![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
² (sommigen toch)
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Pietje : 26 augustus 2008 om 18:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() In het raam van toeristische of culturele aankondigingen vind ik meertalige affiches zelfs aangewezen, in de grote steden althans. Indien er ééntalig Nederlandse affiches in Namen uithangen vind ik dit ongeoorloofd en provocatief tegenover de Naamse inwoners, van wie de voertaal toch nog altijd Frans is als ik me niet vergis. Gebrek aan elementaire beleefdheid. Wat ik me afvraag is welk genre affiches je bedoelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet het niet proberen omdraaien. Ik heb het over de hypocrieten die nooit een woord zeggen over de talloze Engelstalige reclames maar wel briesen als er een Franstalige reclame verschijnt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Partijlid
|
![]() Je kunt gelijk hebben, maar ik geloof er niks van.....
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor het Frans moeten we extra voorzichtig zijn juist omdat ze dit wèl proberen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toeval ? Ook in Brugge is een gelijkaardige pesterij gestart maar niet in de Inno. Teveel toeval om toeval te zijn zeker ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Staatssecretaris
|
![]() Inderdaad. Bovendien 'pest' Lee Cooper ook door jeans met brailleschrift. In de ogen van de rasechte hardwerkende Vlaming kost toevallig ook die luie gehandicapte teveel, en ziet de Vlaming zich wellicht verplicht tot geweld op te roepen, met opgave van de exacte plaats (met foto) van de gewenste wraakactie.
Laatst gewijzigd door DannyS : 26 augustus 2008 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Normaal gezien zou dit soort reclame mij niet storen. Mijn Frans is vrij beperkt en als men geen moeite doet om zich voor mij verstaanbaar te maken zal ik ook niet geneigd zijn om iets te kopen. Punt. Ik heb al een paar keer telefoon gehad van een call-center uit Bordeaux dat probeerde om mij een lading wijn te verkopen per telefoon. Die personen konden zich enkel in het Frans uitdrukken. Toen ik probeerde duidelijk te maken dat ik te weinig Frans verstond dachten ze het euvel te verhelpen door trager te spreken. Ze wilden maar niet opgeven en uiteindelijk moest ik d ehoorn wel toesmijten. Dus ja, vanuit commercieel oogpunt bekeken vind ik het eigenlijk dwaas dat je een product probeert te verkopen zonder de taal te kennen van je potentiele klanten. Men gaat er nog steeds gemakshalve van uit dat Vlamingen wel genoeg Frans kennen. Maar ik vraag mij af of dit binnen een paar generaties nog wel het geval zal zijn. En als het om de centen gaat zullen ze wel met plezier zich bedienen van het Vlaamse boerentaaltje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ze zouden beter die teveel aan vrije tijd opvullen met werken hé , en zo de bodemloze belgische put opvullen ............ 't zou je goed uitkomen voor jou en je francophone bezetters van onzer geliefd Vlaanderen
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar een manier om erachter te komen: een weekendje Namen met je partner!
![]() Het heeft z'n redenen hoor, de universiteit daar kent best wel wat Nederlandstalige studenten. Daarom zie je daar in de winkels best wel veel Nederlands.
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
't is toch zo moeilijk niet hé , als je naar de walen gaat spreek je uit beleefdheid frans ...... komen zij naar Vlaanderen horen zij Vlaams te spreken ! en als ze hier de moeite doen om Vlaams te spreken ( = respect tonen voor elkaar ) en 't gaat niet al te goed dan kan je helpen , en andersom is't juist hetzelfde . zie het anders , ik ga later in Thailand wonen , dus ik begin deze winter met Thaïs te leren
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |