![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat is er mis met zijn stelling?
Vind je ook niet dat al die regels en statuten het leven onnodig moeilijk maken?
![]() |
#42 |
|
![]() nix negatief over bedoeld hoor
![]() maar hier bij ons opt werk zijn da allemaal van die klein 'madammekes' ahzo ![]() Trouwens ik vind kuismadammeke toch schoner klinken dan 'keusvraa'...Vind je niet? ![]()
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Heu ik ben geen loodgieter ofzo maar soms denk ik ook waarom studeren als nen arbeider/ondernemer zoveel kan verdienen. Laatst gewijzigd door Hoomer : 20 september 2008 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Maar is werken, alleen maar geld verdienen? Voor sommige misschien wel, maar hoelang hou je dat vol? Ik geef toe, dat ik nooit een job zou doen (toch niet zeker op lange termijn) die ik niet graag doe. Ik geef toe dak lange tijd heb moete zoeke hierachter, ma twas het zeker waard ![]() Ik verdien wrs ook minder dan de loodgieter of de man aan den band, ma ik ga wel met 'plezier' na men werk
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 20 september 2008 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is niet omdat er een constante ( stijgende vraag ) is naar ingenieurs dat er niet genoeg aan de stempel staan of reeds al geschorst zijn of wat anders zijn gaan doen het aanbod is immers eveneens zeer groot ( en ook nog steeds stijgende ) en kent eveneens het probleem van het uitrangeren Citaat:
Citaat:
![]() jij bent er duidelijk gene ? niet dat velen dat misschien niet al doen noodgedwongen maar het verschil is evengroot want onder nen 'elentrieker' begrijp ik nog steeds dat soort dat je binnenhuisinstallatie komt aanleggen/aanpassen, gaatjes in de muur boren, leidingskes slijpen, zekeringske vervangen, etc... ( eisen worden wel steeds hoger ) da's in principe A2 handenarbeid ... niet dat ik dat minderwaardig acht oftewel 't verschil tussen een aannemer/uitvoerder en een architect Laatst gewijzigd door praha : 20 september 2008 om 23:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als het echter gaat om een vervangingsinkomen dan ziet men effectief naar wat men nodig acht om net rond te komen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het kan toch niet zijn dat de rva zich nog steeds beroept op een norm voltijds en vast terwijl dat in de praktijk steeds minder voorkomt en terwijl er vanuit de ondernemingswereld net een drijvende kracht uitgaat van meer flexibiliteit ze kennen geen grijswaarden... en zo komen goedmenende mensen die niet in dat sociaal vangnet willen blijven steken en het enigsinds eerlijk willen spelen nog steeds weer 'bedrogen' uit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() idd, rva trekt op niets, maar zeg zoiets niets tegen donquichote hoor, want volgens hem zijn zij heilig
![]()
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets doen was toen nog "not done". Men nam een job aan van een niveau lager, en ondertussen bleef men zoeken naar een job op niveau. Zo werkte dat in "the late sixties". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als de toneelschool mensen voortbrengt die, al is het maar omdat de subsitiestroom niet tot in den hemel reikt, niet aan den bak komen, dan was hun opleiding, voor de maatschappij alleszins, onnuttig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Jij denkt dat ze in de unief enkel hun vak leren. dus bij godsdienst, enkel godsdienst, bij muziek enkel muziek, Das echter niet waar, Ze krijgen ook nog andere vakken die WEL nuttig zijn voor je latere job, Ze leren competenties die andere die geen unief hebben gedaan, niet hebben verworven ![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoeft daarom geen specifieke opleiding meer te volgen. Je kan ze zelfs kopen. Zonder naar school te gaan.
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ook nu is dat nog zo btw. je had naast ir's en ing's vroeger nog zoietske als technisch ingenieur Citaat:
maar 'k vraag me wel steeds weer af als men begint te sleutelen aan dat aspect ( komt toch ook ergens voort uit het verzekeringsidee dat ten grondslag ligt ) dan mag men terzelfdertijd ook sleutelen aan het principe dat de voorwaarde voor een werklozenuitkering enkel gekoppeld zou zijn na het ontslag in geval van een vaste _ of een gelijkgestelde job ... in principe is dat dus 1 jaar ononderbroken gewerkt tenslotte draag je vanaf dag 1 ook bij aan dat hele systeem |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ken anders heel wat volk dat rond dat thema ( naast de acteurs zelve dus ) dik en vet hun brood verdienen of maw : het gaat dan niet meer zozeer over de vraag of toneelschool productief is ... want dat is ze duidelijk maar over of we zulke productiehuizen zouden moeten subsidieren indien ze niet zelfbedruipend zouden zijn Laatst gewijzigd door praha : 21 september 2008 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
en welke diploma's zijn al gelijkgeschakeld? nen A2 aan nen master? Je bedoelt zeker dat ervaring gelijkgesteld kan zijn aan een diploma?
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu, het uitkeren van een werkloosheidsvergoeding na bvb éé dag werk (dacht dat dit trouwens in bepaalde gevallen zo is - las een tijdje terug dat in Genk na Turkse bakker veroordeeld was, omdat hij verschillende personen voor één dag in dienst had genomen, zodat deze uitkering zouden kunnen trekken) zou in elk geval het bestaan van honderden nepfirma's, die handelen in valse c4's, overbodig maken. Om het kort te maken. Voor mij geen probleem. Als de werkzoekenden er ook geen probleem van maken om één niveau lager aan de slag te gaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uiteindelijk zal de discussie gaan over cultuur. Welk soort van cultuur mag gesubsidieerd worden, en hoeveel ? Mogen subsidies misbruikt worden om aan "hersenspoeling" te doen, onder het mom van cultuur ? Maar begrijp mij niet verkeerd. Een gedeelte zal altijd moeten gesubsidieerd worden, anders glijden we af naar het oppervlakkige. Maar hier ook weer om het kort te maken. Als men teveel acteurs heeft, dan vrees ik, dat het teveel aan acteurs, beter een andere job gaat zoeken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om in bepaalde te gebieden te scoren moet je een duidelijk omlijnde opleiding genoten te hebben. Bv chirurg of zo. Dat is duidelijk en strikt. Daarnaast heb je tal van opleidingen die niet specifiek zijn. Gaande van kunst tot eigenlijk bijna van alles, zelfs internationaal erkend. Wil ik mee zeggen, iemand die bepaalde opleidingen doet zonder ooit enige specifieke kennis ter zake, kan een werk en functie's krijgen die veel hoger zijn dan mensen die er bv wel in werken en kennis van hebben. Het diploma maakt daar dan een wezenlijk verschil in het loon, zonder dat er kennis van het vak is. Vergelijk het dus maar zo. 2 collega's die hetzelfde werk doen, de één krijgt 500€ meer dan de andere omdat hij ooit bv enkele jaren zang en dans geleerd heeft.
![]() |