Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2008, 13:04   #1881
corse
Banneling

Standaard

http://www.stopusa.be/scripts/texte....gue=2&id=25099
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 13:16   #1882
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
De VS Amerikaan is enorm naïef deze naïviteit komt voort uit:

§ Gebrek aan cultuur.
§ Gebrek aan ideologie.
§ Geen filosofie.
§ Gebrek aan morele en ethische waarden.
§ Vreemde taal analfabetisme van 99% van de inwoners, daardoor wordt manipulatie veel gemakkelijker.
§ Te veel eenzijdige informatie van propaganda machines.
§ Te weinig communicatie, dit door enorm groot land.
§ Eenzijdige informatie in scholen.
§ Superioriteitsgevoel door gebrek aan wereldkennis, vreemde taalkennis, cultuurkennis, daardoor natie en vlag aanbidding.
§ 80% van de VS inwoners komen nooit uit hun staat, laat staan uit de VS, daardoor eenzijdige indrukken.
§ De religie problematiek heeft zich kunstmatig ontwikkeld.
§ De VS is de wieg van het neoliberalisme, het marktfundamentalisme en van de libertariers.

Om de VS te kunnen begrijpen moeten wij in de eerste plaats haar verleden kennen:

Vergeet nooit dat de blanke roots van de VS voor een heel groot deel in Europa liggen.
Vergeet ook niet dat de VS opgebouwd zijn door onze onderste lagen van de Europese bevolking, die in de loop van de vorige eeuwen naar ginder getrokken zijn op zoek naar een nieuw leven.
Vraag je af wie hier "Europa" verliet, juist, gelukszoekers, avonturiers, schurken, opportunisten, boeven, verstotelingen, enz...
Vergeet nooit dat honderden Indianenculturen voor hen geen mensen waren maar dieren, de genocide op deze 60 miljoen mensen was de grootste uitroeiing en genocide die ooit op onze planeet plaats had, groter dan de genocide op de Joden.
Je ziet duidelijk het resultaat, een natie van geweld en zonder diepgang steeds op zoek naar "a smoking gun" om hun frustratie weg te kunnen werken, kwaad op hun moederlanden, kwaad op hun verleden.
De VS is een volk zonder bagage, zonder ziel, zonder cultuur en normen, zonder waarden en respect, het zijn en blijven cowboys, de vinger aan de trekker en de vuist gebald, bekrompen en achterdochtig.

Domme Amerikanen:

http://www.dailymotion.com/video/x19...pid-with-subti

http://www.youtube.com/watch?v=Hp4iI59BfpQ

http://www.youtube.com/watch?v=7yoNS...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=3ghdw...eature=related
Gewoon ter info, met hoeveel Amerikanen heeft u al eens gesproken? Dank bij voorbaat.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 13:42   #1883
corse
Banneling

Standaard Heet van de naald nu:

Heet van de naald nu:

http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/rtlni....avi_plain.xml

Rusland gaat Afghaanse politie trainen
KABUL - Russische politieagenten gaan Afghaanse agenten van de nationale politiedienst ANP trainen. Dat meldde het Afghaanse ministerie van Binnenlandse Zaken, berichtte de Britse krant The Times maandag. Het gaat vooralsnog om 225 Russische agenten.
Het is de eerste keer dat Russische troepen in Afghanistan actief zullen zijn sinds de Afghaanse Oorlog. De Sovjet-Unie trok in 1979 Afghanistan in en trok zich tien jaar later terug door hevig verzet van de moedjahedien, de islamitische strijders die door de Amerikaanse inlichtingendienst CIA werden gesteund.
Rusland heeft ook wapens te koop aangeboden aan de ANP maar de Afghaanse regering besloot het wapentuig van de NAVO aan te schaffen.
De samenwerking tussen Russische en de circa 80.000 Afghaanse agenten is opmerkelijk, omdat de Russische politie als zeer corrupt en gewelddadig bekendstaat. Bovendien heeft het Westen tot nu toe alleen Russische hulp voor het opbouwen van het land geaccepteerd. Mogelijk zou Rusland door de samenwerking meer invloed op de regio willen gaan uitoefenen.
Oud 2 september 2008, 14:47   #1884
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
§
Citaat:
Vreemde taal analfabetisme van 99% van de inwoners, daardoor wordt manipulatie veel gemakkelijker.
Juist. Ze hebben nooit de weldaden mogen meemaken van het leven in een tweetalig land.

§
Citaat:
80% van de VS inwoners komen nooit uit hun staat, laat staan uit de VS, daardoor eenzijdige indrukken.
Ik denk dat u zich vergist. Amerikanen zijn redelijk mobiel en draaien er hun hand niet voor om om te verhuizen van bv. Iowa naar Californië. Het zou kunnen dat ze niet vaak uit hun land komen. Op dat punt staan ze achter op onze bereisde medeburgers die elk jaar tonnen culturele bagage opdoen in Benidorm, Ibiza en Tenerife.

§
Citaat:
De VS is de wieg van het neoliberalisme, het marktfundamentalisme en van de libertariers.
Ieder land heeft recht op zijn -isme niet? Rusland had het communisme. Duitsland en Italië het fascisme.

Citaat:
Vergeet nooit dat de blanke roots van de VS voor een heel groot deel in Europa liggen.
Blijkbaar wel maar dit schijnt niet echt verbroederend te werken.

Citaat:
Vergeet ook niet dat de VS opgebouwd zijn door onze onderste lagen van de Europese bevolking, die in de loop van de vorige eeuwen naar ginder getrokken zijn op zoek naar een nieuw leven.
Vraag je af wie hier "Europa" verliet, juist, gelukszoekers, avonturiers, schurken, opportunisten, boeven, verstotelingen, enz...
Zo zou je dat kunnen bezien. Het kan ook zijn dat ze zin voor avontuur en onderneming hadden. De uitbuiters en de schaapjes bleven achter in Europa. Ook niet toevallig zeker dat veel Ieren naar Amerika zijn geëmigreerd?

Citaat:
Vergeet nooit dat honderden Indianenculturen voor hen geen mensen waren maar dieren, de genocide op deze 60 miljoen mensen was de grootste uitroeiing en genocide die ooit op onze planeet plaats had, groter dan de genocide op de Joden.
60 miljoen Indianen? Waar haalt u dát in godsnaam vandaan? Ik denk dat de eerste pioniers de Indianen ongeveer een beetje beschouwden zoals de Belgen de Congolezen of onze Vlaamse en Nederlandse kolonisten de Zulu's.

Citaat:
De VS is een volk zonder bagage, zonder ziel, zonder cultuur en normen, zonder waarden en respect, het zijn en blijven cowboys, de vinger aan de trekker en de vuist gebald, bekrompen en achterdochtig.
Noem mij eens een significante muziekstijl die in België werd ontwikkeld. En kom alstublieft niet af met Adolphe Sax. Die heeft een instrument ontwikkeld en geen stijl.

youtube, de bron van alle wijsheid
Oud 2 september 2008, 15:22   #1885
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ik denk dat uw cijfer van 60 miljoen waar zou kunnen zijn als je dit betrekt op gans Noord- en Zuid-Amerika. David E. Stannard heeft becijferd dat de genocide zo´n 100 miljoen slachtoffers heeft gemaakt gedurende 4 eeuwen over de ganse westelijke hemisfeer. Zo zou de genocide in Mexico alleen al 35 miljoen slachtoffers hebben gemaakt. De Europeanen hebben er idd zwaar de beest uitgehangen tov de Indianen.

