Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2008, 16:10   #81
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gewoonweg Niemand afgerammeld ???

ullie imago gaat er niet op vooruitgaan zo hoor hamc ... precies den boekhoudersgepensioneerdenbond ...
Ach, Piet houdt onze reputatie wel hoog.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 16:14   #82
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ach, Piet houdt onze reputatie wel hoog.
sjans dat jullie hem nog hebben ... vroeg of laat stuurt hij de rekening hoor !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 16:27   #83
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
sjans dat jullie hem nog hebben ... vroeg of laat stuurt hij de rekening hoor !
Ik betaal hem elke maand op voorhand.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 17:29   #84
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
En dit is weer een K&K draad geworden. Ik geloof dat ik maar op rooie driehoekjes ga klikken
Allé, dan nog eens een reactie on-topic:

Kijk, ik ben er van overtuigd dat er gewoon mensen zijn in onze maatschappij die het ergens "vragen" om gepest te worden. Ik ben van mening dat niemand dat verdient hoor, maar ja, er zijn nu eenmaal mensen die daar niets aan kunnen doen en zich dat altijd op de hals halen. Ik denk dat voor zo'n mensen beter een assertieviteitscursus gegeven wordt, zodat ze zich beter kunnen verdedigen. Die mensen worden meestal op alle werken gepest en veranderen van werk is geen optie. Een wereld zonder gepest is een utopie...
Oud 27 oktober 2008, 18:55   #85
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Op mijn werk kan ik geen pestgedrag of mobbing terug vinden.
Een beetje bedrijfsleider zou moeten inzien dat dit wangedrag zijn onderneming ondermijnd.
Ik vermoed dat de KMO waar in deze draad eerder sprake was, gevaarlijk dicht bij zijn ondergang staat. Een bedrijf waar het pesten door de bedrijfsleiding als een constante terug te vinden is, is meestal zijn einddatum gekend. Kijk maar naar vele faiesementen bij restaurants aan de kust. Daar kon je pestgedrag tussen werknemers en zaakvoerder vaak terug vinden. Meestal in combinatie met ongewenste intimiteiten, en seksistisch gedrag van vaak mannelijke managers.

Bij grote of overheid bedrijven is dit een andere kwestie. Sommige managers (zoals bij ons) pakken dit keihard aan, anderen doen of hun neus bloed.
In ieder geval in mijn team wordt pestgedrag als reden voor ontslag gebruikt. Is tot nu toe nog nooit voorgekomen.

Denk je nu echt dat de wn dit bij hun bazen komen melden. Meestal steunen die hun eigen directie. Bovendien zijn het vaak de bazen die vanuit hun leidinggevende positie kan pesten...
Je hebt wel gelijk over de toekomst van een bedrijf waar de sfeer slecht is/pesten geduld wordt/ogen toegeknepen worden/wn geacht worden hun mond te houden

Laatst gewijzigd door Yves38 : 27 oktober 2008 om 18:56.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 19:07   #86
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Denk je nu echt dat de wn dit bij hun bazen komen melden. Meestal steunen die hun eigen directie. Bovendien zijn het vaak de bazen die vanuit hun leidinggevende positie kan pesten...
Je hebt wel gelijk over de toekomst van een bedrijf waar de sfeer slecht is/pesten geduld wordt/ogen toegeknepen worden/wn geacht worden hun mond te houden
Waar heb ik dit gezegt?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 19:14   #87
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Allé, dan nog eens een reactie on-topic:

Kijk, ik ben er van overtuigd dat er gewoon mensen zijn in onze maatschappij die het ergens "vragen" om gepest te worden. Ik ben van mening dat niemand dat verdient hoor, maar ja, er zijn nu eenmaal mensen die daar niets aan kunnen doen en zich dat altijd op de hals halen. Ik denk dat voor zo'n mensen beter een assertieviteitscursus gegeven wordt, zodat ze zich beter kunnen verdedigen. Die mensen worden meestal op alle werken gepest en veranderen van werk is geen optie. Een wereld zonder gepest is een utopie...
Je weet er dus de ballen van af, sorry, Nelle.
Pesten is vaak een psychopatologie en daar is geen cursusje tegen opgewassen.
Het échte pesten, dan. Het machtsmisbruik-pesten.

Daar is maar één remedie voor: weggaan.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 19:15   #88
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Personeelsdienst? Die zijn vet betaald om naar de pijpen van de al dan niet stalkende directie te dansen.
Je hebt er weinig aan.
Oud 27 oktober 2008, 19:21   #89
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet er dus de ballen van af, sorry, Nelle.
Pesten is vaak een psychopatologie en daar is geen cursusje tegen opgewassen.
Het échte pesten, dan. Het machtsmisbruik-pesten.

Daar is maar één remedie voor: weggaan.
Ik ben er dus ook van overtuigd dat er verschillende soorten van pesten zijn. Het machtsmisbruik-pesten moet ik dat dan voornamelijk zien als iemand die hoger staat dan een ander, die degene die lager staat pest?

Ik had het over het feit dat er mensen zijn die overal gepest worden en ik denk wel dat je die mensen weerbaarder kunt maken door een cursus...
Oud 27 oktober 2008, 19:34   #90
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Ik ben er dus ook van overtuigd dat er verschillende soorten van pesten zijn. Het machtsmisbruik-pesten moet ik dat dan voornamelijk zien als iemand die hoger staat dan een ander, die degene die lager staat pest?

Ik had het over het feit dat er mensen zijn die overal gepest worden en ik denk wel dat je die mensen weerbaarder kunt maken door een cursus...
ja dat snap ik, in geval van de 'light' versie zal dat wel kloppen. maar ik kan je verzekeren: tegen het échte pesten, daar is geen assertief karakter tegen opgewassen. Als dat op het werk gebeurt, dan gaat ook een assertief persoon weg hoor.
Oud 27 oktober 2008, 19:37   #91
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het heeft ook geen zin om je mond te houden want ze blijven je pesten. Stamp ze op jouw beurt tegen hun ballen en trap het af. Dat is wat ik gedaan heb. Ze zullen mijn naam nog herinneren nadat ik weggegaan ben... ze mogen verrotten.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 19:40   #92
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja dat snap ik, in geval van de 'light' versie zal dat wel kloppen. maar ik kan je verzekeren: tegen het échte pesten, daar is geen assertief karakter tegen opgewassen. Als dat op het werk gebeurt, dan gaat ook een assertief persoon weg hoor.
Dat kan ik geloven, hopelijk heeft die persoon dan meer geluk op een andere plaats...

Maar ik ken een persoon die al lang met een depressie thuis zit en die is ook al 4 keer verandert van werk maar overal wordt ze gepest. Dan stel ik eerder vragen over die persoon zelf dan over de omgeving dat ze werkt.
Oud 27 oktober 2008, 19:42   #93
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Dat kan ik geloven, hopelijk heeft die persoon dan meer geluk op een andere plaats...

Maar ik ken een persoon die al lang met een depressie thuis zit en die is ook al 4 keer verandert van werk maar overal wordt ze gepest. Dan stel ik eerder vragen over die persoon zelf dan over de omgeving dat ze werkt.
Wow. Dat is wel veel ja. En vooral als ze dan het enige slachtoffer is.

Ik ken plaatsen waar iedereen, op elk niveau, gepest wordt door de baas. Dat is pas gezellig en gezond voor de werksfeer
Oud 27 oktober 2008, 19:44   #94
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Het heeft ook geen zin om je mond te houden want ze blijven je pesten. Stamp ze op jouw beurt tegen hun ballen en trap het af. Dat is wat ik gedaan heb. Ze zullen mijn naam nog herinneren nadat ik weggegaan ben... ze mogen verrotten.
Het probleem is: als ze zien dat het pesten effect heeft dan gaan ze nog erger pesten. En dan hebben ze een zwakke plek gevonden.
Het is iets heel dierlijks, en heeft soms ook met kuddedrang te maken, cfr duveltjes broer bij de auto fabriek. Héél primitief is dat pestgedrag.
Oud 27 oktober 2008, 19:45   #95
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wow. Dat is wel veel ja. En vooral als ze dan het enige slachtoffer is.

Ik ken plaatsen waar iedereen, op elk niveau, gepest wordt door de baas. Dat is pas gezellig en gezond voor de werksfeer
Eigenlijk is dat dom he van die baas. Als je wil dat je bedrijf/organisaties/... blijft draaien dan moet je zorgen voor een goeie sfeer anders verziekt de situatie zo hard dat je personeel niet meer goed functioneert en dus bijgevolg hun werk niet meer goed doen met alle gevolgen van dien...ik kan mij dan ook niet voorstellen dat die plaatsen goed draaien?
Oud 27 oktober 2008, 19:49   #96
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is dat dom he van die baas. Als je wil dat je bedrijf/organisaties/... blijft draaien dan moet je zorgen voor een goeie sfeer anders verziekt de situatie zo hard dat je personeel niet meer goed functioneert en dus bijgevolg hun werk niet meer goed doen met alle gevolgen van dien...ik kan mij dan ook niet voorstellen dat die plaatsen goed draaien?
Het valt wel mee, want hij heeft een heel team van top managers, en die houdt hij vast bij de b*llen door enorme salarissen, en dan vraagt hij dus ook �*lles: tot 3u 's nachts werken, tijdens het weekend emails krijgen en moeten antwoorden,.. Verbazend genoeg draait het redelijk, en het gaat alleen maar om €€€€.
Oud 27 oktober 2008, 19:50   #97
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het valt wel mee, want hij heeft een heel team van top managers, en die houdt hij vast bij de b*llen door enorme salarissen, en dan vraagt hij dus ook �*lles: tot 3u 's nachts werken, tijdens het weekend emails krijgen en moeten antwoorden,.. Verbazend genoeg draait het redelijk, en het gaat alleen maar om €€€€.
Vreemd...maar dat kan toch niet blijven duren?
Oud 27 oktober 2008, 19:51   #98
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Inderdaad erg. Behalve bij flikken.
Flikken die pesten de burger en als ze de burger niet pesten dat pesten ze elkaar wel uit verveling!
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 19:52   #99
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Vreemd...maar dat kan toch niet blijven duren?
Het zal ook niet eeuwig blijven duren. Ik ben eigenlijk benieuwd. Gelukkig heb ik een paar leuke collega's en hoop daar vrienden mee te blijven. Dat is wel bijzonder, wanneer iedereen hard werkt onder klote omstandigheden, zoals bv in de hotellerie sector, dan zie je dat de mensen enorm solidair en verbonden zijn.

Raar beest hé, de Mens?
Oud 27 oktober 2008, 19:54   #100
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal ook niet eeuwig blijven duren. Ik ben eigenlijk benieuwd. Gelukkig heb ik een paar leuke collega's en hoop daar vrienden mee te blijven. Dat is wel bijzonder, wanneer iedereen hard werkt onder klote omstandigheden, zoals bv in de hotellerie sector, dan zie je dat de mensen enorm solidair en verbonden zijn.

Raar beest hé, de Mens?
Ik heb 1 collega en ik moet eerlijk zeggen dat wij heel solidair zijn met elkaar en het altijd voor elkaar opnemen, ik vind dat belangrijk.
Uiteindelijk zit je meer met je collega's samen dan met je partner...

De mens is raar, maar zo interessant
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be