Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2008, 09:40   #32501
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Dinsdag nog maar... *zucht*
maandag is al voorbij

Dinsdag ook al voor 1/4.

Dus 1/4 van de week is al om!
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 09:41   #32502
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

of lombas
Oud 9 september 2008, 09:42   #32503
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
of lombas
4 Firestone

Hoe kon ik daar nu in hemelsnaam niet zelf opkomen !!! ³³

*slaat tegen der eigen hoofd*
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 09:43   #32504
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Heb zo een heel klein beetje veel hulp nodig van een historisch brein (over WO1). Iemand ?
Moest ge nu afkomen met ww2 zoude hier nogal hulp krijgen ... Sommige forummers kennen alles van dien tijd , en hebben er ook massas prentjes van ....

En derbij ... 't is hier geen geschiedenisles hé ...
Ikke geen bananen krijgen , gij gene ww1 ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 09:45   #32505
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Moest ge nu afkomen met ww2 zoude hier nogal hulp krijgen ... Sommige forummers kennen alles van dien tijd , en hebben er ook massas prentjes van ....

Eula Kmoet geen les krijgen.
Oud 9 september 2008, 09:47   #32506
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eula Kmoet geen les krijgen.

en 'k wou u net een lesje leren se ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 09:49   #32507
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Nu zul je bananen krijgen ook:

bron: (let ook op de vertaling)
http://images.google.nl/imgres?imgur...%3Dnl%26sa%3DG
Citaat:
Gekregen Bananen?

Na het lezen van DIT, zult u NOOIT de Banaan op de zelfde manier opnieuw!! bekijken

De bananen bevatten drie natuurlijke suikers - sucrose, fructose en glucose - die met vezel wordt gecombineerd, geeft een banaan een onmiddellijke, aanhoudende en wezenlijke verhoging van energie. Het onderzoek heeft bewezen dat enkel twee bananen genoeg energie voor zware 90-notulen workout verstrekken. Geen wonder de banaan aantal ��n fruit met de wereld leidt atleten.

Maar de energie is niet de enige manier een banaan ons kan helpen geschikt houden. Het kan ook helpen of een wezenlijk aantal overwinnen verhinderen dat ziekten en de voorwaarden, tot het maakt a moeten aan ons dagelijks dieet toevoegen.

Depressie: Volgens een recent onderzoek dat door MENING onder mensen wordt ondernomen die aan depressie lijden, voelden velen zich veel beter na het eten van een banaan. Dit is omdat de bananen tryptofaan, een type van prote�ne dat het lichaam in serotonine omzet bevatten, die wordt gekend om u te maken ontspannen, uw stemming verbeteren en over het algemeen u gevoel gelukkiger maken.

PMS: Vergeet de pillen - eet een banaan. De vitamine B6 het bevat regelt de niveaus van de bloedglucose, die uw stemming kunnen be�nvloeden.

Bloedarmoede: De hoogte in ijzer, bananen kan de productie van hemoglobine in het bloed en zodat hulp in gevallen van bloedarmoede bevorderen.

Bloeddruk: Dit unieke tropische fruit is uiterst hoog in kalium nog laag in zout, makend het perfect om bloeddruk te slaan. Zo veel zo, het het Voedsel van de V.S. en Beleid van de Drug heeft net de banaanindustrie toegestaan om offici�le eisen voor de capaciteit van het fruit te maken om het risico van bloeddruk en slag te verminderen.

De Macht van hersenen: 200 studenten op een school Twickenham (van Middlesex werden) geholpen door hun examens dit jaar door bananen bij ontbijt, onderbreking, en lunch te eten om hun hersenenmacht op te voeren. Het onderzoek heeft aangetoond dat het kalium-ingepakte fruit het leren kan bijstaan door leerlingen tot meer alarm te maken.

Constipatie: De hoogte in vezel, met inbegrip van bananen in het dieet kan helpen normale darmactie herstellen, die de moeilijkheid helpt te overwinnen zonder het zijn toevlucht nemen tot laxeermiddelen.

Katers: ��n van de snelste manieren om een kater te genezen moet een banaan maken milkshake, gezoet met honing. De banaan kalmeert de maag en, met behulp van de honing, bouwt de uitgeputte niveaus van de bloedsuiker op, terwijl de melk soothes en hydrateert uw systeem opnieuw.

Heartburn: De bananen hebben een natuurlijk antacid effect in het lichaam, zodat als u aan heartburn, probeert etend een banaan voor soothing hulp lijdt.

De Ziekte van de ochtend: Snacking op bananen tussen maaltijd helpt om de niveaus van de bloedsuiker omhoog te houden en ochtendziekte te vermijden.

De beten van de mug: Alvorens voor de room van de insectbeet te bereiken, probeer wrijvend het be�nvloede gebied met de binnenkant van een bananeschil.. Vele mensen vinden het ongelooflijk bij het verminderen het zwellen en irritatie succesvol.

Zenuwen: De bananen zijn hoog in de vitaminen van B die helpen het zenuwstelsel kalmeren.

Overgewicht en op het werk? De studies bij het Instituut van Psychologie in Oostenrijk vonden de druk op het werk tot het gorging op comfortvoedsel zoals chocolade en chips leidt. Bekijkend 5.000 het ziekenhuispati�nten, vonden de onderzoekers het meest zwaarlijvig eerder zouden in hoge drukbanen zijn. Het rapport besloot dat, om hetveroorzaakte voedsel hunkeren naar te vermijden, wij onze niveaus van de bloedsuiker moeten controleren door op hoog koolhydraatvoedsel snacking om de twee uren om niveaus vast te houden.

Zweren: De banaan wordt gebruikt als dieetvoedsel tegen intestinale wanorde wegens zijn zachte textuur en zachtheid. Het is het enige ruwe fruit dat zonder nood in over-chroniclergevallen kan worden gegeten. Het neutraliseert ook over-zuurheid en vermindert irritatie door de voering van de maag met een laag te bedekken.

De controle van de temperatuur: Veel andere culturen zien bananen als een "koel" fruit dat zowel de fysieke als emotionele temperatuur van aanstaande moeders kan verminderen. In Thailand, bijvoorbeeld, eten de zwangere vrouwen bananen om te verzekeren hun baby met een koele temperatuur geboren is.

Seizoengebonden Affectieve Wanorde (SAD): De bananen kunnen SAD lijders helpen omdat zij de natuurlijke stemmingsversterker, tryptofaan bevatten.

Het roken: De bananen kunnen ook mensen helpen die het roken proberen op te geven. B6, B12 die zij hebben bevat, evenals het kalium en het magnesium gevonden=wordt= dat in hen, helpen het lichaam van de gevolgen van nicotineterugtrekking terugkrijgen.

Spanning: Het kalium is een essentieel mineraal, welke hulp de hartslag normaliseert, verzendt zuurstof naar de hersenen en regelt het watersaldo van uw lichaam. Wanneer wij worden beklemtoond, onze metabolische tariefstijgingen, daardoor verminderend onze kaliumniveaus. Deze kunnen met behulp van een snack van de hoog-kaliumbanaan worden opnieuw in evenwicht gebracht.

Slagen: Volgens onderzoek naar het "Dagboek dat van New England van Geneeskunde", kunnen de bananen als deel van een regelmatig dieet het risico van dood door slagen snijden langs zo zoals veel 40% "eet

Wratten: Die scherp op natuurlijke alternatieven zweren dat als u van een wrat doden, een stuk van bananeschil wilt nemen en het plaatsen op de wrat, met de gele uit kant. Houd op zijn plaats zorgvuldig de huid met een pleister of een chirurgische band!

Zo, ziet u, is een banaan werkelijk een natuurlijke remedie voor vele tegenslagen. Wanneer u het bij een appel vergelijkt, heeft het vier keer de prote�ne, tweemaal het koolhydraat, drie keer het fosfor, vijf keer de vitamine A en het ijzer, en tweemaal de andere vitaminen en de mineralen. Het is ook rijk aan kalium en is ��n rond van het beste waardevoedsel.

Zo misschien zijn tijd om die bekende uitdrukking te veranderen zodat wij zeggen,
Een "banaan een dag houdt weg de arts"
Oud 9 september 2008, 09:51   #32508
André de Hollander
Minister

Standaard

Nog een paar bananen:
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 9 september 2008, 09:51   #32509
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Nu zul je bananen krijgen ook:

bron: (let ook op de vertaling)
http://images.google.nl/imgres?imgur...%3Dnl%26sa%3DG
banan!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 09:51   #32510
André de Hollander
Minister

Standaard

Wat is de ww1 vraag, misschien weten we het antwoord en anders zoeken we ff.
Oud 9 september 2008, 09:56   #32511
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is de ww1 vraag, misschien weten we het antwoord en anders zoeken we ff.
Ik moet een portfolio maken over een groepering binnen WO1.
Ik had al gedacht aan 'vrouwen in WO1' en aan 'spionnen in WO1' maar die thema's zijn blijkbaar al gekozen door anderen. Net zoals de andere meest voor de hand liggende. Ik moet er ook nog wel opzoekingswerk over kunnen verrichten uiteraard.

En over WO2 weet ik zo nog wel iets te vertellen, maar laat het nu net niet om die verdomde oorlog gaan. WO1 is één groot gapend gat in mijn geschiedenis.
Oud 9 september 2008, 10:05   #32512
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had al gedacht aan 'vrouwen in WO1' en aan 'spionnen in WO1' maar die thema's zijn blijkbaar al gekozen door anderen. Net zoals de andere meest voor de hand liggende. Ik moet er ook nog wel opzoekingswerk over kunnen verrichten uiteraard.

En over WO2 weet ik zo nog wel iets te vertellen, maar laat het nu net niet om die verdomde oorlog gaan. WO1 is één groot gapend gat in mijn geschiedenis.
activisme ?
Oud 9 september 2008, 10:09   #32513
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:

Heb je al iets over 'vluchtelingen door wo1'?

van wiki:
Citaat:
Het gevolg is dat de Duitsers hun kanonnen binnen schietbereik van de stad kunnen plaatsen. Meer dan 4000 obussen en 140 zeppelinbommen vallen op Antwerpen. Generaal de Guise laat aan de bevolking weten dat wie dat wil mag vertrekken. Er begint een exodus langs de Schelde. Meer dan 1 miljoen Belgen vluchten naar het noordelijk gelegen neutrale Nederland. De vluchtelingen worden er goed onthaald. Anderen trekken via de kuststreek naar Frankrijk of proberen via Oostende, Groot-Brittannië te bereiken.
Oud 9 september 2008, 10:09   #32514
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
activisme ?
De Vlaamse activisten bedoel je?
Oud 9 september 2008, 10:11   #32515
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je al iets over 'vluchtelingen door wo1'?

van wiki:
Tcho, ik bedoelde meer mensen (groepen) die iets betekend hebben in WO1, in positieve of negatieve zin.
Oud 9 september 2008, 10:11   #32516
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Smokkelaars tussen België en Nederland.

Linkje

Laatst gewijzigd door Firestone : 9 september 2008 om 10:27.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 10:27   #32517
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De Vlaamse activisten bedoel je?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Activisme_(Vlaanderen)

volgens mij een periode die de belgische politiek heeft beïnvloed tot diep in de jaren 70

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 september 2008 om 10:28.
Oud 9 september 2008, 10:35   #32518
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Activisme_(Vlaanderen)

volgens mij een periode die de belgische politiek heeft beïnvloed tot diep in de jaren 70
Gaan we hier in de ultieme politics-zeverdraad ook al over beginnen? Wil je per se filo en system naar hier krijgen, of wat?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 10:37   #32519
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Gaan we hier in de ultieme politics-zeverdraad ook al over beginnen? Wil je per se filo en system naar hier krijgen, of wat?
t was maar om Duupje te helpen ze, sorry hé
Oud 9 september 2008, 10:39   #32520
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

edit

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 9 september 2008 om 10:39.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be