Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2008, 05:01   #721
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

SSSSssSssSSSTTTTtttttttt...niet verder vetellen hé maar de Gordel is eigenlijk een Vlaams Offensief om Brussel te bezetten.
In de plaats van fietsers komen er Vlaamse Panzer Divisies.

Zie hier de Gordel!
http://nl.youtube.com/watch?v=b-_ixdAzAAY
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 09:13   #722
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
@Gun: Duiken er nog hakenkruisen op? Ik meen er toch geen meer gezien te hebben...
Ik heb ze eerlijk gezien nooit opgemerkt en ik heb geen notie van waar ze zouden aangebracht zijn.

Morgen vraag ik het na ...
Oud 29 augustus 2008, 09:17   #723
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
SSSSssSssSSSTTTTtttttttt...niet verder vetellen hé maar de Gordel is eigenlijk een Vlaams Offensief om Brussel te bezetten.
In de plaats van fietsers komen er Vlaamse Panzer Divisies.

Zie hier de Gordel!
http://nl.youtube.com/watch?v=b-_ixdAzAAY
ssst 'De Gordel' ... niet voor niks een hertaling van 'De Koppelriem'
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 15:31   #724
Frans Kiljon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Aan mij moet ge het niet vertellen, Gun. Op het SGI heb ik dat genoeg gezien
Nu ja, ik heb ook nog in het jaar gezeten met iemand die nu bij Lennik 2000 zit.
Kennen jullie de Facebook-groep al? Altijd wel eens interessant om wat inzicht te krijgen in de politieke voorkeur (of onwetendheid? ) van je kennissen!

De petitie mag alleszins een succes genoemd worden: als we alle dubbels, niet-Lennikenaren (genre Franstaligen en Dansaert-Vlamingen), stemmen die volgens de commentaar een tegenstem zijn, en "zever-stemmen" (genre Frans Kiljon, J. Milquet, en Mark Sist) schrappen, raken ze zeker aan 50 stemmen.
Frans Kiljon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 15:37   #725
Frans Kiljon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ik heb ze eerlijk gezien nooit opgemerkt en ik heb geen notie van waar ze zouden aangebracht zijn.

Morgen vraag ik het na ...
Op een bepaald moment zijn er in Lennik her en der zwarte graffiti opgedaagd, meestal op nogal afgelegen plaatsen zoals achter de sporthal en langsheen de voormalige trambedding. Het ging niet alleen om hakenkruisen maar ook om teksten als "RSCA" en dergelijke. Het lijkt mij hier dus eerder om hooligans of skinheads (hoe noemen ze die types die rond het voetbalstadion tekeer gaan?) te gaan dan om politieke activisten.

Laatst gewijzigd door Frans Kiljon : 29 augustus 2008 om 15:39. Reden: Toelichting
Oud 29 augustus 2008, 17:03   #726
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Kiljon Bekijk bericht
(hoe noemen ze die types die rond het voetbalstadion tekeer gaan?)
De oproerpolitie en de gerechtelijke...
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 19:15   #727
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Het Nieuwsblad
Citaat:
Franstalige reacties op petitie Belgische vlag

LENNIK - Tweehonderd mensen hebben tot nu toe de petitie 'Ik wil de Belgische vlaggen terug in Lennik' van de in Brussel wonende Lennikenaar Maarten Vekens getekend.
De actie voor het opnieuw ophangen van de Belgische driekleur werd vorige donderdag opgestart. Iedereen kan deelnemen aan de petitie. Heel wat ondertekenaars doen dat met hun naam, een aantal doen het anoniem of onder een valse naam. Verschillende deelnemers voegen er een boodschap bij, soms in beide landstalen en een paar uitsluitend in het Frans.

Tal van ondertekenaars hebben een Frans klinkende naam, maar er zijn ook Lennikenaren en Pajotten die hun gram halen over de daad van burgemeester Willy De Waele (Open VLD). De bekendste deelnemer is eresenator en federalist Ludo Dierickx (Groen!). Zijn commentaar: 'Mogen de meisjes die in Peking zilver en goud wonnen de driekleur niet meer dragen?'

Nog enkele reacties:

'Mijn ouders zijn tweetalig. We zijn als kinderen ook tweetalig opgevoed. Mijn moeder is van Gooik en mijn vader van Brussel. Voor ons geen splitsing!', schrijft Falcomata.

Foubert die blijkbaar in Wallonië woont, zegt: 'Leve Belgïe, Leve Vlaanderen, Vive la Wallonie et les Cantons de l'Est. Je ne veux pas devenir Français de force. (Ik wil geen Fransman onder dwang worden, red.).'

'Het zijn wel grote helden in Lennik die een petitie ondertekenen, maar er niet voor durven uitkomen. Wat een bende sukkelaars!' is de vaststelling van FJ Twijfelloos.

De petitie wordt ook gekruid met schampere opmerkingen van Jefke van 't Steentje: 'Als jullie dan toch zo graag de Belgische vlag zien, hang hem dan uit.'

Tot slot is er ook een commentaar van Gun die de actie van de burgemeester steunt: 'Toen ik de leeftijd had van de idealistische Lennikenaren die deze petitie hebben opgestart, was ik ook hun mening toegedaan. Maar zodra je je verdiept in de materie, blijkt dat de acties van de burgemeesters, waaronder de vlaggen door Willy, klein bier zijn tegenover wat er in tegengestelde richting gebeurt. Tijd brengt raad, later zullen de Lennikenaren merken dat dit een wilde misstap is geweest, maar iedereen leert en iedereen heeft recht op een foutje.' (jmb)
Zou het dezelfde zijn als hier?
Oud 29 augustus 2008, 22:57   #728
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Die verbranden tenminste nog het geld. Hier koopt men er vlaggen mee en die geeft men gratis om stemmen te winnen. Foei. En dat voor een partij die ooit (zoals Degrelle indertijd met REX) de bezem als symbool had. Beter eens hun eigen gelederen uitkuisen, niet?
Correctie. Dat moet zijn 'het omkoopgeld'. Objectiviteit en volledigheid boven alles!

En voor zover de -nochtans vlijtige- pers tot nu toe heeft meegedeeld, kan men bij het VB niet van omkooppratkijken spreken. Mocht dat wel zo zijn, zou dat allang uitvoerig wereldkondig gemaakt zijn

Laatst gewijzigd door kizzy : 29 augustus 2008 om 22:57.
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 00:39   #729
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omkooppratkijken
Je bedoelt koffiedickkijken ?
Oud 30 augustus 2008, 10:02   #730
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Mogen de meisjes die in Peking zilver en goud wonnen de driekleur niet meer dragen?'
Totaal naast de kwestie.
Oud 30 augustus 2008, 16:02   #731
Frans Kiljon
Vreemdeling

Standaard

Deze namiddag gesignaleerd op de markt van Lennik: de mannen van B Plus, die kleine Belgische vlagjes aan het uitdelen waren. Je kreeg er gratis hun analyse van de huidige politieke actualiteit bij, maar die zal ik jullie besparen.
Oud 30 augustus 2008, 16:15   #732
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze namiddag gesignaleerd op de markt van Lennik: de mannen van B Plus, die kleine Belgische vlagjes aan het uitdelen waren. Je kreeg er gratis hun analyse van de huidige politieke actualiteit bij, maar die zal ik jullie besparen.
Toch raar dat je nooit belgischgezinden ziet protesteren of acties organiseren tegen overtredingen van de taalwetgeving in Brussel en de weigering van Franstalingen om een basis Nederlands aan te leren als ze in het Vlaamse gewest wonen. Door keer op keer de kant van de Franstaligen te kiezen zetten de Belgicisten mooi in de verf wat België is: een op francophone fundamenten gestoelde staat dat geen vaderland voor Vlamingen is.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 21:42   #733
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Burgemeesters moeten de wet naleven, anders kunnen we ineens die drie FDF-burgervaders benoemen.
Burgemeesters kunnen ook een mening hebben en deze uiten. Staat ook in de grondwet dat we recht op meningsuiting hebben.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 21:59   #734
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Burgemeesters kunnen ook een mening hebben en deze uiten. Staat ook in de grondwet dat we recht op meningsuiting hebben.
Die mening is wel ondergeschikt aan de wet.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 22:03   #735
Insano
Burger

Insano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dan heb ik toch gemist waar de burgermeester in dit geval de wet overtreedt.
Insano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 22:10   #736
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De wet,mwoehahahahahahaahahahahaaaaaaaaaaaaa
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 22:27   #737
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Geen vaderland

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Toch raar dat je nooit belgischgezinden ziet protesteren of acties organiseren tegen overtredingen van de taalwetgeving in Brussel en de weigering van Franstalingen om een basis Nederlands aan te leren als ze in het Vlaamse gewest wonen. Door keer op keer de kant van de Franstaligen te kiezen zetten de Belgicisten mooi in de verf wat België is: een op francophone fundamenten gestoelde staat dat geen vaderland voor Vlamingen is.
Geen vaderland: wij willen als Vlaamse Natie niet opgesloten zitten met een ander in een belgische "staat".

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 07:39   #738
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Nu begrijp ik het beter.
Ik vroeg me af waarom juist in Lennik; maar nu zie ik in Knack van 9 april 2008 dat Lennik een gemeente is met slechts 2,5 % werklozen (6de plaats).

Typisch dus de reactie van mensen bij wie het momenteel voor de wind gaat en denken dat alle anderen onbenulen zijn.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 09:40   #739
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ze ook gezien gisterenmiddag. Eerst met een walgelijke tricolore vlag aan het gemeentehuis, dan vlaggetjes staan uitdelen. Ze wilden me een vlaggetje geven, maar ik heb hen gewoon straal genegeerd.

Wel grappig hoe ze het gemeentehuis bestormden met hun belgische vlag. Ze beginnen dezelfde technieken te gebruiken als TAK, hoe erg ze TAK ook verafschuwen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 09:42   #740
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Nu begrijp ik het beter.
Ik vroeg me af waarom juist in Lennik; maar nu zie ik in Knack van 9 april 2008 dat Lennik een gemeente is met slechts 2,5 % werklozen (6de plaats).

Typisch dus de reactie van mensen bij wie het momenteel voor de wind gaat en denken dat alle anderen onbenulen zijn.
Dat heeft er allemaal niets mee te maken.
Lennik voelt de hete adem van de verfransingsdruk. Dilbeek vecht dapper, Sint-Pieters-Leeuw heeft het moeilijk: als de francophonie door die fronten breekt (wat misschien niet lang meer duurt) is Lennik aan de beurt, en Lennik wil zich daar tegen wapenen. Gelukkig, anders staan de Franstaligen binnenkort aan de poorten van Aalst.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be