidair willen zijn met Wallonië en zeker met de Walen.
ze willen gewoon dat het geld goed gebruikt wordt en dat de transfers transparant zijn.

maar blijkbaar is dat op dit moment teveel gevraagd.
Oud 16 augustus 2008, 21:53   #110
luc broes

Standaard

Citaat:

Maak daar nu eens een normale zin van, of mogelijk twee zinnen.
Oud 16 augustus 2008, 21:59   #111
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Dus als je instaat bent om bovenstaande bewering van uit een Vlaamse nationalistische wijze te benaderen, en tegelijk in staat bent om iets van je nationalisme over te houden, waarvan ik eerlijk waar gezegd denk dat je het niet kan, dus, nadat je in staat was bovenstaande bewering te "counteren", de volgende vraag:

Waarom heeft geen enkele Vlaamse Nationalist de on-democratische zetelverdeling in het federale parlementen in vraag gesteld bij de Raad Van State ?

En dit in de hoop dat ook jij de verdeling on-democratisch vind.
Oud 16 augustus 2008, 22:04   #112
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Dezelfde redenering die jij gebruikt om van Wallonië los te scheuren kan gebruikt worden om ons van Europa los te scheuren.

Sterker nog.

Doordat jij aangeeft dat de redenering een onrecht aanklaagt kan je niet anders dan dezelfde redenering gebruiken om afsplitsing van Europa te eisen.

Misschien moet je voor jezelf eens al de punten waarom je van Wallonië en België weg wil eens oplijsten. Daarna vervang je "Wallonië" door "Europa" en "Walen" door "Europeanen". Ik denk dat mijn punt zeer klaar zal zijn.

Dus, waarom stop je niet met rond de pot te draaien? Maak die mentale oefening. Ik was duidelijk. En ik ben nog steeds duidelijk.

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 16 augustus 2008 om 22:13.
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 16 augustus 2008, 22:13   #113
luc broes

Standaard

Ik wil me graag losscheuren van je wartaal.

Goede nacht, en hopelijk morgen een beetje duidelijker.
Oud 16 augustus 2008, 22:14   #114
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dezelfde redenering die jij gebruikt om van Wallonië los te scheuren kan gebruikt worden om ons van Europa los te scheuren.

Sterker nog.

Doordat jij aangeeft dat de redenering een onrecht aanklaagt kan je niet anders dan dezelfde redenering gebruiken om afsplitsing van Europa te eisen.

Misschien moet je voor jezelf eens al de punten waarom je van Wallonië en België weg wil eens oplijsten. Daarna vervang je "Wallonië" door "Europa" en "Walen" door "Europeanen". Ik denk dat mijn punt zeer klaar zal zijn.

Dus, waarom stop je niet met rond de pot te draaien? Maak die mentale oefening. Ik was duidelijk. En ik ben nog steeds duidelijk.
ik denk niet dat je goed snapt waarom er zoveel Vlamingen zijn die zich willen afscheuren van Wallonië hoor. doe nog eens je huiswerk en kom dan terug.

ik zal je een tip geven: het gaat niet alleen over het geld, het gaat over imperialisme....
Oud 16 augustus 2008, 22:33   #115
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
ik denk niet dat je goed snapt waarom er zoveel Vlamingen zijn die zich willen afscheuren van Wallonië hoor. doe nog eens je huiswerk en kom dan terug.
Beste, doe de proef. Maak de oplijsting.

Van heel dat imperialisme waar jij over spreekt blijft niks over in een parlement en regering dat de populatie weerspiegeld. En dat weet je best.

Met een onzinnige oorlog tegen vermeend taal imperialisme koop je geen stook diesel. Onze banken worden er niet sterker van. De inflatie wordt er niet minder door. Onze jeugdcriminaliteit verminderd niet. Je kan taal imperialisme niet aantonen. Tenzij met wat roepen en met het tentoonstellen van een pak vooroordelen.

Zeg mij nu eens waarom een federaal parlement waarin de Vlamingen democratisch vertegenwoordigd zijn ondenkbaar is voor een Vlaams Nationalist ?
Oud 16 augustus 2008, 22:50   #116
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Als je de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië oplijst, dan kan je onmogelijk beweren dat deze verschillen enkel tussen Vlaanderen en Wallonië bestaan. Exact dezelfde verschillen vind je tussen Vlaamse regio's. Exact dezelfde verschillen bestaan tussen Europa en Vlaanderen.

