![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Banneling
|
Geloof? Het staat in de nota van de regering.
Laatst gewijzigd door giserke : 23 oktober 2008 om 15:35. |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Minister-President
|
Nu geloof ik eigenlijk niet echt in de efficiëntie van zulke databanken en vrees dat het in de praktijk in sommige gevallen zelfs contraproductief zal werken in crimineel onderzoek.
Waar ik me wel zorgen om maak is het immens slechte track record qua lekken naar de buitenwereld toe van zulke databases. Ik zal hieronder een, vrij lange, lijst posten van een aantal aan zulke databases gelieerde incidenten die zich de laatste twee jaar voordeden in het VK. Ik vrees dat zulke incidenten, nu België ook meer en meer gebruik wil maken van zulke databases hier ook meer en meer zullen voorkomen. Citaat:
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Banneling
|
Ze zouden beter eerst eens zorgen dat de it boel bij financiën en het gerecht in orde geraakt.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Parlementslid
|
De NWO is weer bezig. Mensen die geen probleem hebben dat hun info wordt opgeslagen moeten eens goed lezen wat de topicstarter quote ... . Er staat nl niks in over dat u een crimineel moet zijn. Lid zijn van een organisatie is al genoeg. En er staat geen lijst van organisaties op enkel een vage uitleg waar je alle kanten mee op kan. Mensen die lid zijn van het VB bijv zullen zeker in die database komen. Ook mensen die lid zijn van bepaalde politieke of religieuze groepen zullen in de database komen en dergelijke. Dat is defacto een politiestaat en wie dat niet beseft is wel heel erg dom.
Waar dit op neerkomt is dat iedereen die mogelijk een afwijkende mening heeft zal worden "gevolgd" en de info van die persoon zal worden verzameld op allerlei manieren. Hallo dictatuur. De laatste keer dat zoiets werd gedaan was onder onze goede vriend A Hitler ... en we weten wat die met zulke gegevens heeft aangevangen. Iedereen die niet paste bij zijn clubje werd in kampen opgesloten en daar gaan we opnieuw naartoe. Het is maar een kwestie van tijd als deze wet erdoor komt. Ik hoop dat er voldoende mensen in het parlement zijn die tegen deze dictatuur wet stemmen. Dit is een echte schande !! De vld zegt steeds dat ze voor vrijheid is maar ondertussen wel achterbaks deze wet maken wat een hypocrieten. En zoals de topicstarter aangeeft we mogen onze eigen info niet inkijken ... . Dat is totaal onaanvaardbaar. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Foucault & Bentham in de praktijk. Of Kitson. Nee, ik denk eerder de eerste twee.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het is vooral de bedoeling dat we in ons onderbewustzijn bang worden van overal cameras en opgeslageg gegevens. De mentale greep op ons. Daar gaat het om.
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Hetzelfde is in Frankrijk aan de gang met Edvidge. Met die geplande databank heeft de overheid de mogelijkheid 'de hele Franse bevolking na te trekken', aldus een Franse advocaat in de krant Le Parisien. Edvige verzamelt persoonlijke informatie over bijvoorbeeld gezondheid en seksuele voorkeur van iedereen ouder dan 13 jaar.
Citaat:
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Awel ja, Foucault
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Parlementslid
|
Er bestaan overal zulke plannen. Europa en de VS worden zoals China en niet omgekeerd. Wacht maar af.
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Pfff, gij moet echt een gezellig leven hebben als ge altijd en overal schrik hebt dat de orwelliaanse staat u gaat nekken. Doet gij wel dodo 's nachts als ge al die fantastische verhalen blijft lezen? Of staat ge dan op uw balkon naar UFO's te zoeken? Allez Mulder, va nous chercher E.T... |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En dan zwijgen we nog over de grote vermogensdatabank die in de maak is. Big brother zal binnen enkele jaren alomtegenwoordig zijn.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Parlementsvoorzitter
|
En dat allemaal in naam van de bescherming van de bevolking. Deed Bush niet iets dergelijks in de VS en hoeveel kritiek hadden ze daar toen op ?
Onvoorstelbaar hoeveel wetten van hogere orde met voeten worden getreden in dit KB. Het duidt er maar weer eens op dat we hier niet meer leven in een democratische maatschappij, en dat dit enkel de façade is. Onderhuids hebben we te maken met een keiharde dictatuur, zij het dan niet uitgaande van 1 persoon of partij, maar van een hele politieke kaste. Big brother toestanden. Misschien moet ik mijn identiteitskaart en bankkaarten dan toch maar eens gaan inpakken in alufolie... |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik zou niet zover durven gaan dat aliens of een heel selecte groep een complot beraamt tegen de mensheid. Omdat het simpelweg moeilijk hard te maken is. Maar er is wel iets grondig mis met de richting dat ons maatschappelijk leven aan het gaan is. Er is altijd al een elite geweest die heel wat macht heeft gehad, de adel hebben honderden jaren alleen al via hun titel veel meer invloed gehad dan de gewone man. Dat heeft hun hoe dan ook een grote voorsprong gegeven van invloed. Zowel de Franse Revolutie als de latere ontvoogdingsstrijd is maar ten dele geslaagd. De Franse Revolutie is gestolen door de rijke burgerij en de ontvoogding simpelweg door een gebrek aan kennis hoe men aan de top werkt of meegedraaid werden in de molen. Met daar bovenop een gebrek aan kapitaal en dus invloed. De hete adem van de sovjets was voor Europa altijd een motivatie om er voor te zorgen dat rijkdom en vrijheid evenwichtig verdeeld werd. Er moest maar eens een rode revolte van komen! Dat risico is nu zo goed als onbestaand, geen mens die nog gelooft dat communisme zou werken. Zelfs de linkse vleugel in Europa begon in typisch liberale principes te geloven, ons sp.a is een sprekend voorbeeld. Deze crisis is geen toeval, niet omdat ik geloof dat er een NWO achter zit, maar omdat er reeds lange tijd signalen waren in die richting. Bepaalde beslissingen in de financiële zijn toch wel heel idioot, tenzij je bekijkt wat deze individuen eraan gewonnen hebben en nog kunnen winnen. We zitten op een heel gevaarlijk moment, aangezien de komende maanden gaat bepaald worden hoe ons financieel systeem er gaat uitzien. Daarbij nog eens rekening gehouden dat het grootste deel van de wereldbevolking geen snars begrijpen van de financiële wereld, is het risico dat er ons iets door de strot zal geramd worden groot. Wanneer men de controle op het individu dan ook nog eens gaat opvoeren, mag je gerust zijn dat er stront aan de knikker is. Macht-geilheid is van alle tijden. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 oktober 2008 om 20:19. |
|
|
|
|
|
|
#36 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Het bestaat al maanden officiëel in Frankrijk: Citaat:
Vorige maand werd in Frankrijk beslist, pas te ficheren vanaf 13 jaar (leeftijd!!!!) maar de seksuele voorkeur niet meer op te nemen in EDVIGE. Laatst gewijzigd door filosoof : 24 oktober 2008 om 20:27. |
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Parlementslid
|
Ik zou toch wel eens willen horen van de voorstanders van zo een databank waarom ze het nodig vinden om bijna 2 miljoen mensen (of meer ? ) te "volgen" en allerlei info over hen in te winnen en te bewaren gedurende 10 tot 30 jaar .. . En waarom mag je je eigen dossier niet inkijken trouwens ?
Deze mensen zijn NIET veroordeeld voor wat dan ook. Dus waarom gaat de overheid deze mensen dan behandelen als een crimineel ? In de VS hebben ze ook zo een database en de mensen die daarin zitten (ook al meer dan 1 miljoen ) die hebben allerlei problemen als ze elektronisch iets willen betalen ... . Aangezien deze mensen geen criminelen zijn is dit pure geldverspilling tenzij je natuurlijk longterm doelstellingen hebt die voorlopig nog even geheim moeten blijven ... . Nog nooit heeft men in de geschiedenis zoiets gedaan en dan achteraf daar geen MISBRUIK van gemaakt maw vervolging van bepaalde groepen mensen. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik zeg niet dat onze huidige regering daar misbruik van gaat maken en het kan zelfs zijn dat ze echt denken dat ze iets "goed" doen, maar het feit dat er zo een databank gaat komen gaat leiden tot misbruik op middenlange of lange termijn. Vroeg of laat gaat iemand die info gebruiken voor iets dergelijks als wat Hitler heeft gedaan. Wat deed Hitler als eerste ? Registratie ..... en daar zijn ze nu ook mee bezig. Je moet eerst weten wie tot welke groep behoort en pas dan kan je tot actie over gaan. Daarom dat ze ons eerst gaan registreren op allerlei manieren en pas daarna gaan ze de mensen eruit halen die om wat voor reden dan ook niet passen in het regime. Vindt u het misschien normaal dat lid zijn van het VB (en nee ik ben geen lid en ik stem er zelfs niet voor want ik ben het oneens met een deel van hun standpunten en vooral de reden waarom ze zo denken ) al genoeg is om een dossier over u te openen bij de staatsveiligheid ? Als dat al voldoende is denk dan maar eens over wat voor soort organisaties ze allemaal info verzamelen ... . |
|
|
|
|