![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Even op heel korte tijd een polleke, zonder al te veel kommentaar:
vandaag, zondag 21 september; maandag, 22 dinsdag 23 woensdag 24 toch nog voor hun eigen kongres volgende zondag na hun kongres volgende zondag.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 21 september 2008 om 14:08. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zou het kunnen dat u uiteindelijk niet te veel vertrouwen meer hebt in wat CD&V en Leterme nu gaan doen ? Allez, wees nu eens eerlijk... |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Ben er zeker van dat de Cdv koortsachtig naar een manier aan het zoeken is om toch verder te doen.
Ben zeer benieuwd welke Tsjevenstreek ze gaan uitvinden. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Minister
|
Quid CD&V idd. Ik heb er geen flauw benul van nu
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
Wel, De Schoofzak, zit ge plots ook aan de andere kant van Europa in één of ander Ruslandstan, en kunt ge derhalve niet �* chaud reageren ?
Of is het, zoals destijds met de dikkerd uit Vilvoorde, een geen commentaar ? Gaat ge nu zélf ook al de tsjeef uithangen, of wat ? |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik ben een eindje gaan fietsen met mijn halve trouwboek, als 't toegelaten is met zo'n weer ... Die "zonder veel kommentaar" was bedoeld "kommentaar van mijnentwege in de inleidingspost. Ik heb de indruk dat gij zwaar paranoïed zijt. Of hebt gij iets ergs op uw geweten?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Om mijn geweten hoeft u zich overigens geen zorgen te maken. Ik vermoed dat het uwe daarentegen momenteel wat minder goed zit. Maar dat terzijde. Mogen we nu eventueel nog een antwoord verwachten op de essentie van onze vraag ? U hoeft niet eens beleefd te blijven ; we zijn dat van u gewoon. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wanneer Leterme zijn ontslag gaat geven bij le roi ?
Ik weet het begot niet zo goed. Als hij redeneert zoals de vorige schijn-krisis (waarna ze die operette-versleten-musketiers uitgevonden hebben), dan is er een kans dat het reeds vanavond gebeurt. Als hij 't een en 't ander wil voorleggen aan zijn leden in het kongres van volgende zondag, ... dan is het de maandag erna. ps Als ge het over afblaffen hebt, bedoelt ge dan zoiets als "een nva-aanhanger vergelijken met een dikkerd uit Vilvoorde" en "de tsjeef uithangen" ? Wie kaatst moet de bal verwachten. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 21 september 2008 om 17:40. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn verwijzing naar de dikzak uit Vilvoorde betreft niet uw persoon (dat wil ik u niet aandoen, en het zou overigens wellicht onterecht zijn), maar de wijze waarop u op de vraag reageerde door af te blaffen, eerder dan door te antwoorden. U hebt dit inmiddels echter wél gedaan, en derhalve trek ik mijn vergelijking deemoedig in. U hebt dus uiteindelijk ook niet de tsjeef uitgehangen. Mag ik samen met u hopen dat Leterme en de zijnen daarin nu uw goed voorbeeld zullen volgen ? |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dus dat wordt waarschijnlijk een heel langdurige noodregering. Misschien is een zakenkabinet wel beter? Laatst gewijzigd door I amsterdam : 21 september 2008 om 18:16. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Vreemdeling
|
Mijn gok: in 2009, een paar weken voor de gewestelijke verkiezingen.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gouverneur
|
Vanavond in premiere aan de Menenpoort te Ieper: de Last Poste door Y.Leterme
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Minister-President
|
Oei, oei, de koning zit echt wel in nesten: nu zal hij wel moeten een franstalige aanstellen, tenzij natuurlijk de duivel uit het doosje terug te voorschijn komt;
is de druivenpluk al achter de rug in Toscane?? |
|
|
|