Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u bereid te werken tot uw 70-ste (of langer)?
ja 15 20,83%
neen 39 54,17%
dat hangt ervan af 14 19,44%
anders 4 5,56%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2008, 09:53   #41
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Ik werk nu al een paar jaar niet, maar ik heb nog geen enkele dag achter het venster gezeten. Tijd te kort voor al mijn hobby's, dat wel. En als één daarvan morgen uitgroeit tot iets verkoopbaars, dan werk ik allicht tot mijn 70ste.

Als men zich kan bezighouden met iets wat men leuk vindt om te doen dan ligt dat anders natuurlijk, maar hoeveel zijn er niet die zich rotvervelen als ze op pensioen zijn.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 09:59   #42
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Als men zich kan bezighouden met iets wat men leuk vindt om te doen dan ligt dat anders natuurlijk, maar hoeveel zijn er niet die zich rotvervelen als ze op pensioen zijn.
Ik ben nog lang niet met pensioen, maar ik heb het altijd vreemd gevonden dat gepensioneerden zich vervelen. Er is toch oneindig veel amusement, tegenwoordig. En dat hoeft niks te kosten.
Oud 4 november 2008, 10:14   #43
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben nog lang niet met pensioen, maar ik heb het altijd vreemd gevonden dat gepensioneerden zich vervelen. Er is toch oneindig veel amusement, tegenwoordig. En dat hoeft niks te kosten.
Dat verschilt van persoon tot persoon vermoed ik. De éne is al rapper content dan de andere. Wat verstaat u onder oneindig amusement?
Oud 4 november 2008, 10:22   #44
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat verschilt van persoon tot persoon vermoed ik. De éne is al rapper content dan de andere. Wat verstaat u onder oneindig amusement?
Oneindig véél amusement: tienduizenden boeken in de bibliotheek, honderden wandelbestemmingen, fietspaden, ... om alleen nog maar de gratis mogelijkheden te noemen. En wat mezelf betreft: zeilen, sportschieten, zenden, muziek maken, filmen, sauna, fitnessen + nog veel meer dat ik hier niet wens openbaar te maken...
Oud 4 november 2008, 10:51   #45
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet niet of topik gaan.
topic, niet topik.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 10:57   #46
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oneindig véél amusement: tienduizenden boeken in de bibliotheek, honderden wandelbestemmingen, fietspaden, ... om alleen nog maar de gratis mogelijkheden te noemen. En wat mezelf betreft: zeilen, sportschieten, zenden, muziek maken, filmen, sauna, fitnessen + nog veel meer dat ik hier niet wens openbaar te maken...
Het kan me allemaal niet boeien....eerlijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 11:02   #47
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Wandelen/fietsen en bibliotheek is nu ook niet de hobby's die iedereen leuk vindt. Veel vinden dit boring! De rest dat je opnoemt kost toch al wat geld als je het mij vraagt en men krijgt er toch niet zoveel fun voor in return.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 4 november 2008 om 11:07.
Oud 4 november 2008, 11:09   #48
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wandelen/fietsen en bibliotheek is nu ook niet de hobby's die iedereen leuk vindt. Veel vinden dit boring! De rest dat je opnoemt kost toch al wat geld als je het mij vraagt en men krijgt er toch niet zoveel fun voor in return.

Tja, dan is iedereen tegenwoordig tamelijk veeleisend zeker? Ik amuseer me iedere dag, en vereling staat niet in mijn woordenboek. Op zee gaan met een zeilboot alleen al is en blijft boeiend, want het is iedere keer anders.
Oud 4 november 2008, 11:11   #49
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het kan me allemaal niet boeien....eerlijk.
D�*n kan ik me voorstellen dat de verveling toeslaat. Maar ik ken het niet, en zal het vermoedelijk ook nooit kennen. Ik ben dan ook maar een simpele ziel, die zelfs urenlang gefascineerd naar het uitspansel kan zitten gapen op een heldere nacht.
Oud 4 november 2008, 11:22   #50
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Tja, dan is iedereen tegenwoordig tamelijk veeleisend zeker? Ik amuseer me iedere dag, en vereling staat niet in mijn woordenboek. Op zee gaan met een zeilboot alleen al is en blijft boeiend, want het is iedere keer anders.
Valt ook weer te zien met wat voor soort zeilboot! Ik ben ook eens gaan zeilen met zo'n bootje voor 2 of 3 man. Ik moest fokkeman zijn en heb toen dat zeil meer tegen mijne knikker gehad dan iets anders. Nochtans het was toen maar 2 beaufort. Zal wel aan mijn onervarenheid gelegen hebben want simpel is het niet.

Zeilen kan leuk zijn als er genoeg wind is en als men zich bevindt op zee, maar op een meer of zo vind ik er weinig fun aan.
Oud 4 november 2008, 11:24   #51
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
D�*n kan ik me voorstellen dat de verveling toeslaat. Maar ik ken het niet, en zal het vermoedelijk ook nooit kennen. Ik ben dan ook maar een simpele ziel, die zelfs urenlang gefascineerd naar het uitspansel kan zitten gapen op een heldere nacht.
U doet dus ook aan Zazen!
Oud 4 november 2008, 11:24   #52
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zeilen kan leuk zijn als er genoeg wind is en als men zich bevindt op zee, maar op een meer of zo vind ik er weinig fun aan.
Ik vaar niet onder de 3 beaufort en voornamelijk op onze Noordzee. Puur avontuur, en lol gegarandeerd.
Oud 4 november 2008, 11:27   #53
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vaar niet onder de 3 beaufort en voornamelijk op onze Noordzee. Puur avontuur, en lol gegarandeerd.
Zoals ik reeds zei, op zee zeilen met genoeg windkracht kan fun zijn.
Oud 4 november 2008, 12:16   #54
gertjan22
Banneling

Standaard

Je moet eerst nog 70 jaar kunnen worden he
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 12:24   #55
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja ok. Helaas niet direct mogelijk in dit schijteland met zijn lichtvervuiling.

Maar kom, ik heb mijn hobby in mijn job gevonden. Ik heb daarvoor faciliteiten nodig (omkadering, noem het maar), en die vind ik thuis niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 12:44   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist daarom zouden mensen niet zo afgestraft mogen worden, als ze na hun pensioensleeftijd nog blijven doorwerken.

Voor de allergrootste zotten: laat die maar full time werken tot ze erbij neervallen
voor de beperkte zotten: laat die maar bijwerken naar eigen goesting
voor de grote profiteurs-levensgenieters: laat ze profiteren van hun welverdiend pensioen
(ikzelf ben een beperkte zot: ik kan soms genieten van werken, maar 't moet naar mijn goesting zijn)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 14:18   #57
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja ok. Helaas niet direct mogelijk in dit schijteland met zijn lichtvervuiling.

Maar kom, ik heb mijn hobby in mijn job gevonden. Ik heb daarvoor faciliteiten nodig (omkadering, noem het maar), en die vind ik thuis niet.
Het helpt als ik op een zomerse nacht het zeegat kies, al zijn de lichten van de Zeebrugse haven en de Atlantik Wall (de Zeedijk) zelfs op 10 kilometer er vandaan nóg een hinder.

En alle jobs die ik heb gehad - een tiental - zag ik ook telkens als hobby's. Geen enkele dag tegen mijn zin gaan werken. Ik kan het iedereen aanraden.
Oud 4 november 2008, 14:21   #58
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben dan ook maar een simpele ziel, die zelfs urenlang gefascineerd naar het uitspansel kan zitten gapen op een heldere nacht.
Dat heb ik eens in het noorden van Finland gedaan. Je ziet daar werkelijk de Melkweg.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 14:33   #59
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat heb ik eens in het noorden van Finland gedaan. Je ziet daar werkelijk de Melkweg.
Als ik naar Engeland oversteek, of via de baai van de Seine naar Cherbourg vaar, dan is het uitspansel in het midden van de tocht ook onbezoedeld en is de prachtige gloed van de Melkweg duidelijk waar te nemen. In België echter spijtig genoeg nergens meer, vrees ik. Al zie ik ook van bij mij thuis wel twee of drie maantjes van Jupiter met een gewone handkijker, op een heldere dag.

Laatst gewijzigd door Jukes : 4 november 2008 om 14:34.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 14:35   #60
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
Je moet eerst nog 70 jaar kunnen worden he
Ik doe mijn best.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be