Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2008, 13:29   #21
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Kerel is compleet gek geworden. Het is niet omdat hij zijn vrouw verwaarloosd, dat een ander niet bij zijn gezin wil zijn. 38 uren op 5 dagen is al meer dan genoeg.
Allemaal goed, maar aanvaard dan ook dat je betaald wordt om te werken, niet om op je vrouw te zitten.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 13:29   #22
Tavek
Banneling

Standaard

Ik ben er wel voor te vinden, maar enkel als dit vrijwillig is. Wat wil zeggen: als ik meer wil werken, moet ik meer kunnen werken, en dus meer verdienen. Ach, ik werk nu al veel meer als de 38 uur die ik zou moeten werken. Dus ik denk niet dat het veel verschil zou geven
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 13:43   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
arbeiders van vandaag gaan niet meer in de rij staan voor een kom soep.
helaas voor u, die tijd is voorgoed voorbij.

bedreigingen en intimidaties �* la 'we sluiten de boel en dan hebt ge geen werk' pakken niet meer.
ze horen dat al 40 jaar.
toch zijn er vandaag meer mensen aan het werk dan ooit en blijven nieuwe inversteringen binnenkomen.
landen met de hoogste loonkost zoals zweden, zijn zelfs economische toppers in europa.
loonkost is immers niet het enige domein waarop de concurrentie wordt gevoerd.
in tanzania is de loonkost bijvoorbeeld zeer laag.
tiens.
waar wachten de bedrijven op om naar ginder te verhuizen?
Gij gaat het maken als economisch adviseur; ge ziet da.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 13:57   #24
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben er wel voor te vinden, maar enkel als dit vrijwillig is. Wat wil zeggen: als ik meer wil werken, moet ik meer kunnen werken, en dus meer verdienen. Ach, ik werk nu al veel meer als de 38 uur die ik zou moeten werken. Dus ik denk niet dat het veel verschil zou geven
Het probleem is dat we allemaal wel weten dat het niet lang een vrijwilligheid zal zijn, vermits elke werknemer zal "geëvalueerd" worden of hij wel "vrijwillig" genoeg is.
Oud 17 september 2008, 14:00   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat we allemaal wel weten dat het niet lang een vrijwilligheid zal zijn, vermits elke werknemer zal "geëvalueerd" worden of hij wel "vrijwillig" genoeg is.
Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt denk ik niet dat dat echt een issue gaat zijn.
Oud 17 september 2008, 14:11   #26
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt denk ik niet dat dat echt een issue gaat zijn.
Die krapte is dan ook een retorische hyperbool om mensen te verplichten in bepaalde sectoren te werken.
Oud 17 september 2008, 14:16   #27
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Die krapte is dan ook een retorische hyperbool om mensen te verplichten in bepaalde sectoren te werken.
?

Als er veel vraag is achter een bepaald profiel in verschillende sectoren heb je toch maar te kiezen?

Net als er veeeeeeel werkzoekenden zijn en weinig banen zit je met het probleem dat je gedwongen wordt iets te doen wat je niet aanstaat. En veel bedrijven kunnen technische profielen gewoonweg niet invullen op dit moment, gaande van monteur, onderhoudstechnieker tot ingenieur en ontwerper.
Oud 17 september 2008, 14:24   #28
Praetorian

Standaard

Citaat:
?

Als er veel vraag is achter een bepaald profiel in verschillende sectoren heb je toch maar te kiezen?

Net als er veeeeeeel werkzoekenden zijn en weinig banen zit je met het probleem dat je gedwongen wordt iets te doen wat je niet aanstaat. En veel bedrijven kunnen technische profielen gewoonweg niet invullen op dit moment, gaande van monteur, onderhoudstechnieker tot ingenieur en ontwerper.
De vraag is of die vraag er is. Het is niet omdat bepaalde werkgeverorganisaties vactures 3 keer tellen, dat daarom er ook 3 keer zoveel jobs zijn.
Oud 17 september 2008, 16:06   #29
Confucius
Gouverneur

Standaard

Ik heb wel bewondering voor de man. Hij maakt een parodie van de vakbondseisen van vorige week door zelf irreële eisen te stellen in een tijd waar het economisch erg moeilijk gaat. En natuurlijk loopt iedereen er blindelings in. Grappig !
Oud 17 september 2008, 16:18   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De vraag is of die vraag er is. Het is niet omdat bepaalde werkgeverorganisaties vactures 3 keer tellen, dat daarom er ook 3 keer zoveel jobs zijn.
Toch heb ik te kiezen welke job ik ga doen na de huidige job.

