Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2008, 23:16   #121
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik ga er nu mee kappen. 'Islam is vredelievend'. En als je dat niet gelooft maak ik je wel iets anders wijs.
't Is goed in 't eigen hert te kijken
Nog even vóór het slapen gaan,

Of ik van dageraad tot avond
Geen enkel hert heb zeer gedaan

Of ik geen ogen heb doen schreien,
Geen weemoed op een wezen lei;
Of ik aan liefdeloze mensen
Een woordeke van liefde zei.

En vind ik in het huis mijns herten,
Dat ik één droefenis genas,
Dat ik mijn armen heb gewonden
Rondom één hoofd, dat eenzaam was...;

Dan voel ik op mijn jonge lippen,
Die goedheid lijk een avondzoen...
En zó z'n ogen toe te doen.

Alice Nahon
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 23:41   #122
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Nog even vóór het slapen gaan,

Of ik van dageraad tot avond
Geen enkel hert heb zeer gedaan

Of ik geen ogen heb doen schreien,
Geen weemoed op een wezen lei;
Of ik aan liefdeloze mensen
Een woordeke van liefde zei.

En vind ik in het huis mijns herten,
Dat ik één droefenis genas,
Dat ik mijn armen heb gewonden
Rondom één hoofd, dat eenzaam was...;

Dan voel ik op mijn jonge lippen,
Die goedheid lijk een avondzoen...
En zó z'n ogen toe te doen.

Alice Nahon
Moslimvrouwen kunnen door hun man worden geslagen, hun mensenrechten geschonden, ze kunnen leven zoals slaven, hun geslachtsorganen verminkt en ze kunnen ter dood worden veroordeeld door steniging en toch hoor je geen krimp van protest vanwege de feministen. Ze zeggen dat het allemaal cultureel is en berispen je zelfs voor je intolerantie en ongevoeligheid voor andere culturen als je dit durft aan te kaarten. Maar ze bekritiseren nooit de islam, omdat het bekritiseren van de islam niet politiek correct is. Doch het is wel politiek correct om het joden-christendom te bekritiseren. In feite, hoe meer laster je over het joden- christendom verkoopt, hoe intellectueler je overkomt maar owee jij racistische dweper als je ook maar één wenkbrauw durft te verheffen tegenover mensen van andere culturen. Die mensen moet men beschouwen als "de minderheid". Zelfs al zijn ze in feite in de meerderheid. Je zou hen met dezelfde eerbied moeten behandelen als met die van een bijna uitgestorven soort. Je moet hun cultuur respecteren hoe aanstootgevend dat die ook moge zijn. Waarom? Omdat een paar honderd jaar geleden je koloniale voorvaderen wandaden hebben gepleegd tegen hun voorouders. Dit is een soort van boetedoening. Dat is waarom je geen kritiek hoort over de islam in de media. Politieke Correctheid wil zeggen zelfbedrog. We kunnen dit veranderen indien sommigen van ons deze zieke cultuur durven de tarten door de waarheid te vertellen zelfs indien die waarheid de gevoelens van iemand zou kwetsen.

Wat we nodig hebben zijn intensieve campagnes tegen de islam. Bestook de moslims en niet-moslims met feiten over de islam. Moslims zullen dan op en neer springen, zuchten en puffen, kwaad worden en grommen, "Jij bent mijn religie aan het beledigen en mijn gevoelens aan het kwetsen" Naar de hel met hun gevoeligheid, wij moeten hun leven redden en de levens van hun potentiele slachtoffers. Moslims moeten wakker worden en de islam verlaten. Het alternatief is de totale vernietiging waar je het over had, en dat is gewoonweg waanzin.

Islam vredelievend? Enkel in onze dromen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=38289

