Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 30 september 2008, 17:42   #141
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Actie, reactie hé. Dat is altijd zo geweest. En als de moderatie alles toelaat, neemt een mens zelf het heft in handen.
Het hoeft geen fulltime job te zijn, maar als je er te weinig tijd voor hebt modereer je beter volledig niet, dan nu en dan eens wel, en nu en dan eens niet, kwestie van de schijn van onpartijdigheid een beetje hoog te houden.

Bepaalde personen zullen anderdeels wel blij zijn te zien dat hun lastercampagne zijn effect niet gemist heeft.

Iemand meldde me overigens terecht dat toen er enkele dagen geleden wel privégegevens zwart op wit op dit forum werden prijsgegeven, de moderatie na een klacht door de geviseerde ook deed alsof er niets aan de hand was. Bij publiekelijke navraag bleek de moderator "de klacht niet te begrijpen".
Het is verboden harder te rijden dan ...
Ongeveer 20% (fictief getal) houdt zich daar met enige regelmaat niet aan. Zelf doe je het ook niet altijd en je wordt geflitst. Ga je dan klagen dat het oneerlijk is, dat ze beter niet kunnen flitsen, als ze toch niet iedereen pakken?

Als je het forumreglement overtreedt, kún je daar op aangepakt worden. Als de moderatie het zelf ziet, of als ze erop gewezen worden. Er is ook een kans dat je er mee weg komt. Meestal wel, waarschijnlijk. Ik heb mezelf ook al enkele keren zien zondigen, zonder strafpunten tot op heden.

Verder is moderatie mensenwerk. Daar zullen best weleens foutjes gemaakt worden. Geef ze de ruimte om hun werk goed te doen. Geef ze via pb hints als je denkt dat ze het niet goed doen. Besef dat hun oordeel niet overeen hoeft te komen met jouw oordeel en dat ze in de positie zijn om hun oordeel zwaarder te laten wegen. Dat is niet oneerlijk, dat is een feit.
André de Hollander is offline  
Oud 30 september 2008, 18:11   #142
Starfire
Provinciaal Statenlid

Starfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand meldde me overigens terecht dat toen er enkele dagen geleden wel privégegevens zwart op wit op dit forum werden prijsgegeven, de moderatie na een klacht door de geviseerde ook deed alsof er niets aan de hand was. Bij publiekelijke navraag bleek de moderator "de klacht niet te begrijpen".
Geachte,

Ik denk dat mijn collega daar zeer duidelijk in geweest is. Wij hebben de melding binnengekregen maar de post in kwestie was redelijk onduidelijk. Er was géén link te zien tussen een bepaalde forummer en eventuele privacyschending, het kon evenzeer een fictieve naam zijn.

Als de zaak echt zo dringend was als dat de forummer in kwestie liet uitschijnen, kon hij dit via pb aan ons melden. Dat heeft de forummer in kwestie echter niet gedaan waardoor wij ook wat in het ongewisse zaten over wat we uiteindelijk moesten doen. Was het melden om te melden (gezien de relatie tussen de twee forummers onderling) of was er een daadwerkelijk probleem? Er werd geopteerd voor het tweede en Maarten heeft dit ook opgelost.
Starfire is offline  
Oud 30 september 2008, 18:22   #143
Starfire
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik wil daar nog aan toevoegen dat elke moderator op dit forum aanwezig, modereert met de beste bedoelingen. De sfeer op het forum is voor iedereen belangrijk en we trachten die sfeer zo open mogelijk te houden. Bij inbreuken treden we op.

Dit wil echter niet zeggen dat we springen wanneer bepaalde forummers ons vragen om iets te doen, ook al zijn dat forummers die hier al enig tijd aanwezig zijn en om die reden dreigen om weg te gaan. Wanneer er geen inbreuken plaatsvinden op het forumreglement, verzoeken we deze persoon om zijn/haar ergernis om te zetten in het gebruik van de negeerlijst.
Starfire is offline  
Oud 30 september 2008, 18:28   #144
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starfire Bekijk bericht
Geachte,

Ik denk dat mijn collega daar zeer duidelijk in geweest is. Wij hebben de melding binnengekregen maar de post in kwestie was redelijk onduidelijk. Er was géén link te zien tussen een bepaalde forummer en eventuele privacyschending, het kon evenzeer een fictieve naam zijn.

Als de zaak echt zo dringend was als dat de forummer in kwestie liet uitschijnen, kon hij dit via pb aan ons melden. Dat heeft de forummer in kwestie echter niet gedaan waardoor wij ook wat in het ongewisse zaten over wat we uiteindelijk moesten doen. Was het melden om te melden (gezien de relatie tussen de twee forummers onderling) of was er een daadwerkelijk probleem? Er werd geopteerd voor het tweede en Maarten heeft dit ook opgelost.
Bij twijfel moeten jullie steeds wissen rond prive zaken ,das nogal duidelijk hé
Jullie moeten steeds de prive sfeer van forummer garanderen,dat is wettelijk zo bepaald

Ik vind het dan ook erg als beheerders van dit forum dat jullie laten begaan??????
Waar zit jullie verantwoordelijkheidszin ergens?

Sorry

duveltje382
duveltje382 is offline  
Oud 30 september 2008, 18:33   #145
Starfire
Provinciaal Statenlid

Standaard

Beste Duveltje,

De klacht werd snel behandeld, ik zie niet in waar er zich nog een probleem stelt.
Starfire is offline  
Oud 30 september 2008, 18:39   #146
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Duveltje,

De klacht werd snel behandeld, ik zie niet in waar er zich nog een probleem stelt.
Idd nooit een probleem in de privé sfeer van forummers

Ik laat het hierbij,de juiste personen moeten maar vechten voor hun rechten

Zaak gesloten voor mij

duveltje382
duveltje382 is offline  
Oud 30 september 2008, 21:36   #147
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Geachte,

Ah oké, zo had ik het nog niet bekeken. Vanuit die invalshoek begrijp ik wel dat jullie aanvankelijk niet onmiddellijk zijn opgetreden.
Groentje-18 is offline  
Oud 30 september 2008, 21:38   #148
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik wil daar nog aan toevoegen dat elke moderator op dit forum aanwezig, modereert met de beste bedoelingen. De sfeer op het forum is voor iedereen belangrijk en we trachten die sfeer zo open mogelijk te houden. Bij inbreuken treden we op.

Dit wil echter niet zeggen dat we springen wanneer bepaalde forummers ons vragen om iets te doen, ook al zijn dat forummers die hier al enig tijd aanwezig zijn en om die reden dreigen om weg te gaan. Wanneer er geen inbreuken plaatsvinden op het forumreglement, verzoeken we deze persoon om zijn/haar ergernis om te zetten in het gebruik van de negeerlijst.
Voor alle duidelijkheid, het is niet mijn bedoeling om hier een speciale voorkeursbehandeling te krijgen ofzo omdat ik al een tijdje langer op dit forum actief ben. Zolang er geen raketten op mij gericht staan vanuit bepaalde hoeken ben ik al lang tevreden.
Groentje-18 is offline  
Oud 30 september 2008, 21:42   #149
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid, het is niet mijn bedoeling om hier een speciale voorkeursbehandeling te krijgen ofzo omdat ik al een tijdje langer op dit forum actief ben. Zolang er geen raketten op mij gericht staan vanuit bepaalde hoeken ben ik al lang tevreden.
Neenee, ik denk dat de Russen en Iraniërs het veel te druk hebben met andere dingen.
André de Hollander is offline  
Oud 1 oktober 2008, 02:41   #150
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Geachte,

Ja kijk. Daarom ben ik net op het forum natuurlijk. Ik heb al een aantal posts (hoewel een deel in K&K, toegegeven). Maar wie nu nog niet weet dat ik niet ga melden om te melden, is toch echt van lotje getikt hoor. Als ik tegenwoordig al op het rode driehoekje klik dan is het meestal om de moderatie te helpen omdat ook zij niet alles kunnen lezen en hen een kortere weg te geven naar problemen. Verkeerd geplaatste topics, driedubbele posts over iets, e.d... Eigenlijk altijd met de beste bedoelingen. De moderatie is daar steeds dankbaar (niet met woorden maar wel met aktie) op ingegaan want dat spaart hen een hoop tijd om niet alles te moeten lezen.

Als je dan voor 1 keer uit persoonlijke redenen iets meldt, dan geven ze niet thuis. Natuurlijk heeft de moderatie een eigen leven en is het vrijwilligerswerk. Maar ik ben niet iemand die voor futiele dingen naar de moderatie stapt momenteel. Meestal was het om hen te helpen om het forum te vrijwaren van achtvoudige topics over hetzelfde artikel op hln.be of omwille van draadjes die eerder thuis hoorden in K&K die werden (en worden) gestart in Politiek Binnenland of Maatschappij en Samenleving.

