![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie dus niet goed in waarom vlaams nationalisten van VB naar N-VA zouden overstappen. Omdat N-VA bewezen heeft dat de VB visie i.e. destroy the system feitelijk de enige is met enige slagingskans? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kartel N-VA LDD zou alleszins in het nadeel zijn van de N-VA. Heel wat N-VA'ers zien het ultraliberale verhaaltje van LDD niet zitten en op communautair vlak is LDD niet betrouwbaar.
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik acht LDD communautair ook niet betrouwbaar en daarbuiten heb ik ook mijn twijfels. Feit is nu eenmaal dat JM DD nooit ofte nooit met een eigen partij zou zijn begonnen als hij niet uit de VLD was gezet, laat staan als ze hem een postje hadden gegeven. Dat neemt niet weg dat ik vind dat VB / LDD en N-VA wel eens serieus moeten nadenken hoe ze hun zetelaantal kunnen maximeren (en liefst niet ten koste van elkaar ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
"zij hebben dedecker aan de deur gezet" laat ze nu maar eerst eens op eigen krcht over de kiesdrempel gaan, daarna zien we wel... Ik ben ervan overtuigd dat een nieuwe partij LDD-NVA (=VGV) een potentieel heeft om binnen een paar jaar 20% te halen. Het is een gematigde rechts én vlaams alternatief voor de centrum-rechtse kiezer die ontgoocheld is in de traditionele partijen (vooral dan CD&V en VLD) de gevolgen zijn bvb wel dat we de rechterflank van LDD zullen verliezen, die zal terug naar het VB gaan... Laatst gewijzigd door flamingant : 23 september 2008 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het hangt ervan af wat je bedoeling precies is, maar de N-VA perikelen zouden nu toch aan elke twijfelaar moeten hebben duidelijk gemaakt dat of je nu 5% of 20% haalt dat niks uitmaakt. Als je echt een verschil wil maken dan zullen LDD, N-VA en VB 1. met elkaar in zee moeten gaan en 2. onder hun gedrieën dus voldoende stemmen halen om een meerderheid te vormen. Elke constructie waarbij men het VB uit blijft sluiten kan hooguit wat postjes opleveren maar zeker geen verandering ten gronde. Of denk je dat een LDD meer gedaan zou hebben gekregen dan de N-VA? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 23 september 2008 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Schepen
|
![]() Forza Flandria is een prachtig idee, maar realistisch? Ik blijf erbij het is de schuld van de Vlamingen dat den belgique blijft bestaan, hoog tijd dat ze kiezen voor Vlaams Nationalisten, ofwel VLAAMS BELANG ofwel NVA. Als de stap om op Vlaamsnationalisten te stemmen nog te moeilijk dat ze dan op LDD stemmen. Ikzelf blijf op Vlaams Belang stemmen tenzij men met een Vlaamse Kracht naar de kiezer gaat. Forza Flandria is de enige uitweg volgens mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
N-VA/LDD + VB = 40% We verliezen in het geval van een forza flandria de Vlaamse centrum(-linkse) kiezer. Ik heb niets tegen het VB an sich, maar een kartellijst zal ervoor zorgen dat we aan de centrum(linkse) kant belangrijke stemmen zullen verliezen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarnaast is het de kwestie om het verhaal goed te verkopen. Trouwens, ik denk dat de centrum-linkse kiezer bij een kartel sowieso vertrekken maar of ze een keuze hebben? Da's iets anders. Ik zie de progressieve N-VA'ers ook niet blijven in een kartel met LDD. Ik geloof overigens meer dat je rekenwerk er in bestaat om er van uit te gaan dat LDD in een kartel met N-VA de grootste is en zwaarder kan wegen. Het Vlaams Belang is nog altijd de grootste voor het ogenblik, dus ja. (Je ziet dat ik voor het ogenblik gebruik - kwestie van - maar ik geloof niet dat dit direct zal veranderen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk wel dat de N-VA na gisteren op een paar stemmen extra kan rekenen. CD& heeft de bonen gevreten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Moby : 24 september 2008 om 06:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een politieker die na vele maanden zich nog steeds vastklampt aan 1 punt, is gevaarlijk bezig en niet geschikt om te regeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 september 2008 om 06:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alle mogelijke onrechtstreekse lapmiddeltjes is niet meer dan wat gesus dat bovendien extra kost zal zijn voor Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Persoonlijk zie ik het VB wat verder afglijden . Wat stemmen naar NVA en LDD omdat het VB zich op dit moment niet kan profileren . Een samengaan der partijen is niet noodzakelijk maar een onderling pre-electoraal akkoord zou een goede zaak zijn om alles wat nuttig kan zijn voor de laffe partijen cd&, spa , groen , vld tegen te houden en zodoende zijn eigen macht te gebruiken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() ik als,N-VA-stemmer, zie niks in een Forza Flandria(de naam alleen al
![]() VB is me te extreem en LDD(ben blij dat die niet bij N-VA is gebleven anders wist ik niet voor wie te stemmen) te poujadistisch.
