Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2008, 14:12   #261
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Ja, mischien zijn wij gewoon intelligenter, hé of anders minder lui, of nieuwsgieriger.
Wat ik wel graag doe soms, is doen alsof ik er niks van versta. De mensen hebben dan de neiging om zich wat meer te laten gaan .
Ik denk dat het eerder is omdat Vlamingen nie zo chauvenistisch zijn.
Ne Fransman of ne Engelsman denkt al vlug da em geen ander taal hoeft te leren omda ze toch van zichzelf denken da ze een taal spreken die iedereen (zou moeten) begrijpen (volgens hen dan).
Oud 2 september 2008, 14:19   #262
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
ik zei het u al "wat baten kaars en bril als kizzy niet ziene wil"?

1. Ik ging niet meer posten op het forum (heb geen tijd/goesting meer) maar deze post van u is zo ongelooflijk onbeleefd en arrogant (en dan heb ik het niet enkel over dat 'dorpsidioot gedoe') en ik gebruik het driehoekje nooit dat ik toch vlug even reageer (maar daarna ben ik weer weg)... Je zal merken dat ik mij niet verlaag tot uw niveau door ook een scheldtirade te beginnen ik heb namelijk een opvoeding gehad.
2. De nadruk van mijn antwoord lag niet op de Y (waar DuYm zijn nick vandaan komt interesseert me bitter weinig) maar op de D. D met hoofdletter wat wijst op een naam.
3. Uw (zelf uitgevonden) regel is zodanig labiel dat ik er mij zelf niet ga mee bezig houden (ik denk aan http://woordenlijst.org/zoek/?q=lam&w=w of http://woordenlijst.org/zoek/?q=kam&w=w en dergelijken , ham, dam, kom,...). Wat ik daarentegen wel weet is dat we niet spreken van WIMPJE maar van Wimmetje en dat we evenwel Willem'tje mogen gebruiken als Willempje (eigenlijk de meeste namen die eindigen op m denk aan Miriam, Liam,...). Met andere woorden was het gebruik van Duymtje niet helemaal fout (behalve als u hier harde (taalkundige)bewijzen tegen heeft en dan geef ik deze fout graag toe maar dat veranderd niks aan de zaak...).
4. Een typisch "west vlaamse fout" ik vraag me wel af wat dat zou zijn... Ik dacht dat flaminganten de eigenheid van dialecten voorstonden?
5. Ik geloof alvast in u als u dat een troost kan zijn. Ik geloof dat u ergens (eenmaal u uw kalmte heeft teruggevonden) wel een toffe meid KUNT zijn. Maar u zal alvast eerst moeten leren om beleefd te blijven want dat is toch een grote fout...

meiske ik zou u aanraden om toch eens te leren lezen ik zal mezelf citeren:

het ga je goed en alle anderen ook...
Bioj de vergelijking van hammetje, dammetje, lammetje, kommetje zou het niet duimtje kunnen zijn maar duimetje wat evenzeer verkeert is. Verklijnwoord van eigennamen, Jantje enz is niet van toepassing want zelfs al was Duym een eigennaam zou het verkleinwoord daarvan Duympje geweest zijn en niet Duymtje. Dus Kissy heeft het bij het rechte eind en haar iets te uitbundige reactie zal eerder te maken hebben met eerdere dingen die door jou gepost werden in het algemeen dan enkel en alleen over dit schrijffoutje. Maar goed, als je besloten hebt weg te blijven van dit forum denk ik dat je een hele boel mensen hiermee toch gelukkig maakt dus het gaat je goed, de kost en de wind langs achter.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 14:22   #263
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Ik ging niet meer posten op het forum (heb geen tijd/goesting meer) maar deze post van u is zo ongelooflijk onbeleefd en arrogant (en dan heb ik het niet enkel over dat 'dorpsidioot gedoe') en ik gebruik het driehoekje nooit dat ik toch vlug even reageer (maar daarna ben ik weer weg)... Je zal merken dat ik mij niet verlaag tot uw niveau door ook een scheldtirade te beginnen ik heb namelijk een opvoeding gehad.
2. De nadruk van mijn antwoord lag niet op de Y (waar DuYm zijn nick vandaan komt interesseert me bitter weinig) maar op de D. D met hoofdletter wat wijst op een naam.
3. Uw (zelf uitgevonden) regel is zodanig labiel dat ik er mij zelf niet ga mee bezig houden (ik denk aan http://woordenlijst.org/zoek/?q=lam&w=w of http://woordenlijst.org/zoek/?q=kam&w=w en dergelijken , ham, dam, kom,...). Wat ik daarentegen wel weet is dat we niet spreken van WIMPJE maar van Wimmetje en dat we evenwel Willem'tje mogen gebruiken als Willempje (eigenlijk de meeste namen die eindigen op m denk aan Miriam, Liam,...). Met andere woorden was het gebruik van Duymtje niet helemaal fout (behalve als u hier harde (taalkundige)bewijzen tegen heeft en dan geef ik deze fout graag toe maar dat veranderd niks aan de zaak...).
4. Een typisch "west vlaamse fout" ik vraag me wel af wat dat zou zijn... Ik dacht dat flaminganten de eigenheid van dialecten voorstonden?
5. Ik geloof alvast in u als u dat een troost kan zijn. Ik geloof dat u ergens (eenmaal u uw kalmte heeft teruggevonden) wel een toffe meid KUNT zijn. Maar u zal alvast eerst moeten leren om beleefd te blijven want dat is toch een grote fout...

meiske ik zou u aanraden om toch eens te leren lezen ik zal mezelf citeren:

het ga je goed en alle anderen ook...
Bij de vergelijking van hammetje, dammetje, lammetje, kommetje zou het niet duimtje kunnen zijn maar duimetje wat evenzeer verkeert is. Verklijnwoord van eigennamen, Jantje enz is niet van toepassing want zelfs al was Duym een eigennaam zou het verkleinwoord daarvan nog steeds Duympje geweest zijn en niet Duymtje. Dus Kissy heeft het bij het rechte eind en haar iets te uitbundige reactie zal eerder te maken hebben met eerdere dingen die door jou gepost werden in het algemeen dan enkel en alleen over dit schrijffoutje. Maar goed, als je besloten hebt weg te blijven van dit forum denk ik dat je een hele boel mensen hier toch gelukkig mee maakt dus het gaat je goed, de kost en de wind langs achter.
Oud 2 september 2008, 16:47   #264
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Seg handige garry! Waarom vinde gij da nodig om twee keer tzelfde (en wat dan nog: hammetje, lammetje, kommetje............... ) te posten?? Eén kéér volstaat, jawel!

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 2 september 2008 om 16:48.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 17:30   #265
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Seg handige garry! Waarom vinde gij da nodig om twee keer tzelfde (en wat dan nog: hammetje, lammetje, kommetje............... ) te posten?? Eén kéér volstaat, jawel!
Hoe dat dat gebeurd is is mij ook een raadsel, 't is er niet voor gedaan hoormaar ik weet echt niet wat er is misgegaan. Computers he. Anders denkt ge maar dat ik het speciaal gedaan heb omdat jij het twee keer zou lezen.
Oud 2 september 2008, 17:32   #266
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Hare Majesteit Koningin Fabiola, de Koningin-weduwe, zal naar alle waarschijnlijkheid haaar dotatie levenslag behouden.

...

