Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2008, 21:46   #161
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De eerste periode nadat kernbrandstofstaven uit de reactor zijn verwijderd is active koeling nodig. Oftewel, steek die dingen in een bad met water.

Na deze afkoelperiode- op zijn ergst een paar jaar, en dat dan eerder wegens logistiek dan de gevaarlijkheid- gaan deze reactorstaven naar opwerkingsfabrieken- die per ongeluk zowat het meest vervuildende deel van de hele splijtstofcyclus zijn, het staatsbeheerde Russische Mayak complex als prachtvoorbeeld-
http://sonicbomb.com/modules.php?nam...rder=0&thold=0

Na deze opwerking hebben we kernbrandstof, nuttige isotopen en hoog radioactief kernafval.
1m³ afval per grote, commerciële reactor per jaar ongeveer. Wat door alle veiligheidmaatregelen genomen qua verpakking ongeveet een 6 meter container is.

De restwarmte van dit spul is niet nuttig in te zetten, tenzij je die container specifiek zou maken als enorme radiator. En dan heb je iets dat handwarm is. Tof he.
Sommige stoffen blijven miljoenen jaren radioactief ! Belangrijk hier is de halfwaardetijd, dat is de tijd waarin de radioactiviteit gehalveerd word. Na 10 halvewaardetijden resteert dan enkel nog 1/ 1000 ste van de oorspronkelijke radioactiviteit...De halfwaardetijd bij Plutonium 239 is 24.400 jaar, bij jodium een klein beetje langer : zestien miljoen jaren...TOF hé ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 21:49   #162
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Och, 't is best wel lollig om je uit je kot te lokken zenne, maar ongeïnspireerd zeveren tegen iemand die niet weet waarover ie het heeft, gaat uiteindelijk ook maar vervelen.

Het heeft geen zin je de fundamentele principes uit te leggen, want die snap je niet en erger nog, die wil je niet snappen omdat die indruisen tegen je fantasiebeeldjes.
Als jij per se van je eigen grote gelijk overtuigd wil zijn, dan doe je maar. Weet dat je zwaardere vervuiling en ontbering voorstaat dan ik
Hoor wie spreekt ! Hij kan het nogal uitleggen hé ? De bescheidenheid druipt er af, zoals radioactief gif uit verroeste afvaltonnen...
Oud 4 september 2008, 21:55   #163
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Zéér tof ! Vooral dat we al weten waar we die containers kunnen gaan afzetten: bij vriend Sfax, die ziet er geen graten in. Mischien kan je die containers wel tegen zijn huismuren plaatsen, dan krijgt hij gratis verwarming !
Nu even rekenen : er zijn momenteel 440 kerncetrales werkzaam in de wereld, en men wil er nog 250 bijbouwen, dat gaan er dus 690 worden. Dat zijn 690 containers van 6 meter. Op 10 jaar zijn dat 6.900 containers, allemaal gevuld met afval dat vele eeuwen radioactief blijft. Om juist te zijn 20.000 jaar. Allemaal bij Sfax afzetten ? Volgens hem kan dat geen kwaad, en je hebt er nog gratis verwarming door ook nog ! Tof !
Kijk eens aan, het kan nog rekenen ook
Nu moet je eens nagaan wat jouw alternatieven aan afval produceren (jawel, inclusief je windmolens en je zonnepanelen; die bestaan enkel en alleen bij gratie van vervuilende backups).

Enfin, kom gerust wat containers opslaan
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 21:56   #164
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoor wie spreekt ! Hij kan het nogal uitleggen hé ? De bescheidenheid druipt er af, zoals radioactief gif uit verroeste afvaltonnen...
Het is dan ook zo; je weet er niets van af Jje hebt tot hiertoe nog op geen één vraag een antwoord kunnen geven
Oud 4 september 2008, 21:59   #165
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommige stoffen blijven miljoenen jaren radioactief ! Belangrijk hier is de halfwaardetijd, dat is de tijd waarin de radioactiviteit gehalveerd word. Na 10 halvewaardetijden resteert dan enkel nog 1/ 1000 ste van de oorspronkelijke radioactiviteit...De halfwaardetijd bij Plutonium 239 is 24.400 jaar, bij jodium een klein beetje langer : zestien miljoen jaren...TOF hé ?
Als je weet waarom dat 16 miljoen jaar is, dan ga je dat heel tof vinden ja

