Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2008, 14:07   #21
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Wat staat u hier te grinniken moslim? Voor uw geloof is er evenmin plaats in het grote vrijzinnige wereldrijk dat C2C voorstaat. U en ik zullen daar in dezelfde vormeloze pakjes rondlopen en herhaaldelijk ons moeten laten bezielen door de woorden van onze grote roerganger totdat die, gecorrumpeerd en geperverteerd door de macht, niet meer dan wat psychotisch gewauwel uitkraamt en een bende van vier hem van zijn troon stoot.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 15:57   #22
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Gezinsdramake doen.

Een blanke Europese man heeft zijn dochter en zijn vrouw vermoord en ze daarna in brand gestoken. Omdat het om een typisch gezinsdrama van blanke Europese signatuur gaat, heeft deze man zich natuurlijk laf snel zelf van het leven beroofd, zodat hij zich niet moet verantwoorden.

Ter nuance: deze blanke Europese man, genaamd Christopher Foster, was ook een kapitalistische man.

Foto van het misdadige blanke Europese monster; en de vermoorde blanke jonge vrouw en haar moeder.

We stellen de vraag ook altijd wanneer het om wrede moslims gaat, dus hier komt ie:

-zijn blanke Europese gezinsuitmoordende mannen een bedreiging voor de Europese cultuur en haar vrouwen, die we tegen deze monsters moeten beschermen?

-of mogen we niet veralgemenen en zijn enkel blanke kapitalistische Europese mannen een grote dreiging voor Europa?

-of nog preciezer: moeten alle Britse blanke hun-gezin-in-brand-stekende blanke mannen Groot-Brittannië verlaten en onmiddellijk buitengezet worden uit Europa?

Het zijn de routine-vragen hé. We know the drill.

De gruwelijke moordmethode van de blanke Europese gezinsdrama-veroorzakende man: eerst de kinderen en de vrouw afmaken, en alsof dat nog niet genoeg is, ze ook nog eens in brand steken. Moslims zouden nooit zover gaan.
Hij zal zijn mosterd bij uw communistische idolen hebben gehaald. De grote roerganger van Cambodja, Pol Pot was ook zeer vindingrijk om mensen op de meest sadistische wijze om het leven te brengen...

de man op bovenstaande foto prijst zich echt wel ''gelukkig'' dat hij in een anti-kapitalistische samenleving leefde....

Laatst gewijzigd door Sinistra : 3 september 2008 om 16:20.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 16:00   #23
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezinsdramake doen.

Een blanke Europese man heeft zijn dochter en zijn vrouw vermoord en ze daarna in brand gestoken. Omdat het om een typisch gezinsdrama van blanke Europese signatuur gaat, heeft deze man zich natuurlijk laf snel zelf van het leven beroofd, zodat hij zich niet moet verantwoorden.

Ter nuance: deze blanke Europese man, genaamd Christopher Foster, was ook een kapitalistische man.

Foto van het misdadige blanke Europese monster; en de vermoorde blanke jonge vrouw en haar moeder.

We stellen de vraag ook altijd wanneer het om wrede moslims gaat, dus hier komt ie:

-zijn blanke Europese gezinsuitmoordende mannen een bedreiging voor de Europese cultuur en haar vrouwen, die we tegen deze monsters moeten beschermen?

-of mogen we niet veralgemenen en zijn enkel blanke kapitalistische Europese mannen een grote dreiging voor Europa?

-of nog preciezer: moeten alle Britse blanke hun-gezin-in-brand-stekende blanke mannen Groot-Brittannië verlaten en onmiddellijk buitengezet worden uit Europa?

De gruwelijke moordmethode van de blanke Europese gezinsdrama-veroorzakende man: eerst de kinderen en de vrouw afmaken, en alsof dat nog niet genoeg is, ze ook nog eens in brand steken. Moslims zouden nooit zover gaan.
Je moet alles vertellen hé wat er in dat artikel staat.
Hier het stukje dat je vergeten bent.

