![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als jij wil geloven dat vissen poten hebben gekregen en kieuwen hebben ingeruild voor longen, dan is dat jouw goed recht.
Je mag zelfs geloven dat er daar bewijs voor geleverd is. Maar het is daarom nog niet zo. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1223 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1224 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1225 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slijkspringer http://nl.wikipedia.org/wiki/Longvissen http://nl.wikipedia.org/wiki/Australische_longvis http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_fossiele_vissen Maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten en de VOLGORDE in grote lijn van schepping en/of evolutie lijkt bestendig: het eerste leven in het water en de mens als nieuwste op het land. Een voorafgaand ofwel mee-evoluerend "plan" cq een methode en daarmee een achterliggende hogere, scheppende "intelligentie" blijft moeiteloos denkbaar; één van die aannames dwingend opleggen gaat mij echter te ver.
![]() |
![]() |
#1226 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1227 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarmee je zelf bewijst dat de gevonden fosielen niet noodzakelijk overgansvormen zijn, maar evengoed soorten op zich kunnen zijn. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 17 oktober 2008 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1230 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1231 |
|
![]() "Bewijs" lijkt mij hier als begrip off topic.
![]() |
#1232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vissen hebben niet "opeens" poten gekregen. Dit is een proces van miljoenen en miljoenen jaren. Hell, zelfs als we hier voorbeelden posten van zulke vissen, doet ge nog alsof ge blind zijt door woordenspellekes en verdraaingen. Er valt gewoonweg geen discussie van niveau met u te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1234 |
Gouverneur
|
![]() Paulus, als je jezelf serieus neemt, dan raad ik je aan om je manier van berichten plaatsen te overwegen. Ik heb met plezier een aantal keer pittige dialogen met je gehad, maar de laatste tijd zijn je bijdragen het niet meer waard om op in te gaan.
![]() |
#1235 |
|
![]() kga akkoord met Tavek en okko in deze. Paulus kan soms fijn uit de hoek komen, maar absoluut niet in dit soort topics waar hij gewoon een loopje neemt met de waarheid, de wetenschap, en andermans quotes. Niet fair, en gewoon ook niet echt een reactie waard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar tracht ook eens mij te begrijpen. Volgens mij zoekt men naar bewijzen die er eigenlijk geen zijn voor een theorie die toch 'ergens' moet op steunen. Waarom zou een vis die zich als een visje in het water voelt zich gaan aanpassen om aan land te komen? Stel dat het waar zou zijn, dan is dat toch meer dan zomaar een toevallige mutatie toch? Dat zijn miljoenen toevallige mutaties met maar één doel, nl een landdier worden. Waarom zou ik geloven dat zoiets formitastisch ingrijpends toeval is. Zelfs al zou het waar zijn dat het echt zo gebeurd is, dan zou ik nog meer gaan geloven dat daar een enorme intelligentie zou achterzitten. Die verklaring lijkt me redelijker dan te moeten geloven dat iets de lotto zou winnen over gans de wereld en dat elke week gedurende miljoenen jaren. En die vergelijking gaat echt wel op. Ik vind die gedachte echt absurd. Dat van die miljoenen jaren is volgens mij alleen maar om het wat geloofwaardiger te kunnen verkopen. Ik geloof er geen bal van. Ik kan het niet. Echt niet. Ik denk dat men eerst gelooft dat leven uit het water kwam en daarom ook naar bewijzen zoekt om dat te ondersteunen, terwijl men doet alsof het omgekeerd is. Ik weet ook wel dat er veel geleerden en veel websites bestaan die bij hoog en laag beweren dat het weldegelijk zo is, maar echte bewijzen zijn er niet. Heel wat geleerden, zijn het oneens met elkaar als ze bepaalde fosielen moeten een betekenis gaan geven. Bovendien zijn er eveneens heel wat sites die het tegendeel beweren. Ook bij hoog en laag. Het is juist dat de meeste van die sites van gelovige mensen zijn, en daarom in uw ogen wellicht ook niet objectief, maar ze zijn er toch maar. En zelf gelovig zijnde probeer ik ook naar waarheid en waarachtigheid te leven. Ik kan me niet voorstellen dat gelovige mensen, de evolutietheorie bewust in discrediet zouden willen brengen, als het om zekere dingen zou gaan. Zoiets kun je niet maken als je echt gelooft en een echt gebedsleven hebt waarbij je je hart openlegt voor God, goed wetende dat je Hem niet voor de gek kunt houden omdat Hij in je hart kan kijken. Ik weet wel dat jij dat niet gelooft in God en wat Hij met een mens kan doen, maar probeer het je dan misschien eens voor te stellen. Mensen met een oprecht gebedsleven kunnen niet in de leugen leven. Dat is niet vol te houden. Als iemand dan beweert dat het om echte bedriegers gaat die hun hoge graad van geschooldheid eigenlijk misbruiken om gelovigen als ik bewust te misleiden, dan geloof ik dat niet. Ik ken dergelijke mensen persoonlijk en dat zijn echt wel mensen die trachten zo eerlijk mogelijk te zijn in het aanschijn van God en hun medemensen. En ja er zijn onder gelovigen ook wel schijnheiligen en hypocrieten, net zoals overal. Maar dat hou je niet een leven lang vol. Je zou niet meer oprecht kunnen bidden want God zou het zeker over dergelijke houding willen praten met je. Van hart tot hart wel te verstaan. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 oktober 2008 om 01:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1237 |
|
![]() Ik las in minstens 1 van de vele links de veronderstelling of conclusie dat sommige vissoorten zich geleidelijk tot (quasi-)landdieren ontwikkelden toen ze vele generaties lang op zeer ondiep water waren aangewezen.
![]() |
#1238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geleidelijk aan had 'De man van Atlantis' leren ademen onder water en daardoor was hij ook de held van de reeks afleveringen. Op dat niveau van fantasie zijn wij nu aan het praten denk ik. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1239 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1240 | |
Minister