![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik ben er wel voor te vinden, maar enkel als dit vrijwillig is. Wat wil zeggen: als ik meer wil werken, moet ik meer kunnen werken, en dus meer verdienen. Ach, ik werk nu al veel meer als de 38 uur die ik zou moeten werken. Dus ik denk niet dat het veel verschil zou geven
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt denk ik niet dat dat echt een issue gaat zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Die krapte is dan ook een retorische hyperbool om mensen te verplichten in bepaalde sectoren te werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er veel vraag is achter een bepaald profiel in verschillende sectoren heb je toch maar te kiezen? Net als er veeeeeeel werkzoekenden zijn en weinig banen zit je met het probleem dat je gedwongen wordt iets te doen wat je niet aanstaat. En veel bedrijven kunnen technische profielen gewoonweg niet invullen op dit moment, gaande van monteur, onderhoudstechnieker tot ingenieur en ontwerper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb wel bewondering voor de man. Hij maakt een parodie van de vakbondseisen van vorige week door zelf irreële eisen te stellen in een tijd waar het economisch erg moeilijk gaat. En natuurlijk loopt iedereen er blindelings in. Grappig !
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tavek heeft er wel een punt mee, mensen met een technische achtergrond komen tegenwoordig sneller aan de bak, dan doorsnee pol en soccer X die geen grote kruiwagen hebben.
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() werken tot je 70ste voor de verrijking , van een ander
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Wil Kareltje wel eens meenemen in onze shiftploeg(van de 50 plussers),en nee,niet voor 'één dag',zoals ze weleens zichzelf willen uitpakken in tv programma's,maar voor enkele maanden.En verder ga ik er geen woord meer aan vuilmaken.Dat de regering miljarden door deur en vensters weg gooit,door als kleine kinderen naar elkaar uit te halen en te kibbelen,gaan wij niet voor opdraaien.
EN MENSEN KIES TOCH EENS VOOR IEMAND ANDERS AUB.Dan blijft de schrik erin hoor. Laatst gewijzigd door fabianen : 17 september 2008 om 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Auswitz, SS, geen pensioen meer en Breendonk terug open weet je wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
trouwens die economisch adviseurs, dat zijn allemaal libertariërs zeker. ![]() Laatst gewijzigd door Mitgard : 17 september 2008 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik weet dat de Gazetten er natuurlijk,zelfs bij een gedachte alleen al,het in een zo groot mogelijke kleuren en geuren in de gazet ga zetten.Het zijn allemaal kleine 'dag allemaal' ventjes aan het worden,sensatie,als het maar verkoopt.Maar als hij de aanleiding gaat geven tot discussie,dat hij de tot man van de straat gaat die in weer en wind,s'nachts,ploegen,enz.Het gaat uitleggen,face to face! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil je nog minder werken, dan is dat ook je goede recht, en dan ga je nog minder verdienen. Easy as that... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IK vind het nochthans perfect logisch denkwerk
als je nu iedereen zijn inflatiesprong geeft en 5% meer doet werken, heb je de kostprijs van de arbeid niet duurder gemaakt, blijven we dus 100<% competitief versus het buitenland, en zakt de consumptie niet in elkaar want integendeel gaan we allemaal meer verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Ja,zoals ik,heb dertig jaar hard gewerkt en gespaard,en nu kan de economie(lees die 7% percent die de wereld overheersen) dik de pot op.Werk nog halftijds nu,en ben gelukkiger dan ooit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil gerust meer werken, op vrijwillige basis, en daar moet geen "opslag" tegenover staan, gewoon een evenredige inkomstenstijging. 44 uur werken =10% meer op de rekening. En kom nu niet af dat ik een andermans werk afpak, ik zit al gerust wua werk, want ze vinden geen vervangers voor mij , althans geen die het eerste jaar gaan renderen.
![]() |