U heeft gelijk als u stelt dat de Verenigde Staten een bloedbad hebben aangericht maar het zou juister zijn om te stellen dat alle naties in het westelijk halfrond bloed aan hun handen hebben kleven. Britten, Fransen, Spanjaarden en Portugezen...allen dragen ze een verpletterende historische verantwoordelijheid. Ik vraag mij ten andere af hoeveel Congolezen er zouden zijn als België er 4 eeuwen de plak kon zwaaien.
Oud 11 september 2008, 20:19   #1886
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk dat uw cijfer van 60 miljoen waar zou kunnen zijn als je dit betrekt op gans Noord- en Zuid-Amerika. David E. Stannard heeft becijferd dat de genocide zo´n 100 miljoen slachtoffers heeft gemaakt gedurende 4 eeuwen over de ganse westelijke hemisfeer. Zo zou de genocide in Mexico alleen al 35 miljoen slachtoffers hebben gemaakt. De Europeanen hebben er idd zwaar de beest uitgehangen tov de Indianen.

U heeft gelijk als u stelt dat de Verenigde Staten een bloedbad hebben aangericht maar het zou juister zijn om te stellen dat alle naties in het westelijk halfrond bloed aan hun handen hebben kleven. Britten, Fransen, Spanjaarden en Portugezen...allen dragen ze een verpletterende historische verantwoordelijheid. Ik vraag mij ten andere af hoeveel Congolezen er zouden zijn als België er 4 eeuwen de plak kon zwaaien.
Ter info ...

AMERIKAANSE INTERVENTIES VANAF 1945
China 1945-1949
Filippijnen 1945-1953
Zuid-Korea 1945-1953
Albanië 1949-1953
Vietnam 1950-1973
Iran 1953
Guatemala 1953-1990
Cambodja 1955-1973
Indonesië 1957-1965
Cuba 1959 tot heden
Kongo/Zaire 1960-1965
Dominicaanse Republiek 1963-1966
Chili 1964-1973
Griekenland 1964-1974
Oost-Timor 1975 tot heden
Nicaragua 1978-1989
Grenada 1979-1984
Afghanistan 1979-1992
Haïti 1987-1994
Panama 1989
Irak 1991 tot heden
Joegoslavië 1999 tot heden
Oud 11 september 2008, 20:40   #1887
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Mag ik alle Amerika-haters/USA-bashers vriendelijk vragen eens te googelen op:

'The Daily Show' (met Jon Stewart) en 'The Colbert Report' (met Stephen Colbert)?

Dank u wel,

djimi
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 20:43   #1888
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ter info ...

China 1945-1949
Filippijnen 1945-1953
Zuid-Korea 1945-1953
Albanië 1949-1953
Vietnam 1950-1973
Iran 1953
Guatemala 1953-1990
Cambodja 1955-1973
Indonesië 1957-1965
Cuba 1959 tot heden
Kongo/Zaire 1960-1965
Chili 1964-1973
Griekenland 1964-1974
Nicaragua 1978-1989
Grenada 1979-1984
Afghanistan 1979-1992
Haïti 1987-1994
Panama 1989
Irak 1991 tot heden
En ff ter info, hoe vaak ben jij in dit imperialistische land geweest eigenlijk?
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 20:46   #1889
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
En ff ter info, hoe vaak ben jij in dit imperialistische land geweest eigenlijk?
Once ... and never again ... als mijn werkgever mij niet dwingt
Oud 11 september 2008, 20:48   #1890
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Once ... and never again ... als mijn werkgever mij niet dwingt
Ik heb het altijd als een vriendelijk land ervaren, cultureel doet het zeker niet onder met de gemiddelde Europeaan. Dat de tokkies hiero meer cultuur claimen is pas arrogant.
Oud 11 september 2008, 20:55   #1891
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Ik heb het altijd als een vriendelijk land ervaren, cultureel doet het zeker niet onder met de gemiddelde Europeaan. Dat de tokkies hiero meer cultuur claimen is pas arrogant.
Aan vriendelijkheid van de burger geen gebrek, maar het land is zo fake ... in vele staten kan je alleen de Washigton Post of de New York Times lezen als je er een abonnement op hebt, in de krantenwinkels enkel lokale gazetten ... met lokaal nieuws ... en nieuws uit het buitenland (de 50 andere staten van de Vs) ... alles gekleurd met Amerikaanse vlaggetjes

sorry ... never again ....
Oud 11 september 2008, 21:51   #1892
corse
Banneling

Standaard

Het huidige budget voor landsverdediging van de USA alleen overtreft het gezamenlijke budget van de rest van de wereld samen en word nog jaarlijks verhoogd.

Daarbij moet nog geteld worden de persoonlijke schuldenlast van de bevolking die grotendeels op krediet leeft.

(Californische mop, maar spijtig genoeg reëel: "Can I pay my Visacard with my Mastercard)

In duidelijke taal wil dit zeggen dat de USA gewoonweg bankroet zijn.

De Amerikaanse droom, je moet wel slapen om het te geloven.
Oud 11 september 2008, 22:08   #1893
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ziet duidelijk het resultaat, een natie van geweld en zonder diepgang steeds op zoek naar "a smoking gun" om hun frustratie weg te kunnen werken, kwaad op hun moederlanden, kwaad op hun verleden.

Domme Amerikanen:

http://www.dailymotion.com/video/x19...pid-with-subti

http://www.youtube.com/watch?v=Hp4iI59BfpQ

http://www.youtube.com/watch?v=7yoNS...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=3ghdw...eature=related
En dan zijn er die mij een "racist" durven noemen...
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 22:09   #1894
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En uiteraard een extreem-linkse haatsite om de vooroordelen te bevestigen...
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 22:30   #1895
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mag ik alle Amerika-haters/USA-bashers vriendelijk vragen eens te googelen op:

'The Daily Show' (met Jon Stewart) en 'The Colbert Report' (met Stephen Colbert)?

Dank u wel,

djimi
Ik denk dat diegenen die jij hier als "Amerika-haters" bestempeld waarschijnlijk die programma's het "fanatiekst" volgt.

Kun je misschien eens uitleggen waar je naartoe wil met uw verzoek?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 23:29   #1896
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
En dan zijn er die mij een "racist" durven noemen...
Dat verbaasde mij ook al inderdaad. Deze hypocriete en arrogante houding tegenover van mensen die geilen op de EuropaReich gedachte is echt te grappig. Wie weet kan Nederland voor dit gebeurd zich loswreken van dit zinkende continen, een aardverschuiving zou geen gek idee zijn.
Oud 11 september 2008, 23:39   #1897
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Ik denk dat diegenen die jij hier als "Amerika-haters" bestempeld waarschijnlijk die programma's het "fanatiekst" volgt.

Kun je misschien eens uitleggen waar je naartoe wil met uw verzoek?
Dag Akufen,

ik bewonder de wettelijk beschermde vrijheid van meningsuiting die dergelijke programma's mogelijk maakt. Only in America!!

Ik bewonder eveneens de intelligentie van de makers ervan (en die van hun publiek).

Niet noodzakelijk 'Only in America', maar toch wel het beste bewijs dat Amerikanen niet de idioten zijn waarvoor ze vaak worden versleten.

Ik hoop dat deze uitleg volstaat,

vriendelijke groet,

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 11 september 2008 om 23:40.
Oud 11 september 2008, 23:51   #1898
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ter info ...

China 1945-1949
Filippijnen 1945-1953
Zuid-Korea 1945-1953
Albanië 1949-1953
Vietnam 1950-1973
Iran 1953
Guatemala 1953-1990
Cambodja 1955-1973
Indonesië 1957-1965
Cuba 1959 tot heden
Kongo/Zaire 1960-1965
Chili 1964-1973
Griekenland 1964-1974
Nicaragua 1978-1989
Grenada 1979-1984
Afghanistan 1979-1992
Haïti 1987-1994
Panama 1989
Irak 1991 tot heden
Lijkt me een curriculum dat passend is bij een supermacht. En dan gaat het nog om interventies en niet kolonisatie. Als het u een troost kan zijn wordt ook voorspeld dat Amerika uiteindelijk ten onder zal gaan aan deficit spending op militair vlak. Amerika had zich ook kunnen opstellen als een afzijdige, geïsoleerde economische macht maar dan vraag ik mij af hoe de uitkomst van de twee wereldoorlogen had verlopen. U kan hopen dat er een einde gaat komen aan het Amerikaanse imperialisme maar als u denkt dat dit machtsvacuüm niet gaat opgevuld worden vrees ik dat dit een naïef idee zal blijken.

