![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() de onpartijdige rechtspraak!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 31 augustus 2008 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een andere bedenking, als je het zo leest, waarom kan de vader dit eisen als hij zo lang bijna al het contact met het gezin heeft verbroken? Waarom heeft hij zelf niet de moeite gedaan om het Nederlands te leren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoewel de uitspraak wel raar is voor een kortgeding, of een kind nu een paar maanden naar de ene andere of de andere school gaat zou toch geen onherstelbare schade kunnen aanrichten. Ik zie het spoedeisend karakter hier niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waaruit nogmaals blijkt dat Brussel een verfransingsmachine is én blijft. Zo is het natuurlijk makkelijk de schuld hiervan op de Vlamingen te steken die er niet meer willen wonen als de nieuwkomers door Brussel zélf in de richting van het Frans geduwd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- die vent heeft in 6 jaar zijn kind niet eens meer gezien - hij eist dat zijn kind in het franstalig wordt opgevoed, terwijl dat kind zowel nederlands (school) als frans (thuis) leerde :/
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik stel me ook de bedenking "hij zou haar niet kunnen helpen bij schoolwerk", hoe is dat zelfs een argument als je zo lang niets van je laat horen? Toch even een vraagje, stel, je word als kind naar een school gestuurd, je gaat er een paar maanden, maakt vriendjes en dergelijke, zou je als kind dan zo graag van school veranderen? Laatst gewijzigd door Gwyndion : 31 augustus 2008 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan is het niet "veranderen", maar "teruggaan". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zoveelste vb. van de sociaal gehandicapte mentaliteit van de gemiddelde rechter.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() EN ... Als hij al die jaren niet heeft omgekeken naar z'n kind , dan moet hij niet afkomen met eisen , dit is een afschuwelijke uitspraak voor dat kind , die moeder en haar vriend leven als gezin , en dan komt ineens een wildvreemde eisen stellen ... Jammer voor dat kind , mss had ze zich al verheugd om samen met haar speelkameraadjes op dezelfde school te zitten ... Waarom eist die rechter trouwens geen tweetaligheid van die man ??? ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor hoeveel wedden we dat die rechter geen gebenedijd woord nederlands begrijpt, laat staan kan spreken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je zou wel eens dik gelijk kunnen hebben spijtig genoeg
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan dit enkel maar op zijn zachtst gezegd walgelijk noemen. Die biologische vader en die rechter sollen met dat kind voor hun eigen agenda. Ik kan maar hopen dat de moeder alsnog ten gronde in het gelijk wordt gesteld.
Los van het gesol met kinderen, vind ik het om nog een andere reden walgelijk. Hier hebben we nu een Haitiaanse die volop beseft hoe belangrijk integratie voor zichzelf en haar kind is en dan komt zo'n fransdol rechterke het haar en vooral haar kind moeilijk maken op vraag van een vader die niet naar het kind omkijkt. In dit hele dispuut heeft die moeder getoond een waardiger inwoner te zijn van dit land dan de vader of zelfs die autochtone rechter. Jakkes wat een onland... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit lijkt me een item dat we vanuit Vlaanderen spontaan zouden moeten kunnen organizeren (desnoods mèt VB steun) maar zonder dat die mevrouw last zou krijgen om als rechts extremistische racistische facist te worden beschouwd, want dan zou ze het hoederecht ook nog eens kunnen kwijtspelen. Zijn er mensen die weten hoe ze zo'n internet steunpetitie moeten opzetten? Viertalig natuurlijk! sorry VIJFtalig (wat spreken ze in haiti? gut ja frans zeker? koloniale erfenis?) Nederlands/Frans/Duits/Engels/......
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 augustus 2008 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier. Is vrij makkelijk... Maar aan die vier talen begin ik niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt nog zenne! ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() ik teken direct
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft de moeder het hoederecht? Dat ze dan verhuist naar echt Vlaamse gemeente.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Circe, in Haïti wordt hoofdzakelijk Kreyol (zie bvb. http://www.kreyol.com gesproken, een dochtertaal van het Frans (vergelijkbaar met Afrikaans bvb.). Maar Frans blijft er wel de eerste officiële taal, terwijl het Kreyol erg lang op enige officiële erkenning heeft moeten wachten.
En jouw petitie teken ik ook. Verder ben ik het eens met Jazeker wanneer hij stelt dat de moeder van Monika zich een waardiger inwoner van dit land toont dan die rechter. Ik vraag me (eerder retorisch) af of iemand die man gaat willen verdedigen, en mocht dat zo zijn, wie? Ik hoop alleszins dat dat meisje niet wordt blootgesteld aan het anti-Vlaamse racisme dat in al te veel scholen van de Franstalige Gemeenschap in Brussel op z'n minst gedoogd wordt. Ook bij ons op school werden daar al leerlingen mee geconfronteerd, en ik kan moeilijk beweren dat zoiets mij niet raakt. Al vind ik het ongewild toch ook wel grappig dat bijvoorbeeld een intelligent, vlijtig en beleefd Marokkaans meisje, of een ernstige en nette Waalse jongen al het etiket 'sale flamand' naar het hoofd kregen geslingerd ![]() België ![]() "als 't niet bestond, ze zouden het moeten uitvinden". ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 31 augustus 2008 om 23:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Een uitspraak die m.i. helemaal niet juist is. De rechter had in de eerste plaats moeten kijken naar de belangen van het kind. Dat heeft hij hier duidelijk niet gedaan, anders had hij een heel andere uitspraak geveld.
Nu goed, het is nu zo, op later tijdstip zal deze uitspraak wel herzien worden, daar ben ik bijna zeker van. |
![]() |
![]() |