Hare Majesteit Koningin Fabiola, de Koningin-weduwe, alias de Sprookjeskoningin.
Hey, die foto, dat is dezelfde persoon als in uw avatar. Nu weet ik waarom de foto in uw avatar me al een tijdje vaag bekend voorkwam, alsof ik de persoon ergens van kende.

mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 17:56   #267
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Hey, die foto, dat is dezelfde persoon als in uw avatar. Nu weet ik waarom de foto in uw avatar me al een tijdje vaag bekend voorkwam, alsof ik de persoon ergens van kende.

mvg. sint ignacius
http://www.youtube.com/watch?v=yAkiXoVx7xU Goed, echt goed.
Oud 2 september 2008, 18:12   #268
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Wie krijgt er trouwens de centen van haar spaarboekske als ze hare kop neerlegt ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 21:43   #269
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wie krijgt er trouwens de centen van haar spaarboekske als ze hare kop neerlegt ???
Normaal gezien een stel Spanjaarden zeker.
Oud 2 september 2008, 21:47   #270
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht

mvg. sint ignacius
Dat is de laatste nieuwe aanwinst van de Familie Adams : de Griezelkoningin.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 23:56   #271
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Dat is de laatste nieuwe aanwinst van de Familie Adams : de Griezelkoningin.
Piraat, ge gaat er op vooruit. Nu voer je tenminste al de juiste vlag.

Onderons gezegd en gezwegen, die familie Adams,... die is dan toch ook niet voor het geluk geboren he.
Oud 3 september 2008, 00:16   #272
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Piraat, ge gaat er op vooruit. Nu voer je tenminste al de juiste vlag.

Onderons gezegd en gezwegen, die familie Adams,... die is dan toch ook niet voor het geluk geboren he.
De belgen precies ook niet...Om u dood te schamen, zo een monster dat uw land vertegenwoordigt !
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 13:20   #273
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, maar u hebt ook al véél andere dingen gezegd die kant noch wal raken...
Citaat:
Tirade? Waar? Trouwens, bent u niet dezelfde die graag naar anderen sneert? 'Ja, Garry, braaf, Garry, koest, Garry...' D�*t noemt u beleefdheid?
Wat uw opvoeding betreft: als die van het niveau is waar u vindt dat een vijfjarige best met behulp van een ladder op twee meter hoog een koekje mag gaan nemen, dan ben ik zelfs blij dat ik er één van een ander kaliber heb genoten.
Citaat:
Dat maakt niets uit, zoals u in de regel hieronder kunt nalezen. Een Tom wordt Tommetje en een Duym of Duim of Pluim of wat dan ook van die strekking wordt verkleind met het achtervoegsel pje
Citaat:
Bravo! U bent al gevorderd tot het niveau van 'opzoeken wat het moet zijn'. Helaas bent u er nog niet helemaal:
[2] De vorm van het achtervoegsel is -pje na m, voorafgegaan door een sjwa, een lange klinker, een tweeklank, l of r, alsmede na meerlettergrepige leenwoorden op -um. Voorbeelden:
bezempje, bloesempje; boompje, kraampje, probleempje, riempje, bloempje, kostuumpje; geheimpje, pluimpje; palmpje; wormpje; centrumpje, museumpje.
Naast bloempje komt ook bloemetje voor, onder meer altijd in de samenstelling bloemetjesbehang en in de uitdrukkingen iemand in de bloemetjes zetten en de bloemetjes buiten zetten . Ook in de betekenis 'boeket, bos bloemen' is alleen bloemetje mogelijk:

Bron:http://www.let.ru.nl/ans/e-ans/12/03...2/01/body.html
En vermits duim (of duym, als u wil) een tweeklank is, vrees ik dat deze 'labiele' 'onbeleefde' flamingante nog steeds gelijk heeft, ook al zult u dat -uw gewoonten getrouw- niet willen toegeven
Citaat:
4. Een typisch "west vlaamse fout" ik vraag me wel af wat dat zou zijn...
Het gebruik van het achtervoegsel -tje na de letter -m; was dat dan niet duidelijk voor u?
Citaat:
Ik dacht dat flaminganten de eigenheid van dialecten voorstonden?
Velen wel. Het is echter niet ik die is beginnen muggeziften over taalfouten. Dat bent u. En dan moet u ook kunnen verdragen dat anderen ook u terechtwijzen wanneer u fouten maakt. Of mogen alleen royalisten flaminganten terechtwijzen?
Citaat:
Niet nodig. Ik kan best leven zonder de steun van lieden als u. Ik heb niet nodig dat ze in mij geloven en ik neem nog minder nota van hun 'opvoedkundige raadgevingen'. U mag van mij uw energie in anderen steken: die stellen dat misschien op prijs.
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 16:54   #274
kizzy
Gouverneur