Overigens houdt de politie nog een slag om de arm of het om een gezinsdrama gaat. Het is ook nog mogelijk dat een zakelijke vijand van Foster het gezin heeft vermoord en het wilde doen lijken alsof de miljonair het zelf heeft gedaan.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 16:06   #24
piraat
Banneling

Standaard

Laat de doden rusten...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 19:01   #25
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Die arme Ex Miljoenair is gewoon doodgepest met communistische belastingen.

Kan je het hem kwalijk nemen dat ie zijn gezin wou besparen van dezelfde achterbakse verkrachters?
Lol, ook goed. Laten we dan alle communisten uit Europa zetten. Ooops, dat hebben we al gedaan. Next!
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 19:13   #26
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol, ook goed. Laten we dan alle communisten uit Europa zetten. Ooops, dat hebben we al gedaan. Next!
Laat ons de wereld communisme vrij maken!

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 19:33   #27
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Laat ons de wereld communisme vrij maken!
waarom?
zonder communisten en andere linksen zou gij u toch maar vervelen denk ik.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 19:41   #28
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
waarom?
zonder communisten en andere linksen zou gij u toch maar vervelen denk ik.
Maar neen man, ik heb genoeg aan mijn eigen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 20:01   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

C2C, je zou het nog beter gevonden hebben als die man zijn gezien niet had doodgeschoten vooraleer ze in brand te steken.
Oud 3 september 2008, 20:16   #30
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

C2C,

Je opzet is (helaas) geslaagd.

Liever toch had ik gezien dat je een fictieve zaak gecreëerd had.
Op deze manier val je in dezelfde dieptes als degene die je wil parodiëren. Jammer toch.
Oud 3 september 2008, 21:08   #31
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
C2C,

Je opzet is (helaas) geslaagd.

Liever toch had ik gezien dat je een fictieve zaak gecreëerd had.
Op deze manier val je in dezelfde dieptes als degene die je wil parodiëren. Jammer toch.
Alles kan beter. Dit was maar een poging hé.

Alleszins, laten we toch op z'n minst iemand buitenzetten. Moslims als het kan, commies als het moet. Maar zet tenminste iemand buiten en laten we onze blanke vrouwen ertegen beschermen.

Europa is lullig geworden.

-Eerst hadden we een problematische zendingsmissie en gingen we de wereld koloniseren om onze superieure cultuur op te dringen.

-Vandaag kruipen we in onze reactionaire schelp en zien we de wereld op ons afkomen, beelden we ons vanalles in over de verschrikkingen daarvan, en worden we paranoïde.

Waarom die twee uitersten? Ze schieten allebei hun doel voorbij.

-Waarom kunnen we niet normaal en volwassen doen, en onze ervaringen delen met anderen, op een bescheiden manier, en tegelijkertijd leren van anderen? Zo in dialoog hé. Klinkt melig, maar da's toch interessanter dan wat we vandaag in de klein geworden Europese cultuur zien.

Ik ben teleurgesteld. Ik dacht dat wij groots waren.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 21:47   #32
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom kunnen we niet normaal en volwassen doen, en onze ervaringen delen met anderen, op een bescheiden manier, en tegelijkertijd leren van anderen? Zo in dialoog hé. Klinkt melig, maar da's toch interessanter dan wat we vandaag in de klein geworden Europese cultuur zien.
Als dat melig is, dan zijn al mijn posts melig. Ik weet niet of je er een beetje van gelezen hebt. Maar ik doe mijn best en naar best vermogen.

Je moet wel niet vergeten dat we allemaal, ook diegene die ik 'verguis', namelijk de bangeriken, het doel hebben om ons allemaal op één zelfde lijn te krijgen. Dat wil jij eigenlijk ook. Waardoor we bewust of onbewust dezelfde middelen gebruiken. Van veelzeggende humor over zachte dwang tot intimidatie. Of erger.