't Is aandoenlijk dat je een maddox of een aantal anderen hier op het forum het concept van halfwaardetijd wil uitleggen hoor, daar niet van, maar ik durf ervoor wedden dat geen één van hen zich zorgen maakt over die halfwaardetijd van 16 miljoen jaar. Die halfwaardetijd van 24000 jaar, dat is al wat anders.
Oud 4 september 2008, 22:16   #166
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mens is niet onfeilbaar. Op zich is dat geen probleem, behalve met zaken zoals atoomkracht, elke fout veroorzaakt ongelofelijk veel schade, zélfs als je het niet onmiddellijk ziet. Kijk naar Hiroschima, daar worden vandaag nog abnormale kinderen geboren tengevolge van wat daar gebeurt is. Kijk naar Tsjernobyl, hetzelfde liedje, maar dan in vredestijd, met civiel materiaal...
Als er ergens een lek is, en wat radioactieve rotzooi komt in het grondwater terecht bvb, dan zie je pas een jaar of 15 daarna allerlei kankertjes verschijnen , 20 of 30 % meer dan in andere streken/landen...
Kom, bij het Fleurus incident is het al grote paniek, omdat er een dag te laat maatregelen zijn genomen, laat staan dat men 15 jaar zou wachten. Of kent ge voorbeelden ?
Maar dat straling, leukemie kan veroorzaken, denk niet dat er ook maar één mens is die daaraan twijfelt.
Tsernobyl is reeds meermaals aangehaald. Het was ne slecht ontworpen reaktor, ook bedoeld voor de aanmaak van plutonium voor legerdoeleinden, waar meerdere menselijke fouten zijn gemaakt... Alleen volstaan menselijke fouten niet om tot een ontploffing te komen. In tmi heeft men ook ettelijke uren op de verkeerde knoppen gedrukt. De kern is dan wel uiteindelijk gesmolten. Maar heel het accident heeft geen aanleiding gegeven, tot ook maar één supplementaire kanker.
Ik blijf er vast van overtuigd dat, tenminste wat kerncentrales betreft, de gevaren van straling onder kontrole kunnen gehouden worden. Wat de geneeskundige toepassingen betreft, heb ik er geen idee van. En wat de nucleaire wapens betreft ben ik er helemaal niet gerust in.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 22:22   #167
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zéér tof ! Vooral dat we al weten waar we die containers kunnen gaan afzetten: bij vriend Sfax, die ziet er geen graten in. Mischien kan je die containers wel tegen zijn huismuren plaatsen, dan krijgt hij gratis verwarming !
Nu even rekenen : er zijn momenteel 440 kerncetrales werkzaam in de wereld, en men wil er nog 250 bijbouwen, dat gaan er dus 690 worden. Dat zijn 690 containers van 6 meter. Op 10 jaar zijn dat 6.900 containers, allemaal gevuld met afval dat vele eeuwen radioactief blijft. Om juist te zijn 20.000 jaar. Allemaal bij Sfax afzetten ? Volgens hem kan dat geen kwaad, en je hebt er nog gratis verwarming door ook nog ! Tof !
Ik ben zeker dat in china ze er prachtige glow in the dark horloges me kunnen maken, ik kreeg het ooit kado van een nonkel die kernfisica had gestudeerd en die wou benadrukken wat een prachtige vooruitgang dat was. Ik heb UREN naar dat dingetje gekeken en zalig genoten van de eeuwige verlichting die deze kernenergie in mijn kamer gaf.

Misschien heeft het wel een kronkel en mutatie in mijn denkproces veroorzaakt. Maar in elk geval gezien ik geen oogbalkanker heb reeds 30 jaar na deze poison gift, was het ding dan toch in mijn geval veiliger dan je zou verwachten op basis van al uw theorieen.

Ik stel voor dat je die afval gewoon smeert op zonnepanelen, en daarmee gaan ze dan dag en nacht electriciteit produceren...

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 september 2008 om 22:25.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 22:24   #168
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je weet waarom dat 16 miljoen jaar is, dan ga je dat heel tof vinden ja

't Is aandoenlijk dat je een maddox of een aantal anderen hier op het forum het concept van halfwaardetijd wil uitleggen hoor, daar niet van, maar ik durf ervoor wedden dat geen één van hen zich zorgen maakt over die halfwaardetijd van 16 miljoen jaar. Die halfwaardetijd van 24000 jaar, dat is al wat anders.
Zever, gezaag, afleidingsmaneuvers, enz enz
Wat belangrijk is : kernafval blijft vele duizenden jarenradioactief. Op ons menselijk historisch vlak is dat enorm. Voor de rest, dat kerels zoals jij zich daar geen zorgen over maken verwonderd mij geenszins...
Oud 4 september 2008, 22:26   #169
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik ben zeker dat in china ze er prachtige glow in the dark horloges me kunnen maken, ik kreeg het ooit kado van een nonkel die kernfisica had gestudeerd en die wou benadrukken wat een prachtige vooruitgang dat was. Ik heb UREN naar dat dingetje gekeken en zalig genoten van de eeuwige verlichting die deze kernenergie in mijn kamer gaf.Misschien heeft het wel een kronkel en mutatie in mijn denkproces veroorzaakt. Maar in elk geval gezien ik geen oogbalkanker heb reeds 30 jaar na deze poison gift, was het ding dan toch in mijn geval veiliger dan je zou verwachten op basis van al uw theorieen.

Ik stel voor dat je die afval gewoon smeert op zonnepanelen, en daarmee gaan ze dan dag en nacht electriciteit produceren...
Het is niet alles goud dat blinkt...

Laatst gewijzigd door piraat : 4 september 2008 om 22:28.
Oud 4 september 2008, 22:26   #170
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat belangrijk is : kernafval blijft vele duizenden jarenradioactief. Op ons menselijk historisch vlak is dat enorm. Voor de rest, dat kerels zoals jij zich daar geen zorgen over maken verwonderd mij geenszins...
Piraat,

De aardbol is feitelijk een korstje aarde van 3-10km dik bovenop een plasmabol. weet jij hoe het komt dat de aarde zo al miljoenen jaren vloeibaar blijft en is, en hoe het komt dat die bol zo warm heeft vanbinnen ???
Oud 4 september 2008, 22:27   #171
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer veel geluk gehad Gelukkig getrouwd ook ?
Dat vind ik off topic, maar enfin voor uw nieuwschierige hersenhelft zeg ik maar ja. En 3 kids zonder mutaties.
Oud 4 september 2008, 22:29   #172
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Piraat,

De aardbol is feitelijk een korstje aarde van 3-10km dik bovenop een plasmabol. weet jij hoe het komt dat de aarde zo al miljoenen jaren vloeibaar blijft en is, en hoe het komt dat die bol zo warm heeft vanbinnen ???
Brther, zijt gij al eens gaan zwemmen in dat vloeibaar goedje dat binnen in de aarde zit ?
Oud 4 september 2008, 22:30   #173
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol
Niets afleidingstechnieken; pure ernst is dat. Het is echter niet mijn fout, dat jij de waarde achter een halfwaardetijd niet naar ernst en impact kan inschatten. Als jouw enige referentiepunt "het duurt duizenden tot miljoenen jaren" is, dan bevestig je opnieuw er niets van af te weten.

