![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door lombas : 22 oktober 2008 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vindt het verkeerd dat het Vlaamse onderwijs een bevoegdheid is van de Vlaamse regering, en het Franstalige onderwijs een bevoegdheid van de Franstalige gemeenschap.
Dat is natuurlijk jouw goed recht. Het is jouw politieke keuze. En hoeveel mensen delen jouw politieke keuze? Welke politieke partijen, groot of klein, steunen jouw visie? Is er één Franstalige partij bij ?? Wie vindt er in dit land dat vb. een Franstalige, Nederlandsonkundige, minister zou moeten bepalen welk beleid er gevoerd moet worden in de Vlaamse scholen ?? (hilarisch: eerst komt le prince Filip den taaie de Laeken op bezoek in het kleuterklasje, en hoort dat bij Pietje thuis net een kindje geboren is. Vraagt hij toch wel aan Pietje: "en is het een echt vrouwtje?" 's anderendaags komt die minister van onderwijs en de kinderen demonstreren dat ze een liedje kunnen fluiten: mlnister: en Pietje, heb jij al gefluit? Pietje: ja meneer, ik heb al gefloten minister: ah dat is goed, floot nog maar eens.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Landgenoten:
Hier nogmaals een oproep! Koopt allen huizen op in de Voerstreek en de Ardennen en zorg ervoor dat er binnen 20 jaar een Nederlandstalige meerderheid is daar! Infiltreer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vergeet Brussel niet
![]() |
#108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- het dossier "Fourons" heropenen zal wel een Maingainisme zijn. Ik was dit jaar een weekje in het Heuvelland pal op de grens West Vlaanderen/Dept. Nord & eveneens in het dept. Ardennes. Eh bien : de relaties tussen de bewoners aan beide kanten van de "Staatsgrenze" zijn inderdaad helemaal gezond. In het Heuvelland is er een soort heemkundige kring die een 2-talig tijdschriftje publiceert met de wederwaardigheden van de historie over hetr grillige verloop van de Zuidelijke Nederlandse grens met la France. De bekommernissen tijdens de onderhandelingen na een of andere succesieoorlog tussen Marie-Thèrese en Louis XV (?) waren niet de taal van inwoners van de stadjes en dorpjes die ze onderling wilden uitwisselen, maar wel de bedragen aan belastingen dat die steden en gemeenten in de staatskas aan belastingen zouden storten. Het adagio Walen Buiten ! Gaat toch ook in de allereerste plaats over de lieve centen & het feit dat er in Wallonië of Brussel Nederlandstaligen zoals het spreekwoordelijke kind met het badwater weggegooid zouden worden raakt niemands koude kleren. Voor mijn part mag men om duidelijk te stellen dat "taal" een ondergeschikte rol speelt Limburg bij Wallonië voegen en Henegouwen bij Vlaanderen : misschien zijn de transferts dan ook in evenwicht ?
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet waar en hoever U van de "taalgrens" woont. Ik kan U verzekeren dat de "taalgrens" Limburg-Luik ook TOTAAL geen probleem is en dat de mensen hier ook in "peins en vree" leven. Dat er talloze Vlamingen inkopen gaan doen aan Waalse zijde en vice versa. Het ziet ernaar uit dat veel "taalgrensproblemen" bestaan bij een aantal mensen die niet eens aan een "taalgrens" wonen. Ik nodig U uit om eens op een zonnige zaterdag naar Luik te komen. Dan kunt U met eigen ogen vaststellen hoe het daar is. Vriendelijke groeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Word ik als ik daar bvb ga winkelen in het Nederlands geholpen (zoals de meeste Franstaligen hier )? Laatst gewijzigd door Chipie : 23 oktober 2008 om 07:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Brussel ga je in de grote winkelketens in het Nederlands bediend kunnen worden en als je een allochtoon hebt, ga je ook sneller in het Nederlands bediend worden, maar je vindt er nog genoeg, vooral verfranste Vlamingen veronderstel ik, die gewoon weigeren om dat "patois" te spreken. er zijn zelf mensen die openlijk oproepen om Vlaanderen te boycotten, er is zelf een topic op het forum van Le Soir die daarover gaat. moet je echt eens lezen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens: "peins en vree" ![]() Schande, meneer Belgicist.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk zou ik zeggen: "Maingain naar Luik". Ze spreken daar nog frans ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat niet een overbodige uitdrukking?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt gelijk. Maar verkwisting hoort nu eenmaal bij La Belgique.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maingain: terug naar luik Voeren ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
-Het Algemeen Nederlands -Het Duits -Het Engels en ten slotte : -Het boesseleirs-français Indien dat niet succesvol is durf ik zelfs Esperanto gebruiken (!) Maar dat was tot op heden nog niet nodig.. Ik kan U verzekeren dat zelfs in la& Wallonie profonde men zeer veel kans heeft om van de eerste keer en zelfs dikwijls in een zeer aanvaardbaar Algemeen Nederlands te woord gestaan te worden (bij moeilijkheden schakel ik dikwijls spontaan over naar het frans- moet ik toegeven). Als klap op de vuurpijl meld ik U dat zelfs in Halluin er een firma is met franstalige echte Frans-Vlamingen en gewone Fransen (sic) waar ik uitsluitend in het Nederlands aangesproken was.. idem dito overigens ergens in duitsland aan de Nederlandse grens.. dit alles om te zeggen : gebruik Uw taal zonder complexen, vele mensen die de moeite deden om Nederlands te leren zullen het op prijs stellen om van hun inspannningen te kunnen profiteren - hun kennis in de praktijk te brengen. Die mensen, die om allerlei redenen (gebrek aan onderwijs, andere taalkennis enz. ![]() Een goede methode bij een lage taalkennis is dat elk in zijn eigen taal spreekt (passieve taalkennis) Ik kan het n iet laten : In de havensteden van de ganse wereld kan je met de dokwerkers ter plaatse Aantwaerps spreken... (Liverpool, Hamburg, Bremen, Rotje Knor, Annaba,Mostagenem...)
![]() |