Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2008, 17:58   #601
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Als je niet weet waarover je spreekt, waarom hou je je irritante bek dan niet gewoon. Kan je niet de moeite doen zoals elk normaal mens om bvb. de blog te bezoeken, de artikels te lezen en dan je commentaar te geven? Waarom komen lullen wanneer je er niets van af weet? Triestig!
Misschien maak ik deze opmerking wel met alle kennis van dien. Iemand die het niet met je eens is gelijk van naïviteit beschuldigen getuigt niet van sterk debateervermogen. Ik vind de gedachtegang van nationaal-solidaristen gebaseerd op stromingen die op het verleden van toepassing zijn, m.a.w. in verre niet compatibel met de 21e eeuw.

Mensen die solidarisme gelijkstellen aan nazisme zijn mijns inziens verkeerd, en dus onwetend, het is echter wel een oerconservatieve ideologie.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 18:03   #602
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Wat is er mis met Stormfront dan?
Voor mensen met namen en idiote gedachtgoeden zoals jij wellicht niks, voor 99% van de mensheid alles qua racisme, antisemitisme, holocastontkenning bijvoorbeeld. Stormfront is het digitale vervolg van het derde rijk.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 12 september 2008 om 18:03.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 18:09   #603
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Misschien maak ik deze opmerking wel met alle kennis van dien. Iemand die het niet met je eens is gelijk van naïviteit beschuldigen getuigt niet van sterk debateervermogen. Ik vind de gedachtegang van nationaal-solidaristen gebaseerd op stromingen die op het verleden van toepassing zijn, m.a.w. in verre niet compatibel met de 21e eeuw.

Mensen die solidarisme gelijkstellen aan nazisme zijn mijns inziens verkeerd, en dus onwetend, het is echter wel een oerconservatieve ideologie.
Als ik de gedachtengang en oplossing van het N-SA vergelijk met die van bestaande partijen vind ik dat het N-SA toch wel ietwat betere ideeën heeft die vooral het volk ten goede en dus volkomen "up to date" zijn. Wat de huidige politieke prutsers willen bekomen is af en toe wat kruimels naar het volk gooien en tegelijkertijd henzelf en de heerser van de wereld (het groot-kapitaal) de rest van de koek te laten opeten. Men heeft de middelen om alles op te lossen maar men verliest zich in korte termijn denken (gebaseerd op wat hen electoraal het beste uitkomt) en de onwil om het ten goede uit te voeren. Los daarvan is de bestuursstructuur van België totaal ongeschikt om een dergelijk project uit te voeren. Er zijn te veel spelers en belangengroepen die hun eigen agenda willen uitvoeren.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 18:09   #604
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Voor mensen met namen en idiote gedachtgoeden zoals jij wellicht niks, voor 99% van de mensheid alles qua racisme, antisemitisme, holocastontkenning bijvoorbeeld. Stormfront is het digitale vervolg van het derde rijk.
Je moet er niet meer van maken dan het is. Het zijn vast allemaal een soort van NSB'ers (niet qua gedachtegoed, maar qua gedraging); mensen die zich gevoelsmatig ergens thuisvoelen, maar in hun hart waarschijnlijk niet zo ver zullen gaan in hun gedachtegoed.

Misschien dat we de jacht op wit racisme eens zouden stoppen en kijken naar de grotere problemen. Religieus racisme (lees = van gelovigen) is een probleem van een veel grotere magnitude, wereldwijd en snelgroeiend.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 12 september 2008 om 18:11.
Oud 12 september 2008, 18:11   #605
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik de gedachtengang en oplossing van het N-SA vergelijk met die van bestaande partijen vind ik dat het N-SA toch wel ietwat betere ideeën heeft die vooral het volk ten goede en dus volkomen "up to date" zijn. Wat de huidige politieke prutsers willen bekomen is af en toe wat kruimels naar het volk gooien en tegelijkertijd henzelf en de heerser van de wereld (het groot-kapitaal) de rest van de koek te laten opeten. Men heeft de middelen om alles op te lossen maar men verliest zich in korte termijn denken (gebaseerd op wat hen electoraal het beste uitkomt) en de onwil om het ten goede uit te voeren. Los daarvan is de bestuursstructuur van België totaal ongeschikt om een dergelijk project uit te voeren. Er zijn te veel spelers en belangengroepen die hun eigen agenda willen uitvoeren.
Het is juist omdat deze ideologie nooit veel aanhang zal krijgen dat ze elke (onhaalbare) oplossing kan aandragen die ze wil. Het uiteindelijke doel is (in mijn optiek gedeeltelijk) wel mooi, maar de middelen waarmee dat bereikt moet worden zijn onacceptabel.
Oud 12 september 2008, 18:24   #606
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is juist omdat deze ideologie nooit veel aanhang zal krijgen dat ze elke (onhaalbare) oplossing kan aandragen die ze wil. Het uiteindelijke doel is (in mijn optiek gedeeltelijk) wel mooi, maar de middelen waarmee dat bereikt moet worden zijn onacceptabel.
Het doel heiligt de middelen. Of wil je de rest van je leven (en dat van je kleinkinderen en achterkleinkinderen) het land in deze soep laten zitten? Je kan geen omelet maken zonderen eieren te breken, zo simpel is het. En ik zou er mijn hand niet durven voor in het vuur steken dat deze ideologie nooit veel aanhang zal krijgen. Uiteindelijk moet je voor ogen zien, dat de bestaande ideologische strekkingen al ettelijke jaren meegaan en nog nooit ook maar iets van resultaat hebben geboekt (in tegendeel: de situatie louter maar verslechterd). Het is tijd voor vernieuwing. De bestaande partijen zijn zodanig vergroeid en op een dwaalspoor dat daar geen heil meer in te vinden is. In parlementarisme sowieso niet. Toch zeker niet in de bestaande Belgische staatsstructuur.
Oud 12 september 2008, 18:27   #607
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:

Als je alle kennis van dien had, had je de onzin die je uitkraamt voor jezelf gehouden. Je spreekt over nationaal-solidarisme waar het N-SA een nieuw-solidarisme aanhangt. Misschien toch niet zo gelezen wat er allemaal op de N-SA-blog staat. Dus als je bepaalde artikels gelezen hebt, kom dan terug met je aanmerkingen, commentaren erop. Maar blijf aub uit deze draad weg als je alleen sloganeske bullshit kan verkopen.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 18:30   #608
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het doel heiligt de middelen.
Door dit uitgangspunt zou ik nooit een nationaal-solidarist kunnen worden. Fighting evil with evil zorgt ervoor dat je je verlaagt en je jezelf zelfs onder je tegenstander plaatst. En hoewel dit uitgangspunt haaks staat tegenover mijn standpunt (doel heiligt nooit de middelen), snap ik niet waarom jullie zulke Amerikahaat hebben, wat op betrekking is op een land dat altijd jullie principe volgt.
Oud 12 september 2008, 18:33   #609
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je alle kennis van dien had, had je de onzin die je uitkraamt voor jezelf gehouden. Je spreekt over nationaal-solidarisme waar het N-SA een nieuw-solidarisme aanhangt. Misschien toch niet zo gelezen wat er allemaal op de N-SA-blog staat. Dus als je bepaalde artikels gelezen hebt, kom dan terug met je aanmerkingen, commentaren erop. Maar blijf aub uit deze draad weg als je alleen sloganeske bullshit kan verkopen.
Nieuw-Solidarisme is de zin van neo-nazisme t.o.v. nazisme, de NCP (Nieuwe Communistische Partij) t.o.v. de CP, of de Nieuw Gereformeerde Kerk t.o.v. de Katholieke Kerk?

Sorry Charlie, no deal.
Oud 12 september 2008, 18:37   #610
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik me niet vergis is hun standpunt ter zake remigratie, wat in mijn ogen een plausibele oplossing is.
Wat is het verschil tussen remigratie en oprotten?

Komt de mening van Félicien Bwanatongo overeen met het standpunt van NSA?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Het is toch zo moeilijk niet. Vlaanderen is voor de Vlamingen, Europa voor de Europeanen. Wie dat niet is: terug naar land van herkomst. Het kan maar zo eenvoudig zijn, daar is niks walgelijks aan. Multicul, dat is pas walgelijk: vreemdelingen opdringen aan de bevolking hier.
Als het niet walgelijk is, is het op zijn minst onmenselijk.
Een Europeaan die al jarenlang getrouwd is met een niet-Europeaan met kinderen zou verplicht zijn om te scheiden. De kinderen (als die mogen blijven, want je vertelt niet wat je zou willen voor de kinderen) zijn dus een ouder kwijt.
Of die Europeaan vliegt met het hele gezin buiten, en dan moet dat gezin scheiden van de rest van de familie, vrienden, werk, school.
Hopelijk is in het land van herkomst van de niet-Europeaan geen NSA-achtig iets aan de macht.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 18:41   #611
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Door dit uitgangspunt zou ik nooit een nationaal-solidarist kunnen worden. Fighting evil with evil zorgt ervoor dat je je verlaagt en je jezelf zelfs onder je tegenstander plaatst. En hoewel dit uitgangspunt haaks staat tegenover mijn standpunt (doel heiligt nooit de middelen), snap ik niet waarom jullie zulke Amerikahaat hebben, wat op betrekking is op een land dat altijd jullie principe volgt.
Ik denk niet dat men het op prijs stelt om nationaal-solidarist genoemd te worden. Maar dit terzijde. Wat stel jij dan voor? Nog een x-aantal decennia wat in de marge aanmodderen en het volk wat zand in de ogen strooien? Zowel het volk als het land hebben hun noden, degene die ooit eens de ballen heeft om beiden te geven wat het nodig heeft zal dik geschiedenis schrijven. In tegenstelling tot de huidige klaplopers in de Wetstraat.
Trouwens, de whatever it takes mentaliteit van Amerika mag men niet verwarren. Daar gaat het om een diepgewortelde imperialistische reflex, hier gaat het slechts om binnenlandse noden te ledigen. Een gans verschil. Amerika is trouwens ook het idioom van het groot-kapitaal imo.
Oud 12 september 2008, 18:49   #612
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Nieuw-Solidarisme is de zin van neo-nazisme t.o.v. nazisme, de NCP (Nieuwe Communistische Partij) t.o.v. de CP, of de Nieuw Gereformeerde Kerk t.o.v. de Katholieke Kerk?

Sorry Charlie, no deal.
Allez dan, als jij het zo goed weet Als je niet verstandelijk gehandicapt bent, doe me een plezier: lees de teksten op de blog en kom dan terug. Als je iets of wat verstand in je kop hebt zitten zul je snel merken dat het nationaal-solidarisme van het Verdinaso, Van Severen e.a. niet hetgeen is dat het N-SA predikt. Als je te stom bent om dat in te zien, wat baten kaars en bril...

Zolang je gelukkig bent in je bekrompen hokjesdenken, wie ben ik om je dat te verbieden. Maar ik heb medelijden met u...
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 18:49   #613
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat men het op prijs stelt om nationaal-solidarist genoemd te worden. Maar dit terzijde. Wat stel jij dan voor? Nog een x-aantal decennia wat in de marge aanmodderen en het volk wat zand in de ogen strooien? Zowel het volk als het land hebben hun noden, degene die ooit eens de ballen heeft om beiden te geven wat het nodig heeft zal dik geschiedenis schrijven. In tegenstelling tot de huidige klaplopers in de Wetstraat.
Je hoeft niet een nationaal-solidarist of iemand te zijn die vindt dat het doel de middelen heiligt om dingen voor je volk te realiseren. Vlaamse onafhankelijkheid kan juridisch gezien perfect geregeld worden onder de huidige omstandigheden. Daar is wel politieke moed en wil voor nodig. Wat in Vlaanderen moet veranderen is dat het ''liever onafhankelijk willen worden'' verandert naar ''absoluut onafhankelijk willen worden''. Pas dan kan zo'n grote stap ondernomen worden.
Citaat:
Trouwens, de whatever it takes mentaliteit van Amerika mag men niet verwarren. Daar gaat het om een diepgewortelde imperialistische reflex
Dat valt te betwisten. Ik denk niet zozeer dat Amerika andere volkeren wil overheersen, of gebiedsuitbreiding zoekt, maar wel probeert zo goed mogelijk zijn eigen belangen te verdedigen (zoals het plunderen van buitenlandse grondstoffen, landen die meewerken privileges geven, landen die tegenstaan sanctioneren, enz...). Wat dat betreft staat jullie gedachtegoed parallel met amerikanisme.
Citaat:
, hier gaat het slechts om binnenlandse noden te ledigen. Een gans verschil. Amerika is trouwens ook het idioom van het groot-kapitaal imo.
Ik zie geen verschil, behalve dat het nationaal-solidarisme graag spuwt op wat het bekend is. Grootkapitaal kan alleen maar bestaan met de huidige politieke constructies, een vrijere markt is een veel betere manier om de wereldwijde welvaart, zeker die van de derde wereld, omhoog te helpen. Momenteel sterven er talloze Afrikanen per jaar dankzij Europese importmuren en exportsubsidies.
Oud 12 september 2008, 18:54   #614
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez dan, als jij het zo goed weet Als je niet verstandelijk gehandicapt bent, doe me een plezier: lees de teksten op de blog en kom dan terug. Als je iets of wat verstand in je kop hebt zitten zul je snel merken dat het nationaal-solidarisme van het Verdinaso, Van Severen e.a. niet hetgeen is dat het N-SA predikt. Als je te stom bent om dat in te zien, wat baten kaars en bril...

