Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Trouw aan het VB
Ja,zeker weten 17 44,74%
Nee,ik zou ook durven kiezen op NVA nu 5 13,16%
Ik kies op geen van beiden 16 42,11%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2008, 18:27   #101
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Niet waar,al de PVDA stemmen,de BUB stemmen , de CAP stemmen,de Blanco stemmen ect
Zij zijn zeker 10% van de stemmen waard
Dus geen 41% nodig voor NVA& LDD &VB
Dat moet toch kunnen hé
Tegen dan is de kieswet veranderd, duveltje. Aus met de 41%.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 18:28   #102
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Neen dat niet. Maar er zit te weinig leven in die partij. Nergens zie ik Vlaams Belang tot bij de gewone mensen komen. Weinig of geen acties. Ik vind het maar een dooie boel. Zo kun je geen oppositie voeren tegen het regime.
De enige partij die ik al ooit in reality heb gezien is het VB. Er is zelfs nooit een andere partij komen spreken waar ik woon. En dat is vér van Antwerpen.
Tot zover 'nergens'?
Aangaande je oppositievoeren: wat heb je het liefst, een partij die oppositie voert en eenmaal aan de macht hetzelfde doet als waartegen ze eerst oppositie voerde, of een partij die al zolang dezelfde oppositie voert, al zolang buitengesloten en geboycot werd, die eenmaal aan de macht de zaken die ze hekelde daadwerkelijk aanpakt?
NVA stemmen is zeker stemmen voor de bestaande politieke kaste.
LDD weet ik niet, ik vermoed idem als voor VB stemmen.
VB is niet stemmen voor de bestaande politieke kaste, omdat die ze duidelijk niet kan luchten. En daar ben ik zekerder van dan LDD.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 18:29   #103
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Tegen dan is de kieswet veranderd, duveltje. Aus met de 41%.
Werk jij bij Fortis?
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 02:22   #104
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

Geen van beiden, omdat geen van beiden een duidelijke economische politiek voorstaat. Zijn ze liberaal, protectionistisch, of wat?
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 04:39   #105
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Geen van beiden, omdat geen van beiden een duidelijke economische politiek voorstaat. Zijn ze liberaal, protectionistisch, of wat?
De VB en LDD-programma's zijn haast doorslagjes van elkaar? Hoe ik dat weet? Gelezen en vergeleken!
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 09:04   #106
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Niet waar,al de PVDA stemmen,de BUB stemmen , de CAP stemmen,de Blanco stemmen ect
Zij zijn zeker 10% van de stemmen waard
Dus geen 41% nodig voor NVA& LDD &VB
Dat moet toch kunnen hé
BDW: "Ik zal nooit samenwerken met Jean-Marie. Hij heeft een eigen neo-libertair project op poten gezet en daar heb ik zeer veel respect voor, maar die ideologie strookt nooit met wat de N-Va te bieden heeft. We komen overeen in 7 van de 10 gevallen en het zijn net de andere drie punten die ons het samen regeren onmogelijk zullen maken."

(alhoewel hij de laatste tijd toch wel anders begint te piepen )
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 09:12   #107
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Ik stem N-VA louter omdat ik nooit VB ben geweest
(btw, het is 'kiezen voor' of 'stemmen op', maar niet 'kiezen op')
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:14   #108
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.699
Standaard

De LDD had vroeger toch een forum?
Waar is dat gebleven?
Er stond een fraaie vergelijking tussen de standpunten van het VB en de LDD.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:16   #109
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De LDD had vroeger toch een forum?
Waar is dat gebleven?
Er stond een fraaie vergelijking tussen de standpunten van het VB en de LDD.
Dat uitstekende forum is noodgedwongen verwijderd omdat er onverlaten rascistische en Spam-postings deden.
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 01:57   #110
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Als VB 49% haalt, zullen LDD en NVA wel toehappen, wees gerust. En dan zijn zij de traditionele partijen.
Van N-VA mag dat - spijtig genoeg - alleszins sterk betwijfeld worden. De kaarten liggen nu misschien anders na het uiteenvallen van het kartel, maar er is een precedent in Antwerpen (districtsraad.). Het zijn dit soort fratsen die mij erg sceptisch hebben gemaakt tov de N-VA.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 19:20   #111
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Van N-VA mag dat - spijtig genoeg - alleszins sterk betwijfeld worden. De kaarten liggen nu misschien anders na het uiteenvallen van het kartel, maar er is een precedent in Antwerpen (districtsraad.). Het zijn dit soort fratsen die mij erg sceptisch hebben gemaakt tov de N-VA.
U heeft wel gelijk hoor. Maar de NVA zit niet meer in kartel, waardoor voorzichtigheid tov partners niet meer hoeft. En nationaal een coalitie vormen is veel doeltreffender dan in hoboken. Wij noemen dat het Stalingrad aan de schelde trouwens.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 22:46   #112
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
U heeft wel gelijk hoor. Maar de NVA zit niet meer in kartel, waardoor voorzichtigheid tov partners niet meer hoeft. En nationaal een coalitie vormen is veel doeltreffender dan in hoboken. Wij noemen dat het Stalingrad aan de schelde trouwens.

Natuurlijk kan je nationaal veel meer bereiken. Ik zeg dan ook dat ik denk dat de kaarten misschien anders zouden liggen op nationaal vlak of nu het kartel er niet meer is. Maar ik kan - en je kunt me geen ongelijk geven - er niet blind op vertrouwen.

Iets wat ik wel kan wanneer ik me de omgekeerde situatie inbeeld. N-VA 49% en VB 2%. Reken maar dat het VB dan de N-VA zal steunen.

In die zin is de N-VA voor mij minder betrouwbaar dan het VB.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 08:14   #113
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik heb wat meer sympathie voor de N_VA; maar erop stemmen zie ik me niet doen.

- hebben geen realistisch programma meer: ze hebben nu zelf ingezien dat hun 'stappenmodel' geen schijn van kans op slagen heeft, maar voor een 'brute' onafhankelijkheid zijn ze ook niet te vinden. Welke strategie heeft N-VA dan nog wel?

- N-VA is tegen het BROV en voorstander van de ondemocratische EU. Ik heb liever democraten dan technocraten met autoritaire/paternalistische trekjes.

- ik stem niet op partijen die het multi-cul model niet expliciet verwerpen en er niet alles aan willen doen om de verdere massa-immigratie van ongeschoolden en ongeletterden - zeker vanuit moslim landen - een halt toe te roepen.

- Of het VB wint of verliest maakt niks uit in mijn stemgedrag. Ik heb natuurlijk liever dat ze winnen dan verliezen, maar ik kies voor een programma gecombineerd met een inschatting over de betrouwbaarheid van degenen die verondersteld worden dat programma eventueel uit te voeren. Dat laatste is me bijgebleven van toen ik in 99 op de VLD stemde. Ik zal nooit ofte nooit meer op een 'klassieke partij' stemmen. Al een chance dat ik niet dezelfde fout heb gemaakt bij het 'Vlaams Kartel' (RIP)

Ik wens de N-VA wél (oprecht) alle succes toe in de verkiezingen.
Ik kan me hier bij aansluiten, ook wat dat laatste betreft.
Een n-va die de kiesdrempel niet zou halen ( en dat is imho wel mogelijk gezien de economische toestand het communautaire op de achtergrond kan duwen midden 2009 ) waar het vb twee of drie partijen zou moeten laten voorgaan die dan met flamingante stemmen zouden gaan lopen , moet voor elke Vlaamsgezinde een onprettig vooruitzicht zijn.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 27 oktober 2008 om 08:17.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 10:02   #114
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Natuurlijk kan je nationaal veel meer bereiken. Ik zeg dan ook dat ik denk dat de kaarten misschien anders zouden liggen op nationaal vlak of nu het kartel er niet meer is. Maar ik kan - en je kunt me geen ongelijk geven - er niet blind op vertrouwen.

Iets wat ik wel kan wanneer ik me de omgekeerde situatie inbeeld. N-VA 49% en VB 2%. Reken maar dat het VB dan de N-VA zal steunen.

In die zin is de N-VA voor mij minder betrouwbaar dan het VB.
Ik heb dat gevoel juist omgekeerd. Het VB was er niet voor de NVA in reeds genoemde precaire situaties in het verleden.
Vertrouwen is afhankelijk van bepaalde situaties die continu veranderen.
Ik had niet verwacht dat "mijn" eigen minister zou opstappen (ik associeer Geert niet met barricades en slogans), maar die heeft dat dus wel gedaan. Verandering.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 18:25   #115
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik heb dat gevoel juist omgekeerd. Het VB was er niet voor de NVA in reeds genoemde precaire situaties in het verleden.
Vertrouwen is afhankelijk van bepaalde situaties die continu veranderen.
Eeuh, er zijn verschillende pogingen tot toenadering geweest. Nadat die allemaal (nogal hooghartig moet ik zeggen) door N-VA werden afgewezen is de sfeer idd wat meer verzuurd. IK heb geen enkele, nul komma nul poging tot toenadering gezien vertrekkend vanuit de N-VA kant. Steevast kreeg je dan een antwoord als dat er met racisten niet samen te werken valt...

Kijk ik kan het allemaal wel begrijpen op een bepaald niveau hoor, i.e. de N-VA had schrik in hetzelfde hoekje als het VB geduwd te worden en de hoop dat ze iets konden bereiken door de kant van 'het systeem' te kiezen. Die keuze hebben ze gemaakt en hun hoop/verwachtingen zijn niet uitgekomen. Het zou in mijn ogen niet ongepast zijn dit toe te geven en eens te bezinnen over de toekomst waarbij ze de relatie tot het VB ook maar eens serieus moeten herevalueren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik had niet verwacht dat "mijn" eigen minister zou opstappen (ik associeer Geert niet met barricades en slogans), maar die heeft dat dus wel gedaan. Verandering.
Ik had dat ook niet verwacht, maar laten we wel wezen als SP-A en VLD niet het ontslag van Bourgeois hadden geeist was hij gewoon blijven zitten. Dat was ook initieel het plan, nietwaar? Je moet de N-VA niet heiliger of principiëler voorstellen dan ze zijn, want op dat vlak is er wel wat 'rek', zeker bij de partijtop.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 oktober 2008 om 18:29.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2008, 18:32   #116
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik heb dat gevoel juist omgekeerd. Het VB was er niet voor de NVA in reeds genoemde precaire situaties in het verleden.
U doelt waarschijnlijk op de onthouding van het VB bij het stemmen van de kiesdrempel. Ik ga met u akkoord dat ik dit een zeer ongelukkige en foute keuze vond van het VB.

Ik denk wel niet dat er andere voorbeelden zijn, en ik heb geen twijfel dat de top van het VB het partijbelang ondergeschikt vind aan het 'Vlaams belang'. Enfin, ze hebben me tot dusver nog geen reden tot twijfelen gegeven.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 10:25   #117
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Kijk ik kan het allemaal wel begrijpen op een bepaald niveau hoor, i.e. de N-VA had schrik in hetzelfde hoekje als het VB geduwd te worden en de hoop dat ze iets konden bereiken door de kant van 'het systeem' te kiezen. Die keuze hebben ze gemaakt en hun hoop/verwachtingen zijn niet uitgekomen. Het zou in mijn ogen niet ongepast zijn dit toe te geven en eens te bezinnen over de toekomst waarbij ze de relatie tot het VB ook maar eens serieus moeten herevalueren.
Vielleicht
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be