Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2008, 16:49   #441
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellspawn NL Bekijk bericht
Vooralsnog heb ik onderhand sterk de indruk dat JIJ het bent, die hier de foute redeneringen maakt... Maar blijkbaar is je manifestatiedrang groter dan je redeneringscapaciteiten... Foutje, bedankt...

kan je me dan even duidelijk maken tot welke nationaliteit "de moslim" behoort aub?

en geef eens een voorbeeldje van mijn foutieve redenering aub? dan weet ik tenminste waarover U praat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 oktober 2008 om 16:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 16:51   #442
Hellspawn NL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
kan je me dan even duidelijk maken tot welke nationaliteit "de moslim" behoort aub?
Ik zie dat je niet van ophouden weet, uiteraard ga ik hier niet een soort kleuterspelletje met je spelen, dat doe je maar met mensen die daar de lol van inzien...

Ik heb sterk de indruk dat je probeert me uit de tent te lokken, mij boos te maken zodat je later kunt beweren dat ik "uiteraard" hier de zwarte piet bent... Zonde van de energie en tijd...
Hellspawn NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 16:56   #443
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dat je niet van ophouden weet, uiteraard ga ik hier niet een soort kleuterspelletje met je spelen, dat doe je maar met mensen die daar de lol van inzien...

Ik heb sterk de indruk dat je probeert me uit de tent te lokken, mij boos te maken zodat je later kunt beweren dat ik "uiteraard" hier de zwarte piet bent... Zonde van de energie en tijd...
jamaar wat is het nu? jij vond toch dat MIJN redenering fout was? Zet het dan toch recht hé slimmeke!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 oktober 2008, 17:07   #444
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooralsnog heb ik onderhand sterk de indruk dat JIJ het bent, die hier de foute redeneringen maakt... Maar blijkbaar is je manifestatiedrang groter dan je redeneringscapaciteiten... Foutje, bedankt...
Er is maar 1 religie die penetratie en de dood van meisjes van negen goed praat er is maar 1 religie die hele scholen naar halal assimileren : juist de islam. dan begin jij hier te drammen over je blauwe ogen en je lichte haren lol wat heeft dat met de religie te maken. ik ken genoeg bekeerden die ook lichte kleur van haar hebben. neen het probleem is gebonden aan de religie niet aan een huidskleur. Want dat is pas racisme zeggen dat de islammieten vele misdaden uithalen maar de belgen en de nederlanders ook. Hoe durf je een volk zo te besmeuren met racisme. Bah !

Laatst gewijzigd door shaddy : 9 oktober 2008 om 17:07.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 17:07   #445
Hellspawn NL
Vreemdeling

Standaard

Leuk dat je hier vanuit de "onzichtbare modus" reageert, want je bent als zodanig in de forumaanwezigheidslijst niet zichtbaar... Iets te verbergen? Stiekum moderator en/of admin?

Laatst gewijzigd door Hellspawn NL : 9 oktober 2008 om 17:08.
Hellspawn NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 17:09   #446
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Leuk dat je hier vanuit de "onzichtbare modus" reageert, want je bent als zodanig in de aanwezigheidslijst niet zichtbaar... Iets te verbergen? Stiekum moderator en/of admin?
???? paranoia geworden en onze belgen als platte racist uitmaken??????

een religie verwarren met een volk dat is bijzonder laag bij de grond bah ! nu ja typisch voor pocos he weeral de onmenselijkheid van de poco bewezen too easy
Oud 9 oktober 2008, 17:12   #447
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:

excuseer hoe laag bij de grond is dit?? jij haalt duidelijk een religie en een volk door elkaar dat is pas racisme van de bovenste plank brrrrr zulle die pocos van nederland zijn nog erger dan onze eigen pocos
Oud 9 oktober 2008, 17:21   #448
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuk dat je hier vanuit de "onzichtbare modus" reageert, want je bent als zodanig in de forumaanwezigheidslijst niet zichtbaar... Iets te verbergen? Stiekum moderator en/of admin?
dat is voor U een vraag en voor mij een weten natuurlijk.

