Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2008, 12:56   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Als we nu eens chinezen, russen én amerikanen buiten gooien.

Europa moet zichzelf besturen.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 11 september 2008 om 12:57.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 13:20   #22
Tavek
Banneling

Standaard

Of gewoon 9/11 relativeren, want eigenlijk stelt het niet veel voor he, als we naar de andere grote conflicten kijken in de geschiedenis van de mensheid.

Als in congo een half miljoen mensen omkomen door genocide is het nauwelijks een item op het nieuws, terwijl als er in NY twee vliegers tegen een WTC aanknallen, is het bijna wereldoorlog 3. Ik relativeer de zaken liever. Het is erg voor die 3000 mensen en nu nabestaanden, maar meer als een voetnoot in de geschiedenis hoort het niet te zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 14:39   #23
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Daarin vergist u zich. De oorlog met de jihadi's barstte lang voor George Bush los.
Ja, maar Bush zijn wanbeleid zorgde voor een acceleratie... Enerzijds gaf hij de kans op om de Taliban en Al Qaida de doodsteek te geven in Afganistan om een oorlog te starten tegen een dictator die niets met 9/11 te maken had, en anderzijds opende hij daardoor juist een nieuw front tegen de VS in Irak. Het aggressieve beleid van Bush was de beste rekruteringsposter die Al Qaida en co maar konden krijgen...
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 14:42   #24
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Want dat is de “les” van 9/11. Als wij de jihadi's niet gaan bevechten in hun thuislanden, dan zullen zij ons komen vermoorden in onze steden. Dat is geen prettige boodschap. Maar het is wel een realiteit.
De les die ik uit 9/11 en al de andere recente grote aanslagen trek is dat we ons geen zorgen hoeven te maken voor moslim extremisten want ze kunnen hun slag toch niet thuishalen zolang de 'plaatselijke' overheid geen handje toesteekt.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 14:49   #25
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees gerust, de jihadi's haten u evenzeer als ze de VS haten.

PS: als het de schuld is van de VS,; waarom vermoorden de jihadi's dan in de eerste plaats zoveel andere moslims?
Terreur en fanatisme. Shia tegen Sunni en gewone gematigden. Wie niet met ons is is tegen ons. Daarom. Een verdraaid fanatisch religieus wereldbeeld...

plus moslims zijn in het kader van die "strijd" makkelijkere doelwitten dan westerlingen
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 14:53   #26
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf denk ik dat we het startpunt van het conflict moeten situeren in 1978-79, toen in Iran en in Afghanistan de Islamitische revolte losbarste.
Interessant: dus op het moment dat de VS in Afghanistan de Moejahedin tegen de kommunistische Afghaanse regering steunden en in Iran in het geheim onderhandelden met de Ayatollahs om het regime van de seculiere Shahpur Bakhtiar te ondermijnen.

Uw timing zou wel eens kunnen kloppen, ja...

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 11 september 2008 om 14:55.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 15:01   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarin vergist u zich. De oorlog met de jihadi's barstte lang voor George Bush los.
Sommige Amerika-haters hier op het forum zijn hier zelfs nog in staat om George Bush aansprakelijk te stellen voor de aanslagen 9/11. Al maar goed dat Bush president was vlak na de tragische gebeurtenissen van 7 jaar geleden. Kerry of Gore zou het waarschijnlijk hebben geprobeerd dmv een dialoog met de terroristen
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 15:09   #28
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Sommige Amerika-haters hier op het forum zijn hier zelfs nog in staat om George Bush aansprakelijk te stellen voor de aanslagen 9/11. Al maar goed dat Bush president was vlak na de tragische gebeurtenissen van 7 jaar geleden. Kerry of Gore zou het waarschijnlijk hebben geprobeerd dmv een dialoog met de terroristen
Een dialoog met de onvindbare Bin Laden. Dat zou dan een dialoog zijn geweest met behulp van videoboodschappen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 15:14   #29
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een dialoog met de onvindbare Bin Laden. Dat zou dan een dialoog zijn geweest met behulp van videoboodschappen.
En dan had AL Jazeera hét nieuwskanaal geweest en niet CNN....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 15:15   #30
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Sommige Amerika-haters hier op het forum zijn hier zelfs nog in staat om George Bush aansprakelijk te stellen voor de aanslagen 9/11. :
er zijn nochtans steeds meer Amerikanen die zélf twijfelen aan de ware toedracht hoor, en hen kan je moeilijk werwijten amerika-haters te zijn.

waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ik denk of geloof dat bush er achter zat maar wél dat er een aantal zaken zijn die toch aan het denken zetten...
Maar da's een heel andere discussie en daar loopt al een andere topic over
Oud 11 september 2008, 15:16   #31
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
er zijn nochtans steeds meer Amerikanen die zélf twijfelen aan de ware toedracht hoor, en hen kan je moeilijk werwijten amerika-haters te zijn.

waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ik denk of geloof dat bush er achter zat maar wél dat er een aantal zaken zijn die toch aan het denken zetten...
Maar da's een heel andere discussie en daar loopt al een andere topic over
Laten we het gehoax dan ook dat die threads beperken
Oud 11 september 2008, 15:20   #32
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Onvindbaar?? Je weet toch dat ze Bin Laden aangeboden hebben aan de Amerikanen maar dat ze hem niet moesten hebben? Dat de Amerikanen hem verschillende keren hebben laten ontsnappen? Dat ze verschillende keren hebben geweigerd het bevel te geven hem neer te schieten wanneer scherpschutters hem in het vizier hadden?
Oud 11 september 2008, 15:22   #33
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
maar meer als een voetnoot in de geschiedenis hoort het niet te zijn.
absoluut.

naajn eleven is al zeven jaar gepasseerd.

Er zijn sindsdien veel belangrijker dingen gebeurd.
Oud 11 september 2008, 15:22   #34
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U weet toch dat de eerste aanslag op het WTC (onder Clinton?) een valse vlag bleek te zijn na een rechtszaak waarin gesprekken met de FBI werden blootgelegd?
Oud 11 september 2008, 15:23   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Onvindbaar?? Je weet toch dat ze Bin Laden aangeboden hebben aan de Amerikanen maar dat ze hem niet moesten hebben? Dat de Amerikanen hem verschillende keren hebben laten ontsnappen? Dat ze verschillende keren hebben geweigerd het bevel te geven hem neer te schieten wanneer scherpschutters hem in het vizier hadden?
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=31
Oud 11 september 2008, 15:23   #36
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weet toch dat de eerste aanslag op het WTC (onder Clinton?) een valse vlag bleek te zijn na een rechtszaak waarin gesprekken met de FBI werden blootgelegd?
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=31
Oud 11 september 2008, 15:24   #37
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Veel sterkte aan de familieleden van de slachtoffers.
Ik bemoei me nooit in de 9/11 topic,ik vind het gewoon belachelijk.Vandaag maak ik een uitzondering.
Een identieke actie buiten Israel en Amerika en niemand begint met zijn complottheorieën.Ik vraag me waarom ?
Kan men niet geloven dat Moslims onschuldige mensen vermoorden ?
Is de haat bij sommigen op Amerika zo groot dat ze Amerika nooit meer als slachtoffer kunnen zien.Kan de Linkse wereld(vooral) gewoon niet aanvaarden dat het een wraak- haatactie was van extremistische Moslims.
Zijn de aanslaggen in Londen,Madrid,Bali,Taba enz ook door Amerikanen of Joden gepleegd ?Of zijn de aanslaggen buiten Israel/Amerika wel gepleegd door Arabieren die de Koran misbruiken en is het in Amerika/Israel anders ?De complottheorieën overtreffen alles.Op Hln beweert zelfs ene slimmerik dat Bush een Jood is en dan heb je nog die theorieën dat Joden niet gestorven zijn op die dag.Theorie nummer 1 is dat Bush tijdens zijn klasbezoek niet abnomaal reageerde wanneer ze hem het nieuws vertelden,dat zou een bewijs zijn dat Bush de terrorist zelf was.Ten eerste leek hij wel geschokt op de foto's,ten 2de wat moest hij doen ;springen en brullen voor al die kindjes.Ten 3de kan/mag men uberhaupt conclusies trekken over 1 foto !
Ik weet niet of mensen het weten maar het zijn Moslims die de vliegtuigen gekaapt hebben en lieten neerstorten.
Het waren 'mensen' die in naam van hun God en in opdracht van Moslimse leiders zelfmoord pleegden om zoveel mogelijk Amerikanen(de kwade Satan) te vermoorden.
De Mossad zelf waarschuwde(en bracht duidelijke aanwijzingen) over eventuele aanslaggen.
Er zijn jammer genoeg een paar honderd Joden gestorven deze dag.
Maar laten we de spel meespelen met de roddelaars.Er zijn dus geen Joden gestorven en wie waarschuwde ze,de Mossad zeker !
Denk je echt dat de Mossad aan elk Jood die in de omgeving van de Wtc torens werken(dat zijn veel) ging waarschuwen
Een geheim zou niet lang gebleven zijn.
Wat mensen ook niet weten(of weten en willen vergeten) dat de aanslaggen voor Rosh Hashana(Joods nieuwjaar) werden gepleegd.
In de Joods maand Elul(valt meestal september) bidden de Joden wereldwijd elke morgen een +-45 minuten langer,een extra gebed van vergiffenis voor Rosh Hashana.Daardoor waren 1000den Joden later op werk.(ook de dagen daarvoor he)

Ga maar gerust verder met jullie theorieën,ver zal me mee geraken.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 15:35   #38
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Veel sterkte aan de familieleden van de slachtoffers.
Ik bemoei me nooit in de 9/11 topic,ik vind het gewoon belachelijk.Vandaag maak ik een uitzondering.
Een identieke actie buiten Israel en Amerika en niemand begint met zijn complottheorieën.Ik vraag me waarom ?
Kan men niet geloven dat Moslims onschuldige mensen vermoorden ?
Is de haat bij sommigen op Amerika zo groot dat ze Amerika nooit meer als slachtoffer kunnen zien.Kan de Linkse wereld(vooral) gewoon niet aanvaarden dat het een wraak- haatactie was van extremistische Moslims.
Zijn de aanslaggen in Londen,Madrid,Bali,Taba enz ook door Amerikanen of Joden gepleegd ?Of zijn de aanslaggen buiten Israel/Amerika wel gepleegd door Arabieren die de Koran misbruiken en is het in Amerika/Israel anders ?De complottheorieën overtreffen alles.Op Hln beweert zelfs ene slimmerik dat Bush een Jood is en dan heb je nog die theorieën dat Joden niet gestorven zijn op die dag.Theorie nummer 1 is dat Bush tijdens zijn klasbezoek niet abnomaal reageerde wanneer ze hem het nieuws vertelden,dat zou een bewijs zijn dat Bush de terrorist zelf was.Ten eerste leek hij wel geschokt op de foto's,ten 2de wat moest hij doen ;springen en brullen voor al die kindjes.Ten 3de kan/mag men uberhaupt conclusies trekken over 1 foto !
Ik weet niet of mensen het weten maar het zijn Moslims die de vliegtuigen gekaapt hebben en lieten neerstorten.
Het waren 'mensen' die in naam van hun God en in opdracht van Moslimse leiders zelfmoord pleegden om zoveel mogelijk Amerikanen(de kwade Satan) te vermoorden.
De Mossad zelf waarschuwde(en bracht duidelijke aanwijzingen) over eventuele aanslaggen.
Er zijn jammer genoeg een paar honderd Joden gestorven deze dag.
Maar laten we de spel meespelen met de roddelaars.Er zijn dus geen Joden gestorven en wie waarschuwde ze,de Mossad zeker !
Denk je echt dat de Mossad aan elk Jood die in de omgeving van de Wtc torens werken(dat zijn veel) ging waarschuwen
Een geheim zou niet lang gebleven zijn.
Wat mensen ook niet weten(of weten en willen vergeten) dat de aanslaggen voor Rosh Hashana(Joods nieuwjaar) werden gepleegd.
In de Joods maand Elul(valt meestal september) bidden de Joden wereldwijd elke morgen een +-45 minuten langer,een extra gebed van vergiffenis voor Rosh Hashana.Daardoor waren 1000den Joden later op werk.(ook de dagen daarvoor he)

Ga maar gerust verder met jullie theorieën,ver zal me mee geraken.
Ik was een tijd terug nog bij Ground Zero, daar stonden een stel zeer slecht verzorgde types in te grote T-Shirts pamfletten uit te delen met complotjes, niemand nam ze serieus een enkeling nam een pamflet aan en gooide het vaak snel weer weg (zoals ik). Ik kreeg op dat plein vlak bij Ground Zero een gratis broodje omdat ik in het Hebreeuws bestelde... misschien was dat wel mossad verkleed als broodjesverkoper?

Laatst gewijzigd door BenIsaac : 11 september 2008 om 15:36.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 15:51   #39
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een artikel uit de New York Times:

Citaat:
THE NEW YORK TIMES

* * * * *

Thursday October 28, 1993 Page A1

"Tapes Depict Proposal to Thwart
Bomb Used in Trade Center Blast"

By Ralph Blumenthal

Law-enforcement officials were told that terrorists were building a bomb that was eventually used to blow up the World Trade Center, and they planned to thwart the plotters by secretly substituting harmless powder for the explosives, an informer said after the blast.

The informer was to have helped the plotters build the bomb and supply the fake powder, but the plan was called off by an F.B.I. supervisor who had other ideas about how the informer, Emad Salem, should be used, the informer said.

The account, which is given in the transcript of hundreds of hours of tape recordings that Mr. Salem secretly made of his talks with law-enforcement agents, portrays the authorities as being in a far better position than previously known to foil the February 26th bombing of New York City's tallest towers.

The explosion left six people dead, more than a thousand people injured, and damages in excess of half-a-billion dollars. Four men are now on trial in Manhattan Federal Court [on charges of involvement] in that attack.

Mr. Salem, a 43-year-old former Egyptian Army officer, was used by the Government [of the United States] to penetrate a circle of Muslim extremists who are now charged in two bombing cases: the World Trade Center attack, and a foiled plot to destroy the United Nations, the Hudson River tunnels, and other New York City landmarks. He is the crucial witness in the second bombing case, but his work for the Government was erratic, and for months before the World Trade Center blast, he was feuding with the F.B.I.

Supervisor `Messed It Up'

After the bombing, he resumed his undercover work. In an undated transcript of a conversation from that period, Mr. Salem recounts a talk he had had earlier with an agent about an unnamed F.B.I. supervisor who, he said, "came and messed it up."

"He requested to meet me in the hotel," Mr. Salem says of the supervisor.

"He requested to make me to testify, and if he didn't push for that, we'll be going building the bomb with a phony powder, and grabbing the people who was involved in it. But since you, we didn't do that."

The transcript quotes Mr. Salem as saying that he wanted to complain to F.B.I. Headquarters in Washington about the Bureau's failure to stop the bombing, but was dissuaded by an agent identified as John Anticev.

Mr. Salem said Mr. Anticev had told him,

"He said, I don't think that the New York people would like the things out of the New York Office to go to Washington, D.C."

Another agent, identified as Nancy Floyd, does not dispute Mr. Salem's account, but rather, appears to agree with it, saying of the `New York people':

"Well, of course not, because they don't want to get their butts chewed."
http://query.nytimes.com/gst/fullpag...53C1A965958260

Laatst gewijzigd door Akufen : 11 september 2008 om 15:51.
Oud 11 september 2008, 15:54   #40
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dat wist ik niet. Maar ik ben dan ook maar een door de mainstream media gehersenspoelde sukkelaar. U heeft mij toch ook niet of nauwelijks zien posten op de NWO-draad nietwaar?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be