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Graag enkele voorbeelden van dat té extreem van het VB? Met dank!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben ook een overtuigd N-VA'er, maar... Ik wil wel wat nuanceren. Ik ben lichtjes ontevreden. Niet uit teleurstelling in de CD&V, want dat was en is nu eenmaal de CD&V, maar wel in de afloop zelve. Niet in de keuze van de partijtop en de leden, maar in het feit dat ze het nu eenmaal moesten doen. Ik ben wel aangenaam verrast door Bourgeois. Die heeft dan toch de knoop in de juiste richting doorgehakt. Geert staat immers allerminst bekend als een fervent kant-schreeuwer.
Ik heb de laatste maanden steeds weer gezegd: zónder stappen, hoop en mét een breuk zal de de N-VA zeer zwak staan. Ja, we kunnen oppositie doen, ja, we kunnen stemmen winnen bij CD&V, dat geloof ik wel. Maar dan? Ik moet nog wat overtuigd worden door de tijd. Het beste wat kan gebeuren is alsnog een kentering bij de CD&V, of ten minste bij sommigen binnen die partij. Men kan veel zeggen, maar niet dat de CD&V vol zit met dommeriken. Er zit altijd ergens iets achter. Men weet gewoon wat men kan verwachten van de komende "dialoog". Ik hoop ten volle dat vele CD&V'ers zich dan ook beraden en uitmaken of ze eigenlijk wel in de juiste partij zitten (en ik spreek nog niet eens over de jongeren!). Ik ga er van uit dat een kartel niet mogelijk was indien deze CD&Vers er niet waren. "We" en "ze" zullen wel verstaan welke CD&V'ers ik hier bedoel en welke zeker niet... De N-VA blijft wel nog de eerste keus. Gewoonweg omdat de figuren de meest aangename, menselijke en betrouwbare zijn. Ok, het zijn geen barricadevreters, maar overtuigde Vlamingen die gewoonweg eerlijk zijn (sic de zogenaamde "crisis"). Maar tot nu toe deels wat mislukt. Dat moeten we kunnen toegeven. BDW heeft dat ook gedaan trouwens. We zijn wel geslaagd in onze opzet om het communautaire mainstream te maken. het leeft gewoonweg. Ik roep de mede-N-VA'ers wel op om het VB niet als doel te gaan zien. We moeten er gewoonweg van blijven. Wie aan VB-bashen wil doen: GROEN, VLD en SPa heten u welkom... Wie denkt dat een percent minder voor het VB echt wat goed doet voor de N-VA is fout. Ik weet wel dat het VB nu en dan onvriendelijk is en is geweest voor de N-VA, maar dat is peanuts. Wie daar niet tegen kan, moet er maar mee ophouden. Als België er mee ophoudt, zal het VB toch mee verdwijnen. Het belangrijkste zijn tot dan de andere partijen. En CD&V stemmen naar N-VA? uiteraard.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 september 2008 om 15:59. |
![]() |
![]() |