Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2008, 16:01   #101
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik woon er.
Moet d�*t een referentie voor Brussel zijn ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 16:41   #102
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
hoeveel faits divers gaan hier nog gepost worden en is Vlaanderen te klein dat je ze in 't buitenland moet zoeken om je haat te ventileren?

Fok.nl schrijft "mishandelt buschauffeur "
jij maakt er van: "slaat bijna dood"

Kwestie van wat erg is, nog erger voor te stellen?

Fraaie manier van doen...
Hoe lang zal het nog duren eer je posts de bron eerlijk weergeven?
Hoe lang zal het nog duren eer je posts niet van haat druipen?
Hoe lang zal het nog duren eer je normale posts zet?
Tja, als je dit verwacht van onze grote lichten dan moet je nog lang wachten vrees ik.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 16:46   #103
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Is dat niet synoniem voor "kattekwaad" ?
nee.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 16:50   #104
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Dat is zo ...de pocos zijn verloren dus moeten wij als gezond denkende mensen ingrijpen voor ze onze democratie verkopen aan de koran en de sharia.
Citaat:
"ingrijpen"
Precizeer aub.
Oud 29 oktober 2008, 17:41   #105
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel indien hun eigen naasten aangevallen worden, en dan nog ! Alleen als de gewelddaders van eigen volk zijn. Dan is het "nazi-geweld".
Zo de daders allochtonen zijn, zijn het "faits divers". Dat gebeurt nu éénmaal, schuld van de samenleving. Kansarm. Getraumatiseerd door identiteitsverlies na het verlaten van hun oorspronkelijk land (zelfs als dat al 3 generaties geleden is). Of anders zijn het "jeugdzonden" van "jongeren" (zelfs als ze al de 30 gepasseerd zijn)...Enz (tot in den treure aanvullen)
En kunnen we het dan nu houden op wat 't is? Een mens die een andere mens gewelddadig te lijf gaat. We hebben de wetten en het systeem om in deze recht te doen geschieden.

Het gebeurd helaas elke dag. Waarom politie en rechtspraak een fulltime job is. Maar ? Moet je nu echt van 't posten van deze zaken een fulltime bezigheid maken ? Is de achterliggende reden van ''t posten het 'gevoel van onveiligheid' promoten. Waarom dan nog een discussie aangaan ? Het doel is bereikt met de openingspost ?

Moeten nu echt de afkomst van de dader uitvergroot worden? Temeer omdat je daar de daad op zich mee minimaliseert. Vind je 't nu echt moreel verantwoord om de afkomst van de dader belangrijker te maken dan de daad ?
Oud 29 oktober 2008, 17:59   #106
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Moeten nu echt de afkomst van de dader uitvergroot worden? Temeer omdat je daar de daad op zich mee minimaliseert. Vind je 't nu echt moreel verantwoord om de afkomst van de dader belangrijker te maken dan de daad ?

De afkomst van de dader van elk vergrijp, meederjarig of niet,vermelden is heel belangrijk. Zo kunnen we concrete cijfers hebben en de grenzen sluiten voor mensen van die afkomst. Preventief optreden heet dat.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 18:07   #107
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
De afkomst van de dader van elk vergrijp, meederjarig of niet,vermelden is heel belangrijk. Zo kunnen we concrete cijfers hebben en de grenzen sluiten voor mensen van die afkomst. Preventief optreden heet dat.
Dus als Nederlandstaligen instaan voor de meeste delicten in Vlaanderen, dan moeten de Nederlandstaligen buiten ?
Oud 29 oktober 2008, 18:12   #108
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als Nederlandstaligen instaan voor de meeste delicten in Vlaanderen, dan moeten de Nederlandstaligen buiten ?
Een Vlaming is van Vlaamse afkomst en kan je bijgevolg niet buitengooien. Verder heb ik het over niet binnenlaten ipv buitengooien.

Laatst gewijzigd door longhorn : 29 oktober 2008 om 18:13.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 18:40   #109
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Wat zal er van deze rot jong komen,in gods naam ?
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 18:58   #110
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

We maken het toch wel gemakkelijk voor het uitschot met onze ethiek...
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 19:14   #111
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Ik heb het woord 'Vlamingen' niet gebruikt. Maar goed. Goed dat je even seint vanwaar dat je komt.

'Niet binnenlaten' ? Mijn excuses, ik heb het waarschijnlijk (ook) verkeerd geïnterpreteerd. Laat ons opnieuw starten om te vermijden dat we naast mekaar door praten. Dus:

Citaat:
Wat zijn mensen van een meerderjarige afkomst ?

Er worden reeds groepen van (niet Vlaamse) mensen geviseerd. De cijfers waarover je spreekt ? Die zijn er nog niet. De historische volgorde is dus: eerst viseren, dan cijfers, dan cijfers interpreteren op een manier dat ze het viseren rechtvaardigen. Is dat niet waar jouw vraag voor cijfers rond draait ? Eerlijk is anders.

Welke groepen wil jij uitsluiten? Gaat dat over nationaliteiten ? Of mannen met een bepaalde nationaliteit ? Gaat het over godsdiensten ? Sektes ook ? Gaat het over huidskleur ? Gaat het over alcoholisten, onafhankelijk van enige nationaliteit ? Gaat het over Europese magistraten ?

Alleen grenzen sluiten ? Niet buiten gooien ? Dat is weg toerisme ? Of gaan we een soort toerisme politie creëren en moet elke toerist zich na een bepaalde periode melden zodat hij/zij gerepatrieerd kan worden ?

Alleen grenzen sluiten ? Niet buiten gooien ? Dus wie binnen is blijft binnen ?

Alleen grenzen sluiten ? Niet buiten gooien ? Hoe ? Vlaanderen alleen ? Of heel Europa ? Wat ? heel de wereld misschien ? Aan het tempo dat Europa uitbreidt. En ? Ook de (onbestaande) grenzen sluiten voor Europeanen ?

En wat als je zelf geviseerd wordt ? Stel dat Duitsland via statistiek ontdekt dat %gewijze een groot aantal Vlamingen betrokken is in een verkeersongeval. Stel dat Duitsland dat oplost door de grenzen te sluiten voor Vlamingen ? Zou je dat een eerlijke zaak vinden ? Pas op. D"r zijn een heel pak landen die je per weg nog moeilijk kan bereiken. Einde van het Vlaamse toerisme, en ook einde van goederen verkeer met Vlaamse chauffeurs.

Vlaanderen is dé doorvoer regio. Vlaanderen is het logistieke centrum van Europa. Wij bouwen daar met z'n allen heel veel zakenleven op. Grenzen sluiten voor een bepaalde nationaliteit, geloof en of afkomst ?

Ik kan blijven doorgaan met vragen vanuit hetzelfde gegeven. Maar zou je zo vriendelijk willen zijn om met deze vragen te beginnen ? Dank u wel.

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 29 oktober 2008 om 19:17.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 19:36   #112
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Een Vlaming is van Vlaamse afkomst en kan je bijgevolg niet buitengooien. Verder heb ik het over niet binnenlaten ipv buitengooien.
Volledig mee eens.
Er zijn er hier een paar die Vlaanderen duidelijk al hebben verkocht.
Mensen die van onze gastvrijheid en onze centen willen komen profiteren, dienen zich aan de wet te houden, net zoals wij.
Zo simpel is dat.
En als de poco's consequent willen zijn dan moeten ze die hoop asielzoekers die vannacht gaan doodvriezen omdat er geen plaats meer is (sic), binnen pakken.
Maar dat zie ik geen enkele van die grote smoelen doen.
Dus dat over het paard getilde gedachtegoed over sociaal zijn is een scheet in een fles.
Waarom geen fonds voor asielzoekers oprichten ?
Dan kan links daar zijn loon in dumpen, en hoeft niemand te wakker te liggen dat er fortuinen van onze belastingen naar 'gasten' gaat.
Wedden dat dat fonds leeg blijft ?

Laatst gewijzigd door hurricane : 29 oktober 2008 om 19:36.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 19:42   #113
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Precizeer aub.
Als u ook begint te "precizieren" uiteraard.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 19:43   #114
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
En kunnen we het dan nu houden op wat 't is? Een mens die een andere mens gewelddadig te lijf gaat. We hebben de wetten en het systeem om in deze recht te doen geschieden.

Het gebeurd helaas elke dag. Waarom politie en rechtspraak een fulltime job is. Maar ? Moet je nu echt van 't posten van deze zaken een fulltime bezigheid maken ? Is de achterliggende reden van ''t posten het 'gevoel van onveiligheid' promoten. Waarom dan nog een discussie aangaan ? Het doel is bereikt met de openingspost ?

Afkomst mmmm dat is het probleem niet. Durf een kat een kat noemen en zeg dat de religie een probleem is. Als je constant hoort dat je meer bent, omdat je volgeling van Mo bent, dan al die autochtone ongelovigen, dan ga je dat geloven.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 20:36   #115
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik woon er.

Maar niet in een van de
buurten waar het artikel over gaat neem ik aan.

Lees gewoon de ervaringen van die agenten eens. Als er nog een greintje menselijkheid in jou zit dan besef je ook wel dat dit zo niet verder kan.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 23:44   #116
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:

De afkomst van de dader moet NIET uitvergroot worden. Dat is voor niets nodig. De afkomst van de dader moet enkel VERMELD worden, zodat de mensen een JUIST overzicht krijgen van wie wat doet. En DAT zal misverstanden allerhande de wereld uithelpen. Als dan blijkt dat allochtonen minder vaak misdaden begaan als autochtonen (in % ) dan zal dat OOK uitkomen. Toch goed ? Of mag de waarheid niet gezegd worden mischien ? Schrik om ongelijk te krijgen ?
Oud 29 oktober 2008, 23:49   #117
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan natuurlijk niet. Maar als er nu moest blijken dat bvb Marrokkanen enkel voor een verwaarloosbaar aantal delicten verantwoordelijk zijn, en een ware verrijking voor onze samenleving zijn, dan hoeft er ook geen enkele stop meer gezet te worden op het aantal aspirant-immigranten uit dit land. Dan mogen we de grenzen wijdopen zetten voor elke Marrokkaan die het in zijn hoofd krijgt om hier te komen wonen. Toch goed , Als het toch zo een toffe mensen zijn ?
Nu natuurlijk, ...mocht het tegenovergestelde blijken, dan mag men ook maatregels treffen, in tegenovergestelde richting dan...Nee ? Niet logisch ?
Oud 29 oktober 2008, 23:50   #118
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wat zal er van deze rot jong komen,in gods naam ?
Euh...in allah's naam a.u.b.
Oud 29 oktober 2008, 23:53   #119
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Maar niet in een van de
buurten waar het artikel over gaat neem ik aan.

Lees gewoon de ervaringen van die agenten eens. Als er nog een greintje menselijkheid in jou zit dan besef je ook wel dat dit zo niet verder kan.
In een buurt met geschat 50% zgn. "vreemdelingen" Dank je, het gaat zeer goed en zeer menselijk.
Ik las al wel eens iets van die politievakbond. Als je bij de politie gaat kom je per definitie méér in contact met lastige mensen. Dan moet je er daarna ook niet over klagen: dat hoort bij 't beroep. Willen ze bibbergeld?
Oud 30 oktober 2008, 00:11   #120
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u ook begint te "precizieren" uiteraard.
hoe kan ik jouw plannetjes nu precizeren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be