![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stilletjesaan beginnen de Vlamingen zelfgenoegzaam te denken dat ze genoeg hebben aan zichzelf, terwijl de Franstaligen zich meer en meer open beginnen te stellen voor de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1222 | |
|
![]() Citaat:
![]() Kom nou vriend, er is hier niemand die je gelooft. Stop toch eens met de waarheid geweld aan te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1224 | ||
|
![]() Citaat:
Mar door rijkdom zelfgenoegzaam geworden, is een klassieker bij volkeren die op het toppunt van economische rijkdom gekomen zijn. De Franstaligen hebben die fout ook gemaakt in de jaren '70; en zijn nu aan het ontwaken en rechtkrabbelen. Zaterdag in De Standaard: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar de Franstaligen staan dus volledig aan de juiste kant volgens jou? ze doen op dit moment totaal niets mis? ze hebben gelijk om alles te blokkeren, om annexatie van Vlaams grondgebied te eisen, om te weigeren om Nederlands te spreken in Vlaanderen en ze hebben zeker gelijk als ze vinden dat het Vlaams maar een patois is dat niet de moeite is om te leren?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1226 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar wat met de Franstaligen? allemaal engeltjes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 |
Banneling
|
![]() Walen aan het rechtkrabbelen?
Laat me niet lachen. Belangrijke bedrijven aldaar beginnen aan de alarmbel te trekken. Klagen over de kwaliteit van de scholing. Als er dan toch werkwilligen komen solliciteren, dan kunnen ze er niets mee aanvangen. Het wordt niet breed uitgesmeerd in de pers, natuurlijk. Pijnlijkheden worden liefst verborgen gehouden in Walenland. Klokkenluiders moeten daar oppassen. Wallonie gaat verder achteruit. Zonder schokeffect zal daar niets veranderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1229 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Nog een voorbeeldje, de regionale portaalsites:
Laatst gewijzigd door LcGrs : 18 augustus 2008 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is allemaal de fout van de Vlamingen dat er zoveel Waalse werkloosheid is. want de meeste managers en vooral de meeste personeelsdirecteurs in de Belgische firma's (en dus ook de Waalse) zijn Vlamingen. en Vlamingen kiezen enkel voor Vlamingen, ze eisen altijd dat iedereen ook Nederlands spreekt, terwijl je toch met dat Nederlands niets bent. zelfs Delvaux heeft iets in die trant gezegd op de Franse tv, ze werd er niet echt geloofd, maar ze heeft het toch maar gezegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1232 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat is er slim aan splitsen om dan (hopelijk ooit eens) weer samen te werken? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1233 |
Banneling
|
![]() Net zoals bij de Islamieten hoor je nooit zelfkritiek van een Waal.
Men doet dat daar best niet of je komt in een slecht daglicht in je eigen omgeving. Dus moet er een zondebok gezocht worden. Het is altijd de schuld van anderen. De Waalse media leiden die tendens en er wordt dapper in meegegaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een inwoner van pakweg Sas-van-Gent nabij Terneuzen moet in heel wat van de gevallen beroep doen op de medische fasiliteiten van Gent. De overheid moet ervoor zorgen dat dit in de best mogelijke omstandigheden gebeurt. En voor alle soorten van grenzen, voor alle soorten van (grote en kleine) problemen: gemeentegrenzen (mag in in het dichterbij gelegen kontainerparkt mijn tuinafval gaan smijten), provinsie- en ga zo maar door. Ik heb spijtig genoeg ervaring met medische hulp in Turkije tijdens de vakantie. Dat ging allemaal gelijk een fluitje van een sent: binnen de kortste keren was er met een telefoontje en een fakske alles geregeld door het ziekenhuis van Turkije met de ziekenkas in Vlaanderen. Ik had zelfs de tijd niet om assistentie in te roepen van mijn bijstandsverzekering bij de vab, want 't was al al in de sakosj. En voor die pipo's die willen reizen zonder grenzen over de taalgrens: ja, als ik wil met brussels airlines naar Straatsburg vliegen en van daar naar mijn hotel met het openbaar vervoer, dan moet ik ook tweemaal mijn geldbeugel bovenhalen. Voor kortere afstanden waar meer op gereisd wordt, kan dat beter: maar volgens mij zijn er tamelijk wat busverbindingen die over de Hollandse en over de Vlaams-Waalse staatsgrens gaan, en marsjeert dat met één tiket. Je moet natuurlijk niet vragen om om de 20 minuten een lijn in te leggen, waar maar om de twee uren één reiziger op gaat zitten: dat zijn zo van die ps-kommunistische en wafelijzerachtige toestanden. Dus: meer Europa (dank je voor de € vb.) en maksimale subsisidiariteit: Wallonië zijn eigen boontjes doppen, op eigen leest geschoeide maatregelen aangepast voor hun eigen spisifisiteiten ... en wijlie ook.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1236 |
Banneling
|
![]() Ik heb me al dikwijls afgevraagd of er in Wallonië ook Azets, Boontjes en Artisjokken zouden bestaan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1237 | |
|
![]() Citaat:
Van het ogenblik dat een Vlaamse kandidaat standaardfrans kent zal de Franstalige personeelsdirecteur dat onderscheid tussen de Belgische kandidaten minder snel maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voil�*, tegen die vooroordelen kan je dus niets doen hé. dat het héél mss zou kunnen zijn dat het Franstalig onderwijs echt ondermaats is, die gedachte wordt zelfs niet getolereerd, neen, het moet en zal de fout zijn van de Vlaming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nog geen argumenten gehoord die aantonen dat het beter zou gaan. Onderwijl ondervind ik dagelijks in de praktijk hoe nadelig het is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1240 |
|
![]() Ga je werkelijk wenen als Belgie barst Artisjokbodem?
|
![]() |
![]() |