![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Wie spreekt hier over de 19de eeuw. Ik spreek over nationalisme, Vandenberghe en dat is heus niet beperkt tot de 19de eeuw, maar gaat wel in tegen het project van een verenigd Europa en een verenigde wereld. Zich opsluiten in taalgroepen, lijkt me allesbehalve progressief of humanistisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() *knip*
Links en Vlaams Laatst gewijzigd door Starfire : 5 oktober 2008 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U weet dan schijnbaar niet dat Grimms optekening van volksverhalen niet voor kinderen bedoeld was. Hij tekende immers oude "sprooken" en sagen op die door het gewone volk werden doorverteld. Later heeft men bepaalde van die "sprooken" uitgekuist om ze aanvaardbaar voor een kinderpubliek te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom schreeuwen Brusselse Franstaligen moord en brand wanneer een Waals politicus de eed in het Waals aflegt? En waar blijft uw meertalige webstek? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() Eingelijk klopt de titel wel de BUB is onaanvaarbaar als ween een verdraagzame samenleving willen.
![]() |
![]() |
#28 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
uit elkaar te vallen: bijvoorbeeld de USSR, voormalig Joegoslavie, Tsjecho-Slowakije, het koninkrijk Noorwegen Zweden en recent Kosovo en Montenegro. Jij wilt van een federale staat waar in de grondwet vermeld staat dat er meerdere volken leven 1 unitaire staat maken wat in de praktijk neerkomt op verfransing.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 5 oktober 2008 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ja. Kun jij eens antwoorden op mijn vraag.
Ik neem aan dat jij een annexatie van België door Nederland, Frankrijk of Duitsland dus onmiddellijk ziet zitten. Tof. Dan ben jij het met me eens dat België z.s.m. moeten verdwijnen!
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() De Europese Unie is geen verhaal van annexaties, maar één van langzame toenadering. Daar ben ik voorstander van. 25 landen tesamen en met toekomstige uitbreiding tot nog andere landen. Uw project is plat taalnationalisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar ben ik voorstander van. 25 landen [/quote] Welke twee moeten er volgens jou uit? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, nogmaals: uw visie op een verenigd Europa vertrekt vanuit de staten. U stelt dus de primauteit vast van de staat; dit is puur staatsnationalisme. Mijn visie op een verenigd Europa, en dat van vele Vlaamsgezinden, gaat uit van de volkeren. Dat is geen "plat taalnationalisme" (wat moet die omschrijving trouwens voorstellen?), maar wel van gerechtvaardigd identitair regionalisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() System, dit forum is nooit een Vlaams-nationalistische plaats geweest, maar heeft al altijd opengestaan voor iedereen. Ik draai hier toch al een tijdje mee en ik heb menigeen zien komen en gaan. Ook bij de moderatie. Vroeger waren er trouwens minder Vlaamsgezinden dan nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Frans is volgens Hans I nog steeds dé wereldtaal. De keuze zal dus wel voor de hand liggen in die utopische "ene wereld" van hem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom ben jij eigenlijk pro-EU? Ge weet toch dat uwen Belgique bevoegdheden heeft afgestaan aan de EU? Ge weet toch dat het Europees Parlement bv. met het Verdrag van Lissabon zich meer bevoegdheden toeëigende? (ter vervanging van de Europese Grondwet, die werd immers geweigerd door de Nederlanders en de Fransen) De EU zorgt er ook voor dat het Belgisch model overbodig wordt en systematisch vervaagt ...
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 5 oktober 2008 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 5 oktober 2008 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |