Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart "Deze vinnige jongedame kwam meermaals in het nieuws ondermeer omdat ze als Groen!-woordvoerster bizar genoeg ging werken voor een sp!aga kabinet dat samengesteld is uit rode en groene mensen, met name dat van Pascal Smet. Voor de Europese lijst mag

Discussietools
Oud 14 maart 2004, 17:54   #1
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Beste Tine,

Ik las deze week in Humo een onthutsend artikel over bendes in de Brusselse metro, geweld op sommige tram-, bus- en treinlijnen, en over de onmacht van de 'security': ze hebben te weinig bevoegdheden, ze zijn nauwelijks gewapend, ze zijn onderbemand en veel versterking vanuit de reguliere politie krijgen ze niet. De bendes palmen de metrostations in, vallen reizigers lastig, creëren een gevoel van onveiligheid. Hoe wenst Groen! daartegen op te treden? Welke maatregelen zult u nemen?

Mvg,
Pyramus
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 15 maart 2004, 18:58   #2
Tinne Van der Straeten
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pyramus
Beste Tine,

Ik las deze week in Humo een onthutsend artikel over bendes in de Brusselse metro, geweld op sommige tram-, bus- en treinlijnen, en over de onmacht van de 'security': ze hebben te weinig bevoegdheden, ze zijn nauwelijks gewapend, ze zijn onderbemand en veel versterking vanuit de reguliere politie krijgen ze niet. De bendes palmen de metrostations in, vallen reizigers lastig, creëren een gevoel van onveiligheid. Hoe wenst Groen! daartegen op te treden? Welke maatregelen zult u nemen?

Mvg,
Pyramus
Hoi Pyramus,
ja inderdaad. Op TV Brussel hebben ze er ook een hele reportage over gemaakt dat sommige buschauffeurs bepaalde lijnen niet meer durven gebruiken. Ik woon zelf in Brussel, en soms gaat het er wel heel raar aan toe. Wist je bv dat Brussel per inwoner meer politieagenten heeft dan NY? Compleet absurd. In Brussel denk ik dat meer aanwezigheid prioritair is, want ik vraag me soms af waar ze zitten. ZE hebbezn ook hopen administratief werk, dat evengoed door anderen kan gedaan worden.

Specifiek voor de metro heb ik zelf al heel goede ervaringen gehad met de metropolitie: ze zijn goed bereikbaar, behulpzaam, ... Ik denk dan ook dat er beter moet geinvesteerd worden idd in samenwerking tss securitie en politie. Meer met camera's en dat er ook effectief moet opgetreden worden. DAar erger ik me alvast aan, dat er vaak gezegd wordt "ja madammeke maar daar kunnen wij niets aan doen"

De gevaarlijkste lijnen (en ze zijn gekend) moeten beter in kaart gebracht worden en ook beter gesurveilleerd.

Samengevat: grotere efficiëntie van de bestaande politieaanwezigheid in Brussel

groeten
Tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 16 maart 2004, 15:17   #3
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Beste,

Enige tijd geleden woonde ik een debat bij waar ondermeer een vertegenwoordiger van uw partij aan deelnam. Iemand van het Vlaams Blok merkte vanuit het publiek op dat ook Groen! voorstander is van de hoge boetes en strenge aanpak van verkeersovertredingen.

De man voegde daar aan toe dat links -waaronder Groen!- blijkbaar wel gelooft dat een harde aanpak van wetsovertredingen in het verkeer helpt, maar dit niet gelooft als het om andere vormen van criminaliteit gaat en daar eerder de preventie-zijde wordt gekozen. Waarom?

Uw partijgenoot kon daar geen antwoord op geven, het publiek begon te applaudisseren voor de VB'er uit het publiek. Ik had graag uw antwoord daarop vernomen?
Guderian is offline  
Oud 17 maart 2004, 18:14   #4
Tinne Van der Straeten
Burger

Standaard

guardian, ik heb elders geantwoord, groeten, Tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 17 maart 2004, 18:30   #5
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinne Van der Straeten
guardian, ik heb elders geantwoord, groeten, Tinne
Voor alle duidelijkheid: is 'De gevaarlijkste lijnen (...) beter in kaart brengen surveilleren en grotere efficiëntie van de bestaande politieaanwezigheid in Brussel ' voor u echt voldoende?

Of is dat slechts één onderdeel van uw globaal antwoord op die straatbendes?
Rudi Dierick is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be