![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#2161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, er stond bij dat de vergelijking was getrokken tussen aug 2007 en aug 2008.
Zou het om een vermindering zijn gegaan met 5% dan had men moord en brand gegild, maar vermeerdering van het ijs met ... 30% daar moet natuurlijk over worden gezwegen. Tenminste, als het bericht klopt want ik vind er niets over op het Net. http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8 Tamelijk wat verhalen over die ijsbreker Polarstern op Net, maar nog niet gezien waar die momenteel zou zitten. http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8 Zou het misschien kunnen dat allebei de verhalen gelogen zijn?
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 20 augustus 2008 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2162 | |
|
![]() Citaat:
http://www.theregister.co.uk/2008/08...c_ice_mystery/
Laatst gewijzigd door exodus : 20 augustus 2008 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2163 | |
|
![]() Citaat:
Lijkt de methode van "pixels tellen" betrouwbaar? Oppassen met die schrikkeldag ertussen, wel, want daar kan men misschien weer een story aan breien. ![]()
![]() |
![]() |
#2164 |
|
![]() Ik herinner me zelf het artikel dat jullie bedoelen. Het had een ophefmakende, maar misleidende titel.
Ik heb het even opgesnord: http://abcnews.go.com/Technology/sto...5265092&page=1 Dit om aan te tonen dat het wel degelijk ging om zee-ijs, waarvan men verwachtte dat het, indien aan bepaalde omstandigheden voldaan zou zijn (die je kan lezen in het artikel), voor het eerst in de geschiedenis volledig verdwenen kon zijn. Zoals je kan zien in de het artikel dat Pieke en ik hierboven plaatste, is die zone voor het tweede jaar op rij bevaarbaar door schepen ... Het volledig ijs-vrij zijn van de noordpool (dus ook van landijs) gebeurt volgens (de meeste) experts pas ronde 2040. Kan iemand mij corrigeren als ik fout ben want ik weet het niet zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2165 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ge MOET langere referentieperiodes gebruiken in klimaatwetenschap. Verder moet je de vraag stellen of de oppervlakte van zee-ijs an sich wel voldoende betekenis heeft : je moet m.i. ook rekening houden met de dikte van het ijs, de densiteit edm. Niet ? kijken we naar de evolutie van het zee-ijs in de arctische regio dan zien we dat 2007 een jaar met uitzonderlijk weinig ijs was. Wil dit zeggen dat in 2007 er plotsklaps een tijdelijk éénjarig massaal mega-broeikaseffect was ? Neen natuurlijk niet. De oorzaak ligt in de overheersende windrichting dat jaar. Vergelijken tegenover zo'n uitzonderlijk jaar is weinig zinvol, om niet te zeggen intellectueel oneerlijk, niet ? Kijken we waar 2008 ligt, dan blijkt dat 2008 allicht het 2e of 3e jaar qua minimale ijsomvang wordt. Of om in de Olympische gedachte te blijven : 2008 wordt een zekere medaillewinnaar ! Zo'n prijswinnend jaar gebruiken als 'bewijs 'dat ijsmassa's aangroeien is, ik druk me zacht uit, weinig overtuigend. 2008 bevestigt netjes de langere termijn trend die overduidelijk is : het arctische ijs neemt in snel tempo af. En zeggen dat ik eerder vandaag linkte naar deze post over cherry-picking. ![]() Laatst gewijzigd door jules : 20 augustus 2008 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2166 |
|
![]() Is er geen grafiek met iets van 2008 op?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 augustus 2008 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2167 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Lees even mee wat Walt Meier als antwoord geeft : Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2168 |
|
![]() Ik denk dat de global warming niet los gezien mag worden van het synchroon stijgende aantal UFO-waarnemingen, dat zelf ook alleen maar het "topje van een ijsberg" kan zijn want natuurlijk worden lang niet alle buitenaardse bezoekers gespot.
Met hun geheimzinnige doch zeer grote energie verwarmen zij ons reeds veel te volle luchtruim. Het kan ook zijn, dat het hun missie is om onze planeet wat op te warmen, teneinde ons klimaat geschikt te maken voor (overname door) de aliens die van een warmere plek komen. Je zou het haast koud krijgen van al die griezelverhalen. ![]()
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 20 augustus 2008 om 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2169 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2170 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
beetje zielig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2171 |
|
![]() "Zielig" vind ik iemands teksten vervalsen; maar gemoedelijk als ik ben hanteer ik slechts de negeertoets en laat het aan anderen over om je middels echte klachten te laten verbannen.
Totnooitmeerziens, kind.
![]() |
#2172 | ||
Vreemdeling
|
![]() Willem1940NLD:
Citaat:
Citaat:
Ik zie uit naar uw gekwanificeerde bewijsvoering over de UFO's, en zal daartoe Nature en Science goed in de gaten houden. In de tussentijd vertrouw ik op wat de wetenschap er in de afgelopen 150 jaar voor kennis over heeft vergaard. Bart http://ourchangingclimate.wordpress.com/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wetenschap? pruttel de pruttel Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2175 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Twee fotokes vergelijken die exact een jaar van elkaar verschillen, om daaruit conclusies mbt lange-termijn trends te maken, is gewoonweg belachelijk.
Als dit de strohalmen zijn waaraan de deniers zich optrekken, then god bless their sorry soul.
![]() |
#2176 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Petje af voor Willem1940NLD, die in ieder geval op een alternatieve theorie wijst (zij het niet bijster oed onderbouwd van wat ik ervan heb begrepen). Wat u probeert af te doen als "het autoriteits principe" is tot op zekere hoogte (doch zeker niet in absolute zin) gemeengoed: Als je ziek bent, ga je naar een dokter (niet naar een automonteur), als je hulp nodig hebt bij het invullen van belasting formulieren ga je naar een accountant/belastingadviseur (niet naar een meteoroloog), en als je auto kapot is ga je naar een automonteur (niet naar een geoloog). Als de klimaatwetenschap een probleem signaleert en er de waarschijnlijke redenen voor geeft, ga ik er dus van uit dat je er een erg goede reden voor moet hebben om hun beweringen daarover in de wind te slaan. Anders neem ik je vooralsnog minder serieus dan de mensen die weten waar ze het over hebben: klimaatwetenschappers in dit geval (en niet vul-maar-in-wie). Bart http://ourchangingclimate.wordpress.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat mensen steunen op autoriteiten maakt ons ook kwetsbaar en manipuleerbaar. En of je me serieus neemt of niet is helemaal je eigen keuze, en kan ik niks aan doen,. Maar goed, de kern is dat de wetenschap gebruikt wordt om ons te manipuleren door de elite. Duidelijk aantoonbaar maar niet in 2 zinnen! Zo is de GW shit bedoeld om er o.m. een tax en andere maatregelen door te voeren zodat ze zonder veel weerstand de middenmoot kunnen vernietigen Met onze toestemmng! Dat jij zo maar 'leunt' op klimaatwetenschappers lijkt me zo bij zo niet slim. En ik heb werkelijk nooit gezegd dat je zo maar moet geloven wat ik zeg. Ik haal dingen aan en wijs de richting als je echt bereid bent het verder te onderzoeken. Maar je moet er wel voor 'open staan' en er wat werk voor verzetten. Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 21 augustus 2008 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2178 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
David Icke, Alex Jones etc. Citaat:
Een nerd die een conspiracy website kan opzetten of een halve zool die een controversieel boek/DVD publiceert dié zijn pas geloofwaardig. Citaat:
![]() Kritische vragen worden niet geapprecieerd en/of genegeerd, dat zegt genoeg lijkt me. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2179 |
Minister
|
![]() Meneer kan het niet halen en gaat dan maar verbannen? NU bent u pas geloofwaardig!
![]() |
#2180 |
|
![]() Nee hoor, uitsluitend de negeertoets zodat ik niet door namen te vergeten toch nog reageer op bepaalde typen. U ook totnooitmeerziens dan maar, ingaande nu.