![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#561 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#562 | |
|
|
Citaat:
Ik denk dat u wat achter staat, de tijd dat er een oplossing kon gezocht worden is voorbij. Als men Vlaamse grond eist is het voorbij, dan stopt het, over, afgelopen. |
|
|
|
|
|
|
#563 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dus je erkent dat er grote verschillen zijn qua zienswijze, opvatting hoe de problemen ontstaan zijn en hoe ze op te lossen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#564 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Gelukkig voor die locomotief bezit ze een paar zeer goede mecaniciens aan boord dan
|
|
|
|
|
#565 | |
|
|
zeker
|
|
|
|
|
#566 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#567 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#568 | |
|
|
Citaat:
Ja, doe maar rustig verder zoals u bezig bent, er is niets aan de hand. Alles komt goed, we geven wat Vlaamse grond aan de Walen en alles is in orde. Tot in 2009. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#569 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Met het al dan niet stemmen op Franstalige lijsten hebben de faciliteiten niets te maken. De faciliteitengemeenten maken ook deel uit van het Vlaams gewest en het Nederlandse taalgebied, wat betekent dat gemeenteraadszittingen (om maar een voorbeeld te geven) verplicht in het Nederlands moeten gebeuren. |
|
|
|
|
|
|
#570 | |
|
Banneling
|
Citaat:
faciliteiten betekent de garantie dat je bij de gemeentelijke overheid in je taal terecht kunt (in casu het Frans in Vlaanderen en het Nederlands in sommige Waalse gemeenten) splitsing van de kieskring verandert hier niks aan kunnen mogen stemmen op franstalige lijsten ... blijft mogelijk na splitsing BHV ... elke franstalige partij kan immers nog steeds een franstalige lijst opstarten in B of HV ... alleen én daar wringt het schoentje : dan moeten de politici die op die lijst figureren, ook in B of in HV wonen dus splitsing BHV heeft geen enkele invloed op de faciliteiten voor de mensen die daar nu van genieten. |
|
|
|
|
|
|
#571 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#572 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
BHV gaat over de wijziging van de kieswetgeving, wanneer men het statuut van de faciliteiten wil veranderen, dan gaat het over de wijziging van de taalwetgeving. |
|
|
|
|
|
|
#573 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Walen willen rode wijn; wij willen witte wijn. Beide passend bij de maaltijd die we liefst hebben: zij vlees wij vis. So be it. Maar mengen is uit den boze.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#574 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#575 |
|
Banneling
|
ik voel aan mijn water dat largo ne rosé liefhebber gaat zijn ....
|
|
|
|
|
|
#576 |
|
|
De realiteit is dat jij je alweer mengt in een discussie waar je amper iets van afweet terwijl je wel hoog van de toren kraait alsof je een expert ter zake bent ...
largo_w, bezin voor je begin, wees leergierig in plaats van eergierig
|
|
|
#577 | |
|
Banneling
|
Citaat:
de realiteit is : dat er geen Belgische regering meer kan gevormd worden die een beleid (gelijk welk) k�*n voeren ... (je moet Knack deze week eens lezen) hoe ga je dat oplossen ? Laatst gewijzigd door Anna List : 21 augustus 2008 om 11:56. |
|
|
|
|
|
|
#578 | |||||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus er is volgens jou geen enkel perceptie probleem van de faciliteiten bij hun inwoners? FDF zal content zijn dat jij er zo over denkt geloof ik... noem mij gerust het emo type maar ik denk dat de perceptie van franstaligen in de rand heel anders is dan jullie denken. Citaat:
Citaat:
http://www.lalibre.be/index.php?view...&art_id=376414 Du coté de Halle-Vilvorde : les facilités ont été octroyées uniquement pour les communes où la dernière enquête linguistique (de 1960) avait constaté plus de 30% de citoyens appartenant �* la minorité linguistique. Or le pourcentage de francophones y est aujourd’hui de presque 80%. Ceux-ci peuvent obtenir l'utilisation du français dans leurs relations avec les administrations fédérales, régionales, provinciales et communales ainsi qu'avec les autorités de police et judiciaires. Les séances du conseil communal doivent se dérouler en néerlandais sous peine de nullité si le français y est employé. Le VDAB (office de l’emploi flamand) ne reçoit que les personnes qui s’inscrivent en néerlandais. La télédistribution et les services de secours sont flamands. Quant �* l’enseignement, les écoles francophones ne peuvent accepter que des enfants d'une commune �* facilités. Les francophones doivent se rendre �* Bruxelles pour ester en justice. Autant dire que les francophones de la périphérie sont moins biens lotis que les Flamands de Bruxelles. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ooh en Gun als we toch tips aan het geven zijn aan elkaar ik heb deze; "nederigheid siert"...
|
|
|
|
|
#579 | |
|
|
Ik ga helemaal niks oplossen zoals Gun mooi aangaf ik heb te weinig dossierkennis en ik doe niet zoals hij aan politiek... Maar ik heb wel een paar ideën van wat zou moeten gebeuren. Ik denk dat ook politiekers op tijd en stond zullen inzien wat zal moeten gebeuren en daar dan een juiste implementatie zullen op voeren. Maar het begint wat te wegen; we gaan af op alle vlak, onze economie draait vierkant,... het mag eens opgelost worden.
Laatst gewijzigd door largo_w : 21 augustus 2008 om 12:28. |
|
|
|
|
|
|
#580 | |
|
Banneling
|
Citaat:
uw la libre citaat bewijst alleen maar dat Franstaligen veel meer willen dan alleen maar een kleine uitbreiding, en zelfs de faciliteiten interpreteren als veel meer dan wat ze zijn ... dat is je reinste oorlogsretoriek (lebensraum, grondgebied van een ander claimen ... nb in de EU in 2008 ... je reinste negentiende eeuwse retoriek ...) exact wat België zal opblazen ... met zo'n stelende buur kan je immers niet samenleven |
|
|
|
|