Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 7 september 2008, 11:38   #61
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik kan begrijpen dat iemand in het vuur van de discussie al eens iemand beledigt, maar ik keur dit niet goed.
Een belediging zet een standpunt nooit kracht bij. Als er al, behalve de beledigingen, een standpunt wordt weergegeven.
Vind je beledigen verzoenbaar met een beschaafde omgangsvorm?
Eigenlijk wel, al is die belediging rechtstreeks bedoeld om te kwetsen.
Ik kan goed verstaan dat er sommige mensen hierdoor gekwetst zijn, maar men mag ook niet te lichtgeraakt zijn he.
Dus mij persoonlijk doet me dat niets.

Oh ja, en m'n edit op de vorige post heb je vast nét gemist, sorry daarvoor

Laatst gewijzigd door bentje : 7 september 2008 om 11:40.
bentje is offline  
Oud 7 september 2008, 11:58   #62
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Volgens mij ontbreken "verklikker" en "mietje" in dat rijtje.
wat dan weer persoonlijk en dus off topic is.
rechts en on topic blijven, het gaat dus echt niet samen...
driewerf is offline  
Oud 7 september 2008, 12:17   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Eigenlijk wel, al is die belediging rechtstreeks bedoeld om te kwetsen.
Ik kan goed verstaan dat er sommige mensen hierdoor gekwetst zijn, maar men mag ook niet te lichtgeraakt zijn he.
Dus mij persoonlijk doet me dat niets.

Oh ja, en m'n edit op de vorige post heb je vast nét gemist, sorry daarvoor
Begrijp ik het goed? Vind je dat beledigen verzoenbaar is met een beschaafde omgangsvorm?
Alhoewel beledigingen jou niet persoonlijk raken geef je toe dat ze bedoeld zijn om te kwetsen.
Hoe kan kwetsen een beschaafde omgangsvorm zijn? Hoe kan dit argumenten kracht bij zetten? Denk je ooit iemand te overtuigen door te beledigen? Ik denk dat je daarmee een discussie onmogelijk maakt.

Discussiëren is standpunten weergeven en onderbouwen met argumenten. Schelden en beledigen zijn geen argumenten. Veelal nemen degenen zonder argumenten hun toevlucht tot beledigen.
Ik begrijp nog altijd niet waarom je niet zou kunnen discussiëren zonder schelden en beledigen.
artisjok is offline  
Oud 7 september 2008, 12:19   #64
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Starfire is hier nog niet zo lang, vermoedelijk heeft hij of zij thePiano nooit gekend.
Oh, jawel 'Starfire' zit hier al langer, hoor...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 7 september 2008, 15:45   #65
tronca
Staatssecretaris

tronca's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Beste moderatie,
het forumreglement stelt dat persoonlijke aanvallen en beledigingen strafpunten en zelfs bans tot gevolg kunnen hebben. Maar hoe zit dat met beledigingen die je naar een hele groep slingert? Laat mij mijn vraag aan de hand van volgende twee voorbeelden verduidelijken:

(Preuße over LSP)

Als linkse, LSP-lid en atheïst word ik in drie postings tijd dus uitgescholden voor neo-nazi, probleemgroep en ongelovige hond.

ik vind dit niet bijster bevorderlijk voor sfeer.
In principe zijn enkel persoonlijke beledigingen tegen het reglement. Zoals in deze thread correct gesteld kunnen collectieve beledigingen echter ook iemand persoonlijk raken en kunnen ze een discussie grondig verstoren. De scheidingslijn is niet altijd even eenduidig en voor randgevallen zijn er in het verleden al strafpunten gevallen.

Zoals ook uit deze thread blijkt is dit nogal complex en is een zwart-wit antwoord niet mogelijk.

Als jullie echter in deze thread samen tot een unanieme suggestie komen zullen de moderators dit ongetwijfeld intern bespreken en eventueel het reglement aanpassen.
tronca is offline  
Oud 7 september 2008, 16:48   #66
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Eensgezindheid? Op Politics?
driewerf is offline  
Oud 7 september 2008, 18:15   #67
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Dit is echt de meest zielige thread in de hele geschiedenis van het forum. En het lijkt wel mode geworden te zijn dat linksen gaan janken bij de moderatie over vanalles en nog wat? En de hypocrisie is toch echt niet te harden. Lees dit eens over dezelfde die hier schijnheilig het "slachtoffer" komt uithangen:

Dus U mag hier rijkelijk Uw misprijzen komen uiten en zelfs een "pispaal" (wenste hij) maken van anderen maar anderen mogen dat dan niet doen? Bespaar ons dat meelijkwekkend geklaagd van links toch.
Je moet je aan de regels aanhouden, zo is het eenmaal.
beledigen, niet doen:
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 7 september 2008, 18:26   #68
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Regels zijn er om te verbreken
Dronkoers is offline  
Oud 8 september 2008, 07:16   #69
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Dan heb ik nog een vraagje, als je iemand een belediging naar het hoofd slingert, maar die mens voelt zich hierdoor niet beledigd, dan is het eigenlijk geen belediging, en kunnen er geen strafpunten vallen?
Moeilijk, he?
Oud 8 september 2008, 07:48   #70
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Begin aub niet te tornen aan de vrije meningsuiting. Ik vind dat vrije meningsuiting onontbeerlijk is in een democratie. Zolang ze niet aanzetten tot boosaardige acties. Een mening is een mening hoe beledigend deze ook moge zijn, en in een democratie moet men daar naar luisteren en discussieren of negeren maar niet bekampen om uit te roeien.
Oud 8 september 2008, 07:54   #71
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Begin aub niet te tornen aan de vrije meningsuiting. Ik vind dat vrije meningsuiting onontbeerlijk is in een democratie. Zolang ze niet aanzetten tot boosaardige acties. Een mening is een mening hoe beledigend deze ook moge zijn, en in een democratie moet men daar naar luisteren en discussieren of negeren maar niet bekampen om uit te roeien.
Kadertje er rond want deze post verdient dat wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 september 2008, 09:16   #72
maf
Banneling

Standaard

Publieke figuren mogen hier ook naar hartelust beledigd worden.
Ook dat moet zo blijven.
maf is offline  
Oud 8 september 2008, 10:32   #73
PoCo?
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik wil even zeggen dat ik deze vraag van Driewerf volledig begrijp en ondersteun.

Ik heb hier al meermaals mensen de Islam zien uitschelden voor 'achterlijk'. Vandaag nog noemde iemand ze onverbloemd "kiekens". Kan dit zomaar, zonder gevolg?
Dit is volgens mij namelijk zelfs plat racisme.

Heeft het zin om zulke berichten te rapporteren? Of niet omdat het niet gaat om persoonlijke aanvallen?
De islam is, zoals alle godsdiensten, achterlijk. Dat is geen belediging, maar een vaststelling.

Volgens mij gaat het wel niet op om mensen die gelovig zijn allemaal als achterlijk te omschrijven.
Oud 8 september 2008, 11:03   #74
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PoCo? Bekijk bericht
De islam is, zoals alle godsdiensten, achterlijk. Dat is geen belediging, maar een vaststelling.

Volgens mij gaat het wel niet op om mensen die gelovig zijn allemaal als achterlijk te omschrijven.
Volgens mij bedoel je "belachelijk" ipv "achterlijk". Achterlijk impliceert een achterstand in een ontwikkelingsfase naar volwaardigheid.

En dan nog. Je kan een bepaalde visie op een godsdienst belachelijk vinden, en niet steeds onterecht, maar het blijft een perceptie.
Rudy is offline  
Oud 8 september 2008, 13:40   #75
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Dan heb ik nog een vraagje, als je iemand een belediging naar het hoofd slingert, maar die mens voelt zich hierdoor niet beledigd, dan is het eigenlijk geen belediging, en kunnen er geen strafpunten vallen?
Moeilijk, he?
Je kan je natuurlijk altijd plaatsvervangend beledigd voelen.
maf is offline  
Oud 8 september 2008, 16:13   #76
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PoCo? Bekijk bericht
Nee, dat is geen vaststelling, maar jouw persoonlijke mening. Dat maakt het nog niet waar
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 8 september 2008, 16:55   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Ben jij niet in staat om je mening te uiten zonder te beledigen?
Zonder woorden zoals ratten, mestkevers, neo-nazi, hond, snul, kiekens, ingepakte geit, hoer,...te gebruiken.

Laatst gewijzigd door artisjok : 8 september 2008 om 16:58.
artisjok is offline  
Oud 8 september 2008, 18:32   #78
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij niet in staat om je mening te uiten zonder te beledigen?
Zonder woorden (...) hoer,...te gebruiken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Humo
Daar stond een groepje allochtone jongeren: een paar leerlingen van onze school, eentje uit mijn klas, de rest kende ik niet. Opeens begon er eentje 'hoer' naar mij te roepen - niet één keer, maar onophoudelijk. Het was warm en ik had een topje met spaghettibandjes aan, wat ik anders nooit draag naar school: namen ze daar aanstoot aan? Ik vermeed oogcontact en liep rustig langs hen naar binnen.

Dossier geweld tegen leraren

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 8 september 2008, 18:38   #79
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ja, en wat is je punt?
Wil je me wijsmaken, dat omdat anderen scheldwoorden gebruiken, jij niet in staat bent om je mening te uiten zonder iemand of een groep mensen te beledigen of uit te schelden?
artisjok is offline  
Oud 8 september 2008, 18:42   #80
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en wat is je punt?
Wil je me wijsmaken, dat omdat anderen scheldwoorden gebruiken, jij niet in staat bent om je mening te uiten zonder iemand of een groep mensen te beledigen of uit te schelden?
Dat U eerst zal moeten vegen voor eigen deur en moslimjongeren het een en het ander zal moeten afleren alvorens U hier de morele lakens wil uitdelen.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be