Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2008, 02:23   #41
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

LDD = centrum-rechts, liberale volkspartij.

Deze draad zou eigenlijk een peiling moeten bevatten.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 22:15   #42
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Nergens.
überopportunist Dedecker .
Inderdaad een pure opportunist.
Gisteren ging hij hevig te keer tegen het volgens hem onrechtvaardige cliquet-systeem maar hij vergat erbij wel te vertellen dat hij die ook ooit als senator goedkeurde.

Daar bestaat een woordje voor.....hypocriet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 00:40   #43
The Joker
Vreemdeling

The Joker's schermafbeelding

Standaard

Ergens aan de appelblauwzeegroene kant.
The Joker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 00:41   #44
degzaman
Vreemdeling

Standaard

Populist.
degzaman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 08:19   #45
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik beschouw LDD nog altijd als een luchtbel. Ja, ze scoren goed in de peilingen maar m.i. heeft dat te maken met het feit dat LDD nieuw is, bekend volk aantrekt, populistische standpunten formuleert en men het een beetje "gehad" heeft met de traditionele partijen.

Ik denk dat, als het ooit zover komt en LDD komt aan de macht, het ware gelaat van onkunde snel bovenkomt.
Compleet los van het feit of dat laatste zou kloppen of niet, ik verkies dan nog liever een bende onkundigen dan een bende smerige eigenbelangers die er niet voor terugdeinst moedwillig globale miserie te creëren met als louter doel om dat als excuus te kunnen gebruiken om postjes bij het staatsapparaat te creëren voor de vrindjes-meelopers en alzo via deze afhankelijheden aan de macht te kunnen blijven om met hun dikke vette vingers onze koopkracht te blijven verder verkwanselen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 18 oktober 2008 om 08:21.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 20:43   #46
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saturnedge Bekijk bericht
Dedecker, iedereen kent de man. Hij wordt met de dag bekender en stijgt in peilingen als een raket. Maar wat is zijn eigenlijke politieke overtuiging, wie is hij en wat wil hij met zijn partij juist bereiken op korte en lange termijn? Waar liggen zijn idealen? Aan wie spiegelt hij zich in het verleden?
Tja, de man van sneller voorbij te scholen te rijden, het bezoek aan Dutroux, de culpabilisering van de automobilist en de rokende cafébezoeker en andere stoere café praat. En toch zie je nogal wat degelijk oppositiewerk. En goed genuanceerde uitspraken.

Volgens mij moeten er achter hem, in zij partij, enkele degelijke werkers zitten. Waarvan hij soms de uitspraken voorleest.

Als ik van de SP.A was zou ik, in plaats van een congres te houden, bedanken voor de linkse, anti establishment, oppositie. Aansluiten bij de standpunten als ze degelijk zijn. Maar ook af en toe eens waarschuwen voor de oplossingen die de LDD voorstaat.

De dubbeldecker?
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 20:46   #47
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is LDD een matige rechtse libarele partij.
Oud 18 oktober 2008, 22:28   #48
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

*Ethisch progressief
*Sociaal-economisch conservatief en liberaal
*Sociaal-maatschappelijk rechts en libertair
*communautair een pragmatisch Vlaams-nationalist (Het is economisch noodzakelijk voor Vlaanderen om onafhankelijk te worden) en gematigd flamingant: doorgedreven confederatie is een mogelijke optie (enkel in onerlingen toestemmingen kunnen bepaalde zaken federaal geregeld worden)

edit: in het Vlaamse partijlandschap:
vlaamser dan de CD&V en Vl.Pro, minder Vlaams dan N-VA en VB
rechtser dan CD&V en N-VA, linkser dan VB
liberaler dan de VLD
maar ethisch proressief.

Laatst gewijzigd door flamingant : 18 oktober 2008 om 22:30.
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 23:04   #49
wild cannibal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Jedd, uw haar is fantastisch.
practisch voor je pakjes drugs in te verstoppen.
wild cannibal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 23:40   #50
proost
Vreemdeling

Standaard

Het is een VLD look a like aan het worden Ook veel VLDers stappen over.... Gek voor woorden dat veel middenklasser en lager voor de partij gaan stemmen....
Oud 19 oktober 2008, 11:13   #51
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proost Bekijk bericht
Gek voor woorden dat veel middenklasser en lager voor de partij gaan stemmen....
Wie nog altijd niet inziet waarom deze groepen op deze partijen stemmen moet eens op levensstage gaan. Men viel ook uit de lucht toen VB deze stemmen binnenrijfde. Ah, theoretici... (zie mijn handtekening...)
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 19 oktober 2008 om 11:13.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 11:19   #52
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saturnedge Bekijk bericht
Dedecker, iedereen kent de man. Hij wordt met de dag bekender en stijgt in peilingen als een raket. Maar wat is zijn eigenlijke politieke overtuiging, wie is hij en wat wil hij met zijn partij juist bereiken op korte en lange termijn? Waar liggen zijn idealen? Aan wie spiegelt hij zich in het verleden?

Vrij aan iedereen om erop te antwoorden. Ikzelf twijfel tussen een Japans Liberaal Nationalistische visie en een reactionaire Amerikaans libertarier. Ik kan me vergissen. Beiden lijken me interessante systemen. Hijzelf daarentegen komt een beetje over als een boxer in plaats van een judoka, waarmee ik bedoel dat er meer kracht dan techniek lijkt aan te pas te komen, hij schijnt niet op te houden na de knockout noch vreest hij in het oor bijten. Evander Holyfield zou er niet MEER tegen willen vechten.

Mijn idee is dat ook zijn ster ooit zal tanen. Zolang men niet regeert is het makkelijk blaffen, wat overigens ook voor mij geldt.
Dedecker heeft geen spectrum. Dedecker is het sprectrum. En wanneer Dedecker er niet meer zal zijn, zal de LDD ook geen spectrum meer hebben.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 11:22   #53
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Compleet los van het feit of dat laatste zou kloppen of niet, ik verkies dan nog liever een bende onkundigen dan een bende smerige eigenbelangers die er niet voor terugdeinst moedwillig globale miserie te creëren met als louter doel om dat als excuus te kunnen gebruiken om postjes bij het staatsapparaat te creëren voor de vrindjes-meelopers en alzo via deze afhankelijheden aan de macht te kunnen blijven om met hun dikke vette vingers onze koopkracht te blijven verder verkwanselen.
dus je bent anti SPA ? feremans zal dat verheugen
Oud 19 oktober 2008, 16:59   #54
proost
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dedecker heeft geen spectrum. Dedecker is het sprectrum. En wanneer Dedecker er niet meer zal zijn, zal de LDD ook geen spectrum meer hebben.
idd het is Dedecker, gene slechte mens vermoed ik... En dat hij een win attitude heeft is meer dan duidelijk... Maar kbegin mijn twijfels te krijgen over de partij in het algemeen.... Veel VLDers maken de stap naar deze partij, zal dan niet langzaam die VLD visie ook daar zijn weg vinden ?

Laatst gewijzigd door proost : 19 oktober 2008 om 17:05.
proost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 16:20   #55
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Waarschijnlijk wordt hij toch de 2e partij.
Als mensen zo massaal de traditionele partijen verlaten ,dan klopt er iets niet met deze partijen en Dedecker geeft aan wat er niet klopt.
In de politiek gaat het om de kiezers.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 16:33   #56
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
Was dedecker een Amerikaan, dan stond op dit ogenblik Sarah Palin aan zijn zij te zwaaien naar het volk in de hoop dat een tandpastaglimlach stemmen lokt
Vandaar dat hij een zwak heeft voor Obama?
Oud 22 oktober 2008, 16:34   #57
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Als mensen zo massaal de traditionele partijen verlaten ,dan klopt er iets niet met deze partijen en Dedecker geeft aan wat er niet klopt.
In de politiek gaat het om de kiezers.
Mensen verlieten al massaal de traditionele partijen... geslapen de laatste paar jaar?
Oud 22 oktober 2008, 16:41   #58
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Tja, de man van sneller voorbij te scholen te rijden, het bezoek aan Dutroux, de culpabilisering van de automobilist en de rokende cafébezoeker en andere stoere café praat. En toch zie je nogal wat degelijk oppositiewerk. En goed genuanceerde uitspraken.

Volgens mij moeten er achter hem, in zij partij, enkele degelijke werkers zitten. Waarvan hij soms de uitspraken voorleest.

Als ik van de SP.A was zou ik, in plaats van een congres te houden, bedanken voor de linkse, anti establishment, oppositie. Aansluiten bij de standpunten als ze degelijk zijn. Maar ook af en toe eens waarschuwen voor de oplossingen die de LDD voorstaat.

De dubbeldecker?
-Ja er zitten degelijke werkers achter: cassandra (en misschien nog een stuk vld...) Zij schrijven zijn teksten ed. Voor het programma-werk moet je bij Aernoudt zijn... Dedecker is altijd al lid van het establishment geweest, logisch dat hij daar zijn connecties heeft... en ook blijft behouden...

-Bij monde van Vanvelthoven heb ik een prachtige repliek gezien tijdens de plenaire zitting nav. Letermes beleidsverklaring jegens JMD: Hij ging tekeer tegen het kapitalisme en eiste onderzoekscommissies, terwij hij als liberaal juist staat voor dit soort kapitalisme... wat zeg ik? Nog vrijer kapitalisme! (Jammer dat de SP.a toen ze nog zelf in de regering zat op aandringen een onderzoekscommissie op voorstel van het Vlaams Belang hieromtrent weigerde)
Oud 22 oktober 2008, 16:42   #59
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik zou LDD als rechts-populistisch omschrijven. Al zijn er ook libertaire trekjes bij De Decker.

Welke zou jij dan omschrijven als zijnde zijn libertaire trekjes?
Oud 22 oktober 2008, 16:43   #60
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Dedecker geeft aan dat er iets niet klopt, maar hij geeft niet aan wat er niet klopt. LDD is in wezen gewoon een andere versie van het bestaande establishment.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be