Tavek heeft er wel een punt mee, mensen met een technische achtergrond komen tegenwoordig sneller aan de bak, dan doorsnee pol en soccer X die geen grote kruiwagen hebben.
Oud 17 september 2008, 16:40   #31
FDM
Banneling

Standaard

werken tot je 70ste voor de verrijking , van een ander
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 16:53   #32
fabianen
Gouverneur

Standaard

Wil Kareltje wel eens meenemen in onze shiftploeg(van de 50 plussers),en nee,niet voor 'één dag',zoals ze weleens zichzelf willen uitpakken in tv programma's,maar voor enkele maanden.En verder ga ik er geen woord meer aan vuilmaken.Dat de regering miljarden door deur en vensters weg gooit,door als kleine kinderen naar elkaar uit te halen en te kibbelen,gaan wij niet voor opdraaien.
EN MENSEN KIES TOCH EENS VOOR IEMAND ANDERS AUB.Dan blijft de schrik erin hoor.

Laatst gewijzigd door fabianen : 17 september 2008 om 16:54.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 16:57   #33
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Wil Kareltje wel eens meenemen in onze shiftploeg(van de 50 plussers),en nee,niet voor 'één dag',zoals ze weleens zichzelf willen uitpakken in tv programma's,maar voor enkele maanden.En verder ga ik er geen woord meer aan vuilmaken.Dat de regering miljarden door deur en vensters weg gooit,door als kleine kinderen naar elkaar uit te halen en te kibbelen,gaan wij niet voor opdraaien.
EN MENSEN KIES TOCH EENS VOOR IEMAND ANDERS AUB.Dan blijft de schrik erin hoor.
Dat gaat niet in dit land, hier zijn de ander het VB.

Auswitz, SS, geen pensioen meer en Breendonk terug open weet je wel.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 17:03   #34
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Gij gaat het maken als economisch adviseur; ge ziet da.
stoere praat voor iemand die amper een prutsrichtingske als filosofie aankan.

trouwens die economisch adviseurs, dat zijn allemaal libertariërs zeker.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 17 september 2008 om 17:03.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 17:06   #35
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Ik heb wel bewondering voor de man. Hij maakt een parodie van de vakbondseisen van vorige week door zelf irreële eisen te stellen in een tijd waar het economisch erg moeilijk gaat. En natuurlijk loopt iedereen er blindelings in. Grappig !
Bureau job?Leiding gevende functie?Temperatuur van het bureel naar je wens?En koffie liefst op tijd.
Ik weet dat de Gazetten er natuurlijk,zelfs bij een gedachte alleen al,het in een zo groot mogelijke kleuren en geuren in de gazet ga zetten.Het zijn allemaal kleine 'dag allemaal' ventjes aan het worden,sensatie,als het maar verkoopt.Maar als hij de aanleiding gaat geven tot discussie,dat hij de tot man van de straat gaat die in weer en wind,s'nachts,ploegen,enz.Het gaat uitleggen,face to face!
Oud 17 september 2008, 17:08   #36
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Kerel is compleet gek geworden. Het is niet omdat hij zijn vrouw verwaarloosd, dat een ander niet bij zijn gezin wil zijn. 38 uren op 5 dagen is al meer dan genoeg.
Dat is je goede recht, maar dan verdien je minder. Moeilijk is dat toch niet zeker?
Wil je nog minder werken, dan is dat ook je goede recht, en dan ga je nog minder verdienen. Easy as that...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 17:14   #37
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

IK vind het nochthans perfect logisch denkwerk

als je nu iedereen zijn inflatiesprong geeft en 5% meer doet werken, heb je de kostprijs van de arbeid niet duurder gemaakt, blijven we dus 100<% competitief versus het buitenland, en zakt de consumptie niet in elkaar want integendeel gaan we allemaal meer verdienen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 17:15   #38
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat is je goede recht, maar dan verdien je minder. Moeilijk is dat toch niet zeker?
Wil je nog minder werken, dan is dat ook je goede recht, en dan ga je nog minder verdienen. Easy as that...
Ja,zoals ik,heb dertig jaar hard gewerkt en gespaard,en nu kan de economie(lees die 7% percent die de wereld overheersen) dik de pot op.Werk nog halftijds nu,en ben gelukkiger dan ooit.
Oud 17 september 2008, 17:16   #39
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

als je nu iedereen zijn inflatiesprong geeft en 5% meer doet werken, heb je de kostprijs van de arbeid niet duurder gemaakt, blijven we dus 100<% competitief versus het buitenland, en zakt de consumptie niet in elkaar want integendeel gaan we allemaal meer verdienen.
Laat ons iedereen 50% langer laten werken, dan is iedereen rijk.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 17:18   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Ik werk al 40 uur per week, en mag geen overuren doen van mijn direkte chef, anders zou ik die doen.
Ik wil gerust meer werken, op vrijwillige basis, en daar moet geen "opslag" tegenover staan, gewoon een evenredige inkomstenstijging. 44 uur werken =10% meer op de rekening.

En kom nu niet af dat ik een andermans werk afpak, ik zit al gerust wua werk, want ze vinden geen vervangers voor mij , althans geen die het eerste jaar gaan renderen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be