Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Naar welke partij zou momenteel u stem uitgaan?
CD&V/N-VA 15 10,27%
Open VLD 8 5,48%
SP.a/Vl. Pro 9 6,16%
Vlaams Belang 65 44,52%
Groen! 3 2,05%
Lijst Dedecker 21 14,38%
Partij van de Arbeid 9 6,16%
B.U.B. (lol) 3 2,05%
Blanco 5 3,42%
Zou niet gaan stemmen 8 5,48%
Aantal stemmers: 146. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2008, 09:28   #41
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zal zoals steeds kiezen voor de partij die naar mijn inzien het meest geloofwaardig gaat voor 'Vlaamse Onafhankelijkheid' en niks minder.
Dan denk ik dat wij gelijk gestemde zielen zijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 09:30   #42
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Bartje heeft zijn broek al laten zakken om zich eens goed te laten pakken door de Walen, er is dus iets dat open staat.
Van die kant had ik het nog niet bekeken. Goed opgemerkt door U.
Oud 22 september 2008, 09:34   #43
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Tja........
Ldd+VB hebben een meerderheid,dus dat belooft hé
Wordt moeilijk om dergelijke coalitie een naam te geven, natuurlijk. We hebben al paars , paarsgroen , rooms-rood enzov.. gehad , maar welke kleuren of woorden moeten we gaan gebruiken wanneer het kapitalisme met demagogische trekjes van LDD , samen gaat werken met de partij van de haat , onverdraagzaamheid en discriminatie.

Over welke coalitie moeten we dan spreken? De coalitie van de bekrompenheid ? Het is maar een suggestie, hoor
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 09:35   #44
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik hoop het van harte maar hier gaat het enkel over politiek geinteresseerds mensen. De schapen die buiten rondlopen en kruippakjes gaan kopen zijn voor het prinsesje stemmen hier niet mee he. Moesten ze de stemplicht eens afschaffen zouden enkel nog de politiekgeinteresseerde naar de stembus trekken, dan zou je een heel andere kiesuitslag oogsten dan dat dat nu het geval is natuurlijk. Dan konden de Belziekelingen het wel schudden.
Ik ga iets super doms zeggen, maar toch ga ik het zeggen
LDD is de Vlaamse zaak aan het verraden op kap van de gewone Vlaming

Toch maar een over na denken ……
Oud 22 september 2008, 09:46   #45
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er is geen enkele partij die 100% mijn mening vertolkt, dus ik kies de partij die het er dichts bij staat.
Het meeste anti-Vlaams bedoel je?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 09:47   #46
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er is geen enkele partij die 100% mijn mening vertolkt, dus ik kies de partij die het er dichts bij staat.
Dat is voor de meesten zo.

Maar dan nog eens gaan stemmen voor een partij die niet vies is van corruptie, geld verbranden, gebouwen verkopen om ze daarna weer te huren,...
Ik hoop dat dit niet alles bij u past
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 09:48   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het meeste anti-Vlaams bedoel je?
ja, HAMC, mijn berichten hier ademen bijzonder veel haat tov Vlaanderen uit
Oud 22 september 2008, 09:49   #48
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging niet over u persoonlijk maar wel over de SPa, gaat u daar van zeggen dat ze pro-Vlaams zijn misschien?

Verschaeve
Oud 22 september 2008, 09:51   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
CD&V - N-VA maakt Vlaanderen Vlaamser ... voor mij opnieuw een stem voor het Vlaams kartel.
maar deze keer dan écht écht écht géén federale regering zonder voorafgaand communautair akkoord en een splitsing BHV !

pffft
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 09:53   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging niet over u persoonlijk maar wel over de SPa, gaat u daar van zeggen dat ze pro-Vlaams zijn misschien?
zeker niet anti, maar ik kan me voorstellen dat voor degenen die enkel Vlaamse onafhankelijkheid als pro-Vlaams beschouwen, iedereen anti-Vlaams is.