Er zijn redenen waarom sommige halfwaardetijden zo enorm lang zijn... Lage stralingsactiviteit bijvoorbeeld. Maar opnieuw, daar moet je de fysica achter het proces ietwat voor begrijpen, endat is iets waar jij je niet mee bezig houdt. In jouw beleving staat het immers beter om hoog van de toren de blazen over een halfwaardetijd van 16 miljoen jaar, terwijl die verder irrelevant is.
Dergelijke onwetendheid, is schadelijker dan enkele Hiroshima's bij elkaar.
Oud 4 september 2008, 22:37   #174
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol
Niets afleidingstechnieken; pure ernst is dat. Het is echter niet mijn fout, dat jij de waarde achter een halfwaardetijd niet naar ernst en impact kan inschatten. Als jouw enige referentiepunt "het duurt duizenden tot miljoenen jaren" is, dan bevestig je opnieuw er niets van af te weten.

Er zijn redenen waarom sommige halfwaardetijden zo enorm lang zijn... Lage stralingsactiviteit bijvoorbeeld. Maar opnieuw, daar moet je de fysica achter het proces ietwat voor begrijpen, endat is iets waar jij je niet mee bezig houdt. In jouw beleving staat het immers beter om hoog van de toren de blazen over een halfwaardetijd van 16 miljoen jaar, terwijl die verder irrelevant is.
Dergelijke onwetendheid, is schadelijker dan enkele Hiroshima's bij elkaar.
Maar man, mijn persoontje is helemaal niet belangrijk, evenmin als het jouwe. Wat belangrijk is, is dat kernafval de grootste rotzooi is dat de mensen ooit verwezenlijkt hebben. Vieze rommel die onze planeet voor duizenden, zelfs miljoenen jaren kan besmetten, onleefbaar maken , de mensheid uitroeien. DAT is belangrijk, niet de persoonlijke antipatie die jij voor mij voelt of omgekeerd.
Oud 4 september 2008, 22:46   #175
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar man, mijn persoontje is helemaal niet belangrijk, evenmin als het jouwe. Wat belangrijk is, is dat kernafval de grootste rotzooi is dat de mensen ooit verwezenlijkt hebben. Vieze rommel die onze planeet voor duizenden, zelfs miljoenen jaren kan besmetten, onleefbaar maken , de mensheid uitroeien. DAT is belangrijk, niet de persoonlijke antipatie die jij voor mij voelt of omgekeerd.
Het zal je misschien teleurstellen, maar ik voel noch sympathie, noch antipathie voor je. Wat mij betreft ben je gewoon de zoveelste zeveraar hier op dit forum, zonder meer. Verder denk ik niets over je, of voel ik niets tegenover jou.

Wat belangrijk is, is de realiteit. JIJ zit ver van die realiteit, enkel en alleen omdat je een ongeinformeerd oogkleppengedrag als de ultieme waarheid beschouwt. Ga ik dat proberen te veranderen? Niet bepaald; daarvoor heb je al goed genoeg aangegeven dat je absoluut niet van je fantasietjes gaat afwijken. Ga ik daarvan wakker liggen? Hoegenaamd niet
Ik zal met alle plezier mijn tijd steken in een discussie op niveau, met mensen die weten waarover ze spreken, of zelfs met complete leken die open staan voor informatie, maar jij bent hoogstens geschikt als opvulling
Oud 4 september 2008, 23:01   #176
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal je misschien teleurstellen, maar ik voel noch sympathie, noch antipathie voor je. Wat mij betreft ben je gewoon de zoveelste zeveraar hier op dit forum, zonder meer. Verder denk ik niets over je, of voel ik niets tegenover jou.

