![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() En het vlaams blok heeft NOOIT op huidskleur geselecteerd terwijl anderen dat wel soms deden...
NB : ik ben geen Vreemdeling meer , heb me aangepast aan het forum dus ben u een volwaardig forum burger ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik beweer niet dat het Vlaams Blok racistische uitspraken doet -
maar door de suggestieve werking veroorzaakt ze nu dat gewone mensen plotseling iemand die lichtjes gebronst is, donker haar en ogen heeft automatisch als een crimineel behandeld wordt (zelfs als de goede man/vrouw sedert generaties vlaming is en op het vlaams blok stemt !) Trouwens ga terug op dit forum "men" vindt dit normaal - mensen met bruine ogen moeten dan maar blauwe contactlenzen dragen & mensen met blauwe ogen moeten dan maar contactlenzen dragen als ze in de zwarte buurten willen wandelen bij valavond of later. (ik wandel altijd & overal - goesting om eens mee te wandelen ?)
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat wil echter niet zeggen dat ik die toestanden goed praat, maar wel dat het een het ander in stand houd. Citaat:
Alsof Steve op z'n eentje de welvaart in ons land zo laat achteruit boeren. Straffe gast datte..
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Schepen
|
![]() Ik begrijp de oppositie van de UG en de studenten wel. Anderzijds, ik heb al verschillende keren deelgenomen aan debatten over drugbeleid mèt Vlaams Blokkers (Flupke en Gerweerwolf) in universiteits- of hogescholengebouwen. Eind jaren negentig ! Geen verzet gezien! raar !
Overigens heb ik die debatten allemala glansrijk gewonnen (als je toch in Bloktaal wil spreken) aangezien ik onbder meer aantoodne dat de visies van de andere partijen (toenmalige CVP, VLD, SP en co) uiteindelijk dezelfde waren als die van het Blok! Lachen dat ik deed!!! Bovendien had ik als uitsmijter ook de slogan van de vzw DEBED meegenomen: "Drugs uit het strafrecht, Vlaams Blok erin" ! En daar konden Flupke noch Gerolfje niet mee lachen!
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Schepen
|
![]() En waren er nog mensen die lachten 'Jean'? Want je lijkt me een 'opmerkelijk' gevoel voor humor te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik heb in 1981 tijdens een examen geschiedenis aan de VUB al bijna een buis gehad omdat ik een analyse maakte van het gevaar van het Blok (toen nog een Blokje); de prof zei "zo'n groupuscule, daar moet je je niet mee bezighouden'.. Dat was de algemene teneur van 'links' toen. Nochtans had ik zelf 18 jaar in het buitenland vertoefd waaronder 8 jaar in Duitsland waar ik heel wat facistische groepjes kende waarbij vergeleken de VMO een verzameling doetjes was (ik zat met Duitse studenten in een antoifacistisch front , dit om verwarring te vermijden). Uit politieke en wetenschappelijke wraak op die prof heb ik daarna een doctoraat behaald zodat ik met die maatschappelijke status tenminste uitspraken kan doen die een wetenschappelijke legitimatie hebben (behalve voor de Blokkers dan). Ik blijf er dan ook bij: Eigen Volk bestaat niet! hoog tijd om dat eens te verspreiden !
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Vreemdeling
|
![]() Groen! schuift drie thema's naar voren die cruciaal zijn in de strijd voor een leefbare toekomst:
1) betaalbaar en goed wonen: een recht voor iedereen 2) gezond leven: een sterker milieubeleid voor uw gezondheid 3) een economie op mensenmaat Wel wel Eindelijk, maar niet voldoende!! men zou ook eens kunnen luisteren wat kansarmen echt vragen. luistern naar hulpverleners en opbouwwerkers dat wordt allang gedaan. die denken het woord te doen voor de kansarmen. luisteren naar kansarmen zelf, ne hoor ze stinken, zijn vuil, lomp, lui, ezv. ik werk voor en met hen, en dit vanuit mijn ervaring. ook ik heb op staat geleeft. ook ik heb in opvangcentras gezeten. ik zag dat na twee maan uit het opvangcentrum en in een eigen woonst, de t'huislozen weer in een opvangcentum terecht komen. meestal kan de t'huisloze niet wennen aan het alleen zijn. ik ben al 5j aan het werken aan een soort school om te leren leven. leren samen leven, want dat is niet zo van zelfsprekent. samenleven heeft veel voordelen voor de zwakere in onze samenleving. Gedeelde huur, Gedeelde verwarmingkosten, Gedeelde voedingkosten en het belangrijkste niet meer alleen zijn. O.K. ik weet wel dat samen wonen niet wil zegen dat je niet meer eenzaam kan zijn. maar het is een stap. ik zoek nog naar mensen om dit op te zeten. armen echt helpen is armen begrijpen en ondersteunen. (niet bestrijden) werk komt op de laatste plaats, eerst huisvesting, gezondheid, cultuur ( om zich goed in zijn vel te voelle) begrip erkenning, aanvaarding en respekt voor wie ze zijn en van waar ze komen, dat hor ik te weinig. denk aan de kansarmen. LUCAS GHYSELS Ervaringsdeskundige in armoede en socialeuitsluiting. [email protected]
Het armoede beleid moet dringen beter opgevolgt worden. men moet stoppen met armoede te bestrijden. armen ondersteunen moet de opdracht zijn. men moet stoppen me migranen meer aandacht te schenken dan de kansarmen. iedereen weet dat 50 of 60 % van de migranten in kansarmoede leven. als men degelijk armoedebeleid voert helpt u ook de migranten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |