Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2008, 21:32   #21
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De meeste vreemdelingen in België hebben officiël werk, dragen af aan de SZ, betalen belastingen enz.. dus ook de meeste Vfreemdelingen en/of genaturalizeerde belgen die aan gezinshereniiging en of het ophalen van importbruiden en bruidegommen zullen zonder veel problemen de inkomenstoets doorstaan.

Het probleem dat volgens mij veel zwaarder weegt is de grote druk die er komt te staan op mensen door de importhuwelijken van een voortdurende pressie om te integreren
en de tegenpressie van die mensen die vinden dat een integratie tot een dusdanige hoge assimilatie moet gaan dat het in wezen onmogelijk is (mijn kleindochter is vlaming, maar je zal er nooit de chinees volledig uit kunnen halen).

Het blijft een probleem : indien om het even wie die in België woont, met om het even wie van om het even welke nationaliteit in het huwelijk wil treden... het is een fundamenteel mensenrecht om dit te doen. Dat dit aanleiding geeft tot iets dat we zonder meer misdadige mensenhandel kunnen noemen is evenzeer waar - de bewijslast is echter zeer zwaar-

De migratieproblemen kunnen best op EU niveau aangepakt worden - met een zeer aktieve politiek van werkverschaffing voor immigranten, bij voorkeur op plaatsen waar er nood en ruimte voor "vers bloed" is - een aangepast "overgangssysteem" van sociale zekerheid is misschien ook een goed idee.
Je raakt een hekel punt.
De dwang tot integratie wordt gevoeld, en leidt tot een sterkere vastklamping aan de eigen cultuur omdat de identiteit hiermee verstrengeld is. Zo creëer je allerhande sociale problemen (de persoon wordt geïsoleerd uit de samenleving, samen met 'sympathisanten' (=anderen van dezelfde etnische minderheid) en worden deze mensen ook vatbaarder voor psychische problemen.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 21:32   #22
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
BRON

Nu ben ik eens benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat dit geïmplementeerd zal worden.
Wat betekent deze maatregel eigenlijk concreet?
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 22:31   #23
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Waar halen jullie trouwens dat men 'z'n hele familie' (broers, zussen, oma) kan laten overkomen???

Aan den toog in 't café???

WIE KAN ER GEBRUIK MAKEN VAN HET RECHT OP GEZINSHERENIGING?

A: De echtgeno(o)t(e), tenminste 18 jaar oud, van de vreemdeling(e)

B: de kinderen, niet ouder dan 18 jaar, van de vreemdeling(e), die ten zijne/hare laste zijn

Voor EU onderdanen en Belgen gelden andere regels)

Dan zie ik echt het probleem niet. In de stad waar ik woon is er een sterke high-tech industrie. Jaarlijks komen er hier nogal wat Europeanen werken voor het moederbedrijf en brengen uiteraard hun echtgenote en kinderen mee. Maar het grote verschil is dat gastwerkers in Belgie blijven plakken en meestal laaggeschoold zijn en dus vaak op staatssteun moeten terugvallen en dat toelaten is verkeerd. Ofwel zorg je voor jezelf en je familie ofwel bol je het af.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 22:36   #24
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Als ik me niet vergis is dat onlangs wettelijk geregeld?
Ah, werd dit reeds wettelijk vastgelegd of is de discussie nog steeds gaande met een neiging tot het vastleggen van die wet?
Citaat:
Alle kinderen uit een polygaam huwelijk mogen overkomen, maar slechts één echtgeno(o)t(e).
Gaat nog leuk kiezen worden voor die mannen daar...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 22:37   #25
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik had er een tijdje geleden al een draadje over gestart. Het mapt niet compleet op je vraag, maar het komt in de buurt:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=109080
Ik had je thread daarover niet gezien/gelezen, thx!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 12:37   #26
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat het een mensenrecht is te huwen (en samen te leven) met wie je wil!
Inderdaad. Dat ze dan maar oprotten en samen gelukkig gaan zijn in Verweggistan.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 12:52   #27
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaan we aan Vlaamse koppeltjes ook een 'inkomstengarantie' vragen om te huwen/samen te wonen?
Of elke nieuwgeborene in vraag gaan stellen of hij de staat geen geld gaat kosten op termijn?

OK akkoord onder voorbehoud dat deze 'inkomstengarantie' gelijk is aan het wettelijk MINIMUMLOON, ander is er sprake van discriminatie's voor lage inkomens!

Eigenlijk is dit het uithollen van een RECHT! Gezinshereniging is een RECHT, geen GUNST!
Mijn beste onze ouders en wijzelf hebben meegewerkt aan de sociale potjes. Normaal dan toch dat niet iedereen dit kan komen leegzuigen.

Staat u dat niet aan ga dan toch elders wonen. Eens kijken of ze voor u ook zo lief zullen zijn en centen geven.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 12:55   #28
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Mijn beste onze ouders en wijzelf hebben meegewerkt aan de sociale potjes. Normaal dan toch dat niet iedereen dit kan komen leegzuigen.

Staat u dat niet aan ga dan toch elders wonen. Eens kijken of ze voor u ook zo lief zullen zijn en centen geven.

???
Verband familiehereniging en 'leegzuigen potjes'?
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 12:56   #29
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is eens leuk om te lezen.

Een bruid in Iran - Als Nederlandse vrouw in Iran (deel 1)

en na deze enthousiaste opening komt het tweede deel:

Bruid in Iran – Als Nederlandse vrouw in Iran (deel 2)

bezint eer ge begint?
De cursus in wonderen is nochtans heel mooi - ik heb hem ook gedaan. Je wordt verliefd op een persoon en dan wordt je wakker in de nachtmerrie van de islam.

Laatst gewijzigd door shaddy : 24 augustus 2008 om 13:05.
Oud 24 augustus 2008, 12:56   #30
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
???
Verband familiehereniging en 'leegzuigen potjes'?
ahahahahahaa tja als je dat verband niet legt...slaap wel...
Oud 24 augustus 2008, 12:57   #31
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Inderdaad. Dat ze dan maar oprotten en samen gelukkig gaan zijn in Verweggistan.

Dat je een loopje neemt met de mensenrechten had ik wel al begrepen!!

Ik zou wel eens willen zien U overbeschermd opgegroeide zwakkelingen het zouden doen in een land als Soedan of Tjetsjenië???
Dus stop met je pijlen te richten op alles wat niet van Vlaamse bodem is!!
Oud 24 augustus 2008, 13:00   #32
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
overbeschermd opgegroeide zwakkelingen
Moesten we geen zwakkelingen zijn, die volksvreemde potverteerders waren allang terug naar afzender gestuurd.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 13:08   #33
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik dacht ouders ook?
Inderdaad maar ze moeten beloven voor hen te zorgen. Na enkele maanden worden ze verstoten door de kinderen en krijgen ze ocmw steun en onderdak. Slim he van die gasten en dom van ons.

Terwijl wij meebetalen voor onze ouders in rusthuizen moeten die gasten dat niet doen.

Laatst gewijzigd door shaddy : 24 augustus 2008 om 13:09.
Oud 24 augustus 2008, 13:09   #34
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Moesten we geen zwakkelingen zijn, die volksvreemde potverteerders waren allang terug naar afzender gestuurd.

?????????????????

Laatst gewijzigd door alvinvdv : 24 augustus 2008 om 13:09.
Oud 24 augustus 2008, 13:49   #35
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alvin waar schreef ik dan dat dit geen legale praktijk is?
Wat natuurlijk niet betekent dat we er daarom niets aan ogen doen! Het lijkt me logisch indien een buurland maatregels neemt om de stroom kansarmen wat in te dijken ook Vlaanderen zal moeten bijsturen om te vermijden dat daardoor de stroom naar Vlaanderen toe nog groter wordt.
En voor u weer losbarst over uw mensenrechten; volgens mij moeten vooral die landen zelf eens wat doen aan de armoede in hun eigen land!
Of is dit voor u op oplossing; alle economische vluchtelingen naar Vlaanderen?

Ik hoop van niet; Marokko en Turkije kunnen beter eens werk maken van minimale sociale zekerheid in eigen land!Werkt precies toch beter dan zakaat!

Laatst gewijzigd door alice : 24 augustus 2008 om 13:51.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 14:03   #36
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Alvin waar schreef ik dan dat dit geen legale praktijk is?
Wat natuurlijk niet betekent dat we er daarom niets aan ogen doen! Het lijkt me logisch indien een buurland maatregels neemt om de stroom kansarmen wat in te dijken ook Vlaanderen zal moeten bijsturen om te vermijden dat daardoor de stroom naar Vlaanderen toe nog groter wordt.
En voor u weer losbarst over uw mensenrechten; volgens mij moeten vooral die landen zelf eens wat doen aan de armoede in hun eigen land!
Of is dit voor u op oplossing; alle economische vluchtelingen naar Vlaanderen?

Ik hoop van niet; Marokko en Turkije kunnen beter eens werk maken van minimale sociale zekerheid in eigen land!Werkt precies toch beter dan zakaat!

Wat heeft dat met gezinshereniging te maken??

Als ik morgen iemand uit Timboektoe huw en wil er conform de Belgische wet (verplicht dat man en vrouw onder een dak wonen) mee wil samenwonen in Belgie... wat heeft dat dan te maken met economische migratie????
Oud 24 augustus 2008, 14:06   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat met gezinshereniging te maken??

Als ik morgen iemand uit Timboektoe huw en wil er conform de Belgische wet (verplicht dat man en vrouw onder een dak wonen) mee wil samenwonen in Belgie... wat heeft dat dan te maken met economische migratie????
alvinneke jongeske toch! informeer je toch eens wat beter. Welke boekskes leest ge allemaal?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 14:10   #38
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
alvinneke jongeske toch! informeer je toch eens wat beter. Welke boekskes leest ge allemaal?

Wat heeft gezinshereniging te maken met economische migratie?

>>> Als u huwt eist de wet dat u onder hetzelfde dak woont.
Dat is toch heel normaal. Dat heet officiël "echtelijk dak". Nochtans zijn er koppels die hiermee niet kunnen akkoord gaan. Dan zal de vrederechter hierover beslissen...
Oud 24 augustus 2008, 14:15   #39
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft gezinshereniging te maken met economische migratie?
Hang jij hier de onnozelaar uit, of heb je echt nog nooit gehoord van het fenomeen "schijnhuwelijk"?
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 14:18   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Hang jij hier de onnozelaar uit, of heb je echt nog nooit gehoord van het fenomeen "schijnhuwelijk"?
het is zelfs niet zozeer "schijn"huwelijk.

Islamitische huwelijken zijn gearrangeerd. Dat heeft dus niets met liefde of verliefdheid te maken maar alles met een contractuele overeenkomst.

en uiteraard is het veel leuker om via huwelijk naar het rijke westen te kunnen dan om met je neef te moeten huwen om de keuterboerderij van je enige nog in marokko overblijvende oom verder uit te baten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 augustus 2008 om 14:19.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be