Zolang je gelukkig bent in je bekrompen hokjesdenken, wie ben ik om je dat te verbieden. Maar ik heb medelijden met u...
Dat ben ik juist helemaal niet, ik ben precies zo individualistisch om te denken dat de ideeën van N-SA zo idioot zijn, dat geen mens ze werkelijk kan koesteren. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld met christenen. Ze noemen zich allemaal 'christen', maar hoeveel ervan doden mensen op de Sabbat, hoeveel vermoorden werkelijk overspelers, hoeveel ervan steken steden met ongelovigen erin in de fik en strooien er zout zodat er nooit meer iets groeit? Een percentage met heel wat nullen, zou ik zeggen. Toch staan in Deuteronomium en Leviticus geboden die dat prediken.
Oud 12 september 2008, 19:02   #615
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Het NSA is één van de vele organisaties die opkomt voor het voortbestaan van de Europese Volkeren en culturen. En dit is natuurlijk hoognodig aangezien er vandaag de dag een genocide plaats vind tegen de genoemde groepen. Geen genocide met tanks of bommen natuurlijk. Maar één waarbij de autochtoon stilaan vervangen wordt door buitenlandse volkeren die hier niets te zoeken hebben. Zij hebben tenslotte reeds een thuisland waar hun gebruiken en cultuur en tradities gevestigd zijn.

En zeg niet dat ik overdrijf. Wie had in 1950 kunnen denken dat tegen 2010 meer dan 10% van de (Europese) bevolking van buitenlandse afkomst zou zijn.

Als dat zo doorgaat zal ons Volk en alles wat onze voorouders bereikt hebben verdwijnen. Zeg maar dank u tegen de linkse volksbedriegers en het walgelijke kapitalisme.
Volledig mee eens. In het links progressief nest wordt zulks verrijking genoemd. De werkelijkheid is, een achteruitgang van eigen cultuur, normen en waarden. Kijk maar naar het hedendaagse straatbeeld in de groot steden. Kijk maar hoe politici zich voorover buigen en zich laten nemen om toch maar niet beschuldigd te worden van "discriminatie". Lafaards die met autochtoons belastingsgeld ten dienste staan van de allochtoon.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 19:13   #616
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen remigratie en oprotten?

Komt de mening van Félicien Bwanatongo overeen met het standpunt van NSA?

Als het niet walgelijk is, is het op zijn minst onmenselijk.
Een Europeaan die al jarenlang getrouwd is met een niet-Europeaan met kinderen zou verplicht zijn om te scheiden. De kinderen (als die mogen blijven, want je vertelt niet wat je zou willen voor de kinderen) zijn dus een ouder kwijt.
Of die Europeaan vliegt met het hele gezin buiten, en dan moet dat gezin scheiden van de rest van de familie, vrienden, werk, school.
Hopelijk is in het land van herkomst van de niet-Europeaan geen NSA-achtig iets aan de macht.
Iemand die de voorkeur geeft aan een niet Europeaan, zou zich toch het best kunnen voelen bij een volk wat zijn/haar voorkeur geniet. Of die landen NSA-achtige toestanden kennen wie weet? Maar de voordelen hier zijn over het algemeen stukken beter dan in het land van de niet Europeaan. Dus de keuze zal wel meer te zoeken zijn in dergelijke richting.

Oud 12 september 2008, 19:30   #617
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Wat u een idioot gedachtengoed vind, is dit daarom niet voor een ander. Of bedoeld u misschien, iemand die uw mening niet deelt, die verder ziet dan z'n neus lang is, die niet als een zombie meeloopt in alle mogelijk verhalen dat die idioot is? Wat is dan iemand die klakkeloos alles aanneemt zonder nadenken wat hem wordt voorgekauwd en er akkoord mee gaat dat er geen weerwerk mag tegen gebeuren?

Vraagje, wat betreft het woord "racisme", toen bepaalde groepen ten tijde van 11/09 in Nederland stonden te juichen op de toegebrachte schade in NY, was dit volgens u een uiting van racisme? Wat betreft die twee andere toespellingen, antisemitisme en holocaustontkenning zjn de stokpaardjes waarmee men een volk, tegenstanders het zwijgen wil opleggen, indien nodig bij wet en zich zo de verloedering van volk, cultuur normen en waarden moeten laten gevallen.

Dus wie is idioot, hij/zij die het spel doorhebben, of zij die denken dat ze zo super intelligent zijn dat men hun spel niet doorheeft en verder blijven doorgaan in hun vernietiginsdrang van volk, cultuur en waarden.

Oud 12 september 2008, 19:31   #618
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Iemand die de voorkeur geeft aan een niet Europeaan, zou zich toch het best kunnen voelen bij een volk wat zijn/haar voorkeur geniet. Of die landen NSA-achtige toestanden kennen wie weet? Maar de voordelen hier zijn over het algemeen stukken beter dan in het land van de niet Europeaan. Dus de keuze zal wel meer te zoeken zijn in dergelijke richting.
Behalve als je juist als koppel een maloot in dit land zou moeten tegenkomen die beweert dat hun relatie multiculturele onzin is.
Oud 12 september 2008, 19:35   #619
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hoeft niet een nationaal-solidarist of iemand te zijn die vindt dat het doel de middelen heiligt om dingen voor je volk te realiseren. Vlaamse onafhankelijkheid kan juridisch gezien perfect geregeld worden onder de huidige omstandigheden. Daar is wel politieke moed en wil voor nodig. Wat in Vlaanderen moet veranderen is dat het ''liever onafhankelijk willen worden'' verandert naar ''absoluut onafhankelijk willen worden''. Pas dan kan zo'n grote stap ondernomen worden.

Dat valt te betwisten. Ik denk niet zozeer dat Amerika andere volkeren wil overheersen, of gebiedsuitbreiding zoekt, maar wel probeert zo goed mogelijk zijn eigen belangen te verdedigen (zoals het plunderen van buitenlandse grondstoffen, landen die meewerken privileges geven, landen die tegenstaan sanctioneren, enz...). Wat dat betreft staat jullie gedachtegoed parallel met amerikanisme.

Ik zie geen verschil, behalve dat het nationaal-solidarisme graag spuwt op wat het bekend is. Grootkapitaal kan alleen maar bestaan met de huidige politieke constructies, een vrijere markt is een veel betere manier om de wereldwijde welvaart, zeker die van de derde wereld, omhoog te helpen. Momenteel sterven er talloze Afrikanen per jaar dankzij Europese importmuren en exportsubsidies.
Net die politiek moed en wil ontbreekt. Denk je nu echt dat die zakkenwassers in de regering ECHT België willen opsplitsen? Er zijn te veel eigen belangen in het spel, daarom lukt het niet. En dat de mentaliteit van de Vlaming in het algemeen moet veranderen, ben ik volledig mee akkoord. Voorlopig is de Vlaming nog content als er eten op tafel ligt, hij zijn pintje kan drinken en eens per jaar naar Benidorm kan trekken. Wacht binnen een paar jaar... Je zal ze dan eens horen. Dan worden er zondebokken gezocht (en die zullen uitgebreid gevonden worden, geloof me).

Dus eigen volks belang verdedigen staat gelijk met "Amerikanisme"? Ik dacht dat ieder land dat van oorsprong doet (of zou moeten doen?)? Ben ik dus totaal niet mee akkoord. Amerika heeft een geheel eigen agenda dat men kan omschrijven als een moderne vorm van het oer-imperialisme. Misschien daarom dat Crembo nu ook naar Afghanistan wil om middels oorlog te voeren de economie wat terug aan te zwengelen? Komaan zeg...

In plaats van te kijken naar de wereldwijde welvaart zou men mss beter eerst eens kijken naar de eigen welvaart. Van Verhofstadts Welvaarstaat is nu ook niet bepaald veel van in huis gekomen. Het is allemaal mooi en lief om over de grenzen te kijken dat anderen het ook goed hebben (en daar heb ik an sich trouwens ook niets op tegen) maar men moet eerst maken dat het binnenshuis proper is voor men de tuin begint te onderhouden.
Oud 12 september 2008, 19:39   #620
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus eigen volks belang verdedigen staat gelijk met "Amerikanisme"? Ik dacht dat ieder land dat van oorsprong doet (of zou moeten doen?)? Ben ik dus totaal niet mee akkoord. Amerika heeft een geheel eigen agenda dat men kan omschrijven als een moderne vorm van het oer-imperialisme. Misschien daarom dat Crembo nu ook naar Afghanistan wil om middels oorlog te voeren de economie wat terug aan te zwengelen? Komaan zeg...
Dat zei ik niet. Ik zei dat de mentaliteit het doel heiligt de middelen amerikanistisch is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be