Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2008, 20:20   #261
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik geef toe dat het weinig objectief klinkt, maar ik vond geen betere verwoording.

SP.a zit met (o.a.) het probleem van die voor het leven benoemde gouverneur, OpenVLD met het probleem van een Minister van Binnenlandse Zaken die ofwel incompetent ofwel corrupt is (alsmede een ex-voorzitter die zijn eigen schrijfsels niet au sérieux heeft durven nemen) en CD&V met een niet-verkozen minister-president.

Zolang voornoemde problemen geen aanvaardbare, fatsoenlijke en van 'politieke cultuur' getuigende 'oplossing' krijgen, ben ik niet geneigd van mijn 'goedkoop en plat apriorisme' (uw woorden) af te stappen.

U mag mij altijd helpen een betere en objectievere verwoording te vinden.

Ik zal er u dankbaar voor zijn,

vriendelijke groet,

djimi

PS : ik kan best toegeven dat u wel degelijk tot de meest aangename discussiepartners op dit forum behoort, al moet ik daar ook aan toevoegen dat ik het nog steeds moeilijk heb met uw (volgens mij) weinig genuanceerde opvattingen i.v.m. 'Nederland' en 'de Nederlanders' (maar dat wist u al langer, nee?).

Off Topic.

U moet mijn meningen over Nederlanders met een relatieve grote korrel zout nemen.Maar de ervaring leert me, dat men Nederlanders -hoe zal ik het zeggen-tot een zekere 'profane' realiteit moet brengen. En dat kan alleen wanneer men hen weinig spaart. Vlamingen laten zich vaak inpakken door Nederlanders (niet alleen door Nederlanders overigens).

Maar ik kan u verzekeren dat ik absoluut niets heb tegen Nederlanders, ook al lijkt dit zo. Maar... nogmaals, 'Nederlanders' of 'Hollanders' (zoals wij dat hier in Limburg noemen), zijn anders dan wij. Zeker weten. Maar dat is nu niet precies het onderwerp van deze draad.

Laatst gewijzigd door system : 2 oktober 2008 om 20:23.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 20:23   #262
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vermits u zelf zegt dat u met mij in discussie geweest bent (weliswaar in een andere draad), dan zult u ook moeten toegeven dat ik de dingen objectief wil benaderen. Ik zie wat ik zie en ik hoor wat ik hoor. Dit gezegd zijnde, verwacht ik van u dezelfde poging tot objectiviteit.
U vind dat u de dingen objectief benaderd? En de dingen die u ziet en hoort, die benaderd u objectief? Het doet geen pijn en men moet geen angst hebben om bij bepaalde dingen die u ziet en hoort "zelf" even na te denken en deze naast elkaar te leggen. U zult verwonderd staan tot welke resultaten u zou kunnen komen.

Zoals blijkt, hoe objectief bent u nu met het verhaal van een verstrepen. Ex-lid van een partij die in uw ogen geen bestaan verdiend. Toen diezelfde verstrepen nog dweepte met het VB, zou u van deze zijn woorden geen letter voor waarheid hebben genomen en nu, gelooft uzelfs de onwaarschijnlijkste verhalen van deze persoon zoals in een andere draad zijn reisje Keulen.Dus juist, u bent objectief of toch hetgeen u eronder verstaat.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 20:30   #263
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
zet ze op mijn rekening, zorgen voorbij
Is de moeite niet meer. 'k Ben de problemen voor geweest. Alles is al lang veilig.

'k Heb een goede cristallen bol he, maar vooral,... een goede neus voor dat soort zaken. Een goede raad,... niet teveel geloof echten aan wat die bewindsleden staan te verkondigen. Die gaan natuurlijk niet komen zeggen dat er stront aan de knikker is he.

In 38/39 dacht ook iedereen dat de banken niet zouden fait gaan. Veel mensen zijn toen hun centen kwijt gespeeld. Oh ja, nu is er een fonds dat garandeert tot 20000 €. Het Fonds dekt nog niet genoeg voor al de klanten van één bank uit te betalen.

Beter voorkomen dan genezen zeg ik. Ik heb veel liever NIET te moeten trekken van dat fameus fonds. Wat dat ik niet meer hoef te krijgen heb ik met zekerheid ziet ge.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 20:31   #264
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
U vind dat u de dingen objectief benaderd? En de dingen die u ziet en hoort, die benaderd u objectief? Het doet geen pijn en men moet geen angst hebben om bij bepaalde dingen die u ziet en hoort "zelf" even na te denken en deze naast elkaar te leggen. U zult verwonderd staan tot welke resultaten u zou kunnen komen.

