Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2008, 12:00   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Polly, nog eens: heb jij, behalve zijn "moslim-zijn" een fundamentele kritiek op Aboutaleb?
Het grote probleem van Aboutaleb is niet zozeer zijn "moslim" zijn (wat uiteraard ook wel een probleem kan vormen), maar het feit dat hij Marokkaan is.

Volgens het Marokkaans consulaat zijn marokkanen in de EERSTE plaats marokkaan, ook al hebben ze nog andere nationaliteiten.

http://www.consulatmaroc-bruxelles.be/

zie: http://www.consulatmaroc-bruxelles.be/juridique.html

Lees vooral het hele artikel, maar dit is het leukste:

Citaat:
Citaat:
Certaines dispositions énoncées par le Code de la famille: LOI N° 70-03 PORTANT CODE DE LA FAMILLE

DISPOSITIONS GENERALES

Article premier

La présente loi est dénommée Code de la Famille. Elle est désignée ci-après par le Code.

Article 2

Les dispositions du présent Code s’appliquent :

1) ?* tous les Marocains, même ceux portant une autre nationalité ;

2) aux réfugiés, y compris les apatrides conformément ?* la convention de Genève du 28 juillet 1951 relative au statut des réfugiés ;

3) ?* toute relation entre deux personnes lorsque l’une d'elles est marocaine ;

4) ?* toute relation entre deux personnes de nationalité marocaine lorsque l’une d'elles est musulmane. Les Marocains de confession juive sont soumis aux règles du statut personnel hébraïque marocain.

Article 3

Le ministère public agit comme partie principale dans toutes les actions visant l’application des dispositions du présent Code.
Het is niet dat ik het deze sympathieke (gemeend of niet gemeend) mijnheer niet gun, maar het is wèl belangrijk te weten dat hij zich IN EERSTE PLAATS MOET VOEGEN NAAR DE MAROKKAANSE WETTEN, ZELFS AL HEEFT HIJ OOK DE NEDERLANDSE NATIONALITEIT.

Voor een burgemeester van de derdegrootste haven ter wereld lijkt me dit toch wel interessante informatie!

Belangrijk om weten is de site van het Consulaat van de Marokkaanse Burgemeester:

http://www.cgmrotterdam.nl/Diensten/erfenissen.html

met onder andere:

Citaat:
Citaat:
Nadat het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de lokale autoriteiten van de laatste woonplaats van de overledene in Marokko op de hoogte gebracht zijn, kan het consulaat aan de hand van een speciale volmacht op naam van het hoofd van het consulaat en de erfelijkheidsakte, de belangen van de erfgenamen behartigen en overgaan tot het te gelde maken van de bezittingen van de overledene in het land van verblijf. Na aflossing van de schulden, maakt het consulaat, indien de Nederlandse wet dit niet verbiedt, het vermogen over naar Marokko zodat daar de verdeling van de erfenis volgens het Marokkaanse familierecht kan plaatsvinden.

Nogmaals: ik vind die Ahmed een sympathieke persoon als ik hem zo hoor, een VOORBEELD voor integratie hoor. Alleen: de mens heeft de handicap dat zijn koning hem niet wil lossen natuurlijk.

In het betreffende draadje op FFI werden verschillende Nederlandse krantenartikelen gepost voor degenen die een meer algemeen beeld willen krijgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 12:40   #62
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het grote probleem van Aboutaleb is niet zozeer zijn "moslim" zijn (wat uiteraard ook wel een probleem kan vormen), maar het feit dat hij Marokkaan is.

Volgens het Marokkaans consulaat zijn marokkanen in de EERSTE plaats marokkaan, ook al hebben ze nog andere nationaliteiten.

http://www.consulatmaroc-bruxelles.be/

zie: http://www.consulatmaroc-bruxelles.be/juridique.html

Lees vooral het hele artikel, maar dit is het leukste:

Citaat:

Het is niet dat ik het deze sympathieke (gemeend of niet gemeend) mijnheer niet gun, maar het is wèl belangrijk te weten dat hij zich IN EERSTE PLAATS MOET VOEGEN NAAR DE MAROKKAANSE WETTEN, ZELFS AL HEEFT HIJ OOK DE NEDERLANDSE NATIONALITEIT.

Voor een burgemeester van de derdegrootste haven ter wereld lijkt me dit toch wel interessante informatie!

Belangrijk om weten is de site van het Consulaat van de Marokkaanse Burgemeester:

http://www.cgmrotterdam.nl/Diensten/erfenissen.html

met onder andere:

Citaat:

Nogmaals: ik vind die Ahmed een sympathieke persoon als ik hem zo hoor, een VOORBEELD voor integratie hoor. Alleen: de mens heeft de handicap dat zijn koning hem niet wil lossen natuurlijk.

