Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés?
Voor. 57 42,22%
Tegen. 78 57,78%
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2008, 15:33   #381
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Het gaat overigens niet over de longpatienten, maar over jezelf. Indien het echt over de longpatienten zou gaan, zou je heel eenvoudig zelf maatregelen kunnen nemen, opdat die ook naar aangename plekken gaan. Dat doe je echter niet, waardoor je echte motief duidelijk wordt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 15:34   #382
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dan kom ik sebiet bij u thuis uw huis verkopen & stort dat geld in het anti-kankerfonds. Of bent u zo consequent niet?

Eerlijk zijn, he.
In het belachelijke trekken kunt gij goed, he.

Natuurlijk zit er enige nuancering aan vast. Alweer: dat zijn waarden en opinies die we zelf vormen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 15:35   #383
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tjah, ga je dan over iets anders beginnen klagen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 30 oktober 2008, 15:36   #384
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen dan ben ik tevreden.

Ik denk eerder dat gij de klaagtrien zijt, met uw gemekker over eigendomsrecht en vrijheid en blablahblah...

Het moet een harde wereld zijn voor u, zo ver weg van pragmatisch denken.
Oud 30 oktober 2008, 15:36   #385
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het belachelijke trekken kunt gij goed, he.
Het is inderdaad duidelijk dat u geen fatsoenlijke cursus argumentatieleer hebt gehad. Wat ik immers doe is helemaal niet iets 'in het belachelijke trekken'. Wat ik wel doe, is aantonen dat wat jij zegt helemaal niet zo absoluut als, als jij het pretendeert, zoals je ook toegeeft.
Citaat:
Natuurlijk zit er enige nuancering aan vast. Alweer: dat zijn waarden en opinies die we zelf vormen.
Tjah, dat is een heel leuk mantra dat je hier al heel de tijd blijft afratelen, maar je weigert in te gaan op diepere kwesties of dat dat mantra wel in orde is. Vermits jedat toch weigert, heeft het niet zoveel zin meer om erover te blijven praten, he.
Oud 30 oktober 2008, 15:37   #386
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we ons best doen bepalen we zelf over wat die lui gaan klagen. Laminaatparket verbieden bv. of MDF platen. Een goede start.
Ik zou beginnen met de massief parket lobby aan te spreken.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 30 oktober 2008 om 15:38.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 15:38   #387
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat overigens niet over de longpatienten, maar over jezelf. Indien het echt over de longpatienten zou gaan, zou je heel eenvoudig zelf maatregelen kunnen nemen, opdat die ook naar aangename plekken gaan. Dat doe je echter niet, waardoor je echte motief duidelijk wordt.
Ach ach, ik denk dat mijn motief al lang duidelijk is, en dat deze ongeveer gelijkaardig is aan dat van schoofzak.
Oud 30 oktober 2008, 15:39   #388
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen dan ben ik tevreden.

Ik denk eerder dat gij de klaagtrien zijt, met uw gemekker over eigendomsrecht en vrijheid en blablahblah...
Ik zie niet in waarom je uw zaken ineens moet projecteren op mij, he. Ale: gij zijt degene die 'gelijk' gaat krijgen hoor. Waarom je je hier dan nog probeert te verdedigen: geen idee.

Verder denk ik dat het compleet gerechtvaardigd is om op te komen voor de zwakkeren in de samenleving. Ik zie niet in wat daar 'klagen' aan is?

Citaat:
Het moet een harde wereld zijn voor u, zo ver weg van pragmatisch denken.
Eigenlijk niet, maar ik kan niet verwachten dat u zoiets begrijpt. U probeert overigens alweer hetzelfde trucje dat je al een paar keer probeert: het opentrekken van deze discussie naar iets wat deze discussie niet is. Waarom je dat blijft proberen: geen idee.
Oud 30 oktober 2008, 15:39   #389
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach ach, ik denk dat mijn motief al lang duidelijk is, en dat deze ongeveer gelijkaardig is aan dat van schoofzak.
Inderdaad: ikke, ikke, ikke, ikke.
Oud 30 oktober 2008, 15:43   #390
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad duidelijk dat u geen fatsoenlijke cursus argumentatieleer hebt gehad. Wat ik immers doe is helemaal niet iets 'in het belachelijke trekken'. Wat ik wel doe, is aantonen dat wat jij zegt helemaal niet zo absoluut als, als jij het pretendeert, zoals je ook toegeeft.
Ja ik heb geen cursus gehad. U rammelt uw cursus hier al de hele tijd af. Dat is ook wat ik bedoel met uw wereldvreemdheid: u pikt wat op in de les en uw reproduceert dat hier op het forum. Hallo, de academische wereld is totaal niet representatief voor de echte wereld....beter nog, veel van die denkpatronen zijn enkel toepasbaar in de academische wereld.

Citaat:
Tjah, dat is een heel leuk mantra dat je hier al heel de tijd blijft afratelen, maar je weigert in te gaan op diepere kwesties of dat dat mantra wel in orde is. Vermits jedat toch weigert, heeft het niet zoveel zin meer om erover te blijven praten, he.
Je kan niet aantonen dat moraliteit onveranderlijk is ?
Oud 30 oktober 2008, 15:45   #391
Steben

Standaard

Citaat:
Het feit dat er rokers zijn en niet-rokers stelt grote vragen bij de evidentie van moraliteit. Ik zie een conflict in het niet verbieden van het roken zelf en het overal onmogelijk maken.
leve de manmanman club
Oud 30 oktober 2008, 15:48   #392
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ik heb geen cursus gehad. U rammelt uw cursus hier al de hele tijd af. Dat is ook wat ik bedoel met uw wereldvreemdheid: u pikt wat op in de les en uw reproduceert dat hier op het forum. Hallo, de academische wereld is totaal niet representatief voor de echte wereld....beter nog, veel van die denkpatronen zijn enkel toepasbaar in de academische wereld.
Uw eerste zin verklaart de rest van wat u zegt. Net zoals aantrekkingskracht ook buiten het laboratorium (bij wijze van spreken) geldig is, is rechtsfilosofie ook geldig buiten 'de bureau', om maar te zwijgen over economische wetenschap.

Citaat:
Je kan wel aantonen dat er absolute waarden zijn.
Oud 30 oktober 2008, 15:49   #393
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad: ikke, ikke, ikke, ikke.
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken....oh nee...dat willen we net voorkomen.

Er zijn nu eenmaal dingen die belangrijker zijn als het recht van een uitbater om te doen in zijn zaak wat hij wilt.
Oud 30 oktober 2008, 15:51   #394
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken....oh nee...dat willen we net voorkomen.
Eigenlijk niet.

Citaat:
Er zijn nu eenmaal dingen die belangrijker zijn als het recht van een uitbater om te doen in zijn zaak wat hij wilt.
Niemand heeft het over 'te doen wat hij wil' - hij mag ook geen kernafval zomaar storten of mensen en masse vermoorden. Het gaat hier over het toelaten van roken, iets waarbij er een heel duidelijke exit-optie is & met een hele lage 'ongezondheidsgraad'.
Oud 30 oktober 2008, 15:53   #395
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw eerste zin verklaart de rest van wat u zegt. Net zoals aantrekkingskracht ook buiten het laboratorium (bij wijze van spreken) geldig is, is rechtsfilosofie ook geldig buiten 'de bureau', om maar te zwijgen over economische wetenschap.
Rechtsfilosofie, of wat het ook moge zijn, ik vermoed dat u daar uw materiaal haalt, is geen natuurwet. Kortom, ook weer vatbaar voor interpretatie. Leuk he, die humane wetenchappen.

Citaat:
Je kan wel aantonen dat er absolute waarden zijn.
Die zijn er niet. Alles hangt af van de omstandigheden (tijdsgeest, publieke opinie, kortom de mensheid zelf). Evolutionair gezien gaan er wel bepaalde gedragingen op grote schaal zichbaar zijn (het doden van een medemens wordt over het algemeen aanzien als iets fouts, maar er zijn bewijzen genoeg dat men dit ook kan overboord smijten door...omstandigheden).
Oud 30 oktober 2008, 15:54   #396
Steben

Standaard

Citaat:
Er zijn nu eenmaal dingen die belangrijker zijn voor mij als het recht van een uitbater om te doen in zijn zaak wat hij wilt.
Correctie.

Inderdaad.
leve de manmanman club
Oud 30 oktober 2008, 15:56   #397
Steben

Standaard

Citaat:
Die zijn er niet. Alles hangt af van de omstandigheden (tijdsgeest, publieke opinie, kortom de mensheid zelf). Evolutionair gezien gaan er wel bepaalde gedragingen op grote schaal zichbaar zijn (het doden van een medemens wordt over het algemeen aanzien als iets fouts, maar er zijn bewijzen genoeg dat men dit ook kan overboord smijten door...omstandigheden).
Iets in de zin van:
Mocht tabak niet bestaan, is een café geen openbare ruimte.....
?
leve de manmanman club
Oud 30 oktober 2008, 15:58   #398
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk niet.

Niemand heeft het over 'te doen wat hij wil' - hij mag ook geen kernafval zomaar storten of mensen en masse vermoorden. Het gaat hier over het toelaten van roken, iets waarbij er een heel duidelijke exit-optie is & met een hele lage 'ongezondheidsgraad'.
Die lage "ongezondheidsgraad" is fictie. Roken is iets dat op lange termijn schade toebrengt, maar niet te min schade toebrengt. Een lage dosis straling kan, gelooft u mij maar, op lange termijn ook extreem dodelijk zijn. Als iemand dag en nacht in de rook werkt, zal dit van de ene dag op de andere geen schade toebrengen (en zal de persoon ook niet geneigd zijn om te handelen), maar na 20 jaar in de doemp werken, gaat ge wel wat merken.

Hetzelfde verhaal met asbest.
Oud 30 oktober 2008, 15:58   #399
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rechtsfilosofie, of wat het ook moge zijn, ik vermoed dat u daar uw materiaal haalt, is geen natuurwet. Kortom, ook weer vatbaar voor interpretatie. Leuk he, die humane wetenchappen.
Ik stel voor dat de schoenmaker bij zijn leest blijft?

Mijn standpunt haal ik uit de rechtsfilosofie, mijn argumentatiemethode om de fouten van jullie aan te wijzen, uit de argumentatieleer.

Citaat:
Ik stel, alweer, voor dat de schoenmaker bij zijn lijst blijft of beargumenteert waarom hij iets zegt. Wat je nu zegt is een 'is', geen 'ought'.
Oud 30 oktober 2008, 16:03   #400
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat de schoenmaker bij zijn leest blijft?

Mijn standpunt haal ik uit de rechtsfilosofie, mijn argumentatiemethode om de fouten van jullie aan te wijzen, uit de argumentatieleer.
Je bent het perfecte voorbeeld van een losgeslagen academicus die denkt dat hij 1 op 1 zijn colleges kan toepassen op de realiteit. Ik heb in een ver verleden ook vakken zoals ethiek gehad, en ik heb gemerkt dat het een grote hoop crap was toen ik eenmaal in de industrie stond.

Citaat:
Ik stel, alweer, voor dat de schoenmaker bij zijn lijst blijft of beargumenteert waarom hij iets zegt. Wat je nu zegt is een 'is', geen 'ought'.
Je hebt tot nu toe nog alleen maar "argumentatietechniek" uit de doeken gedaan en nog geen echte argumenten gegeven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be