Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2008, 18:15   #241
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
VNV was niet zomaar overal de "baas", want vooral De Vlag had een vinger in de pap. Maar ja, dat is allemaal veel te moeilijk voor de hersencelletjes van een Belgicist. Net zoals er altijd niet-fascistische Vlaamsnationalisten zijn geweest. In jullie zwart-wit denken kan dat gewoon niet.
Die zijn er idd, maar zo weinig in aantal dat ze nauwelijks opvallen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 18:33   #242
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Die zijn er idd, maar zo weinig in aantal dat ze nauwelijks opvallen.
Wel als grote hoper dat Vlaanderen onafhankelijk zal zijn binnen de kortste keren, zal ik wel in het schuifje van de Vlaams Nationalisten zitten, maar die tweede wereld oorlog en hitler toestanden interesseren me nu es totaal niet.

We zitten in 2008 en ongelooflijk dat er nog steeds zoveel (hier op dit forum dagelijks) over de nazis wordt gebabbled. (wetende dat er ook erge dingen op de huidige moment gaande zijn)

Niet dat het mag vergeten worden, maar iedere, maar dan ook iedere keer om de Vlaams Nationalisten af te schilderen als slechte mensen.

De Vlaamse onderdrukking (ja dat is mijn gedacht) is een probleem en de gruwel van weleer mag niet misbruikt worden als excuus om dit op te lossen.
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 19:13   #243
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Ik ben inderdaad voostander van beperking van bepaalde particuliere vrijheden om maatschappelijke vrijheden te vrijwaren.
Dat moet een maatschappij gewoon doen, wil ze de waarden waar ze voor staat wil behouden.

Jullie willen gewoon misbruik maken van particuliere vrijheden om maatschappelijk vrijheden te beperken.
Kunt uzelf nog eraan uit wat u hier neerzet? U begrijpt toch hopelijk hoe u zichzelf tegenspreekt. Indien het u uitkomt vrijheden oké, indien het u niet uitkomt vrijheden beperken. Zo zijn er nog geweest, maar die zaten toen achter de Berlijns muur.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 19:19   #244
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vaak zit het toch in de familie. Neem nu stichter Karel Dillen. Hij was misschien te jong om meegecollaboreerd te hebben, maar hij kwam toch uit die hoek. En zijn zoon ging dan later op bezoek bij wijlen Leon Degrelle in Spanje . Hetgeen toch boekdelen spreekt. En Dillen nodigt dan iemand uit zoals Jef François, een notoire SS-er, als eregast op een Congres van het VB. Of Lode Claes, medestichter van het Vlaams Belang. Was een rasechte collaborateur tijdens de oorlog. En zo zijn er velen.

En nu kunt u zeggen: ja, maar dat is toch allemaal voorbij, dat is lang geleden, dat is verjaard...Tja blijkbaar niet dus als we Verstrepen moeten geloven.

Niet dat me dat nu echt verwonderd. Verre van.
Na meermaals met u in discussie te zijn geweest, zou het me verwonderen dat u een persoon als een verstrepen niet zou geloven. Moest diezelfde verstrepen nog een actief lid zijn van het VB hij zou mogen vertellen wat hij wilde, u zou hem niet geloven. Laat ons gerust stellen, het is maar wat u het beste uitkomt nietwaar en wat u "wil" horen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 19:34   #245
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Verstrepen zit in een uitgelezen positie om zijn ex partij in de rug te schieten.

Hij slaat hier een ganse hoop vliegen in één klap.

Zijn allergrootste betrachting: in het nieuws komen.
Gelukt
Het cordon dat rond hem lag volledig wegspoelen bij de regimepers.
Gelukt
Het VB schade toebrengen en alzo stemmen losweken voor de noch vlees noch vis partij van "ik wil minister worden" Dedecker.
We zullen zien in hoeverre dat lukt.
Ervoor zorgen dat het water tussen het VB en LDD te diep blijft want dan is hij zijn positie op de lijst kwijt (zoals hij ook gelekt heeft bij de gesprekken tussen Dedecker en Valkeniers).
Gelukt X2