In het betreffende draadje op FFI werden verschillende Nederlandse krantenartikelen gepost voor degenen die een meer algemeen beeld willen krijgen.
en ook heerlijk racistisch hé, die Marokkaanse wet. Dat ze voor joden andere 'dispositions' reserveren in hun wetten dan voor mohammedanen...
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 12:41   #63
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

ik vroeg mij al af waar circe bleef.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 13:01   #64
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik heb die dubbele nationaliteit al eens eerder aangekaart. In de dagelijkse praktijk stelt deze weinig voor. Die dubbele nationaliteit waarborgt echter wel de mogelijkheid belligerente individuen een enkele reis huiswaarts aan te bieden. Aangezien Marokko zich zo op dat standpunt barricadeert, kunnen ze terugname van hun afval (dit schrijf ik opzettelijk zo) niet weigeren.

Het verhaal wordt natuurlijk anders als Marokko zich gaat inmengen in de politiek te lande, hetgeen ze naar mijn idee al aan het doen zijn. Maar dat is vers 2.
Het laatste woord is aan Aboutaleb zelf. De persoon is nog niet in functie dus elke aanval op zijn persoon is als de klap op een lege zak, zou Manfred Heinrici zeggen.

In tegenstelling wat media en politiek beweren kent de NV NL ongeveer 3 tot 4 miljoen allochtonen, waarvan intussen een behoorlijk aantal de NL nationaliteit heeft aangenomen.
Dus is het meer dan logisch dat enkele onder hen tot diep in bestuurlijke functies zullen doordringen en het is derhalve zeker niet uit te sluiten dat een van hen ooit premier wordt.
Ingeval zo'n persoon naast zijn "dual nationality" ook nog eens een politieke dubbelrol speelt, kan dat verstrekkende gevolgen hebben. Van hetzelfde kaliber als wanneer een politicus een anarchistische crimineel blijkt te zijn!

Nochthans bestaan er geen redenen om te twijfelen aan de oprechtheid van Aboutaleb. Welke oprechtheid, zullen we moeten afwachten. Wat laat hij voorgaan? Zijn religie of zijn mogelijk leiderschap.

Dat is de vraag van vandaag.
Oud 17 oktober 2008, 13:13   #65
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik heb die dubbele nationaliteit al eens eerder aangekaart. In de dagelijkse praktijk stelt deze weinig voor. Die dubbele nationaliteit waarborgt echter wel de mogelijkheid belligerente individuen een enkele reis huiswaarts aan te bieden. Aangezien Marokko zich zo op dat standpunt barricadeert, kunnen ze terugname van hun afval (dit schrijf ik opzettelijk zo) niet weigeren.

Het verhaal wordt natuurlijk anders als Marokko zich gaat inmengen in de politiek te lande, hetgeen ze naar mijn idee al aan het doen zijn. Maar dat is vers 2.
Het laatste woord is aan Aboutaleb zelf. De persoon is nog niet in functie dus elke aanval op zijn persoon is als de klap op een lege zak, zou Manfred Heinrici zeggen.

In tegenstelling wat media en politiek beweren kent de NV NL ongeveer 3 tot 4 miljoen allochtonen, waarvan intussen een behoorlijk aantal de NL nationaliteit heeft aangenomen.
Dus is het meer dan logisch dat enkele onder hen tot diep in bestuurlijke functies zullen doordringen en het is derhalve zeker niet uit te sluiten dat een van hen ooit premier wordt.
Ingeval zo'n persoon naast zijn "dual nationality" ook nog eens een politieke dubbelrol speelt, kan dat verstrekkende gevolgen hebben. Van hetzelfde kaliber als wanneer een politicus een anarchistische crimineel blijkt te zijn!

Nochthans bestaan er geen redenen om te twijfelen aan de oprechtheid van Aboutaleb. Welke oprechtheid, zullen we moeten afwachten. Wat laat hij voorgaan? Zijn religie of zijn mogelijk leiderschap.

Dat is de vraag van vandaag.
interessant, en in elk geval stukken genuanceerder dan dat waar je vanochtend zei het "helemaal mee eens" te zijn.
Oud 17 oktober 2008, 13:48   #66
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

In de eerste aanhef ben ik van mening dat Aboutaleb naar mijn idee wel eens de goede man op de goede plek kan zijn. Dus sta ik zeker achter de persoon.

In mijn 2e aanhef heb ik de zaken wat genuanceerd en als je de NL politiek kent dan weet je precies wat en wie ik bedoel met "de anarchistische crimineel" waarvan er overigens een een (slechte) minister is.
Dan zie ik liever een man als Aboutaleb aan het roer van een schip met een paar honderdduizend stronteigenwijze matrozen, die ieder voor zich een eigen koers willen uitzetten en bovendien een muitend gedrag vertonen.

Amsterdam bijvoorbeeld is een historisch bepaalde onbestuurbare stad. Een stad die in de 80 jarige oorlog al wapens en munitie verkocht aan de vijand. Een stad die in naam dan wel hoofdstad is maar die deze betiteling nauwelijks verdient.
Nee, laat A. maar schuiven in het Rotterdamse, we zien het wel.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 17 oktober 2008 om 13:51.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 13:55   #67
PollyCorrect

Standaard

De situatie is niet makkelijk en R'dam heeft ook niet voor een makkelijke oplossing gekozen, nl een Amsterdamse Marokkaanse burgemeester.

Eigenlijk heb ik daar wel bewondering voor.

Hoewel het in principe iets is waarvoor ik vijf jaar geleden al mijn hart vasthield toen Rob Oudkerk zonder pardon weggemieterd werd.. omdat ie naar de hoeren was geweest

Dan moeten ze eens zien wat de Belgische politici ervan bakken, die fraudeschandalen worden allemaal geseponeerd omdat ze verjaard zijn, en komen amper aan het licht.

Ik schrok me echt lam toen Oudkerk geen wethouder meer kon zijn en er zo'n stampei werd gemaakt.
Oud 17 oktober 2008, 14:15   #68
willem1940NLD

Standaard

Nederlands Eigen Volk mag nog steeds niet duurzaam over een extra paspoort beschikken en zolang deze ongelijkheid wordt gehandhaafd vind ik het fout om vreemdelingen als overheden aan te stellen (óók Argentijnen, ja, die als voorproefje reeds het bestaan van de Nederlandse Identiteit willen ontkennen).

Vanuit Rotterdam trachten de achterkamertjesregenten de vorming van de 17e Marokkaanse provincie te bevorderen; "democratie" ammehoela, ge/door-trapt vertrappende verkiezingen en geen gekozen burgemeester.

http://www.leefbaarrotterdam.nl/inde..._blik_srensen/

http://www.leefbaarrotterdam.nl/inde..._pvda_fractie/
Oud 17 oktober 2008, 15:24   #69
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
wat een toogpraat verkoop jij.
als
als
als
?
een tijd geleden (ongeveer 65j) werd ook teveel als gebruikt en we zien wat er allemaal gebeurd is (alhoewel ze het nu plots allemaal niet mer weten)
Het heeft weer lang geduurd voor er weer één kwam opdagen met de nazi periode....
Mij kan het geen reet schelen of die persoon zijn huidskleur zwart / blank / bruin / geel / roos met bolletjes is, zolang ze zich maar aanpassen aan onze westerse normen en waarden. Maar voor mij is Islam niet compatibel met deze normen en waarden, en kan een moslim dan ook niet functioneren als burgemeester van een Nederlandse stad...

Laatst gewijzigd door DenDane : 17 oktober 2008 om 15:33.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 15:37   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Een tijdje geleden kreeg Aboutaleb van zijn monarch nog een lintje opgespeld omdat hij zo'n goed werk deed voor de andere marokkaanse onderdanen op verplaatsing.
Als men zich dan realizeert dat diezelfde monarch zijn onderdanen in het buitenland als extra provincie beschouwt, dan lijkt me dat lintje toch niet zo heel erg onbelangrijk.

Citaat:
Aboutaleb krijgt lintje Marokkaanse koning
maandag 23 juli 2007 08:45

Tot zijn verrassing heeft PvdA-staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) tijdens zijn vakantie in Marokko een koninklijke onderscheiding gekregen.

(...)
Beeldvorming
In de in Noord-Marokko gelegen badplaats al-Hoceima, waar Aboutaleb met vakantie is, kreeg hij de onderscheiding uitgereikt door koning Mohammed VI.

Reden voor de onderscheiding, die te vergelijken is met een lintje in Nederland, is Aboutalebs 'bijdrage aan de positieve beeldvorming van Marokkanen’ in ons land, zegt woordvoerder van Sociale Zaken Peter Meenen. 'Marokko is trots op hem.' Aboutaleb kwam als kind vanuit Marokko naar Nederland en wist het als eerste Marokkaanse Nederlander tot staatssecretaris te schoppen.
http://www.elsevier.nl/web/politiek/...ansekoning.htm

--------------

en nu is het dus de eerste Marokkaan die op de internationale bijeenkomsten de belangen van de derde grootste havenstad Rotterdam zal mogen behartigen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 oktober 2008 om 15:53.
Oud 17 oktober 2008, 15:56   #71
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
De situatie is niet makkelijk en R'dam heeft ook niet voor een makkelijke oplossing gekozen, nl een Amsterdamse Marokkaanse burgemeester.

