Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2008, 08:39   #101
kaptenkirk
Partijlid

kaptenkirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Deze uitspraken zijn in ieder geval wél 'uitgelekt', of eerder, letterlijk opgetekend: http://www.vlaamsbelang.be/0/4869/

Als ge hierna nog niet doorhebt dat de LDD niks met de Vlaamse strijd te maken heeft, dan zult ge dat in de (nabije) toekomst wel ondervinden.
Kijk, kijk, de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
Jaja, alsof we nog niet "ondervonden" hebben wat 5min politieke moed betekend. Ook niet "we stappen niet in een regering zonder splitsing van BHV". LDD is tot het tegendeel bewezen wordt het enige alternatief voor vlaanderen. Dat er mee te "werken" valt bewijst het feit dat er (nog) geen cordon sanitaire rond is.

De vlaamsche strijd is enkel een kreet in de woestijn geworden. Je moet dat slimmer aanpakken. De walen zijn geen kiekens hé. Die zijn als kindjes die jarenlang snoep krijgen. Hen opeens alle snoepjes afpakken is niet slim. Daar komt een revolte van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door centrist Bekijk bericht
1. te populistisch [roken, snelheid, ...]
2. te opportunistisch [waar kan ik mijn ego het best verkopen]
3. te ongelikte-beer [mensen persoonlijk aanvallen]
4. te Belgicistisch [recente voorstellen ter compensatie voor BHV-splitsing]
5. te veel geblaat, te weinig wol

Ik dank de goden dat JMDD niet bij de N-VA is geraakt. Ik zei het al eerder: gelukkig was er toen DC&V die voor de verandering eens N-VA behoede voor een catastrofale fout.
Punten 2 en 5 zijn zeker van toepassing voor NVA/CDV. Het ware misschien beter geweest dat JMDD bij de NVA kwam. Achteraf gezien, dank IK de goden dat het niet gebeurt is.

Laatst gewijzigd door kaptenkirk : 31 augustus 2008 om 08:53.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 09:13   #102
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Kijk, kijk, de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
Bij mijn weten heeft het Vlaams Belang nooit gepleit voor het geven van compensaties aan de Walen in ruil voor BHV.

Citaat:
Jaja, alsof we nog niet "ondervonden" hebben wat 5min politieke moed betekend. Ook niet "we stappen niet in een regering zonder splitsing van BHV". LDD is tot het tegendeel bewezen wordt het enige alternatief voor vlaanderen. Dat er mee te "werken" valt bewijst het feit dat er (nog) geen cordon sanitaire rond is.
LDD is inderdaad geschikt om zich in het Belgische niveau in te schakelen ja, en zo uit te stellen wat Vlaanderen nodig heeft. Nee jongen, het enige alternatief is het Vlaams Belang, dat wordt mij na de talloze dwaze en soms zelfs regelrecht anti-Vlaamse uitspraken van LDD'ers meer en meer duidelijk.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 31 augustus 2008 om 09:13.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 09:25   #103
kaptenkirk
Partijlid

Standaard

Vriend, je verdedigd je overtuiging, dat respekteer ik. Maar denk eens over het volgende na. Wat heeft het VB al bereikt? Waarom zakken ze steeds verder weg (recente peilingen). Waarom verlaat je kapitein (vanhecke) het zinkend schip? Waarom springen zelfs jullie ratten (overlopers) overboord?

Waar rook is, is vuur. LDD is in jullie ogen misschien minder vlaams, maar het is een cruiseschip aan het worden, die voorlopig in alle havens mag aanmeren. VB heeft enkel zijn thuishaven (cordon sanitaire).
Oud 31 augustus 2008, 09:35   #104
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vriend, je verdedigd je overtuiging, dat respekteer ik. Maar denk eens over het volgende na. Wat heeft het VB al bereikt? Waarom zakken ze steeds verder weg (recente peilingen). Waarom verlaat je kapitein (vanhecke) het zinkend schip? Waarom springen zelfs jullie ratten (overlopers) overboord?
1. Frank Vanhecke verlaat het schip helemaal niét.
2. De ratten gaan inderdaad naar LDD, de rest blijft bij het VB.
3. Wat de peilingen betreft: het VB blijft stabiel in de peilingen, en bovendien zijn peilingen maar tijdelijk.

Citaat:
Waar rook is, is vuur. LDD is in jullie ogen misschien minder vlaams, maar het is een cruiseschip aan het worden, die voorlopig in alle havens mag aanmeren. VB heeft enkel zijn thuishaven (cordon sanitaire).
Ja, Dedecker mag, als consequente republikein zelfs bij de koning aanmeren. Besef wel, kapten, dat het verblijf op een cruiseschip slechts tijdelijk is: van zodra de festiviteiten gedaan zijn en de gratis drank verdwijnt, is het gedaan. Uw partij kan inderdaad tijdelijk succes hebben, maar heeft geen groot verhaal, geen consequente ideologie, geen onbreekbare rechtlijnigheid. Op korte termijn kan dat handig zijn, op lange termijn betekent dat uw ondergang.

Van zodra ge in dit land wérkelijk dingen wilt veranderen (Vlaanderen onafhankelijk maken, dus), wordt ge achter een cordon gestopt. LDD zal mee mogen doen met het Belgische establishment, zolang de dingen niet wezenlijk in vraag gesteld worden.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 31 augustus 2008 om 09:38.
Oud 31 augustus 2008, 09:47   #105
kaptenkirk
Partijlid

Standaard

De (nabije) toekomst zal dat uitwijzen. VB heeft ook ne sterk programma (die ze meermaals aangepast hebben), maar behalve aan oppositie doen, kunnen (mogen) ze niet meer doen.

Wie of wat garandeert mij dat het VB, eens aan de macht, anders is en niet verwordt wat het NVA en co geworden is.
Oud 31 augustus 2008, 09:52   #106
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie of wat garandeert mij dat het VB, eens aan de macht, anders is en niet verwordt wat het NVA en co geworden is.
en de LDD niet?
JMDD draait met de wind gelijk ne molen :/ In Vlaanderen zegt hij één ding, en in Wallonië (op den rtbf) verkondigt hij het tegengestelde.
uw partij zou beter ne nieuwe voorzitter kiezen...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 09:55   #107
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De (nabije) toekomst zal dat uitwijzen. VB heeft ook ne sterk programma (die ze meermaals aangepast hebben), maar behalve aan oppositie doen, kunnen (mogen) ze niet meer doen.

Men heeft het VB vroeger al meermaals aangeboden 'mee te doen', als men de kernpunten maar overboord zou gooien (bv. afschaffing van de transfers). Daar heeft het VB niét aan meegedaan.
Oud 31 augustus 2008, 09:55   #108
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
en de LDD niet?
JMDD draait met de wind gelijk ne molen :/ In Vlaanderen zegt hij één ding, en in Wallonië (op den rtbf) verkondigt hij het tegengestelde.
Zijn partij zou beter gewoon verdwijnen
Oud 31 augustus 2008, 10:02   #109
kaptenkirk
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
en de LDD niet?
Alez, nog ene die de pot verwijt.....

JMDD is geen jassendraaier. Waarom de walen nu al de gordijnen injagen? Die man pakt het gewoon slim aan. Daarin verschilt het LDD. Met extremisme bereik je in dit kutland nix.

Neem nu BDW, zegt die ook nie elke week iets anders? Over echte jassendraaiers gesproken. Pas op, NVA en BDW bedoelen het goed. Bravo, maar ze moeten godverdomme van die kuttsjeven weg. Ne grote stoemiteit is da geweest om met die pilaarbijters in zee te gaan.

Ik hoop dat jullie in september de stekker eruit trekken, anders wordt volgend jaar het kind met het badwater weggegooid.

Citaat:
Zijn partij zou beter gewoon verdwijnen
Is jullie natte droom, me dunkt. Helaas, het VB samen met het NVA maken eerder kans om op te lossen in het niet. Er is nog plaats bij de LDD hoor.