Leuk van u om er aan te herinneren dat anti-Amerikanisme een haast moreel verplichte must is maar in de inhoud van mijn vorige postings wilde ik het vooral hebben over anti-Amerikanisme dat soms de vorm aanneemt van racisme door de sociale afkomst van de Europese voorouders van de Amerikanen te beschimpen, waarde-oordelen uit te spreken over hun cultuurbeleving en veralgemenende vaak denigrerende eigenschappen toe te kennen aan een bevolkingsgroep. Een imperialisme in vraag stellen moet kunnen en is zelfs wenselijk. Als tegenreactie een haatideologie ontwikkelen is dat minder.

P.S. Voor alle duidelijkheid: ik word niet vergoed door de NWO om hier te posten.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 11 september 2008 om 23:53.
Oud 12 september 2008, 00:57   #1899
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dag Akufen,

ik bewonder de wettelijk beschermde vrijheid van meningsuiting die dergelijke programma's mogelijk maakt. Only in America!!

Ik bewonder eveneens de intelligentie van de makers ervan (en die van hun publiek).
Ik ben er zelf ook grote fan van, maar zelfs voor die programma's zijn bepaalde onderwerpen taboe (9/11 bvb).

Waar sommigen blijkbaar in de fout gaan is in de veronderstelling dat het gebash stamt uit een haat voor Amerika. Infeite is het in de meeste gevallen net uit een "ongenoegen" voor wat er met het "vrije" Amerika gebeurt. En infeite gaat het veel verder dan dat, vrijheden zijn de afgelopen 8 jaar globaal, of alleszins op westers vlak vrij wankel geworden, net dóór de acties van de VS én het achterna gehol van de rest van de landen. Het is daarom nogal moeilijk om niet te reageren wanneer men de suggestie opwekt dat de VS net voor onze vrijheden streeft. Het zijn net zij die zich uitspreken tégen de VS die voor uw vrijheden streven.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 01:00   #1900
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Lijkt me een curriculum dat passend is bij een supermacht. En dan gaat het nog om interventies en niet kolonisatie. Als het u een troost kan zijn wordt ook voorspeld dat Amerika uiteindelijk ten onder zal gaan aan deficit spending op militair vlak. Amerika had zich ook kunnen opstellen als een afzijdige, geïsoleerde economische macht maar dan vraag ik mij af hoe de uitkomst van de twee wereldoorlogen had verlopen. U kan hopen dat er een einde gaat komen aan het Amerikaanse imperialisme maar als u denkt dat dit machtsvacuüm niet gaat opgevuld worden vrees ik dat dit een naïef idee zal blijken.

Leuk van u om er aan te herinneren dat anti-Amerikanisme een haast moreel verplichte must is maar in de inhoud van mijn vorige postings wilde ik het vooral hebben over anti-Amerikanisme dat soms de vorm aanneemt van racisme door de sociale afkomst van de Europese voorouders van de Amerikanen te beschimpen, waarde-oordelen uit te spreken over hun cultuurbeleving en veralgemenende vaak denigrerende eigenschappen toe te kennen aan een bevolkingsgroep. Een imperialisme in vraag stellen moet kunnen en is zelfs wenselijk. Als tegenreactie een haatideologie ontwikkelen is dat minder.

P.S. Voor alle duidelijkheid: ik word niet vergoed door de NWO om hier te posten.
Mag ik hopen dat dat ook opgaat voor pakweg 'de islam', 'de franskiljongs', 'de walekoppen' of 'de vrumde'?

Of is het in dat geval wèl 'Olla Kala' de sociale afkomst te beschimpen, waarde-oordelen uit te spreken over de cultuurbeleving en veralgemenende vaak denigrerende eigenschappen toe te kennen aan een bevolkingsgroep?

't Is maar een vraag, hoor, u hoeft zich niet onmiddellijk persoonlijk aangevallen te voelen.

Laatst gewijzigd door djimi : 12 september 2008 om 01:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be