Zoals blijkt, hoe objectief bent u nu met het verhaal van een verstrepen. Ex-lid van een partij die in uw ogen geen bestaan verdiend. Toen diezelfde verstrepen nog dweepte met het VB, zou u van deze zijn woorden geen letter voor waarheid hebben genomen en nu, gelooft uzelfs de onwaarschijnlijkste verhalen van deze persoon zoals in een andere draad zijn reisje Keulen.Dus juist, u bent objectief of toch hetgeen u eronder verstaat.
Het hele geval Verstrepen bewijst mijn stelling. Ik heb Verstrepen altijd gezien als een opportunist, die bij het VB ging omdat hij een zijn eigen 'belang' zocht. Ik heb me dus vergist. Vestrepen is iemand die opstapt wanneer het hem niet zint. Vestrepen had rustig kunnen blijven zitten bij het VB en zijn mond houden en op het einde van de maand zijn check optrekken. Hij deed dit dus niet, en hij onthulde als insider wat iedereen die de politiek wat volgt al lang vermoedde. Namelijk, dat het VB nauw verbonden is met een zeker extreem-rechtse gedachtengoed. Zeg maar 'neo-nazistisch' gedachtengoed.

En of u met dit gedachtengoed verbonden bent, daar heb ik zo mijn ideeën over, maar die zal ik maar in het midden houden.

Laatst gewijzigd door system : 2 oktober 2008 om 20:46.
Oud 2 oktober 2008, 20:34   #265
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het hele geval Verstrepen bewijst mijn stelling. Ik heb Verstrepen altijd gezien als een opportunist, die bij het VB ging omdat hij een zijn eigen 'belang' zocht. Ik heb me dus vergist. Vestrepen is iemand die opstapt wanneer het hem niet zint. Vestrepen had rustig kunnen blijven zitten bij het VB en zijn mond houden en op het einde van de maand zijn check optrekken. Hij deed dit dus niet, en hij onthulde als insider wat iedereen die de politiek wat volgt al lang vermoedde. Namelijk, dat het VB, nauw verbonden is met zekere extreem-rechtse gedachtengoed. Zeg maar 'neo-nazistisch' gedachtengoed.

En of u met dit gedachtengoed verbonden bent, daar heb ik zo mijn ideeën over, maar die zal ik maar in het midden houden.
Cfr. "Blut und ehre"..............twijfel maar niet teveel.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 20:35   #266
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat Vlaams Belang niet echt een neonazi partij moet worden, maar de partij mag wel een stuk meer opschuiven richting het fascisme (Mussolini hé, NIET )

Een volwassen politiek landschap moet een fascistische partij toelaten vind ik, de KP (Kommunistische partij) bestaat toch ook.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 20:36   #267
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik vind dat Vlaams Belang niet echt een neonazi partij moet worden, maar de partij mag wel een stuk meer opschuiven richting het fascisme (Mussolini hé, NIET )

Een volwassen politiek landschap moet een fascistische partij toelaten vind ik, de KP (Kommunistische partij) bestaat toch ook.
Het VB bestaat toch, waar klaag je dan over ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 20:38   #268
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Off Topic.

U moet mijn meningen over Nederlanders met een relatieve grote korrel zout nemen.Maar de ervaring leert me, dat men Nederlanders -hoe zal ik het zeggen-tot een zekere 'profane' realiteit moet brengen. En dat kan alleen wanneer men hen weinig spaart. Vlamingen laten zich vaak inpakken door Nederlanders (niet alleen door Nederlanders overigens).

Maar ik kan u verzekeren dat ik absoluut niets heb tegen Nederlanders, ook al lijkt dit zo. Maar... nogmaals, 'Nederlanders' of 'Hollanders' (zoals wij dat hier in Limburg noemen), zijn anders dan wij. Zeker weten. Maar dat is nu niet precies het onderwerp van deze draad.
OK, korrel zout is ingenomen

Ik vind het net als u ook erg jammer dat 'Vlamingen' zich blijkbaar nogal vaak laten inpakken, niet in het minst door andere 'Vlamingen'.

Daar is deze draad trouwens een goed voorbeeld van. Of VB-ers nu al of niet nazi-liederen zingen is daarbij niet eens het belangrijkste probleem.

Dat de VB-verkozenen in de verschillende 'gestelde lichamen' waar ze zetelen weinig verheffende toneeltjes presenteren des te meer.

Het feit dat ze de zich tekort gedaan voelende Vlaming niet van bij het begin hebben weten te helpen door hem (die Vlaming) op z'n minst een degelijk argumentarium te bezorgen is nog erger. De fameuze 'drie V's' van Anke Van der Meersch vergeet ik nooit, en dat is maar één voorbeeld.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 20:38   #269
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik had Verstrepen echt niet nodig om te weten dat op VB-feestjes regelmatig Nazi-liederen worden gezongen. Hij heeft enkel hetgeen ik allang wist herbevestigd.
M.a.w, u verkeerd met regelmaat in die middens. Of zingen ze in de volkhuizen ook zulke liederen? Zou er wel net van verschieten want, hetgeen ik bepaalde sossen (vakbond en partij) hoor zeggen over de multicul en allochtonen in het algemeen, zouden veel ex-blokkers nu belangers rood van kunnen worden.

Afgaande op uw reactie zou men ervan uit kunnen gaan dat u betere kennis hebt van het VB dan van uw eigen partij of vakbond. Of zijn deze zaken binnen de sossen partij en vakbond u ook bekend en speelt u voor verstrepen in de rode middens?

Oud 2 oktober 2008, 20:39   #270
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Juist, dat kunt u zo wel opperen. Of we u geloven is nog wat anders. In ieder geval, uw mentor, priester Verschaeve, die dacht er effe anders over.

Laatst gewijzigd door system : 2 oktober 2008 om 20:41.
Oud 2 oktober 2008, 20:39   #271
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Het VB bestaat toch, waar klaag je dan over ??
De partij is geen fascistische partij, zowel de partijtop als het partijprogramma zijn te liberaal en ze zijn teveel een aanhangsel van Washington.

Hun conservatisme is wel goed, al dienen ze deze te koppelen aan een fascistisch programma.

Fascisme en conservatisme: DE combinatie.

Dat wil niet zeggen dat er geen goede mensen rondlopen bij de Vlaams Belang achterban.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 oktober 2008 om 20:40.
Oud 2 oktober 2008, 20:42   #272
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De partij is geen fascistische partij, zowel de partijtop als het partijprogramma zijn te liberaal en ze zijn teveel een aanhangsel van Washington.

Hun conservatisme is wel goed, al dienen ze deze te koppelen aan een fascistisch programma.

Dat wil niet zeggen dat er geen goede mensen rondlopen bij de Vlaams Belang achterban.
Max, conservatisme daar wil ik u nog wel ergens in volgen, maar dat fascisme, meent ge dat nu echt?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 20:44   #273
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Juist, dat kunt u zo wel opperen. Of we u geloven is nog wat anders. In ieder geval, uw mentor, Priester Verschaeve, die dacht er effe anders over.
Verschaeve wilde een sterk autonoom Vlaanderen binnen een groots machtig Derde Rijk. Daarom dat hij voluit de kaart Hitler trok.

Na zoveel jaren later is het allemaal makkelijk praten natuurlijk. Moest ik kiezen tussen Hitler en Mussolini, dan is het Mussolini.

Maar Verschaeve had een andere keuze: Duitsland of België, en dan zou mijn keuze ook snel gemaakt zijn

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 oktober 2008 om 20:45.
Oud 2 oktober 2008, 20:46   #274
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Max, conservatisme daar wil ik u nog wel ergens in volgen, maar dat fascisme, meent ge dat nu echt?
Fascisme is te slecht belicht geweest in de geschiedenislessen. Men doet fascisme af als iets vreselijks, echter dat is het niet.

Vergeleken met Hitler, Churchill en Stalin, was Benito een vredelievende mens hoor.

Fascisme en nationaal SOLIDARISME (niet nazisme dus) staan vrij dicht bij elkaar. Het enige grote verschilpunt zit hem in het staatsnationalistische en volksnationalistische karakter. Op talloze andere domeinen staan deze Nieuwe Orde stromingen dicht bij elkaar.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 oktober 2008 om 20:48.
Oud 2 oktober 2008, 20:47   #275
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alsof een nationaal-solidarist die alle vreemdelingen goedschiks of kwaadschiks wil deporteren en een op religie gebaseerde moraliteit wil invoeren voor iedereen daar problemen mee heeft.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 20:47   #276
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Deze morgen zag ik, in het kader van de lessen geschiedenis gegeven door een collega die een groot deel van z'n familie - grootouders, ooms, tantes, ... - in Auschwitz verloor, de documentaire "Modus Operandi", van dhr. Hugues Lanneau (2008).

Uit die film leerde ik dat zowel Vlaamse, Waalse als - nog véél straffer - Belgisch-Joodse - 'collaborateurs' maar al te bereidwillig bleken mee te werken aan de door de bezetter georganiseerde deportaties van niet-Belgische Joden.

Ik leerde ook dat - na de bevrijding - de zwaarste straffen tegen enkele Vlaamse co-deporteurs werden uitgesproken. Tegen de Waalse en Joodse medewerkers aan die schande werden nauwelijks processen opgestart.

Voor �*lle duidelijkheid: de documentaire werd hoofdzakelijk gemaakt door Franstalige Belgen.

Een èchte eye-opener was dat wel. Ik ben er nog niet goed van.

En daarmee kom ik terug tot de topic: ik gruw van alles wat met nazisme (en andere totalitaire systemen) te maken heeft, en net daarom vind ik dat het recht op vrije meningsuiting voor iederéén moet gelden, zèlfs voor (neo-)nazi's en moslim-extremisten.

Wie aan dat recht op vrije meningsuiting begint te foefelen, schept een ongewenst 'precedent', en is op z'n minst niet erg verstandig bezig.

Ik heb geen zin m'n eigen ruiten in te gooien.

Ik zal niet ophouden het VB te bekampen, maar wil dat wel op 'intellectuele' wijze doen, zonder daarbij gebruik te maken van ongeoorloofde ingrepen in de wetgeving die mij dat bekampen net mogelijk maakt (nl. het recht op vrije meningsuiting).

Het is volgens mij wel degelijk mogelijk om racisme/nazisme/revisionisme/moslimextremisme/... te bestrijden zonder de vrije meningsuiting te beknotten.

Het selectief verbod op vrije meningsuiting maakt de bestrijding van dergelijk gedachtengoed onnodig moeilijker.

En ja, ik blijf trots op het mij door bepaalde kwieten op dit forum opgeplakte etiket van 'linkiewinkie multikul-poco geitenwollensokken pamperflikker'.

Mijn enige bezwaar ertegen is dat het nogal lang is, en dus niet echt bekt. Zijn er hier geen creatievelingen die een leuk alternatief kunnen bedenken?
Je kan het VB niet beter bekampen dan door, ja je leest het goed, op het VB te stemmen.

Het is heel simpel. Nooit zal het VB groot genoeg zijn om alleen te regeren. De dag dat ze zo groot zijn dat men niet langer naast het VB kan, is de dag dat ze zich zullen moeten gaan bewijzen. Nu weten we allemaal toch dat besturen heel wat anders is dan staan roepen langs te lijn. Het VB is dus veel gevaarlijker langs de lijn dan mee in het sop. Geen enkele partij heeft de afgelopen jaren meer van haar programmapunten kunnen verwezelijken dan het VB. Dat spreekt toch voor zich.

Er zijn maar twee mogelijkheden. Of ze bewijzen een degelijk besturende partij te zijn, en dan is er niets aan de hand, of ze versmoren. Vanwaar dan al die schrik voor dat VB?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 20:50   #277
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Cfr. "Blut und ehre"..............twijfel maar niet teveel.
Dat deze twee zaken "Blut und Ehre" u niets zeggen daar zal niemand aan twijfelen. Een persoon die zelfs een militaire begraafplaats wil misbruiken om zijn haat te verspreiden, dat begrijp ik volledig dat zulk persoon geen eergevoel zou hebben.

Wat betreft die begraafplaats en uw leugen daarover, juist zoals bij het persoontje "drol"opsila nog geen antwoord op gekregen. Leugens zijn moeilijk om te buigen tot waarheid niet!

Oud 2 oktober 2008, 20:50   #278
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fascisme is te slecht belicht geweest in de geschiedenislessen. Men doet fascisme af als iets vreselijks, echter dat is het niet.

Vergeleken met Hitler, Churchill en Stalin, was Benito een vredelievende mens hoor.
Volgens mij hield hij vooral van zichzelf. Ik betwijfel dat hij echt een slecht mens was, maar hij had zeker een hoge dunk van hemzelf.
http://nl.youtube.com/watch?v=ifFPsa...eature=related
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 20:50   #279
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Verschaeve wilde een sterk autonoom Vlaanderen binnen een groots machtig Derde Rijk. Daarom dat hij voluit de kaart Hitler trok.

Na zoveel jaren later is het allemaal makkelijk praten natuurlijk. Moest ik kiezen tussen Hitler en Mussolini, dan is het Mussolini.

Maar Verschaeve had een andere keuze: Duitsland of België, en dan zou mijn keuze ook snel gemaakt zijn
Precies of Verschaeve niet wist dat 'zijn Vlaanderen' niet zou 'gleigeschalterd' worden als Reichsgau Flandern in de Hitler Heimat. 'Zuriel' ging anders vaak genoeg naar Hitler-Duitsland om daar lezingen te geven.

Laatst gewijzigd door system : 2 oktober 2008 om 20:52.
Oud 2 oktober 2008, 20:52   #280
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fascisme en nationaal SOLIDARISME (niet nazisme dus) staan vrij dicht bij elkaar. Het enige grote verschilpunt zit hem in het staatsnationalistische en volksnationalistische karakter. Op talloze andere domeinen staan deze Nieuwe Orde stromingen dicht bij elkaar.
Vandaar dat hij meende dat het zijn taak was Ethiopië binnen te vallen, Albanië te annexeren en Griekenland de oorlog te verklaren?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be