Wat belangrijk is, is de realiteit. JIJ zit ver van die realiteit, enkel en alleen omdat je een ongeinformeerd oogkleppengedrag als de ultieme waarheid beschouwt. Ga ik dat proberen te veranderen? Niet bepaald; daarvoor heb je al goed genoeg aangegeven dat je absoluut niet van je fantasietjes gaat afwijken. Ga ik daarvan wakker liggen? Hoegenaamd niet
Ik zal met alle plezier mijn tijd steken in een discussie op niveau, met mensen die weten waarover ze spreken, of zelfs met complete leken die open staan voor informatie, maar jij bent hoogstens geschikt als opvulling
Uw zogenaamde kennis van zaken is gestoeld op een hoop foutieve informatie, maar zoals alle marktkramers kunt u het goed uitleggen en dat maakt u gevaarlijk : sommige naïvelingen zullen in die kwakzalver-retoriek geloven.
En...ik vind u wel antipatiek, alhoewel ik er nu ook niet van zal wakker liggen. U bent het schoolvoorbeeld van de half-intelligente, éne die kan redeneren, maar altijd de verkeerde weg opgaat, het echter niet wil toegeven, en hoog en laag volhoud dat hij op de juiste weg zit. Nog meer verloren loopt, en zelfs tot aan zijn hals in het drijfzand, tot zijn laatste adem blijft schreeuwen: "ik heb gelijk, ik heb gelijk"....En dan...Blub Blub Blub...Afgelopen.
Oud 4 september 2008, 23:02   #177
FDM
Banneling

Standaard

ik heb maar 1 woord voor dit alarm in wallonie : typisch
Typisch omdat Wallonie het voorbeeld is van een neocommunistisch regime ? of typisch omdat mensen die het ire kennen, zeggen dat een incident moest gebeuren ?

hun reactie was een typisch waalse houding : er ging een lampje flikkeren en ze dachten : wie gaan we bellen : de vakbond , don Mathot of de veiligheidsdiensten
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 23:21   #178
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brther, zijt gij al eens gaan zwemmen in dat vloeibaar goedje dat binnen in de aarde zit ?
natuurlijk niet, het is gloeiend heet, maar kun jij mij uitleggen waarom dat al miljoenen jaren vloeibaar blijft.

en toon eens dat je slim zijt, zoek het op aub.

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 september 2008 om 23:22.
Oud 4 september 2008, 23:25   #179
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw zogenaamde kennis van zaken is gestoeld op een hoop foutieve informatie, maar zoals alle marktkramers kunt u het goed uitleggen en dat maakt u gevaarlijk : sommige naïvelingen zullen in die kwakzalver-retoriek geloven.
Mooi zo; dan zijn ik en een hoop geleerde academici en proffen verkeerd, en dan gaan we nu ernaar streven om nog meer mensen op het verkeerde been te zetten. Dan zijn we allemaal tevreden

Ik zou je nog vragen wie jouw bronnen eigenlijk zijn, maar ik ga de moeite zelfs niet eens doen

Citaat:
En...ik vind u wel antipatiek, alhoewel ik er nu ook niet van zal wakker liggen. U bent het schoolvoorbeeld van de half-intelligente, éne die kan redeneren, maar altijd de verkeerde weg opgaat, het echter niet wil toegeven, en hoog en laag volhoud dat hij op de juiste weg zit. Nog meer verloren loopt, en zelfs tot aan zijn hals in het drijfzand, tot zijn laatste adem blijft schreeuwen: "ik heb gelijk, ik heb gelijk"....En dan...Blub Blub Blub...Afgelopen.

Ach, hoe schattig .

Blijkbaar moet jij dan toch niet tot de hoop intelligenten behoren, die slim genoeg zijn om anderen te overtuigen van hun ongelijk
Oud 4 september 2008, 23:38   #180
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi zo; dan zijn ik en een hoop geleerde academici en proffen verkeerd, en dan gaan we nu ernaar streven om nog meer mensen op het verkeerde been te zetten. Dan zijn we allemaal tevreden

Ik zou je nog vragen wie jouw bronnen eigenlijk zijn, maar ik ga de moeite zelfs niet eens doen

Ach, hoe schattig .

Blijkbaar moet jij dan toch niet tot de hoop intelligenten behoren, die slim genoeg zijn om anderen te overtuigen van hun ongelijk
Piraat heeft zelfs nog niet eens het bewijs gevonden hoeveel mensen er in West Europa gestorven zijn als gevolg van de exploitatie van kerncentrales;
En Piraat mag daarnaast de statistieken zetten van het aantal mensen die gestorven zijn in verkeersongelukken, en het aantal mensen gestorven door de productie van petroleum.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be