De verschillen kunnen dus geen reden tot opsplitsing zijn. Zijn de verschillen in jouw ogen wel een reden tot opsplitsing dan moet je de Vlaamse regio's splitsen. Dan moet je Vlaanderen afscheuren van Europa. Wees consequent aub.

Dat ideetje van het Taal Imperialisme is zo oud als de straatstenen. En breng het maar in gewone woorden hoor. Zeg : Franstaligen dringen hun taal op als ze zich vestigen op het Nederlandstalig grondgebied. Om dat te veranderen heb je vandaag al de middelen. Als kordaat handelen, en het afdwingen van de taalwetten Waalse protest uitlokt, dan moeten zij maar willen afscheiden van Vlaanderen. En dat onder onze voorwaarden.
Oud 16 augustus 2008, 23:24   #117
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Exact dezelfde verschillen vind je tussen Vlaamse regio's. Exact dezelfde verschillen bestaan tussen Europa en Vlaanderen.
Limburg zegt nee tegen voorstellen van bvb. West-Vlaanderen?
(voorbeeld)

Wat ik zie als een reden voor een splitsing van Belgiê is dat (voor zover het in de pers voorkomt) vooral een confrontatie is tussen steeds de Vlamingen die zich defensief opstellen enerzijds, en de Walen die zich imperialistisch en aanvallend opstellen anderzijds. (zo vang IK het op uit de media). En �*ls inderdaad de realiteit zo is ben ik vóór een splitsing. (inderdaad als, want ik ben mij bewust van de macht van de media om het volk te misleiden en populistische teksten te schrijven)

Maar in Vlaanderen (zie Vlaamse regering) heb je géén confrontatie tussen provincies onderling. Enkel tussen verschillende partijen / links-rechts.

Dat is wat in mijn ogen het fundamenteel verschil is tussen waarom een splitsing van België behoort tot een mogelijke oplossing en een splitsing van Vlaanderen niét aan de orde is.

Laatst gewijzigd door gehuigert : 16 augustus 2008 om 23:26.
gehuigert is offline  
Oud 17 augustus 2008, 00:10   #118
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Wat ik zie als een reden voor een splitsing van Belgiê is dat (voor zover het in de pers voorkomt)
De pers ? Sinds wanneer maakt de pers een verkiezingsbelofte ? Lees dit erop na ...

http://www.n-va.be/programma/standpu...resteksten.asp

... en zeg mij waar er sprake is van imperialisme.

De ECONOMISCHE verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië worden daartegen overvloedig aangehaald.
Oud 17 augustus 2008, 08:35   #119
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik zeg helemaal niet dat heel Wallonië op dezelfde manier denkt.
Ik kijk naar de gemiddelden!
Nogmaals: als in Wallonië 40% overheidspersoneel is ivm 25% voor VL, dan kan men daar algemene besluiten uit trekken. Zelfde voor taalkennis, scholen enz.

Of denk je dat gemiddelden waardeloos zijn?

Een beoordeling gaat toch normaal uit van gemiddelden, of niet?
Zelfs linkse rakkers als de broers-filmmakers Dardenne zeggen in de laatste Humo dat het niet normaal is wat de PS de laatste decennia uitgespookt heeft en dat hun bestuur ouderwets is.

Geleidelijk groeit het idee dat er iets moet veranderen en men moet als socialist al bijzonder hopeloos zijn om in zijn drang naar verandering voor de (heel) rechtse MR te stemmen en toch gebeurt dat blijkbaar want die partij was bij de laatste verkiezingen de grootste.
azert is offline  
Oud 17 augustus 2008, 08:40   #120
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De pers ? Sinds wanneer maakt de pers een verkiezingsbelofte ? Lees dit erop na ...

http://www.n-va.be/programma/standpu...resteksten.asp

... en zeg mij waar er sprake is van imperialisme.

De ECONOMISCHE verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië worden daartegen overvloedig aangehaald.
Er IS sprake van imperialisme bij BHV of is de verfransing van de randgemeenten rond Brussel geen imperialisme? Of de corridor?

En de NVA zou zonder de pers die handig alle verschillen tussen Wallonië en Vlaanderen opsomt nooit het idee van een onafhankelijk Vlaanderen kunnen verkopen (VB ook niet). Wij worden meer beïnvloed door de media dan door politici.
gehuigert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be