![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Esperanta televido :
http://esperanto-tv.com Programo : la universala kongreso, olympiado en Pekino ktp...
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 26 augustus 2008 om 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() als ge concurentie wou bieden aan den deze
http://forum.politics.be/showthread.php?t=67515 denk ik niet dat je gaat slagen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Esperanto is lelijk. Echt, écht lelijk
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 26 augustus 2008 om 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nun, vi povas sekvi interesan diskutadon pri la recenta milito en Kaukaso-regiono :
http://groups.google.com/group/soc.c...o/topics?hl=eo ---- Beste mr. Van Maerlant e.a. die menen dat dit een zoveelste draad is over Esperanto : niet dus : je kan op Esperanto.start.be een schat aan informatie en pro en contra argumenten vinden, waaraan ik niets toe te voegen heb. Op de Esperanto-TV link vind je overigens ook een toespraak van de betreurde internationaal zeer bekende belgische Esperantist Pro. Piron, die zeer interessante weetjes over de taal met je kan delen (hij houdt deze voordracht in het engels). Steeds weer ontdek ik dat er diverse forummers met zeer weinig moeite in korte tijd veel van het Esperanto opgestoken hebben - ik wil het hen met deze draad alleen maar gemakkelijk maken en hen interessante links aanbieden mbt tot diverse zaken zoals o.a. internationale politiek waar men eens op een internationaal forum kan posten dat niet door engelstaligen gedomineerd wordt. Het staat iedereen vrij deze draad niet te volgen - ik ben hem uitsluitend gestart om de steeds grotere schare geïntresseerden van dienst te zijn.
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 27 augustus 2008 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tengles.
![]()
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() La retadreso de la 2009a kongreso en Bialystok malfermas :
http://94uk.bialystok.pl/ Informu vin ! La kongreso okazos la lasta semajno de julio 2009.
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() La nuna programlisto :
1. - Esperantista-TV, Esperanto.TV 2. - ITV, Internacia.TV 3. - Farbskatol, Farbskatol.net 4. - Bildo-Televido (*) 5. - ETV, Esperanto-TV.com 6. - Esperanto TV (mogulus), mogulus.com/esperanto 7. - Esperanto 2.0 TV, worldtv.com/esperanto_2.0_tv 8. - Esperanto TV (ITVC), itvc.pl 9. - Parolu Mondo La portalo ofertas ne nur interrete spekteblajn progamojn, sed - kun eksperimenta karaktero - ankaÅ* poÅ?telefonan Esperanto-televidon! Por priparoli/pridiskuti la novajn filmojn kaj novaj programerojn ekzistas jahua diskutlisto http://groups.yahoo.com/group/Esperanto-TV . Por kontakti la funkciigantojn estas uzebla tiu sama diskutlisto, aux skribu rekte al la adreso "esperanto-tv-owner @ yahoogroups.com" Vizitu : http://esperanto-tv.com ... Esperanto estas plezanto !
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beheers de Engelse taal goed. Ik heb dus geen nood aan een kunstmatige taal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stoefen met kennis is zo seventies
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals al gezegd : er is geen behoefte om hier een discussie over het wel en wee van Esperanto te houden - het internet staat vol van argumenten allerhande. Ik wil U echter één grapje over het "goed beheersen van de 1 miljoen woorden tellende engelse taal "niet onthouden. toen de bekende Ne"derlandse politicus Bolkenstein de journalisten eens rondleidde in de nieuwe gebouwen van het EP in Brussel toonde hij de verzamelde journalisten de kantoren van de EP liden, die uitgerust waren met zeer dure douches met de woorden "and here you can see the famous golden showers"...
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 364.000 DVD pri Esperanto - senpage!
------------------------------------ DVD kun la simpla titolo "Esperanto" aperis la 10-an de septembro en 2008 kiel aldonajxo en la grava pola tagjxurnalo Gazeta Wyborcza kun la rekorda eldonkvanto de 364.000 ekzempleroj. Gxi aperis en cxiuj eldonoj de la gazeto kiel senpaga kromajxo, kaj la aperigon de la disko en la gazeto financis la urbo Bjalistoko. La diskon kreis la organizajxo E@I. La disko estis kreita laux la mendo de la urbo Bjalistoko. Multaj polaj esperantistoj acxetadis dum la tago po 10-20 gazetoj kun la disko, kun la celo disdoni gxin al siaj konatoj kaj por uzi gxin kiel tauxgan kaj malmultkostan informilon. En la disko "Esperanto" oni promenas kvazaux tra fabela, virtuala Bjalistoko kaj vizitas unuopajn konstruajxojn de la urbo. Cxiu konstruajxo havas sian apartan signifon kaj utilon. Aperas konstruajxoj kiel Lernejo (kursoj de Esperanto de kelkaj niveloj), Kinejo (ses filmetoj pri Esperanto), Muzikejo (kantoj en Esperanto kun tekstoj), Gazetgicxeto (prezento de kelkaj gravaj Esperanto-gazetoj), Esperanto-muzeo (informoj pri Zamenhof, pri Esperanto-arangxoj, pri organizajxoj...), Biblioteko (kelkaj famaj verkoj en Esperanto)... La vizitantojn de la urbo (uzantojn de la disko) bonvenigas en la urbodoma konstruajxo de Bjalistoko la urbestro Tadeusz Truskolaski mem per mallonga filmeto – li salutas homojn kaj en la pola kaj en Esperanto). Legu la tutan artikolon de Peter Baláž en Libera Folio cxe http://www.liberafolio.org/2008/gazetawyborcza/ Heb alleen nog niet kunnen vaststellen hoe ik aan een exemplaar zou moeten geraken. Misschien is er volgend jaar ter plaatse wel nog wat overschot ?
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ido (verfranst herziende versie van Esperanto) is wel heel mooi
![]() Me prizas pluveto, tenere falanta, mola e dolca, en herb' murmuranta. Humidajon absorbas la sulo durstoza, restorante su per drinkajo aquoza. Perlatra kurteno kovras forajo, velizas konturi di la peizajo. Dispersesas omna kolori. Acensas humida sulala odori. Me prizas pluveto, tenere falanta, mola e dolca, en herb' murmuranta. (Heidi Neussner, uit de bundel "Galimatiaso") Ik hou van een regenbuitje, teder vallend, zacht en zoet, in ruizelend gras. De dorstige grond absorbeert het vocht, zich verkwikkend door een waterig drank. Een parelachtig gordijn dekt vertes, besluierd de contouren van het landschap. Alle kleuren worden uitgestrooid. Er stijgen vochtige grondgeuren op. Ik hou van een regenbuitje, teder vallend, zacht en zoet, in ruizelend gras. (Vrije vertaling door H. Stuifbergen) Bron: wikipedia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I fuck horses! ![]() (Was een bekende paardenfokker) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb het niet nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we gewoon met z'n allen Achterhoeks proaten. http://www.youtube.com/watch?v=m-8Q8ro7_pA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Doe ik ook hoor, bescheiden ben ik nooit echt geweest.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=w0eAMDtuTWg http://www.youtube.com/watch?v=ZrBDi...eature=related |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovideto = kalfje..
![]() |
![]() |
#20 |