![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
Bekijk resultaten enquête: Kan Yves Leterme zonder Vlaamse meerderheid aanblijven als premier? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 22,41% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
45 | 77,59% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
lijkt me dus tamelijk onwaarschijnlijk dat ie dat nu toch zou gaan doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() kost Vlaanderen tussen de 20 �* 30 miljoen €per dag aan transfers
dat zijn we al gewend ( flauwe smoes die ik van een sos overnam ) , intussen komt er wel geen diefstal bij en laten we ze eens lekker sudderen in onzekerheid |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jaja, ik weet het, CD&V en VLD zijn Vlaamse volksverraders, en zijn dus eigenlijk geen Vlamingen ... ![]() (niet dat ik voorstander ben van de huidige situatie, hoor...)
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom?
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat mij persoonlijk betreft, moet hij dat vooral doen, een Belgische regering vormen die geen meerderheid heeft bij de Nederlandstalige kamerleden van het federaal parlement. ik juich dat toe met heel mijn hart ! Vlamingen verdienen niet beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals zijn vijf minuten politieke moed om BHV te splitsen, zijn mantra voor "goed bestuur", het verzekeren van een budget in evenwicht, enz, enz, enz. Een inconsequentie meer, of minder, wat maakt het uiteindelijk uit? ![]() "Wie gelooft die man nog"? Dit gezegd zijnde, wat indien er nu eindelijk schot in de zaak komt, en de gesprekken rond de staatshervorming eindelijk in gang schieten? Misschien zal hij nog gelijk krijgen. ![]() btw: voor een staatshervorming heeft men een Vlaamse meerderheid nodig...
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet?
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Persoonlijk heb ik overigens op deze vraag ja geantwoord. Ik heb dit gedaan omwille van de vraagstelling : Kan hij aanblijven ? Daarop is het antwoord ronduit ja. Is dit wenselijk ? na even peinzen ... eigenlijk ook wel, dit zal een exodus van cdv'ers veroorzaken die , eenmaal de breuk tussen cdv en nva compleet en onomkeerbaar geworden is, hun partij de rug zullen toekeren om ofwel gedegouteerd de politiek te verlaten ofwel over te lopen naar elders. Ik denk bijvoorbeeld om er maar ééntje te noemen een Johan Sauwens die toch ook uit de VU komt. Maar er zullen ook een aantal - jongere - kerncdv'ers als ik ze zo mag noemen daar vertrekken. Van verraad tot verraad ? Misschien is er wel wat van aan. Er is toch een zekere radicalisering de laatste tijd waar we eigenlijk blij mee zouden moeten zijn. mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 24 september 2008 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk evenwel niet dat er vele tjeven gaan overlopen naar de NVA. Ik leg uit waarom: Tjeef wordt je uit berekening...maar de NVA was een verademing voor de mensen die binnen de CD&V werkzaam waren maar gefrustreerd door de aperte Belgicistische waanzin van hun top. Een bewijs hiervan is de snelheid van de mobilisatie van de ganse CD&V voor het gemeenschappelijke project en dit tegen de oude krokodillen in. Dit gezegd zijnde denk ik dat het aan die mensen nu terug "lippen op elkaar" is en ogen neergeslagen tot God...en terug in hun hokje en postje...
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Deze zullen nadat cdv verloren heeft erg snel weg zijn in het besef dat het hun partijtop is die hun hun postje gekost heeft en dat aan de huidige koers er niet veel kans zal zijn het terug te krijgen. Dat is typisch aan een machtspartij : eenmaal er een verlies komt gaat een deel van je mensen ervandoor, kijk maar bijvoorbeeld naar Van Hecke in 1999 die uit de toenmalige CVP naar de VLD ging eenmaal CVP in de oppositie belandde. Waar die heen zullen gaan ? uiteraard niet allemaal, maar ik zie een aantal van hen toch de sprong richting nva maken omdat de drempel lager zal zijn om daarheen te trekken dan pakweg een andere partij. mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 24 september 2008 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Kan Yvers Leterme zonder Vlaamse meerderheid aanblijven als premier ?
=> ach ja, waarom niet? Waarom zou hij dat niet kunnen? De CD&V fractie heeft nog altijd het meeste zetels in de kamer en Leterme nog altijd het meest aantal voorkeursstemmen. Binnen de huidige meerderheid is er niemand die meer aanspraak maakt op de premiertitel dan Leterme. Of het voor zijn imago als rechtlijnig Vlaams politicus een goede zaak is, is een andere zaak. Maar Leterme heeft dan ook geen slangen om hem daarover in te lichten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oh, waarom niet? Ze moeten gewoon doen alsof die er niet zijn (zoals zo goed als alle Belgische politici al jaren doen)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Partijlid
|
![]() Ja gestemd, hij heeft namelijk beweerd dat dit niet kon, dus moet het wel kunnen... Ik begin politieke logica te snappen !
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
---------------------------------------------------------------------- Democracy is the name we give the people whenever we need them. (Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet) Laatst gewijzigd door Sante : 24 september 2008 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Wel, misschien kunnen NVA nu samen met Vlaams belang en LDD en SPA een motie van wantrouwen stemmen tegen de regering?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Partijlid
|
![]() Waarom zou de spa dat doen ? hun enige hoop op regeringsdeelname is dat of de vld of cd&v de volgende verkiezingen WINT. Ben er nog niet uit, maar ik denk dat ze op de vld gokken.