Ik kan me goed vinden in de taak van de vrijwillige moderatie, maar net om die reden gebruik ik het rode driehoekje soms. Amper voor persoonlijke dingen.

Dus beste Starfire, uw toontje mag wat dat betreft iets of wat gematigd worden. Ik heb altijd van dit forum gehouden en zal het nu ook niks kwaads aandoen, maar je moet geen rare conclusies gaan trekken als je niet weet wat ik wel en niet meldt.

Ik wil je echter niet echt betrekken in deze zaak. Die is afgehandeld door Maarten. En wat mij betreft is de zaak daarmee nu wel rond. Je moet maar op een maandag op het werk gaan zoeken naar het mail adres van Maarten om een klacht die de vorige dag was ingediend te laten respecteren. Zo diep moet je vallen. En ik die dit forum zo tof vond was erdoor gedegouteerd. Ik heb via PB nog wat verwijten gekregen van een zekere mod maar dat bespaar ik je.

Citaat:
Als de zaak echt zo dringend was als dat de forummer in kwestie liet uitschijnen, kon hij dit via pb aan ons melden.
Is dat zo? Welke moderater is eerst online als er een privacy-schending gebeurt? Hoe lang gaat iemands naam online staan? Is de rode driehoek trager dan een PB naar een moderator en welke moderator moet ik aanspreken op welk moment van de dag en welke dag? Misschien kan je een nachtdienst of een dienst van wacht inrichten net als huisartsen dat doen. Ben je tevreden daarmee? Ik heb in elk geval Maarten moeten aanspreken en ik vond dat niet leuk want ik wil die mens niet ambeteren met zorgen op dit forum.

Ik noteer alvast dat je beter weet wie de beste moderator is naar wie je een PB kan sturen dan op de rode driehoek te duwen. Wie dat allemaal weet krijgt nooit geen problemen hier.

Citaat:
Dat heeft de forummer in kwestie echter niet gedaan waardoor wij ook wat in het ongewisse zaten over wat we uiteindelijk moesten doen. Was het melden om te melden (gezien de relatie tussen de twee forummers onderling) of was er een daadwerkelijk probleem? Er werd geopteerd voor het tweede en Maarten heeft dit ook opgelost.
Maarten deed wat juist was. De gemeenschappelijke moderatie niet.

En mijn bericht was wel duidelijk. De poster ervan kan zich intussen verheugen en ligt zichzelf waarschijnlijk een breuk te lachen. Intussen kreeg ik boodschappen van Tronca dat ik een permban riskeer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 oktober 2008 om 02:52.
Jazeker is offline  
Oud 1 oktober 2008, 07:11   #151
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik vind dat sommige mensen dit forum iets te ernstig nemen. het is en blijft maar internet hoor mensen, de echte wereld is het niet.
niemand moet dit persoonlijk opnemen, maar wat relativeringsvermogen zou soms van pas kunnen komen....
Oud 1 oktober 2008, 07:21   #152
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is en blijft maar internet hoor mensen

Wanneer er persoonlijke informatie over je wordt geplaatst, dan houdt internet op met puur internet te zijn.

Info als (of zelfs hints naar): je naam, adres, telefoon, Ip, ... enz.
Oud 1 oktober 2008, 07:24   #153
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Wanneer er persoonlijke informatie over je wordt geplaatst, dan houdt internet op met puur internet te zijn.

Info als (of zelfs hints naar): je naam, adres, telefoon, Ip, ... enz.
ja, ok, daar moet dan tegen opgetreden worden. maar ik heb het vooral over andere zaken hé.

trouwens, mijn privégegevens, die staan sowieso ergens op het net. ik vrees dat dit niet zo moeilijk is om te achterhalen.
Oud 1 oktober 2008, 07:58   #154
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Geachte,

hoe doe je dat een pb aan de moderatie ?

is dat dan aan geadresseerde 'moderator' of 'moderatie' ?

edit, dit kwam ook al aan bod in de mail van Jaz.

misschien is die account 'moderatie' wel een idee, daar kan elke mod die inlogt dan gaan zien of er 'dringende' meldingen zijn, of die pb's kunnen mss automatisch doorgestuurd worden naar alle mods, zodat de eerste die aanlogt ook alle 'dringende' meldingen ziet ?

ps dat dreigement met een permban van Tronca is er wel ferm over hé, als jullie Jaz permbannen, permban mij dan maar mee hoor ...

t is idd maar een forum, als we zulke zaken gaan doen, hoeft t voor mij ook niet meer.