Laatst gewijzigd door smiley : 7 september 2008 om 23:41.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 23:42   #123
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslimvrouwen kunnen door hun man worden geslagen, hun mensenrechten geschonden, ze kunnen leven zoals slaven, hun geslachtsorganen verminkt en ze kunnen ter dood worden veroordeeld door steniging en toch hoor je geen krimp van protest vanwege de feministen. Ze zeggen dat het allemaal cultureel is en berispen je zelfs voor je intolerantie en ongevoeligheid voor andere culturen als je dit durft aan te kaarten. Maar ze bekritiseren nooit de islam, omdat het bekritiseren van de islam niet politiek correct is. Doch het is wel politiek correct om het joden-christendom te bekritiseren. In feite, hoe meer laster je over het joden- christendom verkoopt, hoe intellectueler je overkomt maar owee jij racistische dweper als je ook maar één wenkbrauw durft te verheffen tegenover mensen van andere culturen. Die mensen moet men beschouwen als "de minderheid". Zelfs al zijn ze in feite in de meerderheid. Je zou hen met dezelfde eerbied moeten behandelen als met die van een bijna uitgestorven soort. Je moet hun cultuur respecteren hoe aanstootgevend dat die ook moge zijn. Waarom? Omdat een paar honderd jaar geleden je koloniale voorvaderen wandaden hebben gepleegd tegen hun voorouders. Dit is een soort van boetedoening. Dat is waarom je geen kritiek hoort over de islam in de media. Politieke Correctheid wil zeggen zelfbedrog. We kunnen dit veranderen indien sommigen van ons deze zieke cultuur durven de tarten door de waarheid te vertellen zelfs indien die waarheid de gevoelens van iemand zou kwetsen.

Wat we nodig hebben zijn intensieve campagnes tegen de islam. Bestook de moslims en niet-moslims met feiten over de islam. Moslims zullen dan op en neer springen, zuchten en puffen, kwaad worden en grommen, "Jij bent mijn religie aan het beledigen en mijn gevoelens aan het kwetsen" Naar de hel met hun gevoeligheid, wij moeten hun leven redden en de levens van hun potentiele slachtoffers. Moslims moeten wakker worden en de islam verlaten. Het alternatief is de totale vernietiging waar je het over had, en dat is gewoonweg waanzin.

In de tijd van Alice Nahon was 'Moslimfobie' nog onbestaand!!!!
Oud 7 september 2008, 23:43   #124
smiley

Standaard

Citaat:
In de tijd van Alice Nahon was 'Moslimfobie' nog onbestaand!!!!
Dat soort van fobie bestaat helemaal niet
Oud 7 september 2008, 23:43   #125
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:

Vrouwenbesnijdenis is een Afrikaanse traditie.... heeft niks met moslims te maken...
Oud 7 september 2008, 23:44   #126
smiley

Standaard

Citaat:
Vrouwenbesnijdenis is een Afrikaanse traditie.... heeft niks met moslims te maken...
Oh jawel, de 'profeet' heeft alleen gezegd niet te diep te snijden.
Oud 8 september 2008, 00:01   #127
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh jawel, de 'profeet' heeft alleen gezegd niet te diep te snijden.
De oorsprong van vrouwenbesnijdenis is uit Faraonische tijden.

(de vuile Moslim-plagiaatplegers...)
Oud 8 september 2008, 00:15   #128
FDM
Banneling

Standaard

ze zijn weer in islambashen verzand terwijl de titel lekker neutraal was

buitenlanders ( in het algemeen ) zorgen voor een jong vlaanderen

maar gaan die jonge buitenlanders ooit werken ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 00:16   #129
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
ze zijn weer in islambashen verzand terwijl de titel lekker neutraal was

buitenlanders ( in het algemeen ) zorgen voor een jong vlaanderen

maar gaan die jonge buitenlanders ooit werken ?

Kom eens buiten zou ik zeggen....

Kijk een in winkels, fabrieken, bijn't stad....
Oud 8 september 2008, 00:18   #130
FDM
Banneling

Standaard

als ze thuis geen nederlands horen spreken kunnen ze hun ouders terecht verwijten dan hun kansen op de arbeidsmarkt beperkt zijn
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 00:22   #131
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
als ze thuis geen nederlands horen spreken kunnen ze hun ouders terecht verwijten dan hun kansen op de arbeidsmarkt beperkt zijn

inderdaad!
Oud 8 september 2008, 05:40   #132
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw tanteke in Marokko. Elk ummahlid vergroot het probleem !