maar ik volg Genez en Vandenbroucke hierin, een staatshervorming moet onderhandeld zijn, sociaal zijn, het zwaartepunt moet bij de gemeenschappen liggen en de regio's moeten fiscale verantwoordelijkheid dragen.
Oud 22 september 2008, 09:58   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
vlijm, ik kom veel in 'hogere Sp-a kringen' vanwege enkele personen in mijn vriendenkring ... die mensen tolereren me, ondanks het feit dat ze weten waar ik politiek voor sta, omdat onze vriendschap bijzonder ver teruggaat (en omdat ik toen de enige was die lang voor hen allen al met politiek bezig was ... ze weten dus dat ze me niet zomaar onder de mat kunnen vegen, en ik vlei mijzelf ook met de gedachte dat ze telkens toch maar informeren naar mijn politieke analyse ... )

wel ik kan u gerust zeggen, als je in de Sp-a top het communautaire thema aansnijdt ... dan gaat hun neus omhoog alsof je ze een verse drol onder hun neus schuift ... kompleet zonder argumenten, zonder debat, dat onderwerp is compleet taboe ! en dat is dan echt de huidige partijtop hé ... echt zielig hoor

ja, en een Bonte en een VDB die mogen als schaamlap dienen, maar moeten vooral intern hun smoel houden ... (dit laatste is vrijwel een letterlijk citaat ... open als ze zijn met mij, omdat ze mij niet moeten proberen te overtuigen)

soit, doe ermee wat je wil, maar kom achteraf niet zeggen dat het je niet verteld is geweest.

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 september 2008 om 09:59.
Oud 22 september 2008, 10:01   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
zeker niet anti, maar ik kan me voorstellen dat voor degenen die enkel Vlaamse onafhankelijkheid als pro-Vlaams beschouwen, iedereen anti-Vlaams is.

maar ik volg Genez en Vandenbroucke hierin, een staatshervorming moet onderhandeld zijn, sociaal zijn, het zwaartepunt moet bij de gemeenschappen liggen en de regio's moeten fiscale verantwoordelijkheid dragen.
da's moeilijk, Genez en VDB staan lijnrecht tegenover elkaar wat betreft het communautaire ! (en vergeet vooral niet wie voorzitter is) ...
Oud 22 september 2008, 10:01   #53
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het in Bold, wat moet ik me daarvan voorstellen?

Verschaeve
Oud 22 september 2008, 10:09   #54
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik ga iets super doms zeggen, maar toch ga ik het zeggen
LDD is de Vlaamse zaak aan het verraden op kap van de gewone Vlaming

Toch maar een over na denken ……
Ik stem ook niet op LDD maar op de Duivel.
Oud 22 september 2008, 10:15   #55
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar deze keer dan écht écht écht géén federale regering zonder voorafgaand communautair akkoord en een splitsing BHV !

pffft
We zullen zien he Anna

In ieder geval heeft het Vlaams Kartel in zijn 5 jarig bestaan al véél méér gerealiseerd dan met alle respect het VB dat van aan de kant staat te roepen te te tieren maar nog geen verantwoordelijkheid heeft gedragen. Het feit dat ze niet mochten doet hier eigenlijk weinig ter zake, CD&V - N-VA pakt de koe bij de horens en stilaan Begraaft Het Vaderland.

Vlaanderen wordt Vlaamser dank zij CD&V - N-VA
Oud 22 september 2008, 10:16   #56
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het in Bold, wat moet ik me daarvan voorstellen?
fiscaliteit regionaliseren.
Oud 22 september 2008, 10:19   #57
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Alleszins op een linkse partij. Als ik aanneem dat de andere linksen, waarvoor ik liever zou stemmen, niet opkomen (SAP, V-SB, KP), maakt de LSP de meeste kans. Ik ben niet bepaald een trotskist en ik weet dat de PvdA momenteel het meeste groeipotentieel heeft, maar op dit ogenblik kan ik haar gewoonweg niet steunen. Ze mogen van mijn part met me van mening verschillen over de nationale kwestie [ook bij mij is die niet determinerend; je zult me niet gauw op een stem voor de N-VA betrappen], maar ook bij mij is er een limiet aan de tolerantie voor kemalistische, reformistische en belgonationalistische neigingen. Vorige keer heb ik er nog op gestemd; deze keer mogen ze er waarschijnlijk naar fluiten.