Eigenlijk heb ik daar wel bewondering voor.

Hoewel het in principe iets is waarvoor ik vijf jaar geleden al mijn hart vasthield toen Rob Oudkerk zonder pardon weggemieterd werd.. omdat ie naar de hoeren was geweest

Dan moeten ze eens zien wat de Belgische politici ervan bakken, die fraudeschandalen worden allemaal geseponeerd omdat ze verjaard zijn, en komen amper aan het licht.

Ik schrok me echt lam toen Oudkerk geen wethouder meer kon zijn en er zo'n stampei werd gemaakt.

Oudkerk had zich beter kunnen laten *knip* in een Nijmeegs fietsenhok.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 16:10   #72
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
en ook heerlijk racistisch hé, die Marokkaanse wet. Dat ze voor joden andere 'dispositions' reserveren in hun wetten dan voor mohammedanen...
Da's ter bescherming: ze willen Joden en anderen niet onderwerpen aan het Islamitisch geïnspireerde familierecht.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 16:12   #73
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Maar voor mij is Islam niet compatibel met deze normen en waarden, en kan een moslim dan ook niet functioneren als burgemeester van een Nederlandse stad...
;

Gelukkig hebben mensen als jij niets in de pap te brokken.

Oud 17 oktober 2008, 16:19   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Da's ter bescherming: ze willen Joden en anderen niet onderwerpen aan het Islamitisch geïnspireerde familierecht.
hoe interessant.

ik neem aan dat u ook op de hoogte bent dat niet-moslims niet mogen getuigen ?* charge tegen een moslim? Waarschijnlijk ook ter bescherming?

Dat islamitische vrouwen een mankement aan hun hersenen hebben is dan weer iets anders. Dat was volgens uw profeet trouwens de reden waarom hun getuigenis maar voor de helft kon gelden en ze dus steeds met twee moesten zijn.
Over niet-islamitische vrouwen zullen we dan maar al helemaal niet meer spreken zeker?

Oud 17 oktober 2008, 16:30   #75
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik bergijp uw gefulmineer niet goed. Mijn antwoord geldt de wetsbepaling over het familierecht in Marokko. Dat is fundamenteel veranderd en verbetert maar het blijft geïnspireerd op de Islam. Het is logisch en eerbaar dat men dat niet oplegt aan Joden en Christenen.
Dat is geen beslissing van een profeet maar van de Koning van Marokko.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik neem aan dat u ook op de hoogte bent dat niet-moslims niet mogen getuigen ?* charge tegen een moslim? Waarschijnlijk ook ter bescherming?
Misschien mag dat niet volgens de Koran, maar in Marokko gebeurt het wel.

Citaat:
Dat islamitische vrouwen een mankement aan hun hersenen hebben is dan weer iets anders. Dat was volgens uw profeet trouwens de reden waarom hun getuigenis maar voor de helft kon gelden en ze dus steeds met twee moesten zijn.
Over niet-islamitische vrouwen zullen we dan maar al helemaal niet meer spreken zeker?
Discriminatie en onderdrukking van vrouwen gebeurt sinds de overgang van matriarchaat naar patriarchaat. Alle monotheïstische godsdiensten zijn daar de uitdrukking van. Dat is niet eigen aan de Islam en dat weet je.

Oud 17 oktober 2008, 16:45   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik ga met je akkoord dat het patriarchaat in alle drie de monotheistische versies goed van leer geeft. Maar geef toe dat Mohammed het wel tot in de puntjes heeft geregulariseerd hé, en bovendien voor eeuwig ende altijd onherroepelijk vastgelegd.

Oud 17 oktober 2008, 16:46   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ik wil wel akkoord gaan, maar zoooo enthousiast ben ik nu ook weer niet.

Laatst gewijzigd door circe : 17 oktober 2008 om 17:15.
Oud 17 oktober 2008, 16:46   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

trippel

Laatst gewijzigd door circe : 17 oktober 2008 om 17:15.
Oud 17 oktober 2008, 16:46   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

en dan te geloven dat ik altijd denk dt het aan mijn pctje ligt.

hiermede mijn excuses aan Berreke, mijn Lap.

het stond hier voor de vierde keer.

Laatst gewijzigd door circe : 17 oktober 2008 om 17:16.
Oud 17 oktober 2008, 16:57   #80
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
;

Gelukkig hebben mensen als jij niets in de pap te brokken.
Ik hoef ook niets in de pap te brokken hebben, elke democraat zou dat zelf al lang hebben moeten inzien
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be