Standaard

Dubbelpost. Sorry

Laatst gewijzigd door kizzy : 3 september 2008 om 17:11.
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 19:05   #275
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

En ondertussen ontkurken ze in Laken schaterend de volgende fles...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:02   #276
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En ondertussen ontkurken ze in Laken schaterend de volgende fles...
Zou best kunnen dat ze een fles ontkurken maar schateren. Ik denk dat hun intussen het schateren stilletjes aan vergaan is.

Stapsgewijs komen we dichter bij 2009 en de problemen stapelen zich meer en meer op in de plaats van dat er wat opgelost geraakt en dat ontgaat ook hen zeker niet, al zijn ze niet van de slimste.

De verkiezingsuitslag in Vlaanderen heeft de kasten in Laeken doen daveren dat het porselein hier en daar is beginnen barsten te vertonen en geloof me maar, dat vinden ze alles behalve leuk. Bovendien beloven de vooruitzichten zeker niet beter, eerder nog veel slechter. Als jij denkt dat dat een rede is voor hen om te schaterlachen denk dan maar vlug wat anders.
Oud 4 september 2008, 10:07   #277
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou best kunnen dat ze een fles ontkurken maar schateren. Ik denk dat hun intussen het schateren stilletjes aan vergaan is.

Stapsgewijs komen we dichter bij 2009 en de problemen stapelen zich meer en meer op in de plaats van dat er wat opgelost geraakt en dat ontgaat ook hen zeker niet, al zijn ze niet van de slimste.

De verkiezingsuitslag in Vlaanderen heeft de kasten in Laeken doen daveren dat het porselein hier en daar is beginnen barsten te vertonen en geloof me maar, dat vinden ze alles behalve leuk. Bovendien beloven de vooruitzichten zeker niet beter, eerder nog veel slechter. Als jij denkt dat dat een rede is voor hen om te schaterlachen denk dan maar vlug wat anders.
Ik geloof er de ballen van...

But baby, but baby
Remember, remember
It's my life and I'll do what I want
It's my mind and I'll think what I want
Show me I'm wrong, hurt me sometime
But some day, I'll treat you real fine

(kwisvraag: Wie zingt of zong dit?)
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 4 september 2008 om 10:08.
Oud 4 september 2008, 13:54   #278
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof er de ballen van...

But baby, but baby
Remember, remember
It's my life and I'll do what I want
It's my mind and I'll think what I want
Show me I'm wrong, hurt me sometime
But some day, I'll treat you real fine

(kwisvraag: Wie zingt of zong dit?)
Ook goed. Dan gelooft gij het maar niet. 't Zal mij worst wezen, allee, of ze nu schateren of niet bedoel ik he. Ze zullen in elk geval niet blijven schateren en dan is het aan ons om te schateren. Ieders op zijn toer is niets teveel he.

Laatst gewijzigd door Garry : 4 september 2008 om 13:57.
Oud 4 september 2008, 14:03   #279
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook goed. Dan gelooft gij het maar niet. 't Zal mij worst wezen, allee, of ze nu schateren of niet bedoel ik he. Ze zullen in elk geval niet blijven schateren en dan is het aan ons om te schateren. Ieders op zijn toer is niets teveel he.
"ik zal ook niet dansen op jouw graf,
want jouw cynisme had ik nooit"

wie zong dat?
Oud 4 september 2008, 14:21   #280
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"ik zal ook niet dansen op jouw graf,
want jouw cynisme had ik nooit"

wie zong dat?
'k Zou het niet weten, ik niet in elk geval. Maar dansen op mijn graf zal niet kunnen want ik zoek me niet te laten begraven.Ik weet het dat het energieverspilling is maar toch.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be