Trouwens de onzichtbaar optie is voor iedereen toegankelijk. Waarom probeer je het ook niet even uit als je het toch zo'n bevoorrechte positie vindt?

Oud 9 oktober 2008, 17:33   #449
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

[quote=Hellspawn NL;3735618]Ontkrachten is zo gemakkelijk
Citaat:
Ontkrachten is zo gemakkelijk
Mooi dat je schrijft dat ik het "natuurlijk" historisch bij het verkeerde eind zou hebben... Uiteraard heb jij de oplossing, net als Circe... Ik schrijf een paar historische woorden, die mogelijk genuanceerd kunnen worden of ontkracht... Je kunt dat met alles doen wat ik zeg... Ik beweer hier niet de absolute waarheid te vertellen... Misschien denk ik er zelfs morgen wel weer anders over! Ik benadruk nogmaals wat ik beoog: kritisch zijn, maar wonderwel wordt dat "afgeschoten", zoals Alice hier zegt... Het is allemaal zo paradoxaal, ik vind dat hier in een kringetje wordt rondgedraaid en desnoods weg wordt geredeneerd wat een zogenaamde "aanhanger" of vertolker van de Islam zegt... En daarbij komt nog, dat er vermoed wordt dat sommige mensen die hier kritisch hun mening zeggen over de Westerse hypocrisie, toch zeker Moslims zullen zijn...
Is het nu zo moeilijk voor je om toe te geven dat Alice gelijk heeft ?
Citaat:
Zogenaamde heilige boeken zijn geen wetboeken
Ik ben een Hollander van origine, blank van huid en met blauwe ogen...
Vandaar dat Nederland net zo ziek is als Belgie. U bent waarschijnlijk pvda stemmer. U vind Bos en mevrouw vogelaar waarschijnlijk wel het einde. U zou er waarschijnlijk ook niets op tegen hebben om de sharia hier in te voeren.

Citaat:
Ik heb echter niks van doen met kortzichtige en soms zelfs racistische praatjes...
Waar zie jij racistische praatjes ?

Citaat:
Ik beken dat er genoeg Moslims zijn die zich misdragen, maar dat geldt net zo goed voor Hollanders, Belgen en wie dan ook...
Er zijn nu eenmaal specifieke 'problemen' die niet door autochtonen veroorzaakt worden. Het is voor sommigen natuurlijk veel simpelder om het allemaal op armoede en achterstelling te steken of om het op onze westerse maatschappij en de zogenaamde racisitsche xenofobe onverdraagzame bevolking te steken dan de oorzaak bij de islam te gaan zoeken want dat is volgens sommigen 'racistisch'.

Citaat:
En kom nou niet met statistiekjes aan wie de hoogste criminaliteit veroorzaakt... Natuurlijk is er altijd een stok om mee te slaan, altijd een reden om een geloof, een samenlevingsvorm of cultuur mee af te slachten...
Als kenner zou u toch moeten weten dat islam meer is dan 'religie' alleen. En dat dat geloof, die samenlevingsvorm of cultuur het hier en overal voor het zeggen zou willen krijgen. Misschien een natte droom van u. U ziet dat waarschijnlijk ook als een 'verrijking'

Citaat:
Ik beweer nergens dat we die oude wetten maar weer in het leven moeten roepen voor welke samenleving dan ook...
Daar zult u vele moslims mee tegen de borst stuiten.

Citaat:
Het past zeer zeker niet op de Westerse samenleving... De Koran is geen wetboek, ook al lijkt dat hier en daar het geval te zijn... Net als de Bijbel is het een lied, dat verbastert zodra het in de prozaïsche tekst wordt vertaald...
Zoals velen zit u een vergelijking te maken met de bijbel en de koran. Een kromme vergelijking.

Citaat:
Dat neemt niet weg dat er sommige zaken in staan die verwerpelijk zijn... Ik hoef jullie niet te citeren, want er is al genoeg uit de Koran gehaald wat volgens sommigen hier zou wijzen op barbaarsheid...
Volgens u blijkbaar niet ? Volgens u wijst dat op beschaving. U kunt immers iemand beschaafd vermoorden, bestelen, verkrachten, tot slaaf maken, discrimineren, onthoofden enz Hitler was volgens u ook beschaafd en helemaal geen barbaar. Het is maar hoe u het bekijkt. Ik noem het alvast barbaars.

Citaat:
Maar in de Bijbel staan ook genoeg van dit soort "straffen", die niet meer in deze tijd passen... Maar we kunnen alsmaar blijven wijzen op wat er niet klopt in die zogenaamde heilige boeken, maar het gaat er feitelijk om om de strekking van de Koran of de Bijbel te begrijpen...
Jij zou dus de koran begrijpen en ik niet ? En hou op met die kromme vergelijking te maken tussen bijbel en koran. U vind de nog niet zo lang opgerichte site 'bijbel/koran' net zoals een vogelaar of een tariq ramadan waarschijnlijk ook het einde...

Citaat:
En als je daar niks van begrijpt of mee te maken wilt hebben, okee... Maar veroordeel daarmee niet zo zwaar de moslims, alsof zij de hedendaagse barbaren zijn
Ware moslims zijn net als hun 'profeet' inderdaad barbaren en dat kan men wereldwijd merken.

Citaat:
Een zondebok is zo gemakkelijk te vinden... Je kunt altijd wel een smet vinden op welk volk dan ook...
Het heeft helemaal niets te maken met het zoeken naar een zondebok.

Citaat:
Iedereen weet dat elke beschaving gebaseerd is op strijd en bloed... Dus doe nou maar niet alsof de ANDER altijd alles fout doet of fout ziet, in vergelijking met hoe jij dat ziet...
Zou jij in de jaren 30 ook zo hebben zitten redeneren bij de opkomst van het nazisme in Duitsland ?

Citaat:
Dat is echt de hoofdfout die ieder mens dreigt te maken: "als de Islam nou eens zo-en-zo zou zijn", als Pietje nou eens zo-en-zo zou zijn, dan is het goed...
Zie hierboven. U vond chamberlain in de jaren 30 waarschijnlijk ook het einde. Hij was voor de dialoog en de verdraagzaamheid.

Citaat:
Maar hij doet niet zo-en-zo, ook de Islam doet dat niet... Niets danst naar jouw pijpen, DUS is het matig of zelfs slecht... Zondebokken zoeken betekent altijd het begin van het conflict en in het ernstigste geval oorlog...
Islam is nu eenmaal oorlog voeren met alle mogelijke middelen tot dat de hele wereld onder het islamitische juk zwicht. Islam is een oorlogsverklaring aan de hele mens(elijk)heid. Islam heet dan ook niet voor niets onderwerping.
Oud 9 oktober 2008, 18:17   #450
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Kan je eens citeren waar ik wat gezegd heb over de Koran?

Ik zal je alvast helpen :

"Ik ben niet zozeer geïnteresseerd in de letterlijke teksten van de heilige boeken.
2 Ik heb interesse in hoe een gelovige deze heilige boeken interpreteert en hoe hij/zij zijn geloof invult.

3 In elke religie heb je een kleine minderheid radicalen, die hun heilig boek letterlijk neemt. De overgrote meerderheid is capabel om het boek te interpreteren en hun geloof aan te passen aan de maatschappij waarin ze leven.

Ik beoordeel dan ook nooit iemand naar zijn religie, maar naar zijn persoonlijkheid. Om dit te kunnen doen, moet je wel de moeite doen en bereid zijn om iemand te leren kennen."

Leg me eens uit wat er schijnheilig is, welke van mijn waarden ik overboord gooi.
1 Oh neen waarom niet ? Er is een niet te verwaarlozen grote groep die dat immers wel doet, is het kennen van de vijand die jou bedreigd niet de eerste vereiste om je tegen die vijand te kunnen verweren en die te verslaan ? Is het dan niet verstandig je te focussen op zijn 7de eeuwse oorlogshandleiding ?

2 Wat bereik je daar mee indien je weet dat tanteke kaatjes van deze wereld als puntje bij paaltje komt de niet te verwaarlozen grote groep niet gaan tegenhouden.

3 Aanpassen tot zolang dat de ummah in aantal nog niet sterk genoeg is.
1 Omdat ik in het dagelijkse leven geen heilige boeken ontmoet, maar wel mensen. Ik begrijp dat jij de teksten letterlijk neemt, maar de meeste gelovigen doen dit niet.
Bedoel je dat iedere moslim, per definitie, jouw vijand is? Ik had al een vermoeden in die richting.
Ik focus me dus liever op mensen en hun persoonlijkheid.
2 ???
3 De overgrote meerderheid die capabel is om het boek te interpreteren en hun geloof aan te passen aan de maatschappij waarin ze leven, zullen nooit radicale gelovigen worden, die het boek letterlijk lezen.

Ik merk dat ook jij het deel uit mijn bericht, dat ik terug toevoegde en in vet zette, wegliet.
Het is precies zeer moeilijk om daarop te antwoorden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 18:43   #451
T-101
Burger

T-101's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De overgrote meerderheid die capabel is om het boek te interpreteren en hun geloof aan te passen aan de maatschappij waarin ze leven, zullen nooit radicale gelovigen worden, die het boek letterlijk lezen.
Waarom denk je dat radicale moslims de koran letterlijk lezen en de anderen niet?
T-101 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 19:07   #452
smiley

Standaard

[quote=artisjok;3735904]
Citaat:
1 Omdat ik in het dagelijkse leven geen heilige boeken ontmoet, maar wel mensen. Ik begrijp dat jij de teksten letterlijk neemt, maar de meeste gelovigen doen dit niet.
Bedoel je dat iedere moslim, per definitie, jouw vijand is? Ik had al een vermoeden in die richting.
Ik focus me dus liever op mensen en hun persoonlijkheid.
Uw vermoeden dat ik iedereen die zich moslim noemt of die denkt dit te zijn als vijand zie verbaasd mij niet. U hebt namelijk last van vooroordelen. Hetgeen ik hier al jaren lang aan het zeggen ben dringt blijkbaar bij sommigen nog steeds niet door. Waarschijnmlijk zijn zij te intellectueel om te begrijpen dat er wel degelijk een grote groep bestaat die u en onze samenleving vijandig gezind is en dat dit niet degenen zijn die de islam zouden misbruiken doch dat dit wel degenen zijn die exact de leer en levenswijze van hun 'profeet' als voorbeeld nemen. Ware moslims dus en dat uw vriendjes die zich moslim noemen gewild of ongewild een steun zijn voor die ware moslims.
Zoals een Gabriel, die circe hier quotte en wiens woorden ik hier voor jou (hardleerse dame) nog eens herhaalde doch tevergeefs, onlangs ook zei. Ik zal die woorden hier nog 1 keer herhalen, niet voor jou, dat is toch nutteloos, doch voor de lezer van dit forum.

Brigitte Gabriel :

"radicale moslims zijn niks anders dan toegewijde puriteinen"

"gematigden zullen altijd het onderspit zullen delven, omdat het Islamitisch recht niet aan hun kant staat."

"De Jihad wordt niet op louter gewelddadige wijze opgelegd. Maar veel eerder sluimerend op cultureel gebied. Een politicus die Islamonderwijs op openbare scholen wil of een zelfmoordterrorist zijn niks anders dan twee kanten van dezelfde medaille. "

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7082

Een Tariq ramadan of een osama bin laden zijn als 2 handen op 1 buik.

Citaat:
3 De overgrote meerderheid die capabel is om het boek te interpreteren en hun geloof aan te passen aan de maatschappij waarin ze leven, zullen nooit radicale gelovigen worden, die het boek letterlijk lezen.
Diegenen die dat anders interpreteren of verdraaien of ronduit weglaten zijn wel een steun voor diegenen die werkelijk en eerlijk lezen wat er geschreven staat, zonder verdraaiingen of weglatingen uit schaamte. Hoe dikwijls moet ik het nog herhalen ? Hoe groter de moslimgemeenschap hoe groter de problemen. Elk ummahlid dat er bij komt vergroot het probleem.

Citaat:
Ik merk dat ook jij het deel uit mijn bericht, dat ik terug toevoegde en in vet zette, wegliet.
Het is precies zeer moeilijk om daarop te antwoorden.
Dat komt omdat jij geen yota snapt van wat islam is. Wat islamisering betekent en hoe dat in zijn werk gaat. Oh maar kijk toch eens naat die vriendelijk lachende moslima, de islam kan toch zo erg niet zijn nietwaar, waar maakt men zich toch zo druk om, nietwaar artisjok. Slaapt u rustig verder.

Islam vredelievend enkel in onze dromen
http://forum.politics.be/showthread.php?t=38289

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.
Koenraad Elst
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 9 oktober 2008 om 19:28.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 19:21   #453
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-101 Bekijk bericht
Waarom denk je dat radicale moslims de koran letterlijk lezen en de anderen niet?
Waarom lezen blokkers de koran letterlijk en anderen niet?

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 oktober 2008 om 19:22.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 19:32   #454
filosoof
Banneling

Standaard

En waarom staat elke blokpost vol citaten uit altijd dezelfde blogs (die elkaar overenweer citeren)???

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 oktober 2008 om 19:44.
Oud 9 oktober 2008, 19:34   #455
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Omdat zogenaamde weldenkenden weigeren islam met terrorisme te verbinden alsof die terroristen de islam zouden misbruiken. Zij spreken daarom liever over 'terrorisme' in plaats van over 'moslimterrorisme' ook al geven die terroristen zichzelf namen als 'hesbollah' of 'islamic jihad'. Weldenkenden steken liever hun kop in het zand.

Bericht aan weldenkend links
Geert Van Istendael
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...7fe7ca3bc1574e

Laatst gewijzigd door smiley : 9 oktober 2008 om 19:37.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 19:52   #456
T-101
Burger

T-101's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al eerder aangegeven dat meisjes door Mohammed in puberteit verplicht werden om voor het gebed het lichaam te bedekken, maar het gezicht en de handen vrij te houden…
Meisjes werden verplicht een hoofddoek te dragen vanaf hun eerste menstruatie. Het dragen van een hoofddoek stopte dus niet na hun pubertijd.

Citaat:
In de Saudische wereld zijn bepaalde werkgevers van mening dat de vrouw representatief in haar werk moet zijn, en dus geen hoofddoek hoeft te dragen… Binnen het bedrijf draagt de vrouw dus gewoon moderne kleding en geen hoofddoek tijdens het werk… Zij krijgt echter de gelegenheid om zich voor gebed af te zonderen en desgewenst een hoofddoek te dragen tijdens dit gebed… Er wordt dus geen enkel probleem gemaakt van het al dan niet dragen van een hoofddoek…
Bron?

Citaat:
De (al dan niet vermeende) verplichting om een hoofddoek te dragen stuit vooral de hedendaagse Westerse vrouw tegen de borst… Dat is de geëmancipeerde vrouw die het kaas niet van haar brood wil laten eten…
Bron?

Citaat:
Uit de overleveringen blijkt verder dat Aisha een gelukkig leven leidde en zeer betrokken was bij het leven van Mohammed en de verfijning van de Koran.
Aïsha heeft helemaal niet meegeholpen aan de verfijning van de koran. De koran is immers het lettelijke en complete woord van Allah.
T-101 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 20:14   #457
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
1 Uw vermoeden dat ik iedereen die zich moslim noemt of die denkt dit te zijn als vijand zie verbaasd mij niet. U hebt namelijk last van vooroordelen. Hetgeen ik hier al jaren lang aan het zeggen ben dringt blijkbaar bij sommigen nog steeds niet door. Waarschijnmlijk zijn zij te intellectueel om te begrijpen dat er wel degelijk een grote groep bestaat die u en onze samenleving vijandig gezind is en dat dit niet degenen zijn die de islam zouden misbruiken doch dat dit wel degenen zijn die exact de leer en levenswijze van hun 'profeet' als voorbeeld nemen.
2 Ware moslims dus en dat uw vriendjes die zich moslim noemen gewild of ongewild een steun zijn voor die ware moslims.
Zoals een Gabriel, die circe hier quotte en wiens woorden ik hier voor jou (hardleerse dame) nog eens herhaalde doch tevergeefs, onlangs ook zei. Ik zal die woorden hier nog 1 keer herhalen, niet voor jou, dat is toch nutteloos, doch voor de lezer van dit forum.

3 Dat komt omdat jij geen yota snapt van wat islam is. Wat islamisering betekent en hoe dat in zijn werk gaat. Oh maar kijk toch eens naat die vriendelijk lachende moslima, de islam kan toch zo erg niet zijn nietwaar, waar maakt men zich toch zo druk om, nietwaar artisjok. Slaapt u rustig verder.
1 Het was een vermoeden in die richting.
Wie is dan wel je vijand?
Citaat:
... is het kennen van de vijand die jou bedreigd niet de eerste vereiste om je tegen die vijand te kunnen verweren en die te verslaan ?
2 Verder weet jij niet wie mijn vriendjes zijn. Ik bepaal dit graag zelf, dat hoef jij niet te doen voor mij.
3 "Ik beoordeel dan ook nooit iemand naar zijn religie, maar naar zijn persoonlijkheid. Om dit te kunnen doen, moet je wel de moeite doen en bereid zijn om iemand te leren kennen."
Bedoel je dat je hiermee akkoord gaat behalve indien die religie de Islam is?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 20:25   #458
smiley

Standaard

[quote=artisjok;3736120]
Citaat:
1 Het was een vermoeden in die richting.
Wie is dan wel je vijand?
Islam. Niet dat ik de islam tot vijand heb verklaard maar de profeet en zijn leer hebben alles en iedereen dat 'niet-islam' is tot vijand verklaard en dient bevochten te worden en in het beste geval aan de islam/moslim onderworpen te worden (kalifaat), tot 2de rangsburger herleid, en in het slechtste geval te worden gedood.

Citaat:
2 Verder weet jij niet wie mijn vriendjes zijn. Ik bepaal dit graag zelf, dat hoef jij niet te doen voor mij.
Waar lees jij ergens dat ik uw vriendjes zit te bepalen ?

Citaat:
3 "Ik beoordeel dan ook nooit iemand naar zijn religie, maar naar zijn persoonlijkheid. Om dit te kunnen doen, moet je wel de moeite doen en bereid zijn om iemand te leren kennen."
Bedoel je dat je hiermee akkoord gaat behalve indien die religie de Islam is?
Je snapt hetgeen ik geschreven heb duidelijk nog niet. Uw tanteke kaats gaan de ware moslims niet tegenhouden. Islam is trouwens niet zomaar een religie maar is meer dan dat. U zal het nooit snappen slaapt u rustig verder.
Oud 9 oktober 2008, 21:42   #459
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
ahahahaaa het zijn de islammieten die de koran letterlijk nemen zoals :

sla je vrouw - dood de ongelovige - niet bedekt = hoer enzoverder

over door de mand gaan gesproken
Oud 9 oktober 2008, 21:49   #460
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
ahahahaaa het zijn de islammieten die de koran letterlijk nemen zoals :

sla je vrouw - dood de ongelovige - niet bedekt = hoer enzoverder

over door de mand gaan gesproken
Niet "de islammieten", een zeer kleine minderheid onder hen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be