![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen europa nu eist, is een scheiding tussen het beheer van de infrastructuur, en de uitbating, in dit geval, van één enkele spoorwegmaatschappij. Probleem is ook dat de minister van spoorwegen, ook een vakbondsman is (of tenminste een vakbondsvrouw), die zich waarschijnlijk in alle bochten gaat wringen om de splisting infrastructuur/vervoermaatschappij zolang mogelijk uit te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Ik zie het probleem niet. Dat ze de boel maar voor eeuwig uitstellen. Al die privatiseringen zorgen enkel voor meer bedrijven, die meer winst moeten maken en we weten reeds dat dat dikwijls niet door verbeterde efficientie is maar door de werkende mens minder te betalen en meer af te beulen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Minder raar als je WIL beseffen dat de NMBS 1000-en politiek geparachuteerden,totaal onproductieven, moet mee zeulen. Dhr Palinck werd in 1982 aangesteld door dhr DeCroo toenmailg minister van verkeer. Hij begon in de directieposten te snijden met als gevolg dat hij na 8 maand door dezelfde dhr DrCroo (mede onder druk van de erkende vakbonden,de echte bazen van de NMBS) werd opzijgeschoven en vervangen door Dhr Schouppe.
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 25 augustus 2008 om 07:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat die hogere lonen in de privé betreft, daar twijfel ik ten zeerste aan. De eerste jaren misschien, later niet meer, ook niet na pensioen. En wat je er voor moet doen ? Kan je die manier van werken volhouden tot je pensioen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou liever het goede van beide bijeen zien. Dus neen ik wil niet terug naar de rtt maar zoals het nu is hoeft het voor mij ook niet. De klant wordt nog harder belogen dan vroeger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals, er waren vroeger veel dingen die beter konden maar dat is nog steeds zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Er is in België nooit een spoorlijn genationaliseerd om de publieke dienstverlening te redden. Meer nog, vaak was het eerste wat de NMBS deed met een overgenomen lijn de reizigersdienst staken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Dat kunnen we. In Japan, waar alle spoorwegen privaat zijn heeft de trein een aandeel van 30% in het personenvervoer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
De vakbonden hebben die treinen in het begin zwaar gehindert. Seingevers zetten de trein met opzet op een zijspoor, en gingen dan een par uurtjes staken. Een van de gevolgen is dat de treinen dan maar via Duitsland naar Nederland reden, waar de auto's in Vlissingen op de boot geladen werden. Minder werk voor Zeebrugse havenarbeiders was het gevolg. En dan willen vooral de Walen het zo graag over Solidariteit hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zullen we dat dan ook maar nationaliseren? Maar mag ik je herinneren aan mijn vraag waarom het beter zou zijn dat het reizigersvervoer in staatshanden zou blijven (blijkbaar in tegenstelling tot het vervoer met autobussen naar Barcelona, of met passagiersvervoer in de lucht...)?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat spoorverkeer minder flexibel is door haar aard. In landen met dichte woonkernen (Japan) gaat dat makkelijker maar in ons land met haar ongelooflijk chaotische laissez faire ruimtelijke ordening zie ik dat niet goed komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De treinen zijn stipter? Minder overbevolkt? Properder? Goedkoper? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Indertijd deed de (toen nog volledige) NMBS een studie waaruit bleek dat men voor een rendabele halte min 20 km uit elkaar moest liggen EN min 400 reizigers per dag moest genereren. Cijfers die in Vlaanderen haarfijn werden bewerkstelligd, in Wallonie veel minder (hetzelfde Belgisch verhaal)
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Met moderne technologie is een stop om de km geen probleem. Bij het remmen wordt veel energie teruggewonnen. Moderne, lichte treinen verbruiken ook veel minder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |