![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het gebeurd helaas elke dag. Waarom politie en rechtspraak een fulltime job is. Maar ? Moet je nu echt van 't posten van deze zaken een fulltime bezigheid maken ? Is de achterliggende reden van ''t posten het 'gevoel van onveiligheid' promoten. Waarom dan nog een discussie aangaan ? Het doel is bereikt met de openingspost ? Moeten nu echt de afkomst van de dader uitvergroot worden? Temeer omdat je daar de daad op zich mee minimaliseert. Vind je 't nu echt moreel verantwoord om de afkomst van de dader belangrijker te maken dan de daad ?
|
|
|
|
#106 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De afkomst van de dader van elk vergrijp, meederjarig of niet,vermelden is heel belangrijk. Zo kunnen we concrete cijfers hebben en de grenzen sluiten voor mensen van die afkomst. Preventief optreden heet dat. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#108 |
|
Minister-President
|
Een Vlaming is van Vlaamse afkomst en kan je bijgevolg niet buitengooien. Verder heb ik het over niet binnenlaten ipv buitengooien.
Laatst gewijzigd door longhorn : 29 oktober 2008 om 18:13. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat zal er van deze rot jong komen,in gods naam ?
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
We maken het toch wel gemakkelijk voor het uitschot met onze ethiek...
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Minister
|
Ik heb het woord 'Vlamingen' niet gebruikt. Maar goed. Goed dat je even seint vanwaar dat je komt.
'Niet binnenlaten' ? Mijn excuses, ik heb het waarschijnlijk (ook) verkeerd geïnterpreteerd. Laat ons opnieuw starten om te vermijden dat we naast mekaar door praten. Dus: Citaat:
Er worden reeds groepen van (niet Vlaamse) mensen geviseerd. De cijfers waarover je spreekt ? Die zijn er nog niet. De historische volgorde is dus: eerst viseren, dan cijfers, dan cijfers interpreteren op een manier dat ze het viseren rechtvaardigen. Is dat niet waar jouw vraag voor cijfers rond draait ? Eerlijk is anders. Welke groepen wil jij uitsluiten? Gaat dat over nationaliteiten ? Of mannen met een bepaalde nationaliteit ? Gaat het over godsdiensten ? Sektes ook ? Gaat het over huidskleur ? Gaat het over alcoholisten, onafhankelijk van enige nationaliteit ? Gaat het over Europese magistraten ? Alleen grenzen sluiten ? Niet buiten gooien ? Dat is weg toerisme ? Of gaan we een soort toerisme politie creëren en moet elke toerist zich na een bepaalde periode melden zodat hij/zij gerepatrieerd kan worden ? Alleen grenzen sluiten ? Niet buiten gooien ? Dus wie binnen is blijft binnen ? Alleen grenzen sluiten ? Niet buiten gooien ? Hoe ? Vlaanderen alleen ? Of heel Europa ? Wat ? heel de wereld misschien ? Aan het tempo dat Europa uitbreidt. En ? Ook de (onbestaande) grenzen sluiten voor Europeanen ? En wat als je zelf geviseerd wordt ? Stel dat Duitsland via statistiek ontdekt dat %gewijze een groot aantal Vlamingen betrokken is in een verkeersongeval. Stel dat Duitsland dat oplost door de grenzen te sluiten voor Vlamingen ? Zou je dat een eerlijke zaak vinden ? Pas op. D"r zijn een heel pak landen die je per weg nog moeilijk kan bereiken. Einde van het Vlaamse toerisme, en ook einde van goederen verkeer met Vlaamse chauffeurs. Vlaanderen is dé doorvoer regio. Vlaanderen is het logistieke centrum van Europa. Wij bouwen daar met z'n allen heel veel zakenleven op. Grenzen sluiten voor een bepaalde nationaliteit, geloof en of afkomst ? Ik kan blijven doorgaan met vragen vanuit hetzelfde gegeven. Maar zou je zo vriendelijk willen zijn om met deze vragen te beginnen ? Dank u wel.
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 29 oktober 2008 om 19:17. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Er zijn er hier een paar die Vlaanderen duidelijk al hebben verkocht. Mensen die van onze gastvrijheid en onze centen willen komen profiteren, dienen zich aan de wet te houden, net zoals wij. Zo simpel is dat. En als de poco's consequent willen zijn dan moeten ze die hoop asielzoekers die vannacht gaan doodvriezen omdat er geen plaats meer is (sic), binnen pakken. Maar dat zie ik geen enkele van die grote smoelen doen. Dus dat over het paard getilde gedachtegoed over sociaal zijn is een scheet in een fles. Waarom geen fonds voor asielzoekers oprichten ? Dan kan links daar zijn loon in dumpen, en hoeft niemand te wakker te liggen dat er fortuinen van onze belastingen naar 'gasten' gaat. Wedden dat dat fonds leeg blijft ? Laatst gewijzigd door hurricane : 29 oktober 2008 om 19:36. |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Afkomst mmmm dat is het probleem niet. Durf een kat een kat noemen en zeg dat de religie een probleem is. Als je constant hoort dat je meer bent, omdat je volgeling van Mo bent, dan al die autochtone ongelovigen, dan ga je dat geloven. |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu natuurlijk, ...mocht het tegenovergestelde blijken, dan mag men ook maatregels treffen, in tegenovergestelde richting dan...Nee ? Niet logisch ? |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik las al wel eens iets van die politievakbond. Als je bij de politie gaat kom je per definitie méér in contact met lastige mensen. Dan moet je er daarna ook niet over klagen: dat hoort bij 't beroep. Willen ze bibbergeld? |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Banneling
|
|
|