Mijn hoop is om bijna iedereen op een lijn van verdraagzaamheid geïnspireerd intentie te krijgen. Beetje bij beetje grensoverschrijdend. Tot op een punt dat we virtueel samen sterk staan t.o.v. een hypothetische alien. Daarbij zijn geografische beperkingen (grenzen, afbakenen) voor recht, wetenschap, godsdienst, filosofie, economie, politiek .. etc .. voor mij geen optie. Dus geen 'eigen volk eerst' principes. Het indijken tot kleine grenzen, en het blijvend indijken tot bijna virtueel een punt, is geen versterking. Het is een verzwakking.
Oud 3 september 2008, 21:56   #33
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles kan beter. Dit was maar een poging hé.

Alleszins, laten we toch op z'n minst iemand buitenzetten. Moslims als het kan, commies als het moet. Maar zet tenminste iemand buiten en laten we onze blanke vrouwen ertegen beschermen.

Europa is lullig geworden.

-Eerst hadden we een problematische zendingsmissie en gingen we de wereld koloniseren om onze superieure cultuur op te dringen.

-Vandaag kruipen we in onze reactionaire schelp en zien we de wereld op ons afkomen, beelden we ons vanalles in over de verschrikkingen daarvan, en worden we paranoïde.

Waarom die twee uitersten? Ze schieten allebei hun doel voorbij.

-Waarom kunnen we niet normaal en volwassen doen, en onze ervaringen delen met anderen, op een bescheiden manier, en tegelijkertijd leren van anderen? Zo in dialoog hé. Klinkt melig, maar da's toch interessanter dan wat we vandaag in de klein geworden Europese cultuur zien.

Ik ben teleurgesteld. Ik dacht dat wij groots waren.

Ik denk niet dat je de implosies van de Volksrepublieken in Europa kan wijten aan een heksenjacht op communisten. Te meer daar desbetreffende communisten het daar voor het zeggen hadden, ergo ruimschoots de mogelijkheden hadden om dissidente meningen de kop in te drukken. Het wordt stilaan tijd dat uw rouwproces om het vallen van de Berlijnse muur eens tot een goed einde komt.

U stelt dat Europa al lullig was ten tijde van de kolonisatie dus daaruit dien ik te concluderen dat het middeleeuwse Europa wel cool was. Of mss is Europa wel altijd lullig geweest.

Waar het volgens mij om gaat is het concept "identiteit". En dat heeft niets te maken met navelstaarderij of xenofobie. Identiteit, hetzij op basis van geloof, nationaliteit, cultuur is datgene dat garant staat voor een gevoel van samenleving. Dit moet niet te kleinschalig worden opgevat want anders vervallen we terug in tribalisme. Maar als we het te grootschalig opvatten lopen we het risico dat het samenlevingsgevoel te kunstmatig wordt. In dat geval vervallen we tot een anoniem individu dat verzuipt door de wet van het getal.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat internationale samenwerking moet kunnen en zelfs een must is. En ik vind het ook een prettig idee dat ik mij kan verplaatsen overal ter wereld. Beter is het nog als ik ergens een betere plek vind om te wonen. Ik zal alleen niet verwachten dat men daar (financieel) solidair moet zijn met mij als ik zelf nog niets heb bijgedragen. Ik verwacht wel steun als ik mij kan beroepen op het statuut van politiek vluchteling.

Hoezeer ik het ook prettig vind om te kunnen reizen, het idee dat de wereld zou kunnen bestuurd worden door één administratie lijkt mij niet haalbaar en ook niet wenselijk. Door de grootschaligheid hiervan moet men wel teruggrijpen naar lagere bestuursniveaus die slechts een schraal substituut zullen zijn voor een samenlevingsgevoel. Ik denk niet dat kibboetsen, productie-units, kolchozen of oblasten geschikt zijn om aan de individuele nood tot identiteit te kunnen voldoen.