Misschien is de PC, die de vorige keer nog bij ons opkwam, nog een optie. Ik heb het de vorige keer ook overwogen, maar het uiteindelijk niet gedaan. Omdat de kans op slagen toch zo laag is, was het me niet waard om als Franstalige geteld te worden (en daarmee de retoriek van FDF en consoorten te dienen). Volledig onbelangrijk is de nationale kwestie bij me toch niet.

A la limite, zie ik me nog op een centrumpartij als Groen! stemmen. Op Peter Tom Jones, bijvoorbeeld. Of op Bart Staes, omdat ik meen dat de aanwezigheid van Vlaamsvoelende personen bij burgerlijk-linkse partijen de toenadering tussen de Vlaamse en (radicaal-)linkse beweging kan vergemakkelijken (in die zin dat een sterkere aanwezigheid van dergelijke figuren in de mainstream-media het voor de politiek bewustwordende jongere minder vreemd zou doen lijken om Vlaamsgezind en links te zijn).

Maar hoogstwaarschijnlijk wordt het LSP.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 10:21   #58
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vlijm, ik kom veel in 'hogere Sp-a kringen' vanwege enkele personen in mijn vriendenkring ... die mensen tolereren me, ondanks het feit dat ze weten waar ik politiek voor sta, omdat onze vriendschap bijzonder ver teruggaat (en omdat ik toen de enige was die lang voor hen allen al met politiek bezig was ... ze weten dus dat ze me niet zomaar onder de mat kunnen vegen, en ik vlei mijzelf ook met de gedachte dat ze telkens toch maar informeren naar mijn politieke analyse ... )

wel ik kan u gerust zeggen, als je in de Sp-a top het communautaire thema aansnijdt ... dan gaat hun neus omhoog alsof je ze een verse drol onder hun neus schuift ... kompleet zonder argumenten, zonder debat, dat onderwerp is compleet taboe ! en dat is dan echt de huidige partijtop hé ... echt zielig hoor

ja, en een Bonte en een VDB die mogen als schaamlap dienen, maar moeten vooral intern hun smoel houden ... (dit laatste is vrijwel een letterlijk citaat ... open als ze zijn met mij, omdat ze mij niet moeten proberen te overtuigen)

soit, doe ermee wat je wil, maar kom achteraf niet zeggen dat het je niet verteld is geweest.
het communautaire is niet de enigste reden waarom ik op een partij stem hé, het is belangrijk, maar zeker niet de enigste reden.

ik zal wel kijken op wie ik juist ga stemmen, hopelijk komt Vandenbroucke op een lijst waarop ik kan stemmen....
Oud 22 september 2008, 10:22   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
We zullen zien he Anna

In ieder geval heeft het Vlaams Kartel in zijn 5 jarig bestaan al véél méér gerealiseerd dan met alle respect het VB dat van aan de kant staat te roepen te te tieren maar nog geen verantwoordelijkheid heeft gedragen. Het feit dat ze niet mochten doet hier eigenlijk weinig ter zake, CD&V - N-VA pakt de koe bij de horens en stilaan Begraaft Het Vaderland.

Vlaanderen wordt Vlaamser dank zij CD&V - N-VA
noem zo eens één van hun Vlaamse realisaties ... ééntje ...
Oud 22 september 2008, 10:25   #60
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fiscaliteit regionaliseren.
Oh, dat wist ik niet, de SPa wil werkelijk dat de transfairs stoppen?

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be