Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2008, 09:37   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Goed bestuur: windmolens komen er niet/komen er wel

De regering wil absoluut zoveel prosenten groene stroom doen fabrikeren.
We zitten op vlak van groene stroom al flink achter op de buurlanden.

Elektrabel heeft senten om er te bouwen, en een goede lokatie (ttz waar genoeg wind is) gevonden.

Maar oei oei oei ... er is een papiertje van een andere overheidsdienst niet in orde.
D�*t hadden ze niet tijdig kunnen opmerken !!

Ai ai ai, enkele omwoners passen het nimby sisteem toe: die omwoners produseren afval, gebruiken varkensvlees, rijden met de auto, bellen met de gsm, maar maar ... waar het afval naar toe moet: zo ver weg als mogelijk; waar de varkens gekweekt moeten worden: liefst op de Meir in Antwerpen da's ver weg genoeg; waar rijden met de auto: nooit in mijn straat, daar spelen mijn kinderen; waar moet de gsm-mast: nergens, heb ik niet nodig; ....

Wat is nu de oplossing?
Gewoon wachten.
Tot die andere overheidsdienst eens de goedheid gevonden heeft om dat papier aan te passen.
Dat kon namelijk vorige week niet, zelfs niet deze week.

Onnozelaars zijn het.

Doet me ook nog denken aan wat ik eer al eens gezegd heb in een andere draad: mochten we nu de gewone ouderwetse windmolen pas uitgevonden hebben, hij zou nooit nergens gebouwd mogen worden. Sjanse dat die na de kruistochten gebouwd werden. Nu doet men veel moeite en spendeert men veel geld om ze als geschiedkundige getuigenissen overeind te houden.

We houden onze eigen ontwikkelingen tegen. Liefst met veel juridische prosedures en mensen die zuur reageren gelijk te geven. Goed bestuur !! Mijn gat ja.

link: http://www.standaard.be/Krant/Tekst/...823&demo=False

Citaat:
Voorlopig geen windmolens langs Expresweg

EEKLO/MALDEGEM - Het provinciebestuur weigerde de aanvraag van Electrabel voor windmolens langs de N49 tussen Eeklo en Maldegem.
Electrabel heeft een aanvraag ingediend voor dertien windturbines - vier in Eeklo en negen in Maldegem - maar beide gemeenten hebben dat project negatief geadviseerd. Het provinciebestuur is op die bezwaren ingegaan en heeft de vergunning geweigerd.

Ondertussen loopt in dezelfde gemeenten echter een openbaar onderzoek voor een nieuw gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan (Grup) waarin wel plaats is voor dertien windmolens. De locatie voor de molens valt zelfs gedeeltelijk samen met de locatie die Electrabel voorstelde. De molens zullen er dus toch komen, ondanks de bezwaren van de omwonenden. Volgens de provinciale milieudeskundige is er trouwens slechts beperkte hinder voor mens en milieu.

Buurtbewoners hadden negen bezwaarschriften ingediend, maar slechts enkele daarvan werden gegrond verklaard door de deputatie. Het voornaamste argument dat weerhouden werd, is de onverenigbaarheid van de molens met de huidige bestemming als landbouwgrond. Zodra het Grup definitief is goedgekeurd, zal dat bezwaar echter wegvallen. De omwonenden vreesden ook voor geluidshinder en slagschaduwen, maar indien de milieuvoorwaarden worden nageleefd, kan dat volgens de provincie geen probleem zijn.

Electrabel kan tegen de beslissing van het provinciebestuur nog in beroep gaan, maar dat lijkt zinloos, vermits de regering hoe dan ook alleen windmolens zal toestaan binnen het toekomstige Grup. Het openbaar onderzoek voor het Grup werd overigens op 21augustus afgesloten. Het is nu aan de gemeentebesturen, het provinciebestuur en de Vlaamse regering om het dossier af te ronden. (wdb)

(wdb)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 09:49   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Petrol en kernenergie zijn toch veel stoerder?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 10:11   #3
FDM
Banneling

Standaard

5 jaar geleden zette ik ergens op een forum:
Vlaanderern loopt achter op gebied van:
-windenergie
-toepassen van europese regels
-integratie

nog ni veel veranderd
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be