![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Banneling
|
Dan verbieden we toch gewoon brico's en tankstations ? Wat is het probleem ?
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Iedereen die zichzelf serieus als "sportschutter" bestempeld onthoudt zich te strengste van enigerlei referentie naar zijn wapens als "zelfverdedigingsmiddelen",meer nog,zorgt ervoor dat ze in zijn huis,absoluut NIET vuurklaar zijn......
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Zeg en ik Kim, mag ik van jou een wapen in huis hebben? Mag ik een verdedigingswapen hebben voor als er iemand me dood wilt?
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Banneling
|
De kans dat iemand die zijn burgerrechten kwijt is een wapenvergunning krijgt is even groot als de kans dat mijn hond seffes de Brabançonne kan blaffen...
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
Als uitleg is dat wel mooi natuurlijk maar ik vroeg niet achter een vergunning.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wapens zijn zoals verzekeringen. Niemand houdt van hen, niemand heeft ze nodig, totdat men ze heel dringend nodig heeft.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 31 oktober 2008 om 19:50. |
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Of anders, zoals in Israël, die arabier die op de mensenmassa instormt, aan het stuur van een bulldozer. Of die mafketel in Tokyo, die met een zware vrachtwagen op de menigte inreed, en daarna de mensen nog eens te lijf ging met een dolk ! ![]() Er zijn 1000 den mogelijkheden om kwaad te berokkenen, grootva zijn schietgeweer verbieden zal daar niks aan verhelpen. Wie d�*t denkt, is goed gek ! |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Banneling
|
Ik bestempel mijzelf niet als sportschutter, en bezit een wapen om mij eventueel, als laatste optie, daarmee te verdedigen. D�*�*rvoor dienen wapens volgens mij.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Banneling
|
Zo zie ik dat ook in feite. Een wapen is voor mij een stuk gereedschap, en als ik het van doen heb, ben ik tevreden dat ik het heb.
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
|
Ik wel.
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
|
Citaat:
Als ik een inbreker betrap die daarop wat gek begint te doen en ik schiet die neer uit zelfverdediging dan zal de staat mij vervolgen voor moord. Als dat mislukt zal de staat me vervolgen voor verboden wapenbezit. Die moord krijgen ze niet rond maar ze houden me ondertussen 5 jaar in voorarrest waarna ik vrijgesproken word. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Trouwens wapenwetten hebben totaal geen effect.
Je kan wonderen doen met een gardena paal, een oude truckas, pianodraad en een boormachine zoals mijn handtekening illustreert.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dat is pakweg een microscoop ook. Het staat wél minder macho, dat wel...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 31 oktober 2008 om 20:51. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
En daar vind je ook niets aan?
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik vindt wapens nu niet meteen mooi.
Er zijn wel mooie exemplaren, maar als ik iets mooi wil gaan zien bezoek ik wel een kunstgalerij of een of ander architecturaal meesterwerk. Technisch spreken motoren en andere technische hoogstandjes mij meer aan. Wapens zijn voor mij eerder een leuk tijdverdrijf net zoals pool en poker. Plus ze kunnen ook als een soort "verzekering" dienst doen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 31 oktober 2008 om 21:22. |
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
|
Citaat:
Poker! ![]() No limit Texas hold'em ![]() |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet meer roken op cafe, niet schieten in huis...wat hebben wij nu nog om voor te leven?
Alleen nog janetjes rondom ons die ganse dagen zitten te kelen dat het leven zo gevaarlijk en ongezond is. En de auto's pakken ze ons ook stilletjes aan af. We kunnen zelfs niet meer vluchten.
|
|
|
#60 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zelfs de BB gun (baby gun) gaan ze verbieden.
Zo'n onnozel plastieken balletje! Als je uw vinger er voor houdt dan blijft het zelfs in de loop zitten. En ze verbieden dat?
|