![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U mag gerust slechts voor 2 en 3 kiezen, maar geef dan tenminste voor uzelf toe dat u één en ander nogal eenzijdig bekijkt, nietwaar. Eenzijdigheid m�*g, maar het geeft nooit de ganse realiteit weer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Een groep mensen die dezelfde taal, cultuur, geschiedenis delen en een etniciteit vormen en op dezelfde plek wonen (territoriteit). Belgie voldoet enkel deels aan geschiedenis (hoewel Vlaanderen en Nederland op cruciale momenten in de geschiedenis een gezamelijk standpunt hadden, in tegenstelling tot Vlaanderen en Wallonie. Jij bent een Belgische staatsnationalist, net zoals Franco en Mussolini waren!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan moet u ze, als verdediger, verdedigbaar maken door het aanvoeren van argumenten die minstens gunstige twijfel kunnen induceren. Uw zaak, laat het ons het unitaire België noemen, is niet verdedigbaar. Duidelijk teken daarvan is het eenvoudig feit dat er in de verste verte geen meerderheid voor is. Zolang België een schijn van een parlementaire democratie is, is er derhalve geen kans dat uw streven gerealiseerd kan worden. Niettemin zou u argumenten naar voren kunnen brengen, die bij de bevolking (om te beginnen, bij de deelnemers aan dit forum) enige sympathie voor de gedachte kunnen opwekken. Het soort argumentatie dat ik u tot dusver heb zien aanvoeren is echter geenszins van aard dit te kunnen bewerkstelligen. Laat het mij zo stellen : ikzelf ben uw gedachtengoed niet genegen, maar desondanks zou ik zoals velen, als het moet, met argumenten voor de dag kunnen komen die uw zaak beter dienen. Mijn advies : herbekijk eens grondig uw strategie, en hou het op z’n minst een beetje geloofwaardig. Zoniet kunt u uw tijd nuttiger besteden aan andere zaken, denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() "Uw zaak, laat het ons het unitaire België noemen, is niet verdedigbaar. Duidelijk teken daarvan is het eenvoudig feit dat er in de verste verte geen meerderheid voor is."
Voor een onafhankelijk Vlaams republiekje nog veel minder. Of hoe u uw eigen defensie de grond inboort met één domme zin. Laatst gewijzigd door Doedelzak : 16 september 2008 om 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terzijde : bekijkt u toch nog eens even de zetelverdeling in het parlement, en ga eens na hoe het zit met de verhouding Voorstanders Unitair België versus Voorstanders Confederalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En zelfs als dat zo was, uit wat zou blijken dat ik weinig respect opbreng voor ''eigen volk'' (hoe uit je respect voor je volk)? en waarom zou men moeten respect moeten opbrengen voor "eigen volk", als ik nu eens vind dat 'een volk' slecht bezig is? Ik pleit niet voor respect voor 'een volk' maar voor mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Hitler was alvast voor het behoud van België.
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door toccata : 21 september 2008 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Dat laatste is juist (met als uitzondering de periode 1789-1790) en daarom sprak ik ook van een Belgische proto-natie. "Proto" betekent "vóór", een natie in wording dus. Het België van 1830 kwam niet zomaar uit de lucht gevallen, maar was het resultaat van eeuwenlang politiek, economisch en sociologisch proces. Zo gaan onze provincies terug op de middeleeuwse vorstendommen.
Laatst gewijzigd door Doedelzak : 21 september 2008 om 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() Sprak de Belgisch nationalist...
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Wat hun naam betreft ook?
In welke mate ontkracht dat trouwens mijn stelling? Ontkent u de band tussen de middeleeuwse vortsendommen en de huidige provincies? |
![]() |
![]() |