Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2008, 14:06   #21
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Vlaams volksnationalisme niet, jouw staatsnationalisme wel.
Leg dat eens uit of moet er in uw ideologie niets meer uitgelegd worden?
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 14:08   #22
Doedelzak
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En juist daarin vergist u zich voortdurend. Mijn drang naar een onafhankelijk Vlaanderen is niet gebaseerd op 19e eeuws nationalisme. Uw visie op België is wel diep getekend door 19e eeuws staatsnationalisme.
Wie spreekt hier over de 19de eeuw. Ik spreek over nationalisme, Vandenberghe en dat is heus niet beperkt tot de 19de eeuw, maar gaat wel in tegen het project van een verenigd Europa en een verenigde wereld. Zich opsluiten in taalgroepen, lijkt me allesbehalve progressief of humanistisch.
Oud 5 oktober 2008, 14:08   #23
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Gelet op uw kinds gedrag, verwondert mij dat echt niet.
*knip*

Laatst gewijzigd door Starfire : 5 oktober 2008 om 19:19.
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 14:10   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelet op uw kinds gedrag, verwondert mij dat echt niet.
U weet dan schijnbaar niet dat Grimms optekening van volksverhalen niet voor kinderen bedoeld was. Hij tekende immers oude "sprooken" en sagen op die door het gewone volk werden doorverteld. Later heeft men bepaalde van die "sprooken" uitgekuist om ze aanvaardbaar voor een kinderpubliek te maken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 14:12   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie spreekt hier over de 19de eeuw. Ik spreek over nationalisme, Vandenberghe en dat is heus niet beperkt tot de 19de eeuw, maar gaat wel in tegen het project van een verenigd Europa en een verenigde wereld. Zich opsluiten in taalgroepen, lijkt me allesbehalve progressief of humanistisch.
Volksnationalisme is volledig compatibel met het project van een verenigd Europa. Alles hangt af van het startpunt dat u aanneemt: u gaat u van de soevereine staten, ik ga uit van de volkeren. U start vanuit een 19e eeuws staatsnationalisme, ik ga uit van een modern identitair regionalisme.
Oud 5 oktober 2008, 14:15   #26
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wanneer begint uw "progessieve" en "meertalige" partij met de herkenning van de oorspronkelijke volkstalen van Wallonië? Waarom miskent u het Waals, het Picardisch, het Champenois, het Luxemburgs en het Duits?

Waarom schreeuwen Brusselse Franstaligen moord en brand wanneer een Waals politicus de eed in het Waals aflegt?

En waar blijft uw meertalige webstek?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 14:20   #27
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Eingelijk klopt de titel wel de BUB is onaanvaarbaar als ween een verdraagzame samenleving willen.
Oud 5 oktober 2008, 14:22   #28
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke stappen onderneem je om België te doen verdwijnen ten voordele van een verenigde wereld? De meest logische stap is een hereniging met de noorderburen, dus: ben je al lid van de Baarlewerkgroep?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 14:27   #29
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg dat eens uit of moet er in uw ideologie niets meer uitgelegd worden?
Simpelweg om het feit dat een staat/gebied met meerdere volken gedoemd is
uit elkaar te vallen: bijvoorbeeld de USSR, voormalig Joegoslavie, Tsjecho-Slowakije, het koninkrijk Noorwegen Zweden en recent Kosovo en Montenegro. Jij wilt van een federale staat waar in de grondwet vermeld staat dat er meerdere volken leven 1 unitaire staat maken wat in de praktijk neerkomt op verfransing.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 5 oktober 2008 om 14:27.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 15:02   #30
Doedelzak
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Welke stappen onderneem je om België te doen verdwijnen ten voordele van een verenigde wereld? De meest logische stap is een hereniging met de noorderburen, dus: ben je al lid van de Baarlewerkgroep?
Heb je het logo van de B.U.B. al eens bekeken?
Oud 5 oktober 2008, 15:04   #31
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heb je het logo van de B.U.B. al eens bekeken?
Ja. Kun jij eens antwoorden op mijn vraag.

Ik neem aan dat jij een annexatie van België door Nederland, Frankrijk of Duitsland dus onmiddellijk ziet zitten. Tof. Dan ben jij het met me eens dat België z.s.m. moeten verdwijnen!
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 5 oktober 2008, 15:13   #32
Doedelzak
Banneling

Standaard

De Europese Unie is geen verhaal van annexaties, maar één van langzame toenadering. Daar ben ik voorstander van. 25 landen tesamen en met toekomstige uitbreiding tot nog andere landen. Uw project is plat taalnationalisme.
Oud 5 oktober 2008, 15:15   #33
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Europese Unie is geen verhaal van annexaties, maar één van langzame toenadering.
Waarom langzaam als het ook snel kan! Kom kom, m'n beste wereldburger, zeg me na: "Weg met België!".

Daar ben ik voorstander van. 25 landen [/quote]

Welke twee moeten er volgens jou uit?

Citaat:
Uw project is plat taalnationalisme.
Waarom? Omdat ik beweer dat Franstaligen, Turkstaligen en dies meer in Brussel en de Rand ook Vlamingen zijn?
Oud 5 oktober 2008, 16:43   #34
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als we kijken wie op dit forum op het VB stemt en op de NVA, dan is dit forum inderdaad in handen van de Vlaams-nationalisten. Vroeger waren zij oppermachtig en het was hun mening wat de klok sloeg. En ze kregen weinig tegenwerking. Maar nu begint dit wat de veranderen. Het werd dan ook tijd.
Ik heb het niet over de moderators. Ik spreek over de mensen die op dit forum discussiëren.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 16:45   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En welke taal gaat er in jouw utopische wereldnatie gesproken worden? Of gaat iedereen geacht worden tweehonderdtalig te zijn?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 16:47   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Europese Unie is geen verhaal van annexaties, maar één van langzame toenadering. Daar ben ik voorstander van. 25 landen tesamen en met toekomstige uitbreiding tot nog andere landen. Uw project is plat taalnationalisme.
Dus, nogmaals: uw visie op een verenigd Europa vertrekt vanuit de staten. U stelt dus de primauteit vast van de staat; dit is puur staatsnationalisme. Mijn visie op een verenigd Europa, en dat van vele Vlaamsgezinden, gaat uit van de volkeren. Dat is geen "plat taalnationalisme" (wat moet die omschrijving trouwens voorstellen?), maar wel van gerechtvaardigd identitair regionalisme.
Oud 5 oktober 2008, 16:52   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb het niet over de moderators. Ik spreek over de mensen die op dit forum discussiëren.
System, dit forum is nooit een Vlaams-nationalistische plaats geweest, maar heeft al altijd opengestaan voor iedereen. Ik draai hier toch al een tijdje mee en ik heb menigeen zien komen en gaan. Ook bij de moderatie. Vroeger waren er trouwens minder Vlaamsgezinden dan nu.
Oud 5 oktober 2008, 16:53   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En welke taal gaat er in jouw utopische wereldnatie gesproken worden? Of gaat iedereen geacht worden tweehonderdtalig te zijn?
Frans is volgens Hans I nog steeds dé wereldtaal. De keuze zal dus wel voor de hand liggen in die utopische "ene wereld" van hem.
Oud 5 oktober 2008, 17:03   #39
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet niets weten van de EU en diens opgedrongen liberalisering. Feitelijk is de EU ook een beetje een losse doos ... Bravo voor Ierland, dat het aandurfde om "nee" te zeggen tegen het Verdrag van Lissabon.

Waarom ben jij eigenlijk pro-EU? Ge weet toch dat uwen Belgique bevoegdheden heeft afgestaan aan de EU? Ge weet toch dat het Europees Parlement bv. met het Verdrag van Lissabon zich meer bevoegdheden toeëigende? (ter vervanging van de Europese Grondwet, die werd immers geweigerd door de Nederlanders en de Fransen)

De EU zorgt er ook voor dat het Belgisch model overbodig wordt en systematisch vervaagt ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken

Laatst gewijzigd door DebianFox : 5 oktober 2008 om 17:07.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 18:26   #40
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dus, nogmaals: uw visie op een verenigd Europa vertrekt vanuit de staten. U stelt dus de primauteit vast van de staat; dit is puur staatsnationalisme. Mijn visie op een verenigd Europa, en dat van vele Vlaamsgezinden, gaat uit van de volkeren. Dat is geen "plat taalnationalisme" (wat moet die omschrijving trouwens voorstellen?), maar wel van gerechtvaardigd identitair regionalisme.
Waarom "gerechtvaardigd"? In wat is identitair regionalisme meer gerechtvaardigd dan dat taalnationalisme "plat" zou zijn?

Laatst gewijzigd door driewerf : 5 oktober 2008 om 18:27.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be