Twee bedenkingen:
A/ de eventuele schade die dit natrapwerk teweegbrengt zal zeker niet ten goede komen aan de traditionele partijen.
B/ Als de regimepers nogmaals de truuk van de personenkultus (Stevaert, Janssens, Leterme) van de vorige drie verkiezingen wil toepassen en ditmaal op Dedecker dan zal dat mijns inziens veel meer schade aan de tjeven, libs en sossen toebrengen dan aan het VB.
Oud 2 oktober 2008, 19:38   #246
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Na meermaals met u in discussie te zijn geweest, zou het me verwonderen dat u een persoon als een verstrepen niet zou geloven. Moest diezelfde verstrepen nog een actief lid zijn van het VB hij zou mogen vertellen wat hij wilde, u zou hem niet geloven. Laat ons gerust stellen, het is maar wat u het beste uitkomt nietwaar en wat u "wil" horen.
Vermits u zelf zegt dat u met mij in discussie geweest bent (weliswaar in een andere draad), dan zult u ook moeten toegeven dat ik de dingen objectief wil benaderen. Ik zie wat ik zie en ik hoor wat ik hoor. Dit gezegd zijnde, verwacht ik van u dezelfde poging tot objectiviteit.

Laatst gewijzigd door system : 2 oktober 2008 om 19:39.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 19:41   #247
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Wel als grote hoper dat Vlaanderen onafhankelijk zal zijn binnen de kortste keren, zal ik wel in het schuifje van de Vlaams Nationalisten zitten, maar die tweede wereld oorlog en hitler toestanden interesseren me nu es totaal niet.

We zitten in 2008 en ongelooflijk dat er nog steeds zoveel (hier op dit forum dagelijks) over de nazis wordt gebabbled. (wetende dat er ook erge dingen op de huidige moment gaande zijn)

Niet dat het mag vergeten worden, maar iedere, maar dan ook iedere keer om de Vlaams Nationalisten af te schilderen als slechte mensen.

De Vlaamse onderdrukking (ja dat is mijn gedacht) is een probleem en de gruwel van weleer mag niet misbruikt worden als excuus om dit op te lossen.
Maar VP...de meeste Vlaams Nationalisten lachen in hun vuistje bij deze loze beschuldigingen...
Stel je eens voor dat ze met echte argumenten moesten komen..

Het boek van Verstrepen is een druppel in de Godwinzee die al bijna honderd over het Vlaams Nationalisme wordt uitgegoten...en toch winnen we dagdagelijks aan medestanders en sympathisanten. Waarom? Omdat we gelijk hebben en omdat de kracht van onze overtuiging niet te breken is door gefabriceerde leugens van een of andere tafeldanser.
Oud 2 oktober 2008, 19:42   #248
fransV
Gouverneur

Standaard centen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, over mijn centen bij Dexia.

Dexia lijd aan anorexia
zet ze op mijn rekening, zorgen voorbij
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 19:42   #249
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Deze morgen zag ik, in het kader van de lessen geschiedenis gegeven door een collega die een groot deel van z'n familie - grootouders, ooms, tantes, ... - in Auschwitz verloor, de documentaire "Modus Operandi", van dhr. Hugues Lanneau (2008).

Uit die film leerde ik dat zowel Vlaamse, Waalse als - nog véél straffer - Belgisch-Joodse - 'collaborateurs' maar al te bereidwillig bleken mee te werken aan de door de bezetter georganiseerde deportaties van niet-Belgische Joden.

Ik leerde ook dat - na de bevrijding - de zwaarste straffen tegen enkele Vlaamse co-deporteurs werden uitgesproken. Tegen de Waalse en Joodse medewerkers aan die schande werden nauwelijks processen opgestart.

Voor �*lle duidelijkheid: de documentaire werd hoofdzakelijk gemaakt door Franstalige Belgen.

Een èchte eye-opener was dat wel. Ik ben er nog niet goed van.

En daarmee kom ik terug tot de topic: ik gruw van alles wat met nazisme (en andere totalitaire systemen) te maken heeft, en net daarom vind ik dat het recht op vrije meningsuiting voor iederéén moet gelden, zèlfs voor (neo-)nazi's en moslim-extremisten.

Wie aan dat recht op vrije meningsuiting begint te foefelen, schept een ongewenst 'precedent', en is op z'n minst niet erg verstandig bezig.

Ik heb geen zin m'n eigen ruiten in te gooien.

Ik zal niet ophouden het VB te bekampen, maar wil dat wel op 'intellectuele' wijze doen, zonder daarbij gebruik te maken van ongeoorloofde ingrepen in de wetgeving die mij dat bekampen net mogelijk maakt (nl. het recht op vrije meningsuiting).

Het is volgens mij wel degelijk mogelijk om racisme/nazisme/revisionisme/moslimextremisme/... te bestrijden zonder de vrije meningsuiting te beknotten.

Het selectief verbod op vrije meningsuiting maakt de bestrijding van dergelijk gedachtengoed onnodig moeilijker.

En ja, ik blijf trots op het mij door bepaalde kwieten op dit forum opgeplakte etiket van 'linkiewinkie multikul-poco geitenwollensokken pamperflikker'.

Mijn enige bezwaar ertegen is dat het nogal lang is, en dus niet echt bekt. Zijn er hier geen creatievelingen die een leuk alternatief kunnen bedenken?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 2 oktober 2008 om 19:44.
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 19:45   #250
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Deze morgen zag ik, in het kader van de lessen geschiedenis gegeven door een collega die een groot deel van z'n familie - grootouders, ooms, tantes, ... - in Auschwitz verloor, de documentaire "Modus Operandi", van dhr. Hugues Lanneau (2008).

Uit die film leerde ik dat zowel Vlaamse, Waalse als - nog véél straffer - Belgisch-Joodse - 'collaborateurs' maar al te bereidwillig bleken mee te werken aan de door de bezetter georganiseerde deportaties van niet-Belgische Joden.

Ik leerde ook dat - na de bevrijding - de zwaarste straffen tegen enkele Vlaamse co-deporteurs werden uitgesproken. Tegen de Waalse en Joodse medewerkers aan die schande werden nauwelijks processen opgestart.

Voor �*lle duidelijkheid: de documentaire werd hoofdzakelijk gemaakt door Franstalige Belgen.

En daarmee kom ik terug tot de topic: ik gruw van alles wat met nazisme (en andere totalitaire systemen) te maken heeft, en net daarom vind ik dat het recht op vrije meningsuiting voor iederéén moet gelden, zèlfs voor (neo-)nazi's en moslim-extremisten.

Wie aan dat recht op vrije meningsuiting begint te foefelen, schept een ongewenst 'precedent', en is op z'n minst niet erg verstandig bezig.

Ik zal niet ophouden het VB te bekampen, maar wil dat wel op 'intellectuele' wijze doen, zonder daarbij gebruik te maken van ongeoorloofde ingrepen in de wetgeving die mij dat bekampen net mogelijk maakt (nl. het recht op vrije meningsuiting).

Het is volgens mij wel degelijk mogelijk om racisme/nazisme/revisionisme/moslimextremisme/... te bestrijden zonder de vrije meningsuiting te beknotten.

Het selectief verbod op vrije meningsuiting maakt de bestrijding van dergelijk gedachtengoed onnodig moeilijker.

En ja, ik blijf trots op het mij door bepaalde kwieten op dit forum opgeplakte etiket van 'linkiewinkie multikul-poco geitenwollensokken pamperflikker'.

Mijn enige bezwaar ertegen is dat het nogal lang is, en dus niet echt bekt. Zijn er hier geen creatievelingen die een leuk alternatief kunnen bedenken?

Wat dacht je van n'en djimi?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 19:46   #251
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Maar VP...de meeste Vlaams Nationalisten lachen in hun vuistje bij deze loze beschuldigingen...
Stel je eens voor dat ze met echte argumenten moesten komen..

Het boek van Verstrepen is een druppel in de Godwinzee die al bijna honderd over het Vlaams Nationalisme wordt uitgegoten...en toch winnen we dagdagelijks aan medestanders en sympathisanten. Waarom? Omdat we gelijk hebben en omdat de kracht van onze overtuiging niet te breken is door gefabriceerde leugens van een of andere tafeldanser.
Hier wordt niks beschuldigt, enkel vastgesteld. Vastgesteld dat VB-mandatarissen van het Vlaams Parlement Nazi-strijdliederen zongen. En het valt telkens op dat het zingen van dat soort liederen immer en altijd in dezelfde donkerbruine milieus gebeurt. Dat VB-ers het Derde Rijk een warm hart toedragen wisten we al lang, en werd gewoon nogmaals bevestigd.
Oud 2 oktober 2008, 19:47   #252
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Wat dacht je van n'en djimi?
Neen, dat kan niet, daar is er maar één van. Het is dus een gedeponeerd merk

Oud 2 oktober 2008, 19:48   #253
Fieseler

Standaard

Citaat:

Good for you Djimi.
Dit wil dus zeggen dat je het VB wil bekampen met argumenten.
Mag ik dan eerst en vooral eens horen waarom U het VB wil bekampen en waarom niet in dezelfde adem de sossen, libs en/of tjeven?
Oud 2 oktober 2008, 19:53   #254
fransV
Gouverneur

Standaard

de drang naar repressie zit nog diep ingebakken
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 19:54   #255
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Hier wordt niks beschuldigt, enkel vastgesteld.
Verstrepen verheven tot "de waarheid"...komt daar nog bij dat hij geen enkele reden heeft om te liegen, aan te dikken of te verzinnen niwaar...
Nochthans dacht ik dat alleen de jongens van Jehova en de moslims de waarheid in pacht hadden...pas maar op Pjotr of ze vind U binnenkort op straat met wat leuke koranteksten met een mes op uw lijf gespeten.
Oud 2 oktober 2008, 19:56   #256
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Good for you Djimi.
Dit wil dus zeggen dat je het VB wil bekampen met argumenten.
Mag ik dan eerst en vooral eens horen waarom U het VB wil bekampen en waarom niet in dezelfde adem de sossen, libs en/of tjeven?
Ik wil in dezelfde adem ook SP.a, OpenVLD en CD&V bekampen, hoor.

Ik heb het niet zo voor vulgaire volksverlakkers en ordinaire bedriegers.

Oud 2 oktober 2008, 20:01   #257
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Verstrepen verheven tot "de waarheid"...komt daar nog bij dat hij geen enkele reden heeft om te liegen, aan te dikken of te verzinnen niwaar...
Nochthans dacht ik dat alleen de jongens van Jehova en de moslims de waarheid in pacht hadden...pas maar op Pjotr of ze vind U binnenkort op straat met wat leuke koranteksten met een mes op uw lijf gespeten.
Ik had Verstrepen echt niet nodig om te weten dat op VB-feestjes regelmatig Nazi-liederen worden gezongen. Hij heeft enkel hetgeen ik allang wist herbevestigd.

Laatst gewijzigd door Pietje : 2 oktober 2008 om 20:01.
Oud 2 oktober 2008, 20:01   #258
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil in dezelfde adem ook SP.a, OpenVLD en CD&V bekampen, hoor.

Ik heb het niet zo voor vulgaire volksverlakkers en ordinaire bedriegers.

Dat noem ik nu een type-voorbeeld van goedkoop en plat apriorisme.

Laatst gewijzigd door system : 2 oktober 2008 om 20:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 20:12   #259
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
[/color]

Dat noem ik nu een type-voorbeeld van goedkoop en plat apriorisme.
Ik geef toe dat het weinig objectief klinkt, maar ik vond geen betere verwoording.

SP.a zit (o.a.) met het probleem van die voor het leven benoemde gouverneur, OpenVLD (o.a.) met het probleem van een Minister van Binnenlandse Zaken die ofwel incompetent ofwel corrupt is (alsmede een ex-voorzitter die zijn eigen schrijfsels niet au sérieux heeft durven nemen) en CD&V (o.a.) met het probleem van een niet-verkozen minister-president.

Zolang voornoemde problemen geen aanvaardbare, fatsoenlijke en van 'politieke cultuur' getuigende 'oplossing' krijgen, ben ik niet geneigd van mijn 'goedkoop en plat apriorisme' (uw woorden) af te stappen.

U mag mij altijd helpen een betere en objectievere verwoording te vinden.

Ik zal u daar erg dankbaar voor zijn,

vriendelijke groet,

djimi

PS : ik kan best toegeven dat u wel degelijk tot de meest aangename discussiepartners op dit forum behoort, al moet ik daar ook aan toevoegen dat ik het nog steeds moeilijk heb met uw (volgens mij) weinig genuanceerde opvattingen i.v.m. 'Nederland' en 'de Nederlanders' (maar dat wist u al langer, nee?).

Laatst gewijzigd door djimi : 2 oktober 2008 om 20:22.
Oud 2 oktober 2008, 20:19   #260
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Volgens Verstrepen in Dag Allemaal zou men ook het Horst Wessellied hebben gezongen. Mooi .

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be