![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Waarom worden er drugscontroles gehouden desondanks mensen ze massaal toch gebruiken? | |||
Om de sfeer van "het is nog steeds een verboden product" in stand te houden, of die nu helpt of niet maakt niet uit. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 81,82% |
Omdat het weldegelijk mensen twee keer doet nadenken vooraleer te gebruiken! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allemaal oplossigen die in theorie wel lijken te werken maar die botsen met de praktijk, en daar komt meer leed uit voort dan drugs zelf; maar zo ziet gij dat niet zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geertje : 22 augustus 2008 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
ik zou zeggen doe iets aan dat persoonlijke probleem van je ( mss verdwijnt het wel vanzelf met wat ouder en wijzer te worden en door wat meer zelfvertrouwen te krijgen) - maar een ander moet daarom niet lastig worden gevallen - ik kom toch ook niet zeuren over wat jij tussen je boterham smeert
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 augustus 2008 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Als men de hulp aan drugsverslaafden zou afschaffen en ze bvb. gewoon zou dumpen in een afgesloten bos (bvb. zoals de zoo), dan mogen ze van mijn part doen wat ze willen, maar zijn ze geen last en kost van de maatschappij. Laatst gewijzigd door Geertje : 22 augustus 2008 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen neemt niet graag drugs, hoor. Zeker heroïne niet. Maar moest één van mijn kinderen toch aan dat goedje verslaafd geraken, zou ik zeker en vast verkiezen dat hij/zij zijn ding uit de apotheek kon halen. De junkie-wereld is ongelofelijk h�*rd, en meedogenloos. En dankzij het verbod is er vooral ongecontroleerde, en met van alles en nog wat vermengde rommel te koop, die zo duur kost dat je met werken niet toekomt, en dus als verslaafde verplicht bent om zelf te dealen, ofwel te gaan stelen, u te prostitueren en meer van dat. Heroïne vervaardigen zou de pharma-industrie niet meer kosten als aspirine vervaardigen, het zou op kwaliteit en inhoud gecontroleerd zijn, en weinig kosten. In die omstandigheden kun je dat zelfs 20 jaar lang pakken, en een ogenschijnlijk normaal leven leiden. Een junkie op straat zijn levensverwachting is hooguit tien jaar. En tien jaar afzien ! Wel een verschilletje... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Wilt u bij ons de sharia invoeren, met zweepslagen, handjes en koppen afhakken, en al de rest ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zolang er véél geld mee te verdienen valt, zullen er steeds grote handelaars in drugs bestaan, zelfs al moesten degenen die u kan pakken op de grote Markt levend in stukken gehakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet wel eens een besluit trekken. Ofwel laat je soft-drugs toe ofwel verbiedt je ze. Dat gezemel of gedoogbeleid en 3 gram is funest. Het is trouwens de reden waarom Nederland binnenkort waarschijnlijk hun wetten gaan aanpassen. Een gedoogbeleid houdt namelijk in dat het geduld wordt maar dat er geen controle op is. En dat leidt naar een ander probleem... Overdreven THC gehalte van gedoogde soft-drugs.
Ik ben dan eerder voorstander van het toelaten van soft-drugs mits via apotheken en dergelijke waar die drugs kunnen worden getest en het te hoge THC gehalte kan worden gemeten. Dan hou je dat in de hand. Een gedoogbeleid zonder controle is vragen om problemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Volledige legalisatie lijkt me wenselijk
edit: mits uitvoerige info campagnes rond gevaren enzo (zoals met tabak) Laatst gewijzigd door toccata : 22 augustus 2008 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
2. het overdreven hoog thcgehalte is ook weer een gevolg van de illegaliteit ( vh grootschalig kweken )- de illegaliteit die kwekers heeft doen focussen en dus domesticeren op hoeveelheid THC en bvb niet op smaak en andere eigenschappen - wat wel gebeurt zou zijn en zal gebeuren in een relaxte legale sfeer waarin de kweker zijn plantjes niet meer moet verstoppen enz
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 augustus 2008 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() |
![]() |
![]() |