Laatst gewijzigd door kaptenkirk : 31 augustus 2008 om 10:06.
Oud 31 augustus 2008, 10:08   #110
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

ik hoop ook dat de stekker eruit gaat ze
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 10:12   #111
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Is jullie natte droom, me dunkt. Helaas, het VB samen met het NVA maken eerder kans om op te lossen in het niet.
Waar haalt ge dat nu weer?
Oud 31 augustus 2008, 10:33   #112
kaptenkirk
Partijlid

Standaard

Citaat:
Waar haalt ge dat nu weer?
Nog nergens van. Ik stel alleen dingen vast (zie hierboven). Is de LDD in luis in de VB pels misschien? Eerst vragen jullie een Forza Flandria en na onze njet moeten we maar beter verdwijnen? Zo maak je geen vrienden hé.

Jullie "ratten" steken intellectueel een kopje boven het VB gemiddelde, daarom grijpen ze hun kans om eindelijk (dank u LDD) politiek iets te bereiken. Binnen het VB is er al lang geen plaats meer voor democraten.
Oud 31 augustus 2008, 10:37   #113
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nog nergens van. Ik stel alleen dingen vast (zie hierboven). Is de LDD in luis in de VB pels misschien? Eerst vragen jullie een Forza Flandria en na onze njet moeten we maar beter verdwijnen? Zo maak je geen vrienden hé.
Aangezien jullie na dat Forza Flandria-voorstel eigenlijk gewoon crypto-Belgicisten bleken te zijn, waarom zouden we dan nog 'vrienden' met jullie willen zijn?

Citaat:
Jullie "ratten" steken intellectueel een kopje boven het VB gemiddelde, daarom grijpen ze hun kans om eindelijk (dank u LDD) politiek iets te bereiken. Binnen het VB is er al lang geen plaats meer voor democraten.
Iemand die zich eerst aansluit bij een partij die compromisloos de Vlaamse onafhankelijkheid voorstaat, en vervolgens overloopt naar een partij waar de Belgitude vanaf druipt, lijkt me toch enkele mankementen te hebben in de bovenkamer.
Oud 31 augustus 2008, 11:02   #114
kaptenkirk
Partijlid

Standaard

Alleen jammer dat niet je hele tekst onderaan mijn signatuur verschijnt. Maar ja, JIJ ben t met deze zever begonnen hé.

Wordt volwassen man.
Oud 31 augustus 2008, 11:12   #115
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alleen jammer dat niet je hele tekst onderaan mijn signatuur verschijnt. Maar ja, JIJ ben t met deze zever begonnen hé.

Wordt volwassen man.
En dit is in welke mate een reactie op mijn post...?

Uw onderschrift toont enkel aan dat degenen die van het VB naar Dedecker overstappen, 'gekken' zijn. Dat beseft ge toch wel, hoop ik?
Oud 31 augustus 2008, 11:25   #116
kaptenkirk
Partijlid

Standaard

Citaat:
En dit is in welke mate een reactie op mijn post...?

Uw onderschrift toont enkel aan dat degenen die van het VB naar Dedecker overstappen, 'gekken' zijn. Dat beseft ge toch wel, hoop ik?
Je beseft toch ook wel dat ik hier MIJN mening verkondig en niet de vizie van LDD. Maar van die achterbakse en laffe streken zijn we gewoon van VB aanhangers.

Die signature van jou is een rechtstreekse aanval op mijn persoon en op de LDD.
Oud 31 augustus 2008, 12:22   #117
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Hebt ge nog iets zinnigs te vertellen? Zo niet, is deze discussie voor mij afgelopen.
Oud 31 augustus 2008, 12:27   #118
kaptenkirk
Partijlid

Standaard

Citaat:
Hebt ge nog iets zinnigs te vertellen? Zo niet, is deze discussie voor mij afgelopen.
Je hebt gelijk, iets ZINNIGS over VB of over jou valt er niet meer te vertellen.
Oud 31 augustus 2008, 12:38   #119
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
dwarsliggers van de N-VA
??????????????????????????????
als een partij die zich verzet tegen het verder leegzuigen van Vlaanderen dwarsliggers zijn , dan ik een SUPERDWARSLIGGER
robertt is voor mij geklasseerd als anti-vlaams
Aha, en wat ga je met die anti-vlaamsen doen? Abtransportieren ins KZ?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 12:45   #120
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Aha, en wat ga je met die anti-vlaamsen doen? Abtransportieren ins KZ?
Zoals Belgie deed met de Vlamingen bedoelt u?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be