Diegenen onder de moslims die de vrede waarderen zijn geen echte moslims.
Als het overgrote deel geen echte moslims zijn, dan zijn er amper moslims in België.
Waar maak jij je dan nog zorgen over?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 07:43   #133
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als het overgrote deel geen echte moslims zijn, dan zijn er amper moslims in België.
Waar maak jij je dan nog zorgen over?
Omdat de zogenaamde 'extremisten' op de zogenaamde gematigden steunen. Hoe dikwijls moet ik het nog herhalen ? Net zoals een alvin die denkt dat men hem afzonderlijk breed glimlachend een wijntje schenkt. Dat is omdat zij daar voordeel mee hebben zij hebben hen nodig voor hun know how, iets wat zij zelf niet hebben voor de rest denken zij nog net zoals 70 jaar geleden in hun bedoeienententje met de koran in de hand. Zij houden de westerlingen afzonderlijk van de rest van de samenleving, weg van de 'verderfelijke' westerse invloeden. Het zijn maar tijdelijke werkkrachten die terug naar huis gaan, alvin denkt daarom dat de islam zijn vriend is, mensen zoals hij en jij hebben niet door dat de islam ondertussen de oorlog aan het verder zetten is dit keer niet met binnenvallende islamitische horden te paard met het zwaard in de hand, militair zijn zij daar vandaag de dag immers niet sterk genoeg voor. Het doel van de islam is de hele wereld onder het islamitische gezag te brengen met alle mogelijke middelen, dat doet men en jij ziet het niet. Ze hebben de Mie Vogelsen, de Bertjes alvast voor hun kar weten te spannen. De zogenaamde 'islamofobie' dient immers bestreden te worden.

Wat wij en vele andere fatsoenlijke en niet geheel irrationele intellectuelen bedoelen, is dat de discussie ook over het wezen van de islam moet gaan. Veel linkse vrienden verkiezen een blakende onwetendheid omtrent die godsdienst. Maar het is absoluut noodzakelijk te begrijpen dat onze termen - al onze dierbare civiele vrijheden, waar het neutraliteitsbeginsel een structurerend principe van is - betekenisloos zijn binnen de theologische ruimte van de Profeet.
De islam verkondigt een volstrekt andere visie op de religieuze en politieke werkelijkheid dan het jodendom en christendom, de godsdiensten waarop de Profeet zich gebaseerd heeft en die hij in zijn Koran te vuur en te zwaard bestrijdt. Het allerfundamenteelste verschil bestaat in de theologische kern: de god van Abraham en Christus is onderworpen aan de gerechtigheid. Hij kan zelfs debatten met zijn schepselen verliezen; en dat gebeurt dan ook in allerlei vaak grappige passages in de Bijbel en de talmoed.

Op dit punt roept steevast iemand ter linkerzijde: 'Kruistochten! Inquisitie!'

Het lijkt ons hoogstnoodzakelijk dat Europa zich grondig informeert over de islam. Want de houding van veel linkse intellectuelen getuigt van een onbewust etnocentrisme, wat des te onbegrijpelijker is omdat ze zo luid de verderfelijkheid van datzelfde etnocentrisme prediken. Blijkbaar zijn ze volstrekt niet in staat zich voor te stellen dat een islamiet anders, maar dan ook werkelijk totaal anders denkt dan een welwillende, linkse, antikatholieke Vlaamse intellectueel

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight=

Laatst gewijzigd door smiley : 8 september 2008 om 08:00.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 08:48   #134
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alvin; dit forum lijkt wel jou persoonlijke kruistocht tegenover alles en iedereen die een bedenking heeft bij de multiculturele samenleving of over islam.
Iedere discussie loopt hierop vast;maar inhoudelijk brengt u amper argumenten aan over waar discussies over gaan...in dit geval de vraag of buitenlandse invoer van mensen ook Vlaanderen jong houden!
Kunt u daar iets over zeggen zonder direkt met uw kruistocht te beginnen tegenover iedereen die wat kritischer is dan u blijkt te zijn tegenover migratie, islam en de invloed hiervan op de samenleving?
Wat denkt u; zou dit lukken?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 10:03   #135
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Alvin; dit forum lijkt wel jou persoonlijke kruistocht tegenover alles en iedereen die een bedenking heeft bij de multiculturele samenleving of over islam.
Iedere discussie loopt hierop vast;maar inhoudelijk brengt u amper argumenten aan over waar discussies over gaan...in dit geval de vraag of buitenlandse invoer van mensen ook Vlaanderen jong houden!
Kunt u daar iets over zeggen zonder direkt met uw kruistocht te beginnen tegenover iedereen die wat kritischer is dan u blijkt te zijn tegenover migratie, islam en de invloed hiervan op de samenleving?
Wat denkt u; zou dit lukken?