Het is ook maar de vraag hoe een doorgedreven collectivisering zal omgaan met dissidente individuen. Ik heb u al eens horen opperen dat "opvoeding" soelaas moet brengen. En dat u de goelags zag als een vorm van heropvoeding, tenzij u sarcastisch was. Opvoeding impliceert voor mij dat er geen sprake kan zijn van tegenspraak, enkel van slechte verstaanders. Als u diversiteit een verrijking vindt dan vraag ik mij af hoe dit te rijmen valt met het grootschalig samenlevingsmodel dat u voorstaat.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik u volledig verkeerd heb begrepen in welk geval ik uitkijk naar uw feedback.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:31   #34
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Gezinsdramake doen.

1)neen
2)neen
3)neen
Oud 3 september 2008, 23:33   #35
FDM
Banneling

Standaard

bussinessman , woont in mansion maar geen nagel meer om aan 3 konten te krabben , so they went down the belgian way
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 00:01   #36
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezinsdramake doen.

rassen bestaan toch niet ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 19:07   #37
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

het beste is om die subversieve elementen nauwlettend in het oog te houden en bij de minste misstap hard aan te pakken.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 4 september 2008 om 19:09.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 22:44   #38
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Blanke Europese man moordt zijn gezin uit?

Das idd een stoute blanke Europese meneer en voor mijn part hoeft daarin niks verzwegen te worden over zijn nationaliteit. Maar dit is zo'n typisch blankemannen-delict. Als het gaat over misdrijven gepleegd door allochtonen zal het meestal gaan over diefstal, vandalisme, verkrachting en geweldpleging: de typische misdrijven waarvoor allochtonen (bepaalde groepen ervan) bekend staan. Dus eigenlijk vind ik dit maar appelen met citroenen vergelijken. Ik denk dat de vraag van veel forumgangers hier is waarom allochtonen zo uitblinken in deze bepaalde categorieën van misdrijven ipv misdrijven in het algemeen. Of heeft iemand al iets gepost over een allochtoon die miljardenfraude heeft gepleegd of belastingen heeft ontdoken?

Ik vind dat er in statistieken geen taboes mogen zijn. Als idd. blijkt dat allochtonen in verhouding meer geweldsmisdrijven plegen mag dat geweten worden en niemand die hier dan stigmatiseert. Ik voel mij als man toch ook niet gestigmatiseerd omdat ze ergens de sekse van de dader vermeld hebben bij een misdrijf of ze onderzocht hebben da mannen meer misdrijven plegen dan vrouwen.
Oud 5 september 2008, 00:25   #39
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Blanke Europese man moordt zijn gezin uit?

Das idd een stoute blanke Europese meneer en voor mijn part hoeft daarin niks verzwegen te worden over zijn nationaliteit. Maar dit is zo'n typisch blankemannen-delict. Als het gaat over misdrijven gepleegd door allochtonen zal het meestal gaan over diefstal, vandalisme, verkrachting en geweldpleging: de typische misdrijven waarvoor allochtonen (bepaalde groepen ervan) bekend staan. Dus eigenlijk vind ik dit maar appelen met citroenen vergelijken. Ik denk dat de vraag van veel forumgangers hier is waarom allochtonen zo uitblinken in deze bepaalde categorieën van misdrijven ipv misdrijven in het algemeen. Of heeft iemand al iets gepost over een allochtoon die miljardenfraude heeft gepleegd of belastingen heeft ontdoken?

Ik vind dat er in statistieken geen taboes mogen zijn. Als idd. blijkt dat allochtonen in verhouding meer geweldsmisdrijven plegen mag dat geweten worden en niemand die hier dan stigmatiseert. Ik voel mij als man toch ook niet gestigmatiseerd omdat ze ergens de sekse van de dader vermeld hebben bij een misdrijf of ze onderzocht hebben da mannen meer misdrijven plegen dan vrouwen.
dat includeert dan ook dat het in 't lang en in 't breed zal uitgesmeerd worden dat dit, naast anderen, dan een typisch blanke-mannen-delict is zoals je stelt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 02:11   #40
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Komt omdat deze man niet koos voor een gelukkig kinderloos leven.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be