Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2008, 09:42   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard Immigranten werken het minst in Belgie

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...031390-438.art

kunnen die rode sociale rakkers hier eens bewijzen dat dit niet komt door ons sociaal paradijs model ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 09:46   #2
giserke
Banneling

Standaard

Wij hebben geen paradijs model, alleen een laks systeem die misbruiken onvoldoende aanpakt.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 10:01   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

als de politiek de regels maakt die de administratie getrouw uitvoert, heb je toch wel geen laks model, maar een sociaal paradijs model.
Oud 11 september 2008, 10:15   #4
Don Quichote
Banneling

Standaard

En dan zijn de cijfers eigenlijk nog misvormd.

Immigranten die hier nog relatief kort zijn krijgt men gemakkelijker aan het werk.
Moeilijker wordt het als ze recht hebben op dop..enz.
Veel probleemgevallen ook bij 2de en 3de generatie.

Als je de gegevens opsplitst naar moslim/ niet moslim is het nog meer verbijsterend.

Ik vind die statistieken niet meer op het internet.
Misschien kan ik niet goed meer zoeken.

Ongetwijfeld zijn er hier sociologen die dat eenvoudig kunnen verklaren.

Ik zou het in de richting zoeken van de Vlaming die discrimineert.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 10:22   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

over getalletjes discuteren is geen discriminatie hoor !
het is een annotatie geven bvb ''de moslims zijn te lui om te werken'' die een discriminerende uitspraak is als je ze nietkunt ondersteunen met getalletjes of onderzoek.

Sowieso is elke wetgeving die bvb toegang tot europa baseert op tewerkstellingskans een vorm van discriminatie... Maar wat wil je eigenlijk ? 50M allochtonen is toch de limiet hoor. We kunnen net zogoed algerij koloniseren en westers opvoeden in hun eigen land, dat met meer welvaart brengen dan ze hier te laten floreren in de sociale instellingen.
Oud 11 september 2008, 10:32   #6
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig is dit een verhaal van OESO anders had het CKGR al lang ingegrepen.
Niet werken is maar één kant van het verhaal. Deze lui plunderen de sociale kassen, wonen massaal in sociale woningen, volledige teloorgang van sociaal weefsel in grootsteden, bevolken massaal de gevangenissen, zware teloorgang van de onderwijskwaliteit,massa's extra leerkrachten,sociaal assistenten om dit een beetje te sturen...en ga zo maar door...Je zou kunne stellen dat de pensioenen best betaalbaar zijn als deze bevolkingsgroep+kost er niet is.
Deze immigranten zijn in elk geval slimmer dan de autochtone VLD/SPA/CDV-stemmer. Die krijgen de boodschap om gelieve langer te werken om hun eigen pensioenen te kunnen betalen en deze nieuw belgen te onderhouden.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 11 september 2008 om 10:37.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 10:47   #7
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
als de politiek de regels maakt die de administratie getrouw uitvoert, heb je toch wel geen laks model, maar een sociaal paradijs model.
Die regels zijn niet verkeerd, wel de uitvoering loopt verkeerd. In Wallonie worden ze zelfs helemaal niet uitgevoerd.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 10:53   #8
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Niet werken is maar één kant van het verhaal. Deze lui plunderen de sociale kassen, wonen massaal in sociale woningen, volledige teloorgang van sociaal weefsel in grootsteden, bevolken massaal de gevangenissen, zware teloorgang van de onderwijskwaliteit,massa's extra leerkrachten,sociaal assistenten om dit een beetje te sturen...en ga zo maar door...Je zou kunne stellen dat de pensioenen best betaalbaar zijn als deze bevolkingsgroep+kost er niet is.
Deze immigranten zijn in elk geval slimmer dan de autochtone VLD/SPA/CDV-stemmer. Die krijgen de boodschap om gelieve langer te werken om hun eigen pensioenen te kunnen betalen en deze nieuw belgen te onderhouden.
Dat is idd gaande.

En ondertussen dat reclamespotje op de radio over die buitenlandse talenten maar pompen
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 10:54   #9
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Of je het graag hebt of niet, als je de dagdagelijkse berichten leest, één constante, de vlaming wordt gefopt door vreemdelingen/franstaligen.
Niet alleen gefopt maar ook in de hoek gezet als racist, separatist, onverdraagzame,.....

Laat dat nu nét de thema's zijn waar VB al 20 jaar over zaagt.

Met dank aan de drie grote "democratische" politieke partijen + ideologie van GROEN!
Oud 11 september 2008, 10:56   #10
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht

En ondertussen dat reclamespotje op de radio over die buitenlandse talenten maar pompen
Je moet niet vragen hoe radeloos men is bij onze "bestuurders" .
Oud 11 september 2008, 10:59   #11
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Dat is idd gaande.

Gelukkig is er nog BHV om de aandacht af te leiden.
Oud 11 september 2008, 11:05   #12
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
En dan zijn de cijfers eigenlijk nog misvormd.

Immigranten die hier nog relatief kort zijn krijgt men gemakkelijker aan het werk.
Moeilijker wordt het als ze recht hebben op dop..enz.
Veel probleemgevallen ook bij 2de en 3de generatie.

Als je de gegevens opsplitst naar moslim/ niet moslim is het nog meer verbijsterend.

Ik vind die statistieken niet meer op het internet.
Misschien kan ik niet goed meer zoeken.

Ongetwijfeld zijn er hier sociologen die dat eenvoudig kunnen verklaren.

Ik zou het in de richting zoeken van de Vlaming die discrimineert.
Ik ben geen socioloog, maar volgens mijn informatie groeit het aandeel in de arbeidsmarkt bij de immigranten met hun leeftijd, en werken er in de midden- en topinkomens relatief meer vrouwelijke niet-europeanen dan bij echte Belgen.
Hun achterwerk is namelijk dikker.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 11:13   #13
Don Quichote
Banneling

Standaard

We gaan zien!

Iedereen is er van overtuigd dat de geschooldheid steeds meer belangrijker wordt, om La Belgique nog economische daadkracht te geven.

Ik heb dikwijls in het verleden zogenaamd buitenlands geschoolden moeten screenen.
( Uitsluitend technisch )

Niet 1 wil ik aanwerven.
Om dan nog niet te spreken over de taalproblemen.
Oud 11 september 2008, 11:16   #14
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

*zucht* weer de zoveelste rommelpost.
Van de ene kant zaagt men dat immigranten lui zijn en niet willen werken.
Feit is dat men ze meestal geen jobs geeft omwille van hun kleurtje of exotische naam (getuige het voorstel om anonieme solicitaties in te voeren).
De enige jobs die ze kunnen krijgen zijn de jobs waar wij trotse autochtonen onze neus voor ophalen. Dit zijn jobs zoals wegenaanleg en de zware arbeid in de bouwsector.
Moesten er geen Poolse arbeiders zijn dan zou meer als de helft van de Antwerpse werven stilvallen. Zelfs bij de heraanleg van de bibliotheek van de Antwerpse universiteit heeft de politie een paar aannemers gearresteerd omdat ze illegaal Polen tewerk stelden.
De volgende rechtse mantra kan ik al raden: "ahja maar die Polen en andere buitenlanders pakken al onze jobs af."
Immigranten zijn blijkbaar nooit goed zekers. Ze doppen en tegelijk pakken ze al ons werk af. *zucht*

Hoe hypocriet.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 september 2008 om 11:17.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 11:24   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
dus ipv van Wallonie te isoleren, moeten we deze bevolkingsgroep op ons energieeiland droppen voor onze kust ?
Oud 11 september 2008, 11:25   #16
Don Quichote
Banneling

Standaard

Feit is dat men ze meestal geen jobs geeft omwille van hun kleurtje of exotische naam (getuige het voorstel om anonieme solicitaties in te voeren).
De enige jobs die ze kunnen krijgen zijn de jobs waar wij trotse autochtonen onze neus voor ophalen. Dit zijn jobs zoals wegenaanleg en de zware arbeid in de bouwsector.
-----------------------------
U weet niet waarover u spreekt.
Ik ben 20 jaar met die problematiek beziggeweest.(beroepshalve)

Heb inderdaad een paar werkgevers gezien die geen vreemdelingen wilden.

"Nee meneer, ik probeer het niet meer."

Tegenwoordig durven ze dat niet meer zeggen.
Oud 11 september 2008, 11:31   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
*zucht* weer de zoveelste rommelpost.
Van de ene kant zaagt men dat immigranten lui zijn en niet willen werken.
Moesten er geen Poolse arbeiders zijn dan zou meer als de helft van de Antwerpse werven stilvallen. Zelfs bij de heraanleg van de bibliotheek van de Antwerpse universiteit heeft de politie een paar aannemers gearresteerd omdat ze illegaal Polen tewerk stelden.
De volgende rechtse mantra kan ik al raden: "ahja maar die Polen en andere buitenlanders pakken al onze jobs af."
Immigranten zijn blijkbaar nooit goed zekers. Ze doppen en tegelijk pakken ze al ons werk af. *zucht*

Hoe hypocriet.
1° Bewijs eens met uw stelling dat de gemiddelde werkloze allochtoon de juiste diploma's heeft, de juiste werkethiek aan de dag legt, en de juiste solicitaties doet

Maak u maar een enquete of een onderzoek met uw sociale instellingen, elke dergelijke werkloze samen met de sociale assistente een seen korte enquete invullen. EN vergelijk die groep met 1000 werkloze belgen die dezelfde vragen beantwoorden... Als u geen verschil ziet tussen die groepen heb je gelijk, dan is die uitspraak rommel..

2° Er bestaat economisch en liberaal gezien geen mantra over allochtonen... Liberaal gezien mag elke werknemer altijd werk krijgen... Liberaal gezien mag elke mens overal solliciteren.. Liberaal gezien mag elke werknemer kiezen uit alle sollicitanten... Liberaal gezien kiest de werknemer de beste (niet de goedkoopste, ook niet de duurste, niet op basis van kleur, maar op basis van welke eigenschappen moet de werknemer hebben om hier optimaal te presteren )
Oud 11 september 2008, 11:34   #18
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Laatst moest een vriend een screening doen en bij het interview vroeg hij een eenvoudige vraag aan de sollicitant. Zijn antwoord was " dat hij het al jaren deed " waarmee hij wou zeggen dat de vraagsteller een vreselijk belachelijke vraag stelde. Sorry maar met zo'n instelling mag die voor mijn part ook afbollen. Als dat een vraag is van je toekomstige werkgever geef daar dan op een normale manier antwoord op. Maar neen... een grote bek opzetten...
En dan maar p*jpen dat ze geen kansen krijgen...
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 11:42   #19
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
U weet niet waarover u spreekt.
Ik ben 20 jaar met die problematiek beziggeweest.(beroepshalve)

Heb inderdaad een paar werkgevers gezien die geen vreemdelingen wilden.

"Nee meneer, ik probeer het niet meer."

Tegenwoordig durven ze dat niet meer zeggen.
Vanuit mijn beroepskeuze weet ik dat er een groot tekort is aan goede arbeidskrachten in de bouwsector. En die worden enkel ingevuld door oftewel gastarbeiders ofwel immigranten. En daar zitten soms gasten bij die universitaire diploma's hebben. Het strafste dat ik tot nu toe tegengekomen ben is een metsendiender die in het land van herkomst een doktersdiploma bezat maar hier niet aan de bak geraakte omdat zijn diploma hier niet erkend werd. Ik weet niet wat de kwaliteit van zo'n diploma is maar ik weet wel dat hij zeker geen dommerik was.

Dit gaat echter wel niet voor alle allochtone bouwvakkers op hoor .

En ik heb nog maar 1 belgische instalateur van sanitair en centrale verwarming tegengekomen die een hoger diploma als industrieel ingenieur bezat.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 september 2008 om 11:57.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 11:49   #20
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Het strafste dat ik tot nu toe tegengekomen ben is een metsendiender die in het land van herkomst een doktersdiploma bezat maar hier niet aan de bak geraakte omdat zijn diploma hier niet erkend werd. Ik weet niet wat de kwaliteit van zo'n diploma is maar ik weet wel dat hij zeker geen dommerik was.

Ik heb een vraagje voor u ,Fallen Angel, en eerlijk antwoorden hé.

Zou jij je laten opereren door een dokter die een diploma bezit dat hier niet erkend is?

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 september 2008 om 11:50.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be