Anderen houden een kruistocht tegen alles wat niet repressief/extreem rechts is.... Wat is eigenlijk het verschil!
ELK argument veeg je van tafel en komt met poppulistische (onhaalbare) elementen!!

STEL DAN EENS IETS CONSTRUCTIEF VOOR i.p.v. 100 keer te posten hoe slecht de Islam wel ( en hoe goed wij wel zijn, blind voor onze eigen misstappen) is en dat ze hier eigenlijk niet horen....
(ze zijn er en daar gaat niks aan veranderen!!)
Oud 8 september 2008, 10:09   #136
smiley

Standaard

Citaat:
Anderen houden een kruistocht tegen alles wat niet repressief/extreem rechts is.... Wat is eigenlijk het verschil!
ELK argument veeg je van tafel en komt met poppulistische (onhaalbare) elementen!!

STEL DAN EENS IETS CONSTRUCTIEF VOOR i.p.v. 100 keer te posten hoe slecht de Islam wel ( en hoe goed wij wel zijn, blind voor onze eigen misstappen) is en dat ze hier eigenlijk niet horen....
(ze zijn er en daar gaat niks aan veranderen!!)
Het is hier reeds 100 x gezegd en nog dringt het niet tot je door. En hou maar op met die 'blind voor eigen misstappen'. Uw filosofie kennen we nu al lang genoeg.
Oud 8 september 2008, 11:42   #137
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk dit bedoel ik nu precies; u valt iedereen persoonlijk aan Alvin en teroriseert zowat een heel forum door de wijze waarop u te werk gaat.
Door mensen zoals u gaat de kwaliteit van dit forum pijlsnel naar beneden, u krijgt natuurlijk wel veel aandacht en volgens mij is het u daar ook om te doen en helemaal niet om iets bij te dragen aan welke discussie ook.

Uw uitval naar mijn persoon is lachwekkend; ik veeg niets van tafel en maak me zeker niet schuldig aan populisme maar wel zou ik echt blij zijn mocht een moderator u eens duidelijk maken dat dit niet uw therapieruimte is maar een discussieforum!!!

Dit gaat over buitenlanders die Vlaanderen wel/ niet jong houden, kunt u eens zelf laten weten hoe u hiernaar kijkt, en eindelijk eens iets bijdragen aan de discussie zonder mensen aan te vallen en verbaal agressief te worden?
Oud 8 september 2008, 11:51   #138
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk dit bedoel ik nu precies; u valt iedereen persoonlijk aan Alvin en teroriseert zowat een heel forum door de wijze waarop u te werk gaat.
Door mensen zoals u gaat de kwaliteit van dit forum pijlsnel naar beneden, u krijgt natuurlijk wel veel aandacht en volgens mij is het u daar ook om te doen en helemaal niet om iets bij te dragen aan welke discussie ook.

Uw uitval naar mijn persoon is lachwekkend; ik veeg niets van tafel en maak me zeker niet schuldig aan populisme maar wel zou ik echt blij zijn mocht een moderator u eens duidelijk maken dat dit niet uw therapieruimte is maar een discussieforum!!!

Dit gaat over buitenlanders die Vlaanderen wel/ niet jong houden, kunt u eens zelf laten weten hoe u hiernaar kijkt, en eindelijk eens iets bijdragen aan de discussie zonder mensen aan te vallen en verbaal agressief te worden?
postings Alice in dit topic: 1 (commentaar op alvinvdv)
Oud 8 september 2008, 11:58   #139
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
wel de mondreklame heeft zn werk gedaan , tot in Kazakkerbijstandstan
Citaat:

Elke discutie gaat over in Moslimgeleuter....
Welke leden begeinnen bij elk topic over Moslims te zeuren???
Daar mag je niet op reageren... dan ben je een poco...

Laatst gewijzigd door alvinvdv : 8 september 2008 om 11:59.
Oud 8 september 2008, 12:02   #140
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mocht u de moeite nemen postings te lezen zou u mijn standpunt hierover kennen en een reactie kunnen geven maar dit doet u niet; wanneer begint u er eens mee?
Dit is zoals ik reeds aanhaalde niet uw therapieruimte maar een forum; kunt u zich ook zo gedragen en deelnemen aan de discussie?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be