![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
Voor. |
![]() ![]() ![]() |
57 | 42,22% |
Tegen. |
![]() ![]() ![]() |
78 | 57,78% |
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We leven dus niet meer in de 20° eeuw ... konsepten als jouw kaffee veranderen; er wordt geen inperking van het recht op gezonde lucht meer geduld ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge niet tegen sigaretterook kunt, ga dan naar een taverne, daar mag je niet roken en kun je zoveel zuipen als je wilt. Zo'n hetze tegen de rokers tegenwoordig, ze willen niks van rook voor hun gezondheid, terwijl ze halfzat naar huis gaan
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 28 oktober 2008 om 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
op een ander zijn kosten, dat mss wel, maar ni tegen de goesting hé Laatst gewijzigd door Anna List : 28 oktober 2008 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze willen niet passief roken, maar actief zuipen wel ![]() Waarom moet dat dan persé in een café? Volgens mij heeft het meer met haat tov rokers te maken dan rookvrije café's te willen op zich
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wees hoffelijk, rook dus niet in t bijzijn van niet rokers. rook buiten, of in rookruimtes ... toch niks mis mee ?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom zou ik mijn longen naar de kloten moeten helpen om hier op de hoek simpelweg nen tango te kunnen gaan drinken? Hou rekening met anderen hun gezondheid en paft er anders op los als ge niet in de buurt zijt van mensen die daar fysiek extreem veel last van kunnen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe voelt dat om zo op macht te kicken?
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanuit een sociologisch standpunt is dit soort discussies best wel interessant. Patsy vindt het blijkbaar 'een sigaret toelaten' een moreel equivalent als 'iemand verkrachten'.
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ze hebben alleszins met elkaar gemeen dat ze een aanval zijn op iemands fysieke integriteit, ook al is dat in het ene geval wat drastischer dan in het andere. Maar daar ging het natuurlijk niet om. De vraag is of de 'vrijheid' van de uitbater om in 'zijn' zaak te doen en laten wat hij wil wel zo absoluut is als Another Jack zich dat voorstelt...
Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 28 oktober 2008 om 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom vind ik dat helemaal geen 'aanval op de fysieke integriteit' of, in ieder geval, niet eentje die bestrafbaar moet zijn door middel van het geweldsmonopolie. Citaat:
Dat is de gehele kwestie, hoor. Mocht je het nog niet door hebben. De argumentatie is enerzijds: 'voor de volksgezondheid!' en aan de andere kant: 'dat kan wel waar zijn, maar dat is niet genoeg reden om te beslissen dat jij mag controleren wat er op de eigendom van die mensen gebeurd'. Argumenten zoals radioactief afval & dergelijke zijn daarbij niet echt relevant, omdat het altijd gaat over een gradueel verschil. Radioactief afval is een quod non, uitademenen (wat ook co2 uitstoot) of een sterke kooklucht mag wrslk wel, maar hoe zit het nu met passief roken, dat mss wel ongezond is, maar dat niemand zal treffen die daar niet wenst te zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zeker waar dat de rollen heel eenvoudig omgedraaid kunnen worden: de café-eigenaar kan beslissen om zijn café (voor een deel) rookvrij te maken. Dit is inderdaad waar. Waar de tegenstanders van dit rookverbod tegen protesteren is het gegeven dat de overheid - die het geweldsmonopolie heeft - dit zou mogen gebruiken om dat af te dwingen. Zij vinden dit een ongeoorloofd gebruik van het geweldsmonopolie. Het is niet omdat iets (voor sommigen) wenselijk is, dat daarom het geweldsmonopolie een gerechtvaardigd middel is om dit te bereiken. Ik hoop dat deze verduidelijk duidelijk maakt wat de issue is. De 'vrijheid van de roker' is dus geen issue, net zomin als 'de vrijheid van de niet-roker', maar de vrijheid van de eigenaar van dat domein.
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Café bazen hebben ook geen vrijheden meer.
Een mens steekt dan eens zijn geld in iets en dan komen er van alle soorten onnozelaars u zeggen hoe ze het willen. pff binnenkort zijn er toch geen café's meer.
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je kan daar op blijven wijzen tot je een ons weegt, maar het gaat niets veranderen aan het feit dat die vrijheid van de eigenaar onbestaande is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Als ge een zaak uitbaat hebt ge u te houden aan de regels, ter bescherming van uw werknemers en uw clienteel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() gij wel e
![]() Tuurlijk, want jij bent zo liberaal als de pest.. Alles mag en alles kan voor jou
![]() |
#180 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit omwille van MIJN gezondheid. Ik wil niet dat het in sommige cafe's is, neen, ik wil het in ELK cafe. Ben ik duidelijk genoeg? dit heeft niets met egoisme te maken, dit gaat over algemene GEZONDHEID. roken, zowel ACTIEF ALS PASSIEF, is ONGEZOND !
![]() |