Laatst gewijzigd door Anna List : 1 oktober 2008 om 08:08.
Anna List is offline  
Oud 1 oktober 2008, 08:46   #155
Starfire
Provinciaal Statenlid

Standaard

Een pb naar een moderator sturen verloopt op dezelfde manier als een pb naar een andere forummer sturen.

Gewoon de naam van de moderator in kwestie selecteren en dan "privébericht versturen" kiezen.
Starfire is offline  
Oud 1 oktober 2008, 08:47   #156
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Een pb naar een moderator sturen verloopt op dezelfde manier als een pb naar een andere forummer sturen.

Gewoon de naam van de moderator in kwestie selecteren en dan "privébericht versturen" kiezen.
en is er ergens een lijstje van mods ?
ik bedoel maar : ik ken al die namen niet hoor ... daarvoor posten jullie veel te weinig spam in k&k !
Anna List is offline  
Oud 1 oktober 2008, 10:42   #157
De Waal
Banneling

Standaard

Mensen komen afdreigen met ik zal u vinden en dan nog met klop dreigen, en dan verschieten ze dat er namen worden genoemd nadat ze allerlei privé gegevens hier op het forum zetten getuigd niet van veel verstand..... ook al denken sommige hier dat ze wel slimme gasten zijn, of hoe dom er sommige kunnen zijn....
en ja er zijn er die nu krom liggen van het lachen........ook ik zit hier te schateren,
De Waal is offline  
Oud 1 oktober 2008, 11:00   #158
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
Mensen komen afdreigen met ik zal u vinden en dan nog met klop dreigen
Waar heb ik dat gedaan?

Citaat:
, en dan verschieten ze dat er namen worden genoemd nadat ze allerlei privé gegevens hier op het forum zetten getuigd niet van veel verstand.....
Waar heb ik dat gedaan?

Citaat:
ook al denken sommige hier dat ze wel slimme gasten zijn, of hoe dom er sommige kunnen zijn....
en ja er zijn er die nu krom liggen van het lachen........ook ik zit hier te schateren,
Ja... je hebt de sfeer hier compleet verziekt op eigen houtje en de moderatie schaart zich achter je.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 1 oktober 2008, 11:06   #159
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik vind dat sommige mensen dit forum iets te ernstig nemen. het is en blijft maar internet hoor mensen, de echte wereld is het niet.
niemand moet dit persoonlijk opnemen, maar wat relativeringsvermogen zou soms van pas kunnen komen....
Daar ben ik het mee eens maar 't is (voor mij en ik denk dat dit voor de meerderheid geldt) een plaats waar je constructieve discussies en dialoog wil houden over de thema's die je interesseren en anderzijds een beetje leut wil maken.
Als er om de zoveel tijd één of ander aanslepend conflict losbarst dat op een zeer bitsige en venijnige manier wordt gevoerd, zet dit wel een domper op 'het forum als ontspanning'. En er zijn nu eenmaal niet zoveel Vlaamse alternatieven. Bovendien ken je hier ook al snel mensen die je wel goed liggen en waar je mee in contact wil blijven, ook omdat je hun mening wil blijven kennen, en dat kan via dit forum.
Negeren kan wel, maar dan weet je totaal niet meer wat iemand schrijft. Er zou dan een soort wederzijdse negeermodus moeten zijn, of bv de dringende vraag van de moderatie om op geen enkele wijze nog op mekaar te reageren omdat er anders strafpunten worden uitgedeeld, of dergelijke.
Maar gewoon het gevoel krijgen dat het zin heeft als je klaagt omdat je je negatief bejegend wordt zou ook al vooruitgang zijn.
Groentje-18 is offline  
Oud 1 oktober 2008, 11:10   #160
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Geachte,

Waarom wordt er eigenlijk niet gereageerd op bericht 136. Dit wekt eigenlijk weer de indruk van partijdigheid. Het is zo van 'sommige posters interesseren me, sommigen niet'. Sommige personen zeiden me pb's te hebben gestuurd naar de mods betreffende deze zaak, maar zover ik weet heeft niemand daar een bevredigend antwoord op gekregen. De klachten van andere personen op dit forum in die bewuste thread zijn selectief gewist. De_laatste_Belg is de enige die dit in het openbaar heeft aangeklaagd, en ook zijn bericht hier in S&M wordt